Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

Την Πέμπτη 1/10 για άλλη μια φορά, ενώ έχουν αρχίσει προ πολλού τα μαθήματα και χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, το υπουργείο Παιδείας τροποποίησε τις αναθέσεις των μαθημάτων

Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων

  • A-
  • A+

Το υπουργείο Παιδείας βρήκε τον εύκολο τρόπο, αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του καθηγητή-δασκάλου που «τα κάνει όλα και συμφέρει».

Με έγγραφό του, στο όνομα μιας δήθεν αξιοποίησης του υπάρχοντος δυναμικού -αλλά στην πραγματικότητα πριμοδοτώντας μια μηχανιστική λογική της κάλυψης κενών και της τυπικής διεκπεραίωσης του ωρολογίου προγράμματος και παραβλέποντας επιστημονικά και διδακτικά κριτήρια- το υπουργείο Παιδείας αλλάζει και μοιράζει πρώτες και δεύτερες αναθέσεις μαθημάτων σε ειδικότητες.

Την Πέμπτη 1/10, λοιπόν, για άλλη μια φορά, ενώ έχουν αρχίσει προ πολλού τα μαθήματα και χωρίς κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, το υπουργείο Παιδείας τροποποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων. Φτάνει ανάμεσα σε άλλα στην ακραία περίπτωση να απαγορεύει στους φιλολόγους να διδάξουν το μάθημα της Τοπικής Ιστορίας!

Σύμφωνα με το έγγραφό του, η ανάθεση του μαθήματος της Tοπικής Iστορίας, του οποίου ήδη η διδασκαλία στις σχολικές μονάδες έχει ανατεθεί στον κλάδο ΠΕ02 Φιλολόγων, παύει να ισχύει.

Το υπουργείο απαγορεύει να το διδάσκουν οι φιλόλογοι και το αναθέτει σε όλες σχεδόν τις υπόλοιπες ειδικότητες (εκτός μαθηματικών και φυσικών).

Για άλλη μια φορά, το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί τις αναθέσεις των μαθημάτων για να προξενήσει πλεονάσματα εκπαιδευτικών. Με τις σημερινές αναθέσεις προξενούνται πολλά πλεονάσματα φιλολόγων.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία στην εντατική
Χιλιάδες είναι οι δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται αρκετά χρόνια εγκλωβισμένοι σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής και με μισθό 650-800 ευρώ προσπαθούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν, καθώς δεν...
Σχολεία στην εντατική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι γονείς-πελάτες και ο μαθητής-προϊόν
Πώς τα μεγάλα ιδιωτικά σχολεία, με οδηγό το σχέδιο-εφιάλτη του ΣΕΒ που στόχο έχει τη διάλυση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος, επιχειρούν να περάσουν την πλήρη εμπορευματοποίηση των σπουδών. Η εισαγωγή...
Οι γονείς-πελάτες και ο μαθητής-προϊόν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ελεύθερα θα απολύονται και θα στιγματίζονται οι εκπαιδευτικοί
Μεγάλες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στους εκπαιδευτικούς των ιδιωτικών σχολείων οι πρόσφατες ρυθμίσεις που συμφωνήθηκαν ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στην τρόικα και αφορούν τις εργασιακές σχέσεις και...
Ελεύθερα θα απολύονται και θα στιγματίζονται οι εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα γυμνάσια της χώρας, είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»....
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας