Αθήνα, 32°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
33.5° 31.3°
3 BF
45%
Θεσσαλονίκη
Αίθριος καιρός
33°C
34.3° 30.7°
2 BF
47%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
34°C
33.8° 33.0°
3 BF
41%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
28.9° 28.9°
1 BF
51%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
33.0° 29.9°
3 BF
58%
Βέροια
Αίθριος καιρός
31°C
32.0° 27.9°
0 BF
51%
Κοζάνη
Σποραδικές νεφώσεις
28°C
28.4° 27.3°
0 BF
37%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
34°C
34.1° 34.1°
1 BF
29%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
30°C
32.7° 29.8°
4 BF
66%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
30°C
30.1° 29.9°
4 BF
51%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
29°C
29.4° 27.8°
5 BF
58%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
30.7° 29.6°
2 BF
58%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
30°C
29.9° 29.9°
0 BF
70%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
31°C
33.5° 30.9°
0 BF
48%
Λαμία
Αίθριος καιρός
31°C
31.6° 30.6°
2 BF
49%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
30°C
29.9° 29.8°
4 BF
56%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
33°C
33.8° 31.2°
2 BF
35%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
31.6° 31.3°
2 BF
42%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
29°C
29.7° 28.6°
3 BF
67%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
30°C
30.0° 30.0°
2 BF
35%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 24 Ιουλίου, 2024
panelladikes
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Διαμαρτυρία για την αφύσικη Φυσική

Τρεις γυναίκες, μαμάδες υποψηφίων για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που πριν από λίγες μέρες ολοκλήρωσαν τις εξετάσεις στα βασικά μαθήματα των Πανελλαδικών, εξοργισμένες με την ασύμμετρη και πανθομολογούμενη δυσκολία των θεμάτων της Φυσικής, αλλά όχι μόνο, έγραψαν ένα κείμενο διαμαρτυρίας απευθυνόμενες σε γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές και συλλέγουν υπογραφές. Ένα κείμενο που ξεκινά από από τη «σφαγή» των υποψηφίων εν μέσω καύσωνα και καταλήγει στη... διακεκαυμένη πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στη νεολαία.

Ακολουθεί το κείμενο:

«Σφαγή» στις πανελλαδικές εξετάσεις. Λάθος ή στοχευμένη;

«Οι πολίτες μας είπαν “σας εμπιστευόμαστε αλλά προσπαθήστε περισσότερο”».
(δήλωση Μητσοτάκη το βράδυ των Ευρωεκλογών)

Και προσπάθησαν. Τρεις μέρες μετά, στις 12/6, στη Φυσική των πανελλαδικών εξετάσεων, έβαλαν τα χειρότερα θέματα από το 1993, πετώντας χιλιάδες παιδιά από την τριτοβάθμια εκπαίδευση και ακυρώνοντας, σε ένα τρίωρο, όλη την προσπάθεια αυτών και των οικογενειών τους.

Είμαστε εκπαιδευτικοί και γονείς και είμαστε πολύ εξοργισμένοι, γιατί μετά από σχεδόν τρία χρόνια κόπων και στερήσεων και μάλιστα κάτω από τις πιο άγριες συνθήκες ακρίβειας, ανεργίας και φτώχειας, βρεθήκαμε αντιμέτωποι με μια πρωτοφανή «σφαγή» των παιδιών μας.

Ποια νοσηρή φαντασία σκέφτηκε αυτά τα θέματα; Ποιος νοσηρός νους αποφάσισε το πρωί της 12ης Ιουνίου ότι χιλιάδες παιδιά θα πρέπει να βγουν κλαίγοντας από τις σχολικές αίθουσες; Προφανώς κάποιος που συνειδητά χαρατσώνει τα παιδιά και σε σχέση με το τι διδάσκεται και πώς στα ελληνικά σχολεία. Κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με τον καθημερινό αγώνα των εκπαιδευτικών, που κάτω από συνθήκες εντατικοποίησης, τρομοκρατίας, διώξεων και εκφοβισμού δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να προετοιμάσουν σωστά τα παιδιά μας. Κάποιος που δεν έχει καμία σχέση με την αγωνία των παιδιών μας που βλέπουν την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ως μονόδρομο για ένα καλύτερο μέλλον. Και δεν ήταν μόνο η Φυσική. Ήταν και η Ιστορία, η Βιολογία, τα Μαθηματικά που είχαν προηγηθεί…

Είμαστε εξοργισμένοι γιατί καταλαβαίνουμε ότι ο στόχος δεν ήταν απλά ένα επίπεδο δυσκολίας για να φανεί ο «καλός» μαθητής, χαρακτηρισμός που έτσι κι αλλιώς μας βρίσκει αντίθετους. Η επιλογή των συγκεκριμένων θεμάτων, που κανένας μαθητής δεν θα μπορούσε να απαντήσει σε διάστημα τριών ωρών και μάλιστα υπό συνθήκες ακραίου καύσωνα σε σχολεία χωρίς τις στοιχειώδεις υποδομές (ανεμιστήρες, κλιματιστικά), είχε στόχευση κατ’ αρχάς, ιδεολογική. Ήθελε να πλήξει τη νεολαία. Εξάλλου, η κυβέρνηση έχει δείξει πόσο πολύ την «αγαπά».

Το έχει δείξει με τις πάνοπλες δυνάμεις καταστολής που παρατάσσει απέναντί της και τα αυταρχικά μέτρα με τα οποία τη βομβαρδίζει. Καθόλου τυχαία, αφού αυτή η νεολαία τής έχει γυρίσει την πλάτη και συμμετείχε, όλο το προηγούμενο διάστημα, κατά χιλιάδες σε καταλήψεις και διαδηλώσεις για το έγκλημα των Τεμπών και τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Είναι η ίδια νεολαία που σε όλο τον κόσμο εκφράζει την αλληλεγγύη της στον παλαιστινιακό λαό και στις πρόσφατες εκλογές προτίμησε την αποχή.

Οι πανελλαδικές εξετάσεις, πόσο μάλλον αν συνοδεύονται από θέματα «ευφάνταστα» και αυξημένης δυσκολίας, αποτελούν τον τελικό από μια σειρά εξοντωτικών ταξικών φραγμών που ξεκινούν ακόμα και από το δημοτικό σχολείο και έχουν στόχο να πετάξουν τα παιδιά μας από τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Εξ ου και η «ιερότητα» με την οποία πραγματοποιούνται ακόμα και υπό συνθήκες ακραίου καύσωνα, όπου εκπαιδευτικοί κλήθηκαν εσπευσμένα να συνδέουν κλιματιστικά το προηγούμενο βράδυ και γονείς να φέρουν ανεμιστήρες. Σε συνθήκες όπου όλο το δημόσιο υπολειτουργούσε και τα δημοτικά σχολεία έκλεισαν λόγω ζέστης, οι πανελλαδικές έπρεπε να γίνουν και μάλιστα με τον πιο εξοντωτικό και απάνθρωπο τρόπο.

Είμαστε εξοργισμένοι γιατί καταλαβαίνουμε ότι η στόχευση είναι και πολιτική. Να νομιμοποιήσει τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στις συνειδήσεις του λαού, που επιμένει στο αυτονόητο δικαίωμα για δημόσια και δωρεάν παιδεία και βγήκε στο δρόμο αντιδρώντας σε αυτά. Και να εμπεδωθεί μετά από διαδοχικές αποτυχίες, όπου όλη η προετοιμασία και το κόστος αυτής θα «πετάγεται στα σκουπίδια», ως φυσιολογικός ο δρόμος για το ιδιωτικό πανεπιστήμιο, το κολέγιο ή το εξωτερικό. Φυσιολογικός βέβαια για τους λίγους που μπορούν να το υποστηρίξουν, ενώ για τους πολλούς η «εναλλακτική» αυτή είναι απαγορευτική ακόμα και ως συζήτηση. Για αυτούς επιφυλάσσεται μόνο η αρένα της αγοράς εργασίας χωρίς δικαιώματα και ο «Καιάδας» της υποβαθμισμένης τεχνικής εκπαίδευσης με τις απλήρωτες ώρες μαθητείας. Δεν είναι καθόλου τυχαία τα δημοσιεύματα που έσπευσαν να μιλήσουν για το κίνημα «δεν δίνω πανελλαδικές» και ότι «φτάσαμε στο τέλος των πανελλαδικών εξετάσεων» (άρθρο στο «Βήμα» στις 13-6-2024).

Εμείς, οι γονείς και εκπαιδευτικοί αυτών των παιδιών, μπορεί να είμαστε κουρασμένοι, αλλά δεν είμαστε «τσακισμένοι». Είμαστε εξοργισμένοι, θα παραμείνουμε στο πλευρό των παιδιών μας και θα μας βρουν απέναντι όλοι αυτοί που θέλουν να καθορίσουν το μέλλον μας χωρίς εμάς.

*Να καταργηθεί η ΕΒΕ και η Τράπεζα Θεμάτων - Να μην ισχύσει Εθνικό Απολυτήριο και οι τέσσερις πανελλαδικές που το συνοδεύουν

*Αύξηση του αριθμού των εισακτέων

*Δωρεάν Δημόσια Παιδεία - Κάτω τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Γιάννα Αντωνιάδη
Αγγελική Ζάχαρη
Όλγα Πετρούλια»

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Διαμαρτυρία για την αφύσικη Φυσική

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας