Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δεν βγαίνουν τα «κουκιά» για την Παιδεία

Μέσω ΕΣΠΑ αναζητά ο Αριστείδης Μπαλτάς όσο το δυνατόν περισσότερους πόρους για την κάλυψη των κενών στα σχολεία, φαντάζει όμως εξαιρετικά απίθανο να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση που χρειάζεται

EUROKINISSI/ ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΛΛΙΑΡΑΣ

Δεν βγαίνουν τα «κουκιά» για την Παιδεία

  • A-
  • A+

Εντείνει τις προσπάθειές της η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκειμένου να διασφαλίσει όσο το δυνατόν περισσότερα κονδύλια για την πρόσληψη αναπληρωτών, καθώς οι διαβεβαιώσεις για το ύψος των πιστώσεων αργούν ακόμα να έρθουν. Το αίτημα για την κάλυψη περίπου 5.000 αναπληρωτών από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που ετέθη χθες στον υπουργό Οικονομίας Γιώργο Σταθάκη από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, κατά τη μεταξύ τους συνάντηση, σύμφωνα με πληροφορίες δεν συνοδεύτηκε από ρητή δέσμευση για το ύψος της χρηματοδότησης, αλλά από την επισήμανση ότι θα συνεχιστούν οι προσπάθειες για την ανεύρεση λύσης.

«Κάναμε κοινωνό τον κ. Σταθάκη για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε με τους αναπληρωτές, του θέσαμε όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά τις διαστάσεις του προβλήματος και ελπίζουμε ότι θα βρούμε τη λύση, ώστε όντως όλα τα σχολεία να αρχίσουν κανονικά, με τα ωράρια που υπάρχουν, όπως πάντα».

Με αυτή τη δήλωση, εξερχόμενος της συνάντησης, ο υπουργός Παιδείας Αριστείδης Μπαλτάς θέλησε να δώσει ένα στίγμα αισιοδοξίας σε μια δύσκολη κατάσταση, αν συνυπολογιστούν και οι αντιδράσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας μετά τις δηλώσεις που έκανε ο ίδιος για την αύξηση ωραρίου. Στην ίδια συνάντηση παρόντες ήταν ο αναπληρωτής υπουργός Τάσος Κουράκης και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δημήτρης Χασάπης.

Μέσα σ’ αυτό το ασφυκτικό πλαίσιο, το υπουργείο Παιδείας διευρύνει όσο περισσότερο μπορεί το σχέδιο για την κάλυψη των περίπου 22.000 κενών που εκτιμάται ότι θα καταγραφούν στην αρχή της ερχόμενης σχολικής χρονιάς. Το υπουργείο αναζητά πόρους από τα ΕΣΠΑ –πολλά εκ των οποίων είναι αμφίβολα λόγω στόχευσης– από τα επιχειρησιακά προγράμματα των περιφερειών, σε ό,τι αφορά το αμιγώς χρηματοδοτικό κομμάτι και από την αύξηση ωραρίου μέχρι την περαιτέρω σύμπτυξη τμημάτων. Τέλος, επαφίεται στον... πατριωτισμό των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά τις παράπλευρες προσπάθειες.

Μεγάλο «ψαλίδι»

Από εκεί και πέρα, υπάρχουν οι πόροι που αξιοποιήθηκαν πέρυσι, σχεδόν την τελευταία στιγμή για να αποφευχθούν τα χειρότερα, δηλαδή ο τακτικός προϋπολογισμός και το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Πέρυσι τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο βρέθηκαν κονδύλια για περίπου 5.000 προσλήψεις από δημόσιους πόρους, ενώ το μεγαλύτερο μέρος (11.000 προλήψεις) των αναγκών, καλύφθηκε από τα ΕΣΠΑ, τα οποία ήταν μειωμένα σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Φέτος, δε, αναμένεται να είναι ακόμη περισσότερο ψαλιδισμένα.

Σημειωτέον, ότι ακόμα κι από τα διαθέσιμα φετινά κοινοτικά προγράμματα (για 10.000 προσλήψεις όπως είπε ο υπουργός), ένα μεγάλο μέρος τους αφορά κυρίως την ειδική αγωγή, γεγονός που καθιστά δύσκολη την απορρόφησή τους για προσλήψεις. Αλλά και τα περιφερειακά επιχειρησιακά προγράμματα που έχουν μπει στο μικροσκόπιο συνδέονται κυρίως με υποστηρικτικές δομές.

Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη και το στοίχημα πολύ μεγάλο. Το είχε προαναγγείλει και ο πρώην υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, δείχνοντας ως μόνη λύση τις ανέφικτες, μόνιμες προσλήψεις. Ακόμη και οι περίπου 2.000 που είχαν τεθεί αρχικά από τη νέα κυβέρνηση πλέον δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι εν τέλει θα πραγματοποιηθούν.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λιγότερη ύλη, άσυλο τέλος και προσλήψεις με... φειδώ
Κατάργηση ασύλου μαζί με ελεγχόμενη είσοδο στα ΑΕΙ, διορισμοί 4.500 στην Ειδική Αγωγή, ενώ στο σύστημα πρόσβασης δεν θα αλλάξουν πολλά μόνον μείωση της ύλης είναι το τρίπτυχο των προτεραιοτήτων της κυβέρνησης.
Λιγότερη ύλη, άσυλο τέλος και προσλήψεις με... φειδώ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
Τα κριτήρια διορισμού στην εκπαίδευση, εντός της επόμενης τριετίας, 15.000 δασκάλων και καθηγητών ύστερα από δέκα χρόνια αδιοριστίας αποφασίστηκαν εντός της επόμενης τριετίας ● Προϋπηρεσία με πλαφόν,...
Χρυσή τομή για τους διορισμούς εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γαβρόγλου: «Κάνουμε διορισμούς για να εδραιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα»
«Δεν κάνουμε διορισμούς για να πέσει ο μέσος όρος. Κάνουμε διορισμούς για να εδραιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα και γνωρίζουμε ότι άλλο είναι να προσφέρει ένας νέος στην εκπαίδευση και άλλο να προσφέρει ένας...
Γαβρόγλου: «Κάνουμε διορισμούς για να εδραιωθεί το εκπαιδευτικό σύστημα»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
216 εκατ. από το ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών
Μερίδιο ύψους 216 εκατ. ευρώ εξασφάλισε από το ΕΣΠΑ το υπουργείο Παιδείας για την κάλυψη των αναγκών σε προσλήψεις αναπληρωτών. Οπως επισημαίνει σε ανακοίνωσή του, στο ποσό αυτό θα προστεθούν τα αναγκαία...
216 εκατ. από το ΕΣΠΑ για προσλήψεις αναπληρωτών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εύλογες ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο
Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών σχολείων, το σύστημα μοριοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων (μονοετών), η μη διάκριση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, αλλά και η μη μοριοδότηση...
Εύλογες ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ρυθμίσεις στα ΑΕΙ
Σε περίπου δύο μήνες υπολογίζεται να είναι έτοιμο το πρώτο πολυ-νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο μεταξύ άλλων θα περιλαμβάνει ρυθμίσεις για την κατάργηση των Συμβουλίων των ΑΕΙ, τις αλλαγές σε ό,τι...
Οι ρυθμίσεις στα ΑΕΙ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας