Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο δεκάλογος των υποψηφίων

Από τις 11 μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή οι τελειόφοιτοι Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων

EUROKINISSI/ ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Ο δεκάλογος των υποψηφίων

  • A-
  • A+

Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους αίτηση-δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου έως και τη Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), είτε με το παλιό-καταργούμενο σύστημα είτε με το νέο. Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία (11-29 Φεβρουαρίου) είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία αίτηση-δήλωση.

Τα σημεία-«κλειδιά»

Για το ξεκαθάρισμα του νέου «τοπίου» και τη διευκόλυνση των υποψηφίων παρουσιάζουμε 10 βασικά στοιχεία των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων:

1. Ολοι οι υποψήφιοι, είτε επιλέξουν να συμμετάσχουν με το παλιό είτε με το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, οφείλουν να καταθέσουν από τις 11 έως τις 29 Φεβρουαρίου ενυπόγραφη αίτηση-δήλωση συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις στη σχολική μονάδα από την οποία αποφοίτησαν ή στην κοντινότερη στην κατοικία τους σχολική μονάδα, με την οποία θα δηλώνουν την Ομάδα Προσανατολισμού ή την Κατεύθυνση, στην οποία επιθυμούν να καταταχθούν, καθώς και σε ποια μαθήματα θα διαγωνιστούν πανελλαδικά.

2. Οι πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα πραγματοποιηθούν πριν από τις απολυτήριες ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών και των μαθητριών.

3. Για την εισαγωγή στα τμήματα κάθε Επιστημονικού Πεδίου, θα υπολογίζονται τα τέσσερα (4) μαθήματα και οι συντελεστές βαρύτητας που προβλέπονται στην Ομάδα Προσανατολισμού όπου ανήκει ο υποψήφιος για το συγκεκριμένο Επιστημονικό Πεδίο.

Επομένως, αν ο μαθητής δεν έγραψε καλά σε ένα μάθημα που επέλεξε για να «ανοίξει» και το 2ο Επιστημονικό Πεδίο, αυτό δεν θα επηρεάσει τα μόριά του για τις σχολές του 1ου Επιστημονικού Πεδίου.

4. Για το ακαδημαϊκό έτος 2016-17 δίνεται κατ’ εξαίρεση το δικαίωμα συμμετοχής στο 10% των θέσεων εισακτέων χωρίς νέα εξέταση και σε όσους είχαν συμμετάσχει στις πανελλαδικές εξετάσεις των ημερήσιων Λυκείων το έτος 2014.

Οι θέσεις που αντιστοιχούν στο 10% του αριθμού εισακτέων κατανέμονται στους υποψηφίους του έτους 2014 σε ποσοστό 40% και στους υποψηφίους του έτους 2015 σε ποσοστό 60%.

Επομένως, οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2014 θα διαγωνιστούν για το 4% και οι μαθητές που αποφοίτησαν το 2015 για το 6% του συνολικού αριθμού των θέσεων των εισακτέων στις ανώτατες σχολές, ο οποίος θα καθοριστεί αργότερα με υπουργική απόφαση για κάθε σχολή ή τμήμα.

5. Οι μαθητές που διακρίθηκαν με 1η, 2η ή 3η διάκριση στη Βαλκανική ή τη Διεθνή Ολυµπιάδα Μαθηµατικών, Πληροφορικής, Φυσικής, Χηµείας ή Βιολογίας, για να εισαχθούν στις ανώτατες σχολές, πρέπει να έχουν μ.ό. των πανελλαδικά εξεταζόμενων μαθημάτων >=10.

Τότε εισάγονται σε οποιαδήποτε σχολή Eπιστημονικού Πεδίου που περιλαμβάνει ως εξεταστέο μάθημα το μάθημα στο οποίο διακρίθηκαν (δηλαδή σε αρκετές σχολές). Αυτά θα ισχύσουν από το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 και αφορούν τους κατόχους απολυτηρίου Γενικού Λυκείου ή ΕΠΑΛ του σχολικού έτους 2015-16 κι εφεξής.

6. Δεν μετράει η σχολική επίδοση στα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ.

7. Αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος Ομάδας Προσανατολισμού ή γενικής παιδείας στο οποίο επέλεξε να εξεταστεί πανελλαδικά, τότε θεωρείται ότι εξετάστηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε στο γραπτό βαθμό μηδέν (0).

8. Επιπλέον προϋποθέσεις για τη συμμετοχή υποψηφίων στις διαδικασίες επιλογής: α) των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Σχολών Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σχολών της Αστυνομικής Ακαδημίας, της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού είναι να έχουν κριθεί ικανοί για τις σχολές αυτές κατά τις προκαταρκτικές εξετάσεις που διενεργούνται για τον σκοπό αυτό από τις ίδιες τις σχολές σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις β) των Τμημάτων για τα οποία απαιτείται εξέταση σε ειδικό μάθημα είναι η επιτυχία βαθμού στο ειδικό μάθημα ίσου με το μισό τουλάχιστον του μέγιστου δυνατού.

Αν απαιτείται εξέταση σε δύο ειδικά μαθήματα, η προϋπόθεση αυτή ισχύει χωριστά για το καθένα από τα εξεταζόμενα ειδικά μαθήματα.

9. Το Μηχανογραφικό του 2016 για τους φετινούς μαθητές της Γ΄ τάξης του Λυκείου είναι διαφορετικό από το Μηχανογραφικό που συμπλήρωναν οι υποψήφιοι των προηγούμενων πανελλαδικών εξετάσεων.

Οι επιλογές των φετινών υποψηφίων είναι σαφώς λιγότερες και με διαφορετική κατανομή σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα.

Για παράδειγμα, οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης μπορούν να διεκδικήσουν μία θέση στις αστυνομικές αλλά όχι στις στρατιωτικές σχολές. Την ίδια ώρα, όσοι επιθυμούν να διεκδικήσουν μία θέση στα τμήματα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών σε Πολυτεχνεία και Πολυτεχνικές Σχολές, εάν θέλουν να διεκδικήσουν θέση και στα Τμήματα Πληροφορικής, θα αποκλείονται από τις ιατρικές σχολές.

10. Με βάση το σύνολο των Τμημάτων (κοινά και μη κοινά) που περιλαμβάνει κάθε Επιστημονικό Πεδίο, το 2ο Πεδίο «Θετικές και Τεχνολογικές Επιστήμες» είναι το πιο ευνοημένο, καθώς συγκεντρώνει συνολικά τον μεγαλύτερο αριθμό Τμημάτων (218) αλλά και τον μεγαλύτερο αριθμό Πανεπιστημιακών Τμημάτων.

Στη δεύτερη θέση από την άποψη του αριθμού των Τμημάτων έρχεται το 5ο Πεδίο «Επιστήμες Οικονομίας και Πληροφορικής», με συνολικά 130 Τμήματα, εκ των οποίων, όμως, Πανεπιστημιακά είναι λιγότερα από τα μισά.

Σε καλύτερη θέση, τουλάχιστον από της ζήτησης, είναι το 1ο Πεδίο, με 118 συνολικά Τμήματα, εκ των οποίων τα 97 είναι Πανεπιστημιακά.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
Στα Γυμνάσια τα μαθήματα λήγουν στις 26 Μαΐου, ενώ στις 31 Μαΐου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα φοίτησης και την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Στα Λύκεια τα μαθήματα τελειώνουν...
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λίγο... δηλητήριο στις εκπαιδευτικές ρίζες
«Δούρειος Ίππος» το προτεινόμενο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια. Δεύτερες σκέψεις γύρω από τις προτάσεις του προέδρου της Επιτροπής Εθνικού Διαλόγου, Αντώνη Λιάκου. Το «μαύρο κουτί» της εκπαιδευτικής...
Λίγο... δηλητήριο στις εκπαιδευτικές ρίζες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
Η «Εφ.Συν.» συνεχίζει σήμερα τον φάκελο «Εθνικός Διάλογος για την Παιδεία» με μια συνέντευξη του προέδρου της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής και ομότιμου καθηγητή Κώστα Γαβρόγλου. Πιστεύει ότι το...
«Ρυθμίσεις που θα καταλήγουν σε 6 χρόνια στην ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα 5... SOS για τις Πανελλαδικές
Οι μαθητές της Α’ τάξης των Γενικών Λυκείων (Ημερήσιων και Εσπερινών) με βάση το ισχύον ωρολόγιο πρόγραμμα επιλέγουν ένα εκ των τεσσάρων προσφερόμενων μαθημάτων, τα οποία διδάσκονται δύο ώρες εβδομαδιαίως: 1)...
Τα 5... SOS για τις Πανελλαδικές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τέλος στον ανταγωνισμό βαθμών της Γ´ Λυκείου
Δεν θα μετράει η σχολική επίδοση στα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Αυτό αποφάσισε τελικά το υπουργείο Παιδείας και έτσι κλείνει και η τελευταία εκκρεμότητα του νέου συστήματος των...
Τέλος στον ανταγωνισμό βαθμών της Γ´ Λυκείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας