• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.8°C / 11.9°C
    3 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.7°C / 11.3°C
    4 BF
    37%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.0°C / 13.2°C
    2 BF
    58%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    3 BF
    31%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 10.2°C
    1 BF
    46%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    11°C 9.0°C / 11.5°C
    1 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 5.4°C / 7.9°C
    3 BF
    33%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    1 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.4°C / 14.3°C
    5 BF
    72%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 7.9°C / 7.9°C
    3 BF
    71%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 10.6°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 7.9°C / 10.7°C
    3 BF
    50%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    4 BF
    58%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 8.4°C / 10.9°C
    2 BF
    35%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.0°C / 11.5°C
    2 BF
    66%
  • Ρόδος
    Θύελλα με βροχοπτώσεις
    13°C 12.8°C / 12.8°C
    2 BF
    76%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.0°C / 11.5°C
    2 BF
    42%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 10.3°C / 11.0°C
    3 BF
    42%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.7°C / 12.2°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 6.1°C / 6.1°C
    2 BF
    64%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Τραγικά κενά στην ειδική αγωγή

  • A-
  • A+
Παιδιά ενός κατώτερου θεού παραμένουν και φέτος οι μαθητές που φοιτούν σε ειδικά σχολεία ή έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη ● Παρά τους πανηγυρισμούς της υπουργού Παιδείας για τις προσλήψεις 7.000 δασκάλων και καθηγητών, καταγράφονται εκατοντάδες ακάλυπτες θέσεις εκπαιδευτικών στις μονάδες.

Kι αν έχουν γραφτεί κείμενα για την τραγική υποστελέχωση των σχολείων της ειδικής αγωγής! Κι αν έχουν χορτάσει από υποσχέσεις γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί, ότι «στην επόμενη φάση προσλήψεων θα ικανοποιηθούν τα αιτήματά τους και θα καλυφθούν όλα τα κενά»! Κι ας πανηγυρίζει η υπουργός Παιδείας ότι προσλήφθηκαν χιλιάδες εκπαιδευτικοί –αναπληρωτές κατά βάση– στα σχολεία. Η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και δύσκολη.

Παρ’ όλο που στη β΄ φάση των προσλήψεων ανακοινώθηκε η τοποθέτηση λίγο περισσότερων από 7.000 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση, στη Γενική Εκπαίδευση και στα Μουσικά Σχολεία, καθώς και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) ως προσωρινών αναπληρωτών με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου για το διδακτικό έτος 2022-2023, τα κενά παραμένουν, θέτοντας τα παιδιά, τα οποία έχουν ανάγκη από παράλληλη στήριξη ή που φοιτούν στα σχολεία της ειδικής, σε μειονεκτική θέση έναντι εκείνων που δεν έχουν την αντίστοιχη ανάγκη και καταπατώντας εν τέλει το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Οι φιλόλογοι

Η Πρωτοβουλία Φιλολόγων Ειδικής Αγωγής, που μετρά σχεδόν 3.000 μέλη, θέτει επισταμένα το ζήτημα της παράλληλης στήριξης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Κενά εντοπίζονται σε όλες τις ειδικότητες, αλλά δεν είναι τυχαίο που οι φιλόλογοι είναι αυτοί που οργανώθηκαν και ζήτησαν τα κενά που αφορούν τον κλάδο τους από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης, αφού η ειδικότητά τους έχει τη μερίδα του λέοντος στα διδασκόμενα μαθήματα (έκθεση, αρχαία, ιστορία, λογοτεχνία) και εκ των πραγμάτων μετρά και τους περισσότερους εκπροσώπους.

Χωρίς στοιχεία από τις διευθύνσεις Αχαΐας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Λακωνίας, Δ΄ Δωδεκανήσου και ΚΕΔΑΣΥ - Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (πρόκειται για αποκεντρωμένες δημόσιες υπηρεσίες του ΥΠΑΙΘ και υπάγονται στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης) που αρνήθηκαν να τα δώσουν, η Πρωτοβουλία κατέγραψε 438 κενά. Το βράδυ πριν από την ανακοίνωση της β΄ φάσης προσλήψεων διέρρευσαν 551 κενά φιλολόγων από τα οποία τελικά καλύφθηκαν τα 111. Μιλάμε δηλαδή για ποσοστό της τάξης του 20,14%, αφήνοντας 440 ακάλυπτες θέσεις.

Οι προσλήψεις δεν ανταποκρίνονται ούτε στις αυξημένες ανάγκες του κλάδου ούτε φυσικά και στις ανάγκες των μαθητών. Το γεγονός ότι η παράλληλη στήριξη λειτουργεί με έναν εκπαιδευτικό για τέσσερις, πέντε ή και επτά μαθητές (!) όχι μόνο ακυρώνει τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, αφού μειώνονται δραματικά οι ώρες που έχουν οριστεί από αυτά (παρέχονται 3 ώρες στήριξη σε κάθε παιδί αντί για 11 που έχουν οριστεί από τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ για φιλολογικά μαθήματα) αλλά λειτουργεί και σε βάρος των ίδιων των παιδιών, αφού δεν τους παρέχεται η κατάλληλη στήριξη. Στην πράξη, ακυρώνεται μια καθοριστικής σημασίας βοήθεια για το μέλλον τους και την ομαλή ένταξή τους στην κοινωνία.

«Είναι άδικο για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τα οποία μόλις μπουν στη δευτεροβάθμια είναι σαν να παύουν ξαφνικά να έχουν ΔΕΠΥ, δυσλεξία ή να είναι στο φάσμα του αυτισμού. Επειδή μάλλον αυτό αποτελεί “φανταστικό σενάριο” και όχι τα στοιχεία και τα πορίσματα του Συνηγόρου του Πολίτη (σ.σ. «Η Ειδική Αγωγή σε γενική παρακμή», «Εφ.Συν.» 13.9.2022) και των ΚΕΔΑΣΥ τα οποία αμφισβήτησε πρόσφατα, με τα παραπάνω λόγια, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου κ. Κόπτσης, εμείς επιδεικνύουμε έμπρακτα το πραγματικό ενδιαφέρον και την αγωνία προς το εκπαιδευτικό έργο, προσφέροντας τα κενά στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να προβεί στην κάλυψή τους», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» μέλος της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ, τα στοιχεία του οποίου βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας.

Νέες γνωματεύσεις

Οι εκπαιδευτικοί κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, αφού ώς τις 20 Οκτώβρη αναμένεται τα ΚΕΔΑΣΥ να στείλουν τις νέες γνωματεύσεις, οι οποίες βάσει της στατιστικής προηγούμενων χρόνων αναμένεται να είναι περίπου 200. Επομένως θα μιλάμε για περισσότερα από 600 κενά!

Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσαν, πριν από λίγες μέρες, 58 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., ζητώντας να μάθουν μεταξύ άλλων αν η υπουργός εξασφάλισε την αναγκαία χρηματοδότηση για την πλήρη κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών όλων των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πριν από την έναρξη του σχολικού έτους, ποια είναι τα ποσά που διατίθενται για την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση από τον τακτικό προϋπολογισμό και το ΠΔΕ, αν έγινε έγκαιρος προγραμματισμός για την Παράλληλη Στήριξη, όπως και για την τοποθέτηση ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών, αν έχουν διατεθεί οι επαρκείς πιστώσεις και έχουν καλυφθεί όλα τα σχετικά αιτήματα καθώς και πόσα κενά εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, ΕΒΠ και Σχολικών Νοσηλευτών υπάρχουν.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι πρώτοι 1.040 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή
Η ανακοίνωση των επιτυχόντων για τους μόνιμους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή αποτελεί αναμφισβήτητα ευχάριστη είδηση, ωστόσο οι πανηγυρισμοί της υπουργού Παιδείας μόνο έκπληξη μπορούν να προκαλέσουν.
Οι πρώτοι 1.040 μόνιμοι διορισμοί στην Ειδική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χωρίς καύσιμα η ατμομηχανή της δευτεροβάθμιας
Στο Πρότυπο Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής από την αρχή της σχολικής χρονιάς δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα από...
Χωρίς καύσιμα η ατμομηχανή της δευτεροβάθμιας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απλήρωτοι επί μήνες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
Σχεδόν μισό χρόνο τώρα παραμένουν απλήρωτοι περίπου 350 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί σε υπηρεσιακή άδεια (άδειες ανατροφής τέκνου, εκπαιδευτικές άδειες), έχοντας έρθει πλέον σε οριακή οικονομική κατάσταση.
Απλήρωτοι επί μήνες ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα πάνω κάτω στους πίνακες πρόσληψης των αναπληρωτών
Εκπαιδευτικοί της Ειδικής Αγωγής του κλάδου Μουσικής ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να ανακοινοποιήσει τις λίστες καθώς φαίνεται ότι υποψήφιοι ΤΕ προηγήθηκαν υποψηφίων ΠΕ ● Μπερδεμένες οι απαντήσεις του...
Τα πάνω κάτω στους πίνακες πρόσληψης των αναπληρωτών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διορισμοί ορφανοί από... πατέρα
Η Νίκη Κεραμέως πανηγυρίζει την ανακοίνωση οριστικών πινάκων για τις 4.500 προσλήψεις καθηγητών Ειδικής Αγωγής που είχαν αποφασιστεί επί ΣΥΡΙΖΑ.
Διορισμοί ορφανοί από... πατέρα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας