• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.5°C / 22.5°C
    0 BF
    72%
  • Θεσσαλονίκη
    Ασθενής ομίχλη
    16°C 13.6°C / 17.8°C
    0 BF
    88%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 19.9°C
    1 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Ασθενής ομίχλη
    13°C 12.9°C / 15.3°C
    0 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.0°C / 17.1°C
    0 BF
    64%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 13.4°C
    0 BF
    67%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 19.6°C
    0 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.2°C / 22.5°C
    2 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.9°C
    1 BF
    82%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.9°C / 22.7°C
    1 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.7°C / 21.2°C
    0 BF
    82%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 16.9°C / 20.9°C
    3 BF
    88%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    15°C 14.9°C / 18.5°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 18.5°C
    1 BF
    57%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 19.9°C
    2 BF
    70%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.1°C / 22.8°C
    2 BF
    77%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 16.0°C
    1 BF
    85%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.7°C / 17.8°C
    1 BF
    62%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    70%

Χωρίς να το λένε καθαρά, τόσο ο Νίκος Φίλης όσο και οι Άννα Διαμαντοπούλου, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος και Ανδρέας Λοβέρδος, έλεγαν: «Δημόσια χρήματα δεν υπάρχουν, ας βρει ο εκπαιδευτικός άλλους πόρους»

EUROKINISSI-ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ

Υπουργείο Παιδείας: Κι αν δεν φτάνουν τα λεφτά... αναζητήστε χορηγούς!

  • A-
  • A+

Στο τριήμερο διεθνές επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Τέχνη και Εκπαίδευση, Διδακτικές και Παιδαγωγικές προσεγγίσεις στο σχολείο του 21ου αιώνα», που συνδιοργάνωσαν το Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) του υπουργείου Παιδείας, η Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ) και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση παραβρέθηκε και τοποθετήθηκε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.

Την πρώτη μέρα του συνεδρίου (2/10), ο υπουργός υπογράμμισε κατά την ομιλία του πως το συνέδριο αυτό αποτελεί απόδειξη ότι «το δημόσιο σχολείο μπορεί να καινοτομεί, να υπερβαίνει πλευρές της κρίσης, μπορεί να δίνει ένα μήνυμα ανανέωσης για ολόκληρη την κοινωνία».

Αναφερόμενος στα προβλήματα που παρατηρήθηκαν κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σημείωσε:

Την ώρα που εμείς συζητούμε εδώ για τη σχέση της Τέχνης με το Σχολείο, γνωρίζετε ότι υπάρχουν χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση, υπάρχει υποχρηματοδότηση, υπάρχει αυτό που λέμε «η κακή αρχή κάθε χρονιάς», όχι μόνο φέτος.

Αυτό δεν αποτελεί άλλοθι για εμάς βέβαια, αλλά υποσημειώνει το γεγονός ότι σε αυτές τις δύσκολες καταστάσεις, μέσα σε μια δυσπραγία οικονομική και γενικότερη απαξίωση ιδεών που θέτουν στο περιθώριο και εκδιώκουν από την κεντρική θέση του στο δημόσιο χώρο, το σχολείο, το δημόσιο σχολείο, δηλαδή ο εκπαιδευτικός, μπορεί να αποτελέσει με τη δουλειά του μια μαρτυρία υπέρβασης της κρίσης, αρκεί να βρει συμπαραστάτες από την πολιτεία και αλλά και από τον ιδιωτικό τομέα.

Άλλα τα λαλούμενα και άλλα τα νοούμενα

Τι είπε με άλλα λόγια ο υπουργός Παιδείας; Έχουμε οικονομική δυσπραγία (δεδομένες οι χαμηλές δημόσιες δαπάνες) και είναι ο εκπαιδευτικός εκείνος που μπορεί να κάνει υπέρβαση της κρίσης αρκεί να έρθει σε επαφή... και με τον ιδιωτικό τομέα.

Τη λογική αυτή, βεβαίως, οι εκπαιδευτικοί την έχουν ακούσει και με άλλα λόγια από τους πρώην υπουργούς Παιδείας.

Δηλαδή, χωρίς να το λένε καθαρά, τόσο ο Νίκος Φίλης όσο και οι προηγούμενοι, από την Άννα Διαμαντοπούλου μέχρι τον Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και τον Ανδρέα Λοβέρδο, έριχναν στο τραπέζι την οδηγία:

Δημόσια χρήματα δεν υπάρχουν, ας βρει ο εκπαιδευτικός άλλους πόρους.

Προφανώς στη λογική αυτή «καλός» εκπαιδευτικός θα είναι αυτός που εξασφαλίζει στο σχολείο πόρους πέρα από τους κρατικούς, που είναι δεδομένοι, και «καλό» σχολείο θα είναι αυτό που βγάζει «το ψωμί του» μόνο του.

Και αυτό μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο αξιολόγησης, προφανώς!

Υπερβολές; Κάθε άλλο. Αν κάποιος μελετήσει τα επίσημα κείμενα και τις εισηγήσεις του ΟΟΣΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα καταλάβει καλά ότι στρώνεται ο δρόμος σε αυτή την κατεύθυνση.

Βεβαίως αυτό έχει προχωρήσει στην Ανώτατη εκπαίδευση, όπου υπάρχουν μεγαλύτερες δυνατότητες εμπορευματοποίησης και πιο πρόθυμοι χορηγοί.

Και οι εκάστοτε υπουργοί Παιδείας ακριβώς υπηρετούν αυτή την κατεύθυνση. Όπου μπορούν. Άλλοτε με παραινέσεις άλλοτε με άλλους τρόπους.

Και ο καλύτερος τρόπος που εφαρμόζουν είναι η δραματική μείωση των δημοσίων δαπανών έτσι ώστε να αναγκάσουν σχολεία και εκπαιδευτικούς να «καινοτομήσουν» για την εξεύρεση πόρων.

Η εμπειρία από τα Πανεπιστήμια: το αόρατο λεξικό της ιδιωτικοποίησης

Την προηγούμενη περίοδο, οι εύηχες λέξεις και φράσεις «αυτοτέλεια», «κοινωνική λογοδοσία», «σύνδεση με την οικονομία και την κοινωνία» δεν αποτέλεσαν παρά το μαύρο φόντο της κρατικής υποχρηματοδότησης, του ριζικού περιορισμού των προγραμμάτων, των μαθημάτων και του προσωπικού, τη μεταφορά του κόστους των όποιων παροχών στους φοιτητές, την εξώθηση προς την εμπορευματοποίηση.

Και βέβαια την πλήρη εξατομίκευση και ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων του ακαδημαϊκού προσωπικού μαζί με τις αποδοχές τους.

Να το πούμε καθαρά και ας μην αμφιβάλλει κανείς: τα τελευταία χρόνια πριμοδοτείται μια κεντρική κατεύθυνση και «υφαίνεται» μια πολύ συγκεκριμένη «οδηγία» για τα Πανεπιστήμια.

Η κατεύθυνση δεν είναι άλλη από τη μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων.

Η «οδηγία» προς τους πανεπιστημιακούς συνοψίζεται στο εξής: «Βγάλτε το ψωμί σας μόνοι σας».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Παιδεία με όρους ελεύθερης αγοράς
Το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωστοί οικονομολόγοι και καθηγητές του Δημοσίου Δικαίου προβάλλουν ως μια από τις πιο καινοτόμες προτάσεις την Αποκέντρωση και την Αυτοδιοίκηση των περιφερειών της χώρας. Μάλιστα...
Η Παιδεία με όρους ελεύθερης αγοράς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Από τη σφαιρική γνώση στις «χρήσιμες» δεξιότητες
Εχει γίνει κανόνας, σχετικά με την εκπαιδευτική πολιτική, η ανάγκη αλλαγής του εκπαιδευτικού συστήματος μπροστά στην πραγματικότητα της «παγκόσμιας κοινωνίας της γνώσης» και της «παγκόσμιας κοινωνίας των...
Από τη σφαιρική γνώση στις «χρήσιμες» δεξιότητες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Να δεις τι σου ’χω για μετά...
Η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει με ακάλυπτες τις 20.000 κενές θέσεις εκπαιδευτικών, εξαιτίας γραφειοκρατικού «λάθους». Οταν τελικά προσληφθούν οι περίπου 12.000 αναπληρωτές θα κληθούν να δουλέψουν περισσότερες...
Να δεις τι σου ’χω για μετά...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
24.000 «μπαλώματα» στην Παιδεία, ούτε κουβέντα για διορισμούς
Με αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θα καλυφθούν και φέτος τα πάγια κενά της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Οπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας από τους 92.850 που έχουν καταθέσει αιτήσεις θα...
24.000 «μπαλώματα» στην Παιδεία, ούτε κουβέντα για διορισμούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας