• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 18.0°C
    2 BF
    58%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.0°C / 16.3°C
    2 BF
    68%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.5°C
    3 BF
    81%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.2°C
    3 BF
    70%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.4°C / 12.9°C
    2 BF
    82%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 16.0°C / 18.0°C
    2 BF
    56%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 14.4°C
    1 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    96%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 15.4°C
    2 BF
    81%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 14.6°C / 15.9°C
    3 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.4°C / 15.8°C
    2 BF
    77%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    4 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.9°C / 15.9°C
    2 BF
    82%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    4 BF
    32%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 13.5°C / 13.5°C
    2 BF
    66%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 14.8°C
    2 BF
    60%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    18°C 15.6°C / 18.8°C
    4 BF
    36%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 11.3°C / 13.8°C
    2 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 14.7°C / 17.2°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.6°C / 11.6°C
    2 BF
    62%

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI

Εκπαιδευτικοί: Κάτω τα χέρια από το ελεύθερο χρόνο μας - Δεν κάνουμε τηλεκπαίδευση από το σπίτι

  • A-
  • A+

Η απόφαση της κυβέρνησης και του κρατικού μηχανισμού να κλείσει τα σχολεία σήμερα Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου, αποκαλύπτει ξανά τη γύμνια και την ανυπαρξία του περίφημου «επιτελικού κράτους». Αντί η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για την αντιμετώπιση των δυσμενών (και όχι ακραίων) καιρικών φαινομένων, να καθαρίσει δρόμους και φρεάτια, να προμηθεύσει με πετρέλαιο τα σχολεία, να ενισχύσει τις υποδομές των σχολικών μονάδων κλπ, προτίμησε την εύκολη λύση του «112» και της τηλεκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί σημειώνουν ότι πρέπει να σταματήσει επιτέλους η επικοινωνιακή κοροϊδία του ΥΠΑΙΘ με την τηλεκπαίδευση, στην προσπάθειά τους να κρύψουν το γεγονός ότι έχουν αφήσει τα σχολεία ανοχύρωτα. Τα κροκοδείλια δάκρυα «για να μη χαθεί ούτε μια διδακτική ώρα» δεν αθωώνουν την αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης να καλύψει από την αρχή της σχολικής χρονιάς τα χιλιάδες κενά με τις απαιτούμενες προσλήψεις εκπαιδευτικών.

Παράλληλα, πολλά μηνύματα φτάνουν από εκπαιδευτικούς και φορείς για τις συστηματικές παρενοχλήσεις του Υπουργείου Παιδείας μέσα στο Σαββατοκύριακο, στον ελεύθερο χρόνο τους και πάντα εκτός εργασιακού ωραρίου, με τις οποίες τους ζητούν να «προετοιμαστούν για τηλεκπαίδευση», προχωρώντας μάλιστα σε «δοκιμαστική λειτουργία» της πλατφόρμας.

Αναρωτιόμαστε από πού αντλεί αυτό το θράσος το ΥΠΑΙΘ, να ενοχλεί τους εκπαιδευτικούς στον ελεύθερο χρόνο τους, δίνοντας προφορικές εντολές. 

Δημοσιεύουμε παρακάτω μια επιστολή εκπαιδευτικών που ήρθε στην efsyn.gr

Επιστολή των εκπαιδευτικών Χ. Δάμαλου, Γ. Καββαδία, Φ. Πανοπούλου, Χ. Σόφη, Α. Φατούρου *

Με ποιο δικαίωμα!

Με ποιο δικαίωμα κ. Κόπτση και κ. ΔΙΔΕ μας ενοχλείτε ακόμα και το Σαββατοκύριακο, ζητώντας με το μήνυμά σας από τους εκπαιδευτικούς «να δοκιμάσουν τη χρήση της ηλεκτρονικής αίθουσας webex που διαθέτουν, νωρίτερα (προτιμότερο την προηγούμενη ημέρα δηλαδή αύριο) από την εφαρμογή στην τάξη»;

Επειδή άραγε, όλα αυτά τα χρόνια της πανδημίας, μάθατε να μας ενοχλείτε, όχι μόνο τα Σαββατοκύριακα, αλλά οποιαδήποτε ώρα της ημέρας, ακόμα και αργά το βράδυ, μέσω webex, ακόμα και για συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων;

Επειδή «εγκαινιάσατε» να γίνονται επιμορφώσεις νεοδιόριστων εξ αποστάσεως και εκτός εργασιακού ωραρίου;

Δεν σας αρκεί η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών τα τελευταία χρόνια κατά δύο ώρες, με την ταυτόχρονη μείωση των μισθών μας μέχρι και 40%, την ώρα που η ακρίβεια καλπάζει και εξανεμίζει αυτούς τους μισθούς πείνας;

Δεν σας αρκεί η αφόρητη πίεση που ασκείται(-ε), με ένα μπαράζ αδιόρατων και ορατών απειλών από το υπουργικό επιτελείο, τους προϊστάμενους εκπαίδευσης, τους συντονιστές, τους διευθυντές σχολείων και ο τεράστιος όγκος γραφειοκρατικής δουλειάς που δε μας επιτρέπει να ασκήσουμε τον παιδαγωγικό μας ρόλο;

Δεν σας αρκεί ότι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, οι περισσότεροι αναπληρωτές, ακόμα και στον τόπο διαμονής τους, είναι αναγκασμένοι να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη, καθώς είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται σε 3 – 4, ακόμα και σε 5 – 6 σχολεία, στην επαρχία, εντός περιφερειακής ενότητας, διανύοντας εβδομαδιαίως εκατοντάδες χιλιόμετρα;

Με ποιο δικαίωμα καταστρατηγείτε τα εργασιακά μας δικαιώματα, μεταφέροντας υποχρεώσεις του εργασιακού ωραρίου στον ελεύθερο χρόνο μας;

Με την τηλεκπαίδευση, τις εξωδιδακτικές υποχρεώσεις, τις εξ αποστάσεως επιμορφώσεις κλπ. Έχετε γίνει οι γραφειοκράτες του Υπουργείου Παιδείας ομοτράπεζοι του οικογενειακού μας τραπεζιού, του καναπέ μας, προσεχώς και της... κλίνης μας...

Κάτω τα χέρια σας από τον ελεύθερο χρόνο μας! Δε θα επιτρέψουμε να τον μετατρέψετε σε κινούμενη άμμο!

Όσο για την τηλεκπαίδευση, σας τονίζουμε:

  1. Κλειστό σχολείο, σημαίνει κλειστό σχολείο. Και γι' αυτό δεν έχουμε εμείς την ευθύνη ως εκπαιδευτικοί.
  2. Το σπίτι μας δεν είναι χώρος εργασίας! Άλλωστε, ισχύει η απόφαση της ΟΛΜΕ και της ΓΣ των Προέδρων 16-10-21 περί τηλεκπαίδευσης: «Η ΓΣ των Προέδρων αποφάσισε, η τηλεκπαίδευση να διενεργείται αποκλειστικά από τον χώρο των σχολείων, με εξοπλισμό που θα παράσχει η υπηρεσία. Καλούμε όλους και όλες τις εκπαιδευτικούς, κάθε φορά που απαιτείται από αυτούς/ες να παράσχουν υπηρεσίες τηλεκπαίδευσης, να παρουσιάζονται στο σχολείο τους και να απαιτούν τον απαραίτητο χώρο, εξοπλισμό και σύνδεση από την υπηρεσία».
  3. Σε περίπτωση επικίνδυνων φαινομένων, προέχει η ασφάλεια της οικογένειάς μας, η δική μας, των μαθητών μας.
  4. Κανείς εκπαιδευτικός, ακόμα Υποδιευθυντής -ντρια ή Διευθυντής -ντρια, δεν υποχρεούται σε καμία περίπτωση να ασχολείται και να διεκπεραιώνει υπηρεσιακά θέματα, σε ημέρες και ώρες εκτός ωραρίου εργασίας.
  5. Σαββατοκύριακα και στον ελεύθερό μας χρόνο δεν εργαζόμαστε, δε δεχόμαστε εντολές / προτροπές / οδηγίες κλπ, ούτε κάνουμε «πρόβες νυφικού!».

Η τηλεκπαίδευση δεν είναι εκπαίδευση! Δε χρειάζεται να αναφέρουμε αναλυτικά τις βλαπτικότατες παρενέργειες της τηλεκπαίδευσης, που δεν είναι εκπαίδευση:

  • αναιρεί ευθέως το συνταγματικό δικαίωμα για καθολική και δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πλήττει ιδιαίτερα τους πιο αδύναμους οικονομικά μαθητές,
  • εντείνει τις κοινωνικές και ταξικές ανισότητες και χιλιάδες μαθητές είναι αποκλεισμένοι,
  • αποτελεί μέσο ψυχοσυναισθηματικού βιασμού,
  • δεν παρέχει καμιά προστασία των προσωπικών δεδομένων μαθητών και εκπαιδευτικών.

Άλλωστε, η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης το προηγούμενο διάστημα, μαζί με την όλη αντιεκπαιδευτική πολιτική σας, όξυνε το φαινόμενο της απομόρφωσης, προκαλώντας ταυτόχρονα σοβαρές συνέπειες στην ψυχική υγεία των μαθητών μας. 


* Ο Χρήστος Δάμαλος είναι πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ικαρίας – Φούρνων. Ο Γιώργος Κ. Καββαδίας μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Πειραιά. Η Φωτεινή Πανοπούλου μέλος της Α΄- Γ΄ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής. Ο Χρήστος Σόφης μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας. Η Αγγελική Φατούρου Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Περιστερίου.

Και οι πέντε είναι μέλη του Εκπαιδευτικού Ομίλου και της Συντακτικής Επιτροπής του περιοδικού Αντιτετράδια της Εκπαίδευσης.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς: Καλούμε τους μαθητές σε αποχή από τη σημερινή τηλεκπαίδευση και στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς
«...δείχνουν κυρίως ασέβεια προς τα παιδιά με την αφαίρεση του δικαιώματος στο απρόβλεπτο, στο αναπάντεχο, στο πιθανό παιχνίδι με το χιόνι και τον χρόνο με αγαπημένους/ες και στα όσα αυτά διδάσκει εκτός...
Γονείς: Καλούμε τους μαθητές σε αποχή από τη σημερινή τηλεκπαίδευση και στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
Χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που με αίσθημα ανθρώπινης και παιδαγωγικής λογικής και αξιοπρέπειας πήραν αποφάσεις με το όνομα και την υπογραφή τους, να μην συναινέσουν στην παρωδία του υπουργείου.
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηχηρό «όχι» στα τηλεδιαγωνίσματα
Συντονιστές εκπαίδευσης θεωρούν αδύνατη τη βαθμολόγηση των μαθητών μέσω της τηλεκπαίδευσης ● Κακόγουστο αστείο χαρακτηρίζουν την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας σύλλογοι εκπαιδευτικών που αποφασίζουν να μην...
Ηχηρό «όχι» στα τηλεδιαγωνίσματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο e-έλεγχος της Νίκης (όχι της Κεραμέως) μετά από e-εξετάσεις...
Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί απίστευτα αντιπαιδαγωγικούς και άκρως υποκριτικούς σχεδιασμούς που αφορούν στις εξετάσεις και την αξιολόγηση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια κατά την εφαρμογή της τηλε-«εκπαίδευσης».
Ο e-έλεγχος της Νίκης (όχι της Κεραμέως) μετά από e-εξετάσεις...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας