Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δημόσια Παιδεία με... εθελοντές

Απολύτως ενδεικτική των προθέσεων είναι η πρόσφατη δήλωσή του υπουργού Παιδείας στην ΕΡΤ που επισήμανε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας, για να ξεπεραστεί η κρίση»

EUROKINISSI/ ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΠΟΝΗΣ

Δημόσια Παιδεία με... εθελοντές

  • A-
  • A+

Σε κάλεσμα προς εθελοντές εκπαιδευτικούς, ανέργους ή εν γένει αλληλέγγυους, στην προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά και να λειτουργήσουν εύρυθμα τα σχολεία από Σεπτέμβρη, σκέφτεται να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου, σταθερή στην πατριωτική άποψη που έχει εκφράσει για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην εκπαίδευση την περίοδο της κρίσης, αλλά και μη θέλοντας να προβεί σε σκληρά μέτρα για την ήδη πιεσμένη εκπαιδευτική κοινότητα, θέλει να εξαντλήσει το... σχέδιο Β στη βάση της αλληλεγγύης και του εθελοντισμού.

«Ανεργοι καθηγητές θα μπορούσαν να εργαστούν για κάποιες ώρες στα σχολεία της γειτονιάς ή της ευρύτερης περιοχής, είτε με μια μικρή χρηματοδότηση είτε αφιλοκερδώς, ενώ καθοριστική θα μπορούσε να είναι η συμβολή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων», έλεγε χθες ανώτατο στέλεχος του υπουργείου, παραπέμποντας στη βάση της αλληλεγγύης που έχει ήδη θέσει ο ίδιος ο υπουργός για τον χειρισμό του θέματος. Ακόμα και την αύξηση ωραρίου ο κ. Μπαλτάς περισσότερο την εντάσσει στο πλαίσιο της συλλογικής προσπάθειας -από καιρό με γενικές αναφορές, πλέον συγκεκριμένα- παρά στην πολιτική του υπουργείου.

Και... οβολός

Ηταν απολύτως ενδεικτική η πρόσφατη δήλωσή του στην ΕΡΤ όταν επισήμανε ότι «όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας, για να ξεπεραστεί η κρίση κι αν αναγκαστεί ένας δάσκαλος να κάνει 1-2 ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι ο καθένας θα το δεχτεί ως πραγματική συμβολή». Η υποδοχή, βέβαια, από τους εκπαιδευτικούς δεν ήταν καλή και οι αντιδράσεις ήταν έντονες, με δεδομένη την αβεβαιότητα που συνοδεύει το ζήτημα των αναπληρωτών, αλλά και των μόνιμων διορισμών, των οποίων ο φημολογούμενος μικρός αριθμός (2.000-2.500) δεν κρίνεται ακόμα εφικτός.

Μόνη ευχάριστη εξέλιξη είναι το γεγονός ότι τα κενά φαίνεται να είναι λιγότερα από τις 20.000 που αρχικά υπολογίζονταν. Αυτές είναι τουλάχιστον οι ενδείξεις μετά την πρώτη επαφή που είχε -μέσω τηλεδιάσκεψης- η ηγεσία του υπουργείου με τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης, οι οποίοι ενημέρωσαν ότι τα κενά είναι λιγότερα απ’ όσο ανέμεναν.

Καθαρή εικόνα πάντως για τις κενές θέσεις ανά μονάδα και ανά ειδικότητα θα έχουν στις αρχές της επόμενης εβδομάδας. Η εξέλιξη αυτή δεν καθησυχάζει το υπουργείο Παιδείας, που ψάχνει κονδύλια για αναπληρωτές (είτε από ΕΣΠΑ είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό), που μέχρι στιγμής υπολογίζονται λίγο πάνω από 10.000.

Την ίδια ώρα, ούτε περισσότερες συμπτύξεις τμημάτων μπορεί να κάνει ούτε συγχωνεύσεις, ενώ ακόμα και η αύξηση ωραρίου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για εκπαιδευτικούς που ήδη εργάζονται παραπάνω και σε αρκετές περιπτώσεις μακριά από το σπίτι ή σε περισσότερα του ενός σχολεία.

Δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι αυτοί οι άνθρωποι θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα εθελοντισμού από το υπουργείο, ακόμα κι αν το κάλεσμα έχει μια ποιοτική διαφορά απ’ αυτό του Ανδρέα Λοβέρδου, που ζητούσε εθελοντική υπηρεσία με ανταμοιβή μόρια που θα βοηθούσαν σε καλύτερη κατάταξη στους πίνακες, αν ποτέ γίνονταν προσλήψεις.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρεμβάσεις με ορίζοντα τριετίας
Η αυτοαξιολόγηση και άλλες παρεμβάσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, βρίσκονται στις προτεραιότητες του υπουργείου Παιδείας μαζί με την έναρξη της μεγάλης αναδιάρθρωσης στην τριτοβάθμια, τα...
Παρεμβάσεις με ορίζοντα τριετίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μετεξεταστέες» οι απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία
Μια εσπευσμένη νομοτεχνική βελτίωση-φρένο στις απολύσεις εκπαιδευτικών ακόμα και τις τελευταίες ημέρες συμπλήρωσε τη ρύθμιση για την ιδιωτική εκπαίδευση που περιλαμβάνεται στο σχέδιο νόμου για την ελληνόγλωσση...
«Μετεξεταστέες» οι απολύσεις στα ιδιωτικά σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τέλος ο μαραθώνιος αναπληρώσεων
Χαλαρώνει το καθεστώς αναπλήρωσης χαμένων διδακτικών ωρών. Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας που εστάλη σε διευθύνσεις και σχολεία, καταργούνται οι προβλέψεις του Π.Δ. του 2013 που περιλαμβάνουν...
Τέλος ο μαραθώνιος αναπληρώσεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τρία βήματα για τον εκδημοκρατισμό των σχολείων
Στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας περιλαμβάνεται και ένα νέο πλαίσιο επιλογής στελεχών στην εκπαίδευση, με σημαντικότερο μέτρο την εκλογή των διευθυντών σχολικών μονάδων απευθείας από τον σύλλογο...
Τρία βήματα για τον εκδημοκρατισμό των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ρυθμίσεις στα ΑΕΙ
Σε περίπου δύο μήνες υπολογίζεται να είναι έτοιμο το πρώτο πολυ-νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την κατάργηση των Συμβουλίων των ΑΕΙ, τις αλλαγές σε ό,τι...
Οι ρυθμίσεις στα ΑΕΙ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυτοδιαφημίζεται μέσω υπουργείου
Τη συνεχιζόμενη, προκλητική προώθηση αποφάσεων και δράσεων του υπουργείου Παιδείας λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές αλλά και την κραυγαλέα προεκλογική χρήση της ιστοσελίδας του υπουργείου Παιδείας από τον...
Αυτοδιαφημίζεται μέσω υπουργείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας