• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 14.8°C / 17.3°C
    2 BF
    86%
  • Θεσσαλονίκη
    Ασθενής ομίχλη
    13°C 11.6°C / 14.5°C
    0 BF
    87%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 13.3°C / 15.5°C
    2 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.5°C / 10.9°C
    2 BF
    92%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.0°C / 13.9°C
    3 BF
    94%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.0°C / 11.2°C
    1 BF
    85%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 5.4°C / 7.3°C
    1 BF
    100%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    1 BF
    93%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.3°C / 17.2°C
    3 BF
    76%
  • Μυτιλήνη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    83%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.2°C / 17.2°C
    2 BF
    82%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    2 BF
    78%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    82%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 12.8°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 15.1°C
    0 BF
    88%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 18.8°C
    2 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 17.1°C
    2 BF
    83%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 13.8°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.7°C / 13.4°C
    1 BF
    98%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 7.8°C
    0 BF
    95%

Δάσκαλοι και μαθητές, τι μας φταίει ο Σεπτέμβρης;

  • A-
  • A+

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΣΕΠΤΕΜΒΡΗΣ, ο «άγιος» μήνας των σχολείων, να φορτώνεται τη «βροχή από πέτρες» που δέχονται οι δάσκαλοι των παιδιών από ένα υπουργείο Παιδείας που φέρεται σαν επιχειρηματίας που θέλει το σχολείο ένα εμπορικό μαγαζί και τον εκπαιδευτικό έναν κακοπληρωμένο και υπάκουο υπάλληλό του;

Τι φταίει ο Σεπτέμβρης, που οι δάσκαλοι εξαναγκάζονται να εξαντλούν την ενέργειά τους στο ρόλο του εξεταστή, του επιτηρητή, του συμβολαιογράφου επιδόσεων και να εξουθενώνουν τα διδακτικά τους καθήκοντά  όλο και περισσότερο  στις γραφειοκρατικές – διοικητικές υποχρεώσεις που τους αναθέτουν...

Τι φταίει ο Σεπτέμβρης, που ένας χώρος γνώσης, διεκδίκησης, ζωής, τείνει να μετατραπεί σε χώρο «εξεταστικής θυσίας», σε μια άχαρη και ψυχρή «αίθουσα αναμονής» στην οποία αναγκαστικά περιμένει ο μαθητής μέχρι να έρθει η ώρα του μοιράσματος των τίτλων;

Τι φταίει ο Σεπτέμβρης για τους λογιστικούς υπολογισμούς μιας πολιτικής που με το απατηλό σύνθημα «πρώτα ο μαθητής» δεν διστάζει, στη λογική του «της λιτότητας και των περικοπών», να συγχωνεύει τμήματα και σχολεία, αδιαφορώντας για την υποβάθμιση των όρων μάθησης και διδασκαλίας και για τις πολύπλευρες ψυχοπαιδαγωγικές και κοινωνικές συνέπειες;

Πώς να αποτρέψει ο Σεπτέμβρης την απόγνωση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, αναπληρωτών και νεοδιόριστων που καλούνται μέσα σε λίγα 24ωρα να βρούνε σπίτι και ζωή που να "χωράει" στον τσακισμένο μισθό τους;

Τι φταίει ο Σεπτέμβρης για το νέο επιθεωρητισμό με τον οποίο οι επιτελείς του υπουργείου θέλουν να νομιμοποιήσουν το διχασμό, τη χειραγώγηση και την απόλυση;

Πόση ντροπή να φορτωθεί ο Σεπτέμβρης για τις δηλώσεις των επιτελών του Υπουργείου της Παιδείας που το μάτι τους κόρωσε από τη στάχτη της γερασμένης εξουσίας και της δημόσιας αμαρτίας και πώς να μπορέσει να σπάσει την ομερτά των μπουκωμένων ΜΜΕ, που ούτε είδαν, ούτε ξέρουν, ούτε άκουσαν για τα παιδιά στη Γαύδο που δεν έχουν σχολείο;

Τι φταίει ο Σεπτέμβρης να φορτώνεται τη μελαγχολία της μέρας που μικραίνει, το λίγο ή καθόλου της ανάπαυλας απ' τη ζωή των τρελαμένων πόλεων, τη θλίψη των εφήμερων ερώτων του καλοκαιριού, το κλάμα των μικρών παιδιών που δεν τους έφτασε ο Ιούλιος κι ήθελαν ακόμη λίγο Αύγουστο πριν φορτώσουν τον ύπνο που δεν χόρτασαν στην ασήκωτη τσάντα τους;

Αλλού είναι οι ένοχοι.

Ο Σεπτέμβρης είναι ο γλυκός μήνας της καρδιάς μας.

Η άπνοια των σπασμένων μελτεμιών, η λαδιά των ακύμαντων νερών, ο αψύς μούστος που βράζει στα βαρέλια, το σταφύλι γλυκό του κουταλιού στα βάζα, τα σύκα που λιάζονται και παστελώνουν, τα ρόδια που κοκκινίζουν και φουσκώνουν, τα κίτρινα φύλλα της λεύκας, το βαθύ πορτοκαλί του σούρουπου, οι ελιές που πήραν να λαδώνουν, το πρωτοβρόχι που καταπίνει η ξεραμένη γη με χίλια στόματα, το άρωμα χαρτοπολτού στα άγραφα τετράδια, ο χορός των καινούργιων μολυβιών, η πρώτη ψύχρα που λαχτάρησαν τα ξαναμμένα σώματα, οι φωτιές στην καρδιά και το μυαλό όσων αναπνέουν την κιμωλία στην τάξη και η επαναφορά στο προσκήνιο της ζωντανής πολιτικής και της αποτελεσματικότητάς της, και μαζί του κόσμου των δραστήριων – δυσαρεστημένων !

Μόνο αυτός ο Σεπτέμβρης, της ομορφιάς και της δράσης, μπορεί να αντικαταστήσει όλα τα δάκρυα που δεν ξεπλένουν ενοχές, δε μαλακώνουν τις ντροπές και μήτε η ξεραμένη γη δε θέλει να τα πίνει.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου Παιδείας και του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα γυμνάσια της χώρας, είναι ο θεσμός της «θεματικής εβδομάδας»....
Η υποκρισία της «θεματικής βδομάδας» στα γυμνάσια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λεφτά για προσλήψεις γιοκ, τώρα μετακινήσεις με το ζόρι
Δεν επαρκούν οι διαθέσιμες πιστώσεις του υπ. Παιδείας για την κάλυψη όλων των κενών θέσεων εκπαιδευτικών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία. Πολλά σχολεία... απλώς θα υπολειτουργούν, λόγω έλλειψης προσωπικού, καθ’...
Λεφτά για προσλήψεις γιοκ, τώρα μετακινήσεις με το ζόρι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
Το υπουργείο Παιδείας βρήκε τον εύκολο τρόπο, αφενός να κρύψει τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία και αφετέρου να τους οδηγήσει σε αλληλοσπαραγμό: μέσω των νέων... αναθέσεων μαθημάτων προωθεί το μοντέλο του...
Δημιουργική λογιστική στις αναθέσεις μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία στην εντατική
Χιλιάδες είναι οι δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται αρκετά χρόνια εγκλωβισμένοι σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής και με μισθό 650-800 ευρώ προσπαθούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν, καθώς δεν...
Σχολεία στην εντατική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Ξεσκαρτάρισμα» με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα
Επιστρέφουν από το «παράθυρο» εθνικές εξετάσεις από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο και από το Γυμνάσιο στο Λύκειο, οι οποίες θα δυσκολέψουν την είσοδο των μαθητών στην επόμενη βαθμίδα και θα αποτελέσουν «κριτήριο»...
«Ξεσκαρτάρισμα» με όχημα τα σχολικά αποτελέσματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας