Αθήνα, 15°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
15°C
16.2° 13.6°
2 BF
85%
Θεσσαλονίκη
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.8° 10.1°
1 BF
80%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
16°C
16.0° 14.9°
3 BF
76%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
7.9° 7.9°
0 BF
93%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
7°C
6.9° 6.9°
0 BF
87%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.2° 11.0°
1 BF
86%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
7°C
9.0° 7.4°
1 BF
93%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
14.6° 14.6°
1 BF
85%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.8° 11.9°
2 BF
93%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
11°C
10.7° 10.7°
0 BF
70%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
16°C
16.4° 16.4°
3 BF
88%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
82%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.3° 15.3°
3 BF
72%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
13°C
14.1° 12.9°
0 BF
94%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.1° 13.5°
0 BF
88%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
15°C
15.4° 14.8°
2 BF
84%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
14°C
16.1° 12.8°
0 BF
90%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.7° 12.7°
1 BF
75%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
14°C
13.6° 9.7°
1 BF
100%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
1 BF
96%
ΜΕΝΟΥ
Τετάρτη, 28 Φεβρουαρίου, 2024
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Κυριάκος Πιερρακάκης / ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Κλειδί, η Τράπεζα Θεμάτων και η βαθμολογία σε όλο το Λύκειο

«Νέα σελίδα» για το εξεταστικό σύστημα ανακοίνωσε στη Βουλή, στο πλαίσιο των προγραμματικών δηλώσεων, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, επισημαίνοντας ότι το υπουργείο Παιδείας ανοίγει «τον διάλογο για το Εθνικό Απολυτήριο για έναν κοινά αποδεκτό τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ, συμβατό τόσο με τις διεθνείς τάσεις όσο και με το κεκτημένο των Πανελλήνιων Εξετάσεων».

Η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας θεωρεί ότι αυτός είναι ο κατάλληλος καιρός για να προχωρήσει στην υλοποίηση ενός μέτρου που υπήρχε στο προεκλογικό πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία από το 2019.

Θυμίζουμε ότι το 2019 η Νίκη Κεραμέως δήλωνε ότι σχεδιάζει ένα «Εθνικό Απολυτήριο στο οποίο θα συνυπολογίζονται με διαβαθμισμένη, αυξανόμενη βαρύτητα οι επιδόσεις του μαθητή και στις τρεις τάξεις του Λυκείου» και ότι «το εθνικό απολυτήριο, σε ένα ποσοστό, θα συνυπολογίζεται κατά την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με προϋπόθεση την προηγούμενη διασφάλιση ενός αντικειμενικού συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών».

Να τι έγραφε το πρόγραμμα της Ν.Δ. την ίδια περίοδο (2019):

«Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί και των 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας».

Είναι φανερό ότι η κεντρική γραμμή πλεύσης του υπουργείου Παιδείας είναι η έμφαση στις εξεταστικές δοκιμασίες που αφενός οδηγεί σε ένα ξεκαθάρισμα του μαθητικού πληθυσμού και αφετέρου απλώνει τη σκιά της στην ημερήσια διάταξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ηδη με προσεκτικά βήματα εδώ και τρία χρόνια με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μοντάρει, μαντάρει και ευπρεπίσει τις στοχεύσεις του για τη σχολική εκπαίδευση, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολλή στατιστική για να αποδείξουμε ότι στόχος ήταν και είναι να στηθεί ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν κατ’ αρχάς τις πόρτες του Λυκείου και κατά δεύτερον τις πόρτες των Πανεπιστημίων.

Μόλις εξαρτηθεί η εισαγωγή στα Πανεπιστήμια και από «τις διαβαθμισμένες, με αυξανόμενη βαρύτητα επιδόσεις των μαθητών και στις τρεις τάξεις του Λυκείου» με προϋπόθεση «τη διασφάλιση ενός αντικειμενικού συστήματος βαθμολόγησης των μαθητών», η Τράπεζα Θεμάτων θα δείξει το πραγματικό πρόσωπό της.

Αξιολόγηση με βάση τις επιδόσεις των μαθητών

Με την Τράπεζα Θεμάτων το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σταδιακά να αξιολογήσει τους εκπαιδευτικούς και τις σχολικές μονάδες με βάση τις επιδόσεις των μαθητών.

Είναι προφανές ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας γνωρίζει πολύ καλά τις κοινωνικές παραμέτρους της σχολικής επίδοσης. Η στόχευση είναι αλλού και φωτογραφίζει κατευθείαν τον εκπαιδευτικό. Το υπουργείο θεωρεί κατάλληλο τον χρόνο να προβάλει συστηματικά μια, έτσι κι αλλιώς, διαδεδομένη αντίληψη, σύμφωνα με την οποία για ό,τι «καλό» ή «κακό» γίνεται στα σχολεία την ευθύνη την έχει ο εκπαιδευτικός. Μια τέτοια αντίληψη, όπως γίνεται φανερό, εναποθέτει μεγάλο φορτίο ευθύνης στους ώμους του δασκάλου και, συνήθως, όταν τίθεται ζήτημα σχολικής αποτυχίας ή εκπαιδευτικής κρίσης, ο δάσκαλος είναι ο «αποδιοπομπαίος τράγος». Με αυτό τον τρόπο γίνεται ευκολότερη υπόθεση η επιβολή αυταρχικών μέτρων αξιολόγησης, εντατικοποίησης και διοικητικού ελέγχου.

Πολύ γρήγορα η ολοκληρωμένη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων θα απογειώσει τη σχολική θνησιμότητα, δηλαδή την απόρριψη ή την ενσωμάτωση της αδυναμίας, την απόγνωση, την αναχαίτιση, το ψαλίδισμα των προσδοκιών, τον φόβο και την εγκατάλειψη.

Μα θέλει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ένα τέτοιο αποτέλεσμα; Πρωτίστως! Είναι η ιδεολογική της ψύχωση! Επείγεται να ξεσκαρτάρει το Γενικό Λύκειο, να το ελαφρώσει, σαν μια επιχείρηση που θέλει να απαλλαγεί από το προσωπικό της.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Κλειδί, η Τράπεζα Θεμάτων και η βαθμολογία σε όλο το Λύκειο

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας