Σήμερα το απόγευμα ακόμη μία λαμπρή παράσταση έχει προγραμματιστεί για να παρουσιαστεί από τους δύο συνονόματους που επιμένουν να γίνουν και συνώνυμοι με την Παιδεία. Αυτή τη φορά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κυριάκος Πιερρακάκης εγκαινιάζουν το «Ψηφιακό Φροντιστήριο». Στις, επίσης υπέρλαμπρες, ψηφιακές εγκαταστάσεις στα κατώγια του υπουργείου Παιδείας είναι αποφασισμένο να «μεταδοθούν» μόνο ευχάριστα νέα. Δεν σηκώνει ούτε τις καταγγελίες εκπαιδευτικών για το φιάσκο της σχετικής προκήρυξης, ούτε το ξεμπρόστιασμα σχετικά με τους άλλους, τους χιλιάδες «κανονικούς» αναπληρωτές που θα μείνουν στην απέξω για να πληρώσουν το μάρμαρο των μόνιμων διορισμών.
Αυτή τη στιγμή είναι γύρω στις 18.000 τα κενά στα σχολεία, περί τις 10.000 στην πρωτοβάθμια και τα υπόλοιπα στη δευτεροβάθμια. Πάνω από 35.000 είναι οι εκπαιδευτικοί που υπολογίζεται ότι λείπουν συνολικά από τις μονάδες της χώρας και αμέτρητα τα χιλιάδες τμήματα που εξαφανίστηκαν στην προηγούμενη μεγάλη μέρα των Κυριάκων. Ηταν την ημέρα του αγιασμού που έκανε πρεμιέρα το... «Εξοικονομώ» στην Παιδεία.
Παράλληλα τρέχει η προθεσμία για τη συμμόρφωση της Ελλάδας στην Οδηγία (1999/ΕΚ) του Συμβουλίου της Ευρώπης σχετικά με τις διακρίσεις στις συνθήκες απασχόλησης στα δημόσια σχολεία. Οπερ σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσει η ανισότητα ανάμεσα σε μόνιμους και αναπληρωτές (εργαζόμενοι με συμβάσεις εργασίας). Η προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει προθεσμία συμμόρφωσης μέχρι τις 25 Σεπτεμβρίου. Οι εκπαιδευτικοί ήδη στοιχηματίζουν ότι η ελληνική κυβέρνηση θα προτιμήσει το πρόστιμο αντί μεταμέλειας. Αλλωστε μόλις άρχισε η λογιστική πολιτική. Τόσες χιλιάδες διορισμοί μείον τόσες χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών διά της συγχώνευσης-κατάργησης τόσων χιλιάδων τμημάτων επί τόσες χιλιάδες μαθητές σαρδελοποιημένους σε τόσες χιλιάδες τάξεις. Λογιστική για αρχάριους.
«Τα 10.000 κενά αφορούν όλες τις ειδικότητες, καθώς επίσης και την παράλληλη στήριξη. Ενδεικτικά, στη Γ’ Αθήνας, τα κενά είναι περίπου 700, στον νομό Αχαΐας 224, στον νόμο Κορινθίας 169 και στην Εύβοια 152» είπε ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ), Σπ. Μαρίνης, χθες σε σχετική συνέντευξη Τύπου, επισημαίνοντας παράλληλα ότι «περίπου το 50% των ολοήμερων δεν λειτουργούν». Η υποστελέχωση των σχολείων, οι απαράδεκτες συγχωνεύσεις πανελλαδικά, ο πολλαπλασιασμός των ακατάλληλων χώρων διδασκαλίας και των κοντέινερ συμπληρώνουν ένα τοπίο βαθιά απογοητευτικό. «Ακούμε μεγάλα λόγια, που προσπαθούν να κρύψουν τα πολύ μεγάλα προβλήματα που συσσωρεύονται στην εκπαίδευση και είναι εκρηκτικά» τόνισε ο κ. Μαρίνης.
Η αναθεώρηση και εν τέλει έγκριση του τμήματος της Θεωρητικής Κατεύθυνσης στο 3ο Λύκειο του Αιγάλεω είναι σταγόνα στα μεγάλα και πολλά προβλήματα της Δυτικής Αττικής, αλλά μια «μικρή νίκη» για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς που έχουν ξεσηκωθεί για τις αθρόες συγχωνεύσεις σε όλη την ευρύτερη περιοχή (Αγιοι Ανάργυροι, Πετρούπολη, Περιστέρι, Αιγάλεω, Ιλιον). «Θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματά μας. Χορτάσαμε απ’ τα λόγια της κοροϊδίας. Δεν είμαστε παιδιά Β’ κατηγορίας!» λένε οι μαθητές, που ζητούν «να μη συγχωνευτεί κανένα τμήμα, καμιά κατεύθυνση Πανελλαδικών, καμία ειδικότητα στα ΕΠΑΛ».
Χθες, μαζί με τους συμπαραστάτες τους, συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Παιδείας και θα πάνε ξανά και ξανά και ξανά λένε. Ανάλογα έντονες εξακολουθούν να είναι οι διαμαρτυρίες απανταχού. Χαρακτηριστικές όσες αφορούν ευάλωτες περιοχές. Οπως στη βαριά πληγωμένη Εύβοια. Η βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ., κ. Καζάνη, με επιστολή της στον υπουργό ζητεί να μην προχωρήσουν οι συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων, καθώς θα οδηγήσουν «στην ερήμωση» και στην «υποβάθμιση της ανάπτυξης» των περιοχών του νομού. Τι θα εγκριθεί, άγνωστο, οι προθέσεις γνωστές. Μόνο οι ακραίες περιπτώσεις, εξακολουθούν να λένε τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου. Είναι και ο λογαριασμός.
Οσο για τις λοιπές αλχημείες, το υπουργείο ξέρει καλύτερα. Για παράδειγμα η προκήρυξη για το «Ψηφιακό Φροντιστήριο». Προέβλεπε συνέντευξη, προϋπηρεσία τουλάχιστον πέντε (5) ετών και προσωπικότητα (sic). Συνεντεύξεις δεν έγιναν ενώ, παρά το γεγονός ότι είχαν κλείσει οι αιτήσεις, ξαφνικά αλλοιώθηκε και το κριτήριο της προϋπηρεσίας, συμπεριλαμβάνοντας μοριοδότηση της προϋπηρεσίας και από φροντιστήρια (σ.σ. εξ αρχής αποκλεισμένα)! Αυτό καταγγέλλει η Πρωτοβουλία Φιλολόγων. Υστερα από διαμαρτυρίες συναδέλφων που μετείχαν στη διαδικασία διαπίστωσαν την «καταστρατήγηση του πίνακα». Με ανακοίνωσή τους ζητούν «ανάκληση της παράνομης απόφασης» και έκδοση νέας πρόσκλησης. Τουλάχιστον αυτοί οι εκπαιδευτικοί έχουν προσωπικότητα. Το τρίτο κριτήριο…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας