• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.1°C / 19.0°C
    1 BF
    75%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 13.6°C
    0 BF
    89%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.8°C / 17.6°C
    5 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 11.4°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Θύελλα με ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 14.6°C
    2 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 9.1°C / 12.6°C
    2 BF
    88%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 8.4°C
    3 BF
    87%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 15.6°C
    3 BF
    96%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.4°C / 18.8°C
    4 BF
    67%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    5 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.5°C / 20.2°C
    5 BF
    68%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    79%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 16.6°C
    5 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 10.5°C / 11.9°C
    0 BF
    94%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    12°C 10.5°C / 12.3°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 20.8°C
    0 BF
    77%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 19.2°C
    2 BF
    97%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 13.2°C / 15.5°C
    2 BF
    95%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 9.8°C / 12.9°C
    2 BF
    88%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    1 BF
    89%

Συνάντηση Φίλη με τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης

EUROKINISSI/ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Υπουργείο Παιδείας: Αλλαγές από το Νηπιαγωγείο έως το Λύκειο

  • A-
  • A+

Συνάντηση διαλόγου για όλα το θέματα της εκπαίδευσης του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Νίκου Φίλη με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπ/σης και τους 116 Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης πραγματοποιήθηκε το πρωί στο υπουργείο.

Στην ομιλία του ο υπουργός μεταξύ των άλλων ανέφερε: Είμαστε ικανοποιημένοι γιατί δημιουργήθηκε ένα σώμα στελεχών εκπαίδευσης που συνδυάζει δυο στοιχεία που είναι απαραίτητα σε κάθε ζωντανό θεσμό στη δημόσια διοίκηση, την εμπειρία αλλά και την ανανέωση. Ανανέωση που έφτασε σε ποσοστό το 60% αφού 70 από τους 116 Διευθυντές Εκπαίδευσης επιλεγήκατε για πρώτη φορά.

Η μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση

Το επόμενο διάστημα και με την ολοκλήρωση του εθνικού και κοινωνικού διαλόγου για την παιδεία θα ξεδιπλώσουμε το πρόγραμμα μιας μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση ακολουθώντας μια λογική σειρά: από την προσχολική ηλικία, έως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Με την προοπτική της καθιέρωσης14χρονης υποχρεωτικής εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της 2χρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής. Την αναμόρφωση της Ειδικής Αγωγής, μέσω του συστήματος της συνεκπαίδευσης, την καθιέρωση ενός Ενιαίου τύπου

Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου, την αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο, την αλλαγή της δομής και των προγραμμάτων σπουδών του Λυκείου και της συνακόλουθης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Έχουμε συνείδηση ότι μιας τέτοιας έκτασης μεταρρύθμιση χρειάζεται χρόνο, πόρους και σχεδιασμό. Χρειάζεται διακομματική συνεννόηση και κοινωνική συναίνεση.  Γι' αυτό η μεταρρύθμιση δεν εξαντλείται σε ένα-δύο χρόνια, ούτε σε μία τετραετία. Είναι έργο πνοής

Οικονομικά

Η σημερινή κυβέρνηση σταμάτησε ήδη αυτή την πορεία των συνεχών μειώσεων και για πρώτη φορά μετά από το 2009 σταθεροποίησε τις δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας στο 2,8% επί του ΑΕΠ στον προϋπολογισμό του 2016 (όσο ήταν και το 2015), παρά την πρόβλεψη που υπήρχε στο μεσοπρόθεσμο 2013-18 για νέα μείωση. Επίσης έχουμε ήδη καταθέσει στους θεσμούς τη μελέτη του υπουργείου για την ανάγκη 20.000 μόνιμων διορισμών την επόμενη τριετία. Στόχος κοινός όλων μας είναι - μετά έξι χρόνια μνημονιακών πολιτικών και αδιοριστίας - να υπάρξουν επιτέλους μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση.

Πανελλαδικές

Απομένει η υπουργική απόφαση για το ποσοστό που θα αναλογεί στους υποψήφιους του παλαιού και του νέου συστήματος, το οποίο θα προκύψει μετά τη μελέτη από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου των δηλώσεων που κατέθεσαν οι υποψήφιοι, των οποίων η διορία κατάθεσης έληξε πριν από λίγες ημέρες.

Επίσης σημαντική διαδικασία είναι και οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας, πολύ περισσότερο δε, που απώτερος στόχος μας είναι οι σπουδές στις ξένες γλώσσες στο δημόσιο σχολείο να αρκούν για την επιτυχή συμμετοχή των μαθητών και των μαθητριών στις εξετάσεις για την απόκτηση πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας.

Νέα χρονιά

Ο προγραμματισμός και οι ενέργειες των υπηρεσιών του υπουργείου, οι ενέργειες και οι αποφάσεις των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, οι ενέργειες, η συνεργασία και οι αποφάσεις των 116 Διευθυντών Εκπαίδευσης ΠΕ & ΔΕ πρέπει να στοιχίζονται σε ένα κοινό στόχο: Να ανοίξουν στις 12 Σεπτέμβρη με πλήρη λειτουργία τα σχολεία, Νηπιαγωγεία/Δημοτικά/Γυμνάσια/Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια.  

Για πρώτη φορά το τρέχον έτος, βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια των υπηρεσιών του υπουργείου με στόχο οι αιτήσεις αποσπάσεων, οι αιτήσεις αναπληρωτών και μόνιμων διορισμών να γίνουν ηλεκτρονικά με προφανή αποτελέσματα στη μείωση των γραφειοκρατικών βαρών, των ανθρωποωρών εργασίας και της ταλαιπωρίας των εκπαιδευτικών.

Κομβικής σημασίας είναι η υλοποίηση εγκαίρως των μεταθέσεων, των αποσπάσεων, των διορισμών και της 1ης φάσης πρόσληψης αναπληρωτών ώστε να μπορεί σε προσωπικό επίπεδο να γίνει προγραμματισμός της ζωής του εκπαιδευτικού προσωπικού και τα

Υπηρεσιακά Συμβούλια να έχουν τον απαραίτητο χρόνο για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες αρκετά νωρίτερα από την 1η Σεπτεμβρίου. Μέσα στο πλαίσιο αυτό οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών θα ολοκληρωθούν στις αρχές Ιουνίου, ενώ οι αποσπάσεις όλων των ειδών θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές Ιουλίου.

Στόχοι

Κοινή διαπίστωση όλων είναι η αναγκαιότητα για την ελάφρυνση της ύλης και τη μείωση του εξεταστικού φόρτου των μαθητών. Ζητήματα που πρέπει να εξεταστούν με μια συνολική μελέτη και αναπροσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών από το ΙΕΠ.

Η ανάγκη μείωσης  της μαθητικής διαρροής στην υποχρεωτική εκπαίδευση και του λειτουργικού αναλφαβητισμού τόσο για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού όσο και  για ευπαθείς κοινωνικά ομάδες (όπως Ρομά, κρατούμενοι,  μέλη κέντρων απεξάρτησης από ουσίες κ.λπ.). Σημαντικό θέμα που απασχολεί το Υπουργείο Παιδείας είναι η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά και γενικότερα η δημιουργία θεσμών πολύπλευρης στήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Ήδη έχει δημιουργηθεί σχετική επιτροπή για αυτό το σοβαρό ζήτημα.

Μας απασχολεί να ξαναδούμε ολιστικά το ζήτημα του ρόλου όλων των παραγόντων στην εκπαιδευτική διαδικασία, από τους σχολικούς συμβούλους και τα διοικητικά στελέχη της εκπαίδευσης μέχρι τους διευθυντές των σχολείων και τον σύλλογο διδασκόντων, με στόχους: τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ανάπτυξη της δημοκρατίας και της παιδαγωγικής αυτονομίας της σχολικής μονάδας, αλλά και την έγκαιρη υλοποίηση των αποφάσεων που απαιτούνται.

Οι προβλέψεις για κτιριακές υποδομές διαμορφώνονται σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση με βάση τις απογραφές, στοιχεία του δημοτολογίου άλλα και εκτιμήσεις για πρόσφυγες  και μετανάστες.Αύριο, δημοσιεύεται πρόσκληση για την αναβάθμιση ψηφιακών υποδομών όλων των σχολείων. Η 1η φάση της αναβάθμισης ξεκινά με τα σχολεία που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον έως τις 8 Απριλίου 2016.

Επαγγελματική Εκπαίδευση

Οι αλλαγές θα πρέπει να βασίζονται:

  • Στην ολιστική θεώρηση ολόκληρου του συστήματος της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης,
  • στην αναγνώριση και ενίσχυση του κοινωνικού ρόλου της, με τον περιορισμό της επίδρασης των κοινωνικών ανισοτήτων,
  • στην ανάγκη συνεχούς εναρμόνισής της με τις απαιτήσεις της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας,
  • στην ανάγκη παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης καθώς και ασφαλών επαγγελματικών διεξόδων στους μαθητές και στις μαθήτριες,
  • στην εμπέδωση εργασιακής ασφάλειας και στη διαμόρφωση ενός ρεαλιστικού οράματος για τους/τις εκπαιδευτικούς.

Ειδική Αγωγή

Προχωράμε στη μεταρρύθμιση της Ειδικής Αγωγής, με ενταξιακό προσανατολισμό και με ανασχεδιασμό και ανασυγκρότηση της νομοθεσίας και του θεσμικού πλαισίου που τη διέπει.

Στόχοι μας είναι :

  • Η δημιουργία θεσμικού πλαισίου, για την κάλυψη του μεγάλου κενού της πρώιμης και έγκαιρης ανίχνευσης και αντιμετώπισης των δυσκολιών μάθησης
  • Η διεύρυνση και η ενίσχυση του ρόλου των ενταξιακών θεσμών στα σχολεία Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, με τη στήριξη των Τμημάτων Ένταξης και την αναβάθμιση του ρόλου τους

Στη συζήτηση παρενέβησαν ο Γ.Γ. του υπουργείου, Γιάννης Παντής, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικού και Κοινωνικού Διαλόγου για την Παιδεία, Αντώνης Λιάκος, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Κώστας Γαβρόγλου, Ο πρόεδρος του ΙΕΠ, Γεράσιμος Κουζέλης και διευθυντικά στελέχη του υπουργείου.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
Δημοσιεύτηκε η Υπουργική Απόφαση (Υ.Α.) για την οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης ως προς την Ενισχυτική Διδασκαλία για το σχολικό έτος 2016/17. Σύμφωνα με την Υ.Α., στην...
Το δέντρο της ενισχυτικής διδασκαλίας και το δάσος των ανισοτήτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
Οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών στα σχολεία βρέθηκαν ξανά στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε το μεσημέρι της Παρασκευής 21 Οκτωβρίου ο υπουργός Παιδείας με τους εκπροσώπους των θεσμών. Είναι η δεύτερη...
Πρώτα απολύσεις και μετά διορισμοί!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καλύτερα από πέρυσι, αλλά...
Σύμφωνα με τις χθεσινές δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, τα σχολεία «μετά από 30 χρόνια ξεκινούν χωρίς κενά, όλοι οι δάσκαλοι και τα βιβλία είναι στις αίθουσες και περιμένουν τα παιδιά. Θέλω να απευθύνω έναν...
Καλύτερα από πέρυσι, αλλά...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λεφτά για προσλήψεις γιοκ, τώρα μετακινήσεις με το ζόρι
Δεν επαρκούν οι διαθέσιμες πιστώσεις του υπ. Παιδείας για την κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Πολλά σχολεία... απλώς θα υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης προσωπικού, καθ’...
Λεφτά για προσλήψεις γιοκ, τώρα μετακινήσεις με το ζόρι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ελεύθερα θα απολύονται και θα στιγματίζονται οι εκπαιδευτικοί
Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων οι πρόσφατες ρυθμίσεις που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στην τρόικα και αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και...
Ελεύθερα θα απολύονται και θα στιγματίζονται οι εκπαιδευτικοί

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας