• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.2°C / 19.0°C
    1 BF
    66%
  • Θεσσαλονίκη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.6°C / 17.3°C
    2 BF
    58%
  • Πάτρα
    Βροχοπτώσεις μέτριας έντασης
    14°C 13.0°C / 15.4°C
    2 BF
    91%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.4°C
    3 BF
    55%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.7°C / 16.9°C
    2 BF
    72%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 16.0°C
    1 BF
    58%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 12.3°C / 12.4°C
    0 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    13°C 12.9°C / 12.9°C
    1 BF
    96%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 19.3°C / 22.8°C
    5 BF
    39%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 19.0°C
    3 BF
    72%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    3 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 17.7°C
    2 BF
    55%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    2 BF
    94%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 14.5°C / 14.5°C
    2 BF
    79%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.8°C
    3 BF
    69%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 18.8°C
    0 BF
    77%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.3°C / 14.9°C
    2 BF
    70%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 13.7°C / 16.7°C
    1 BF
    54%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.7°C / 12.7°C
    0 BF
    74%

Από παλιότερη συγκέντρωση διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών για τη διαδικασία της αξιολόγησης

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ξεκίνημα στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών με απειλές!

  • A-
  • A+
Πώς θα λειτουργεί η περίφημη ψηφιακή πλατφόρμα που εγκαινιάστηκε χτες με τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ ● Εγκύκλιο με τις ποινές που προβλέπονται για όσους δεν συμμορφωθούν εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας ● Αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς με μαζικές γενικές συνελεύσεις και με την αποχή-απεργία που έχουν κηρύξει ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για τις 15 Φεβρουαρίου.

Δημοσιεύθηκε χθες το ΦΕΚ για την ειδική ψηφιακή εφαρμογή για την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών και σύντομα ξεκινά η ανάρτηση των στοιχείων για την αξιολόγηση. Για το θέμα αυτό, περιχαρής η Νίκη Κεραμέως εξήγησε σε χθεσινή συνέντευξή της σε φιλικό κανάλι ότι γίνονται αμέσως τα ζεύγη αξιολογούμενου – αξιολογητή: «Ξεκινούν να καταθέτουν οι εκπαιδευτικοί τα στοιχεία τους, το portfolio τους, όλα τα στοιχεία που αφορούν την υπηρεσιακή τους πορεία, και ξεκινάει έτσι, μετά από 41 χρόνια, η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, που έχει πάρα πολλές φάσεις (συνέντευξη, ζωντανές παρακολουθήσεις στην τάξη κ.ο.κ.)».

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, στην πλατφόρμα θα καταχωρίζονται τα ζεύγη αξιολογητή - αξιολογούμενου από τους διευθυντές Εκπαίδευσης, προκειμένου να μπορέσουν οι εκπαιδευτικοί και οι σύμβουλοι Εκπαίδευσης να έχουν πρόσβαση στην εφαρμογή και να αρχίσουν να καταχωρίζουν στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας, όπως τα βιογραφικά στοιχεία του αξιολογούμενου.

Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά, σε πρώτη φάση, τις τέσσερις περιοχές στις οποίες έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης των συμβούλων (Β. Αιγαίο, Ν. Αιγαίο, Πελοπόννησο και Κρήτη) και ξεκινά από τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς, για τους οποίους η θετική αξιολόγηση αποτελεί προϋπόθεση μονιμοποίησης. Με την τοποθέτηση των υπολοίπων συμβούλων Εκπαίδευσης το προσεχές διάστημα, η διαδικασία θα υλοποιηθεί και στο υπόλοιπο της χώρας.

Η εν λόγω πλατφόρμα προβλέπει την ηλεκτρονική καταχώριση βιογραφικών στοιχείων των αξιολογούμενων, της προβλεπόμενης έκθεσης αυτοαξιολόγησης, των αποτιμήσεων του αξιολογητή κατόπιν παρακολούθησης των δύο διδασκαλιών που προβλέπει ο νόμος, καθώς και της τελικής αξιολογικής έκθεσης με την ολοκλήρωση του εκάστοτε κύκλου αξιολόγησης.

Μετά τη δημοσίευση σε ΦΕΚ της υπουργικής απόφασης για την ίδρυση της ειδικής ψηφιακής εφαρμογής, ο γενικός γραμματέας του ΥΠΑΙΘ, Αλ. Κόπτσης, εξέδωσε, χθες, Εγκύκλιο με οδηγίες για την έναρξη της ατομικής αξιολόγησης. Μεταξύ άλλων, προβλέπει ότι, κατά την πρώτη εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΕΕΠ) – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), αξιολογούνται κατά προτεραιότητα οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ – ΕΒΠ που έχουν διανύσει ήδη δύο έτη υπηρεσίας από τον διορισμό τους και υπηρετούν σε σχολική μονάδα. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης με «εξαιρετικό», «πολύ καλό» ή «ικανοποιητικό» πόρισμα, τότε θα προχωρήσει η μονιμοποίησή τους αναδρομικά από τον χρόνο συμπλήρωσης της διετίας.

Απειλές

Στην εγκύκλιο περιλαμβάνονται και οι συνήθεις για την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ απειλές: «Η παράλειψη στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού να λάβει μέρος, να διευκολύνει ή να προβεί σε επιβαλλόμενη ή απλώς προβλεπόμενη από τον νόμο άσκηση αρμοδιότητας ή σε οποιοδήποτε στάδιο της αξιολογικής διαδικασίας στελέχους της εκπαίδευσης ή εκπαιδευτικού συνιστά ειδικό πειθαρχικό παράπτωμα, το οποίο τιμωρείται με τις πειθαρχικές ποινές του άρθρου 109 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων, όχι κατώτερη του προστίμου ίσου με τις αποδοχές ενός μηνός».

Επίσης, σε περίπτωση μη συμμόρφωσης στην παραπάνω υποχρέωση, δύναται να επιβάλλεται αναστολή οιασδήποτε διαδικασίας εξέλιξης του στελέχους της εκπαίδευσης ή του εκπαιδευτικού, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης μισθολογικής εξέλιξής του. Ειδικότερα, για τα στελέχη εκπαίδευσης που αρνούνται να λάβουν μέρος στη διαδικασία αξιολόγησης σε οποιοδήποτε στάδιο αυτής ή την παρακωλύουν με την εν γένει στάση τους, το στέλεχος αντικαθίσταται και αποκλείεται από τη διαδικασία επιλογής για την πλήρωση οποιασδήποτε θέσης στελέχους για τα επόμενα οκτώ έτη.

Απεργία - αποχή

Η δημοσίευση του ΦΕΚ για την πλατφόρμα αξιολόγησης γίνεται εν μέσω αναβρασμού στα σχολεία, με τους εκπαιδευτικούς και τις Ομοσπονδίες τους να αρχίζουν να οργανώνουν τα μέτρα αντίδρασης στα σχέδια του υπουργείου Παιδείας. Οι πρώτες γενικές συνελεύσεις είναι οι μαζικότερες των τελευταίων χρόνων, ενώ ήδη υπάρχει προαποφασισμένη απεργία - αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες και πανεκπαιδευτική απεργία από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ στις 15 Φεβρουαρίου.

Σε μια προσπάθεια πλήρους διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, η υπουργός Παιδείας εξέδωσε δελτίο Τύπου, με το οποίο πανηγυρίζει για την οπισθοδρομική, αντιπαιδαγωγική και αντιεπιστημονική της απόφαση να γυρίσει την εκπαίδευση 41 χρόνια πίσω! Ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, όμως, βλέπει το «έργο» της ήδη αξιολογημένης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής! Ετσι κάπως έχει δομηθεί η αρχιτεκτονική ενός πανοπτισμού, επιτήρησης, ελέγχου και πιστοποίησης των «εκπαιδευτικών προϊόντων» και των «εκπαιδευτικών υπηρεσιών», με όρους συνεχούς και αδιάλειπτης αξιολόγησης, ανταγωνισμού, ιεραρχικής κατάταξης, κερδοφορίας και κατανάλωσης. Υπάρχει ένα αξιολογικό οικουμενικό μάτι-ιερατείο, που τα βλέπει όλα.

Το ΥΠΑΙΘ διακηρύσσει ψευδώς, εδώ και δύο χρόνια, ότι η αξιολόγηση δεν θα είναι τιμωρητική, ωστόσο την ξεκινά με την απειλή της μη μονιμοποίησης των νεοδιόριστων. Ταυτόχρονα, ο ίδιος ο πρωθυπουργός, σε πρόσφατη δήλωσή του, υπονόησε εμμέσως πλην σαφώς τη σύνδεσή της με τη μισθολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών, ενώ είναι γνωστή η άποψή του για τις απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών, από τότε που ήταν ακόμα υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης. Ανάμεσα στα άλλα, η προωθούμενη αξιολόγηση φορτώνει με νέα γραφειοκρατικά βάρη τούς εκπαιδευτικούς και την ήδη επιβαρυμένη καθημερινή εργασία τους, στερώντας τον πολύτιμο αέρα του κύριου έργου τους, που είναι το παιδαγωγικό – εκπαιδευτικό.

Η πολυδιαφημισμένη αξιολόγηση στόχο έχει να «δείξει» τους εκπαιδευτικούς για μια ακόμα φορά ως μόνιμους υπεύθυνους για τα πραγματικά και διαχρονικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν θα πρέπει να υπάρχει καμία αμφιβολία πως η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο, έτσι ώστε στον κατάλληλο –για την κυβέρνηση– χρόνο να εξαπολύσουν νέα επίθεση, για να αλώσουν τα εργασιακά κεκτημένα των εκπαιδευτικών, να καθηλώσουν τους μισθούς, να προωθήσουν ακόμα περισσότερο τις ελαστικές μορφές εργασίας στην εκπαίδευση, να ανοίξουν τον δρόμο ακόμα και σε απολύσεις.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
24 ΕΛΜΕ καλούν την ΟΛΜΕ να καθορίσει τα αγωνιστικά βήματα απέναντι στην αξιολόγηση
Η μια μετά την άλλη οι ΕΛΜΕ υπογράφουν κοινή επιστολή προς την ΟΛΜΕ να πραγματοποιήσει έκτακτη Γενική Συνέλευση των Προέδρων μέσα στο Νοέμβριο.
24 ΕΛΜΕ καλούν την ΟΛΜΕ να καθορίσει τα αγωνιστικά βήματα απέναντι στην αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανατράπηκε «εκ των έσω» η συνέχιση της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση
Πραξικοπηματικά δεν πέρασε η συνέχιση της απεργίας αποχής από την αξιολόγηση στη Γενική Συνέλευση Προέδρων των ΕΛΜΕ, καθώς 8 πρόεδροι  ΕΛΜΕ δεν ψήφισαν υπέρ της συνέχισης, παρά και ενάντια στις αποφάσεις των...
Ανατράπηκε «εκ των έσω» η συνέχιση της απεργίας – αποχής από την αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την κυρία Κεραμέως
Ανοιξε στις 10/2 η ψηφιακή πλατφόρμα του υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών στις περιφέρειες Νότιου και Βόρειου Αιγαίου, Κρήτης και Πελοποννήσου.
Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν την κυρία Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τροπολογία για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
Το πρόβλημα έχει προκύψει εδώ και αρκετές εβδομάδες, καθώς πολλές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης δε μονιμοποιούσαν τους εκπαιδευτικούς, όπως όφειλαν, με την παρέλευση δυο ετών, αφού το ΥΠΑΙΘ δεν άναβε το «πράσινο...
Τροπολογία για τη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διογκώνεται το κύμα στήριξης και αλληλεγγύης στους 114 διωκόμενους απεργούς εκπαιδευτικούς
Χιλιάδες υπογραφές, εκατοντάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από σχολεία και εργατικά σωματεία από όλη τη χώρα κατακλύζουν το διαδίκτυο, με αίτημα να παρθούν πίσω οι  ολοκληρωτικής έμπνευσης ποινές.
Διογκώνεται το κύμα στήριξης και αλληλεγγύης στους 114 διωκόμενους απεργούς εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απειλές και πιέσεις του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία
Σε μια συγκυρία με εντελώς διαφορετικά επίδικα και διακυβεύματα, νέα ένταση πυροδοτεί η Εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας, με την οποία απειλούνται για μια ακόμη φορά με «έννομες συνέπειες» οι εκπαιδευτικοί και οι...
Απειλές και πιέσεις του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας