Η σύλληψη ενός 66χρονου οδηγού σχολικού λεωφορείου, που βρέθηκε να μεταφέρει 40 μαθητές ενώ δεν είχε άδεια οδήγησης -του είχε αφαιρεθεί σε προγενέστερο χρόνο-, έφερε στην επιφάνεια το σοβαρό και ευαίσθητο θέμα της μεταφοράς μικρών παιδιών από και προς τα σχολεία τους. Παράλληλα, όμως, διαπιστώνεται και το απόλυτο χάος που επικρατεί στις αναθέσεις μεταφορικού έργου από τις περιφέρειες, που σε περίπτωση ατυχήματος θα καταστήσει εξαιρετικά δύσκολη την απόδοση ευθυνών.
Ολα ξεκίνησαν από τον εντοπισμό του 66χρονου έξω από σχολικό συγκρότημα, στην περιοχή των Καλυβίων Θορικού Αττικής, το μεσημέρι της Τρίτης 04.4.2023, όπου, κατά τον έλεγχο από αστυνομικούς του Β’ Τμήματος Τροχαίας Νοτιοανατολικής Αττικής, διαπιστώθηκε ότι δεν είχε άδεια οδήγησης, διότι στις 8 Οκτωβρίου του 2022 είχε συλληφθεί για οδήγηση υπό την επίδραση αλκοόλ, επικίνδυνη οδήγηση, βία κατά υπαλλήλων, απείθεια και εξύβριση και του είχε αφαιρεθεί η άδεια. Το λεωφορείο ακινητοποιήθηκε, οι μαθητές αποβιβάστηκαν και το δρομολόγιο της επιστροφής τους πραγματοποιήθηκε από άλλα λεωφορεία. Σύμφωνα, μάλιστα, με την ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ., ο άντρας έχει συλληφθεί στο παρελθόν για παρόμοια αδικήματα και «θα οδηγηθεί στον αρμόδιο εισαγγελέα».
Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο οδηγός συνελήφθη στην οδό Αργοναυτών, όπου βρίσκονται το 2ο Γυμνάσιο και το 2ο Γενικό Λύκειο Καλυβίων, σε διπλανά οικόπεδα, ενώ, όπως μαθαίνουμε από τις ίδιες πηγές, ο εν λόγω οδηγός είναι υπότροπος, αφού το 2018 και το 2019, που εργαζόταν στα ΚΤΕΛ Αττικής, του είχε αφαιρεθεί άλλες δύο φορές το δίπλωμα, καθώς βρέθηκε ξανά να οδηγεί υπό την επίδραση αλκοόλ. Μάλιστα, σύμφωνα με άλλες έγκυρες πηγές, ο συγκεκριμένος οδηγός είναι και μέτοχος στα ΚΤΕΛ Αττικής και έχει στην κατοχή του δύο οχήματα.
Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί η ανακοίνωση του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων (ΣΙΣ), με την οποία οι σχολάρχες διευκρινίζουν ότι δεν επρόκειτο για σχολικό λεωφορείο ιδιωτικού σχολείου που φέρει το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα, αλλά για «τουριστικό πούλμαν μισθωμένο από δύο δημόσια σχολεία», επιβεβαιώνοντας εμμέσως την παραπάνω πληροφορία.
Σε επικοινωνία που είχαμε με τον αντιπεριφερειάρχη Αττικής, Νικόλαο Πέππα, και σε ερώτημα που του θέσαμε αναφορικά με το ποιος ανάδοχος έχει αναλάβει το συγκεκριμένο δρομολόγιο, δεν μπόρεσε να μας απαντήσει με βεβαιότητα, επικαλούμενος τον μεγάλο αριθμό εκτελούμενων δρομολογίων, αναφέροντας ωστόσο την εταιρεία ΚΤΕΛ Αττικής, ενώ μας τόνισε ότι οι ανάδοχοι των έργων οφείλουν να δηλώσουν τα οχήματα, τα οποία πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές (ΚΤΕΟ κ.λπ.), όπως και τους οδηγούς που θα εκτελούν τα δρομολόγια και οι οποίοι θα πρέπει να φέρουν πιστοποιητικό επαγγελματικής ικανότητας, που χορηγείται κατόπιν προσκόμισης άδειας οδήγησης, πιστοποιητικού υγείας και καθαρού ποινικού μητρώου.
Λίγο αργότερα, μιλώντας σε τηλεοπτική εκπομπή (MEGA), ο κ. Πέππας δήλωσε: «Το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι ένα από τα 1.600 δρομολόγια που διενεργούνται καθημερινά για τη μεταφορά 33.000 μαθητών όλων των βαθμίδων. Οταν αυτό το δρομολόγιο δόθηκε στον συγκεκριμένο ανάδοχο, ο οδηγός τηρούσε όσα προέβλεπε ο νόμος. Είχε δηλαδή όλα τα πιστοποιητικά. Ο ανάδοχος, που είναι το ΚΤΕΛ (σ.σ. ΚΤΕΛ Αττικής), έπρεπε να ενημερώσει για τυχόν αλλαγές. Ολοι θλιβόμαστε γι’ αυτό το γεγονός. Ενδεχομένως, θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες δικλίδες ασφαλείας, αλλά όλοι καταδικάζουμε αυτήν την ενέργεια».
Προσπαθώντας να διασταυρώσουμε αν τα ΚΤΕΛ Αττικής έχουν όντως αναλάβει κάποιο δρομολόγιο στον δήμο Σαρωνικού, εντοπίσαμε την απόφαση υπ’ αριθ. 1893/2022 της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Αττικής, με θέμα την ανάδειξη προσωρινών μειοδοτών για την ανάθεση υπηρεσιών μεταφοράς μαθητών Δημόσιων Σχολείων της Περιφέρειας Αττικής για τα σχολικά έτη 2022-2023, 2023-2024 και 2024-2025 (υπ’ αριθ. 6 / 2022 Πρόσκληση, ΕΣΗΔΗΣ:164441), την οποία υπογράφει ως πρόεδρος ο κ. Πέππας.
Για τον δήμο Σαρωνικού, λοιπόν, τα ΚΤΕΛ Αττικής έχουν αναλάβει ένα έργο, αυτό της εξυπηρέτησης 35 μαθητών του 1ου ΓΕΛ και 1ου Γυμνασίου Καλυβίων, με δρομολόγιο Γαλάζια Ακτή (Λαγονήσι)-Καλύβια-Σχολεία. Από την άλλη, δύο άλλες εταιρείες έχουν αναλάβει τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τα σχολεία έξω από τα οποία συνελήφθη ο οδηγός. Επανερχόμενοι με νέο ερώτημα προς τον κ. Νικόλαο Πέππα, αν τελικά ο ανάδοχος είναι μία εκ των δύο εταιρειών που βλέπουμε στην απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και εξυπηρετούν τους μαθητές του 2ου Γυμνασίου και του 2ου ΓΕΛ Καλυβίων, ο κ. Πέππας μάς είπε ότι αυτό είναι πολύ πιθανό, επαναλαμβάνοντας ότι δεν μπορεί να μας απαντήσει με σιγουριά αλλά ότι, από τη στιγμή που η υπόθεση θα πάρει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, θα διαλευκανθούν όλα...
Ερωτήματα
Σε αντίθεση με το μπάχαλο που διαπιστώσαμε, ξεκάθαρα -και σοβαρά- είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν: Ο ανάδοχος -όποιος κι αν είναι- κατέθεσε πλαστά δικαιολογητικά, καθώς ο εν λόγω οδηγός φέρεται να έχει βεβαρημένο ποινικό μητρώο; Οι δηλωμένοι από τον ανάδοχο οδηγοί συμπίπτουν με εκείνους που πραγματοποιούσαν τελικά τα δρομολόγια ή αυτά δόθηκαν με «υπεργολαβία» σε άλλους; Τα ΚΤΕΛ Αττικής, ως φορέας του οποίου είναι μέτοχος ο επίμαχος οδηγός, δεν έπρεπε να του έχουν επιβάλει μέτρα, ακόμη και την απαγόρευση οδήγησης; Ποιες είναι οι ευθύνες της Περιφέρειας Αττικής ως προς τους ελέγχους που πρέπει να γίνονται προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφαλής μεταφορά δεκάδων χιλιάδων ανήλικων παιδιών;
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας