• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.4°C / 27.8°C
    3 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 25.7°C / 30.0°C
    2 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    29°C 29.0°C / 29.0°C
    3 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    28°C 23.6°C / 27.9°C
    2 BF
    39%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    2 BF
    46%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    28°C 24.0°C / 27.6°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 24.0°C
    2 BF
    56%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.7°C / 25.7°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.8°C / 25.2°C
    4 BF
    58%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.5°C / 24.9°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    5 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    27°C 24.6°C / 26.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    2 BF
    58%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 24.9°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.5°C / 24.5°C
    0 BF
    43%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.6°C / 26.8°C
    3 BF
    63%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.7°C / 28.0°C
    2 BF
    44%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 24.3°C / 26.6°C
    0 BF
    68%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.3°C / 28.3°C
    2 BF
    39%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    0 BF
    60%
Eurokinissi / ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

Το μάθατε; «Υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι εκπαιδευτικοί»!

  • A-
  • A+
Με Έγγραφό του προς τους Διευθυντές όλων των Λυκείων της χώρας και τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού  Έργου με τίτλο «Συντονισμός της εξεταστέας ύλης των μαθημάτων των Α΄ και Β΄ τάξεων Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και Εσπερινού Γενικού Λυκείου που εξετάζονται στις Προαγωγικές Εξετάσεις» το Υπουργείο Παιδείας ορίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη της Α΄ και Β΄ Λυκείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων».
 
Παράλληλα, προσθέτει ότι «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες. Όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της».
 
Θα μπορούσε να σημειώσει κανείς ότι το υπουργείο Παιδείας ζητάει από τους εκπαιδευτικούς να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη της Α΄ και Β΄ Λυκείου μέχρι τη λήξη των μαθημάτων χωρίς να έχει πει στους διδάσκοντες πότε λήγουν τα μαθήματα, έτσι ώστε να μπορούν να υπολογίσουν πόσες ώρες διαθέτουν.
 
Ωστόσο, το θέμα δεν είναι αυτό. Το θέμα είναι ότι το ΥΠΑΙΘ μεταθέτει στους εκπαιδευτικούς την ευθύνη για την ολοκλήρωση της ύλης, παρά το γεγονός ότι καιρό τώρα μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, εκφράζουν με κάθε τρόπο την αγωνία αλλά και την διαμαρτυρία τους για τις συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πανδημία.
 
Θυμίζουμε ότι εκπαιδευτικοί και μαθητές είχαν εντοπίσει εδώ και μήνες ότι θα υπάρξει πρόβλημα στην ολοκλήρωση της ύλης τόσο για τις πανελλαδικές εξετάσεις όσο και για την Α' και Β' Λυκείου, που από φέτος θα λειτουργήσει η Τράπεζα Θεμάτων και γι' αυτό ζητούσαν και ζητούν τη μείωση της ύλης.
 
Όμως το υπουργείο Παιδείας κωφεύει και όχι μόνο προχωρά στο θέμα της διδακτέας – εξεταστέας ύλης σα να μην συμβαίνει τίποτε αλλά παράλληλα προχωρά και ακάθεκτα στην εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.
 
Τι επιμελώς «ξεχνούν» οι αρχιερείς της εκπαιδευτικής κανονικότητας;
 
- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν τα σχολεία με υπερφορτωμένες τάξεις με αποτέλεσμα χιλιάδες μαθητές και εκατοντάδες εκπαιδευτικοί να μολύνονται από τον ιό και να απουσιάζουν από τη σχολική διαδικασία μεγάλα χρονικά διαστήματα, μια σχολική διαδικασία που προχωρούσε και προχωρά με πολλά εμπόδια λόγω των ειδικών συνθηκών που διαμορφώνει η πανδημία. Καθημερινά rapid test, αναμονή στην ουρά για ιχνηλάτηση, καθηγητές μαθημάτων κατεύθυνσης σε καραντίνα, χιλιάδες μαθητές που νοσούν έρχονται να προστεθούν στη ζημιά που άφησε η πολύμηνη τηλεκπαίδευση, στα μεγάλα μαθησιακά ελλείμματα που φαίνονται καθαρά δια γυμνού οφθαλμού.
 
- Ότι είναι οι ίδιοι που άφησαν δεκάδες εκατοντάδες σχολεία και χιλιάδες μαθητές χωρίς εκπαιδευτικούς για μεγάλα εκπαιδευτικά διαστήματα και αυτό μπορεί κανείς εύκολα να το διαπιστώσει απλά κοιτάζοντας τα χρονικά διαστήματα που προσλήφθηκαν και προσλαμβάνονται μέχρι και τώρα χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικοί για να καλύψουν ισάριθμα εκπαιδευτικά κενά που «έχασκαν» μέρες και εβδομάδες.
 
Επί της ουσίας, επιβάλουν στα σχολεία την όπως-όπως κάλυψη της εξεταστέας ύλης ή την αναμόρφωση του προγράμματος, πολλαπλασιάζοντας τις ώρες των εξεταζόμενων μαθημάτων της Α΄και Β΄ Λυκείου, εις βάρος των άλλων μαθημάτων και των μαθητών των άλλων τάξεων. Για χάρη της εξεταστέας ύλης και της Τράπεζας Θεμάτων που τροφοδοτείται από αυτήν  οι μαθητές της Α΄ και Β΄ Λυκείου θα πρέπει «χωνέψουν» σε λίγες εβδομάδες όσα θα έπρεπε να διδαχθούν σε ένα σχολικό έτος.
 
Η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας
 
Αυτή είναι λοιπόν η «παιδαγωγική» φιλοσοφία του υπουργείου Παιδείας. Αφήνουν το σχολείο χωρίς καθηγητές, παρά τις διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικής κοινότητας κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Καλύπτουν κάποια από τα κενά στα μέσα Γενάρη και, εκβιάζοντας τους εκπαιδευτικούς, απαιτούν να γίνει ένα πασάλειμμα σε όλες τις τάξεις, ίσα για να φαίνεται ότι βγήκε η ύλη, για να επιβάλουν την τράπεζα Θεμάτων που τρέφεται από την εξεταστέα ύλη και να θερίσουν τους αδύναμους.
 
Είναι φανερό ότι το «τρέξιμο» στην εξεταστέα ύλη» ήταν και παραμένει ένα μεγάλος βραχνάς. Αγνοεί το Υπουργείο Παιδείας ότι στα περισσότερα μαθήματα η εξεταστέα ύλη μόνο τυπικά μπορεί να ολοκληρωθεί λόγω του αυξημένου όγκου της; Όχι βέβαια. Φυσικά το γνωρίζει αλλά δεν το απασχολεί καθώς είναι της αντίληψης ότι «το να "βγάλεις" την ύλη είναι αξία. Το να μορφώσεις μαθητές είναι απλώς ξεπερασμένη ιδεοληψία».
 
Επίσης το Υπουργείο Παιδείας στη βάση της ίδιας αντίληψης παραγνωρίζει το γεγονός ότι οι σχολικές τάξεις δεν είναι «ομοιόμορφες». Οικονομικές, κοινωνικές και εκπαιδευτικές διαφορές πριμοδοτούν ή δυσκολεύουν την ολοκλήρωση της εξεταστέας ύλης.
 
Και αν το Υπουργείο Παιδείας ορίζει ότι «όπου παρατηρείται καθυστέρηση στη διδασκαλία των μαθημάτων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις παρακαλούνται οι Διευθυντές των Γενικών Λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος με σκοπό την ολοκλήρωσή της», όσοι αναπνέουν την κιμωλία μέσα στην τάξη γνωρίζουν ότι η γνώση δεν είναι ένα πιάτο φαγητό που μπορεί κανείς να το φάει με μια κουταλιά αρκεί να του δοθεί μεγάλο κουτάλι.
 
Στοιχειώδη γνώση να έχει κάποιος για την κατάσταση στις σχολικές τάξεις και για τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μάθησης αντιλαμβάνεται ότι η επιτάχυνση στην παράδοση της ύλης έχει καταστρεπτικές συνέπειες καθώς χιλιάδες μαθητές που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους επιβαλλόμενους εντατικούς ρυθμούς αποθαρρύνονται και ενσωματώνουν την ήττα.
 
Συνέπειες όμως υπάρχουν και για τον εκπαιδευτικό που μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα στην απώλεια του παιδαγωγικού του ρόλου, του δασκάλου εμψυχωτή, καθώς θα σπρώχνεται να μετεξελιχθεί σε μικρόψυχο ελεγκτή, έναν συμβολαιογράφο επιδόσεων, εξεταστή, επιτηρητή, διορθωτή, έναν κακοπληρωμένο τεχνικό χωρίς διάθεση και χαμόγελο.
 
Δεν χρειάζεται να καταναλώσουμε πολύ στατιστική για να αποδείξουμε ότι στήνεται ήδη ένας ολοκληρωμένος και «θωρακισμένος μηχανισμός αναχαίτισης» όσων ετοιμάζονται στο μέλλον να χτυπήσουν τις πόρτες του Λυκείου. Πολύ γρήγορα η λειτουργία της «Τράπεζας» θα αυξήσει τη σχολική θνησιμότητα, δηλαδή την απόρριψη ή τους συγγενείς της, δηλαδή, την ενσωμάτωση της αδυναμίας, την απόγνωση, την αναχαίτιση, το ψαλίδισμα των προσδοκιών, το φόβο και την εγκατάλειψη. Μα θέλει το Υπουργείο Παιδείας ένα τέτοιο αποτέλεσμα; Πρωτίστως! Επείγεται να «ξεσκαρτάρει» το Γενικό Λύκειο, να το «ελαφρώσει», σαν μια επιχείρηση που θέλει να απαλλαγεί από το προσωπικό της.
 
Νίκη Κεραμέως: «Η ύλη έχει προχωρήσει κανονικότατα»!
 
Μιλώντας, το Σάββατο 12 Μαρτίου, στο Open και στην εκπομπή "Τώρα ό,τι συμβαίνει", η υπουργός Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως, απαντώντας στα ερωτήματα των δημοσιογράφων που αφορούσαν την μείωση της εξεταστέας ύλης, δήλωσε για μια ακόμη φορά, τα παρακάτω: " Η ύλη έχει προχωρήσει κανονικότατα και δεν υπάρχει συζήτηση για μείωση. Όσο η ύλη είναι ευρύτερη αυτό επιτρέπει στα παιδιά να έχουν ευρύτητα μάθησης και σκέψης"
 
Ωστόσο, η εκπαιδευτική κοινότητα έχει μια εντελώς διαφορετική εικόνα από αυτή που παρέθεσε η υπουργός Παιδείας.
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ζήτησαν ξαφνικά αριθμητική βαθμολόγηση των δεξιοτήτων των μαθητών τους!
Δηλαδή οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βαθμολογήσουν παρουσιάσεις, παιχνίδια, δημιουργία παιχνιδιών, θεατρικό παιχνίδι, οργάνωση έρευνας ή συνέντευξης, συμμετοχή στο εκπαιδευτικό ραδιόφωνο ή στην εκπαιδευτική...
Ζήτησαν ξαφνικά αριθμητική βαθμολόγηση των δεξιοτήτων των μαθητών τους!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
Χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που με αίσθημα ανθρώπινης και παιδαγωγικής λογικής και αξιοπρέπειας πήραν αποφάσεις με το όνομα και την υπογραφή τους, να μην συναινέσουν στην παρωδία του υπουργείου.
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν
Μαθηματικά και Ιστορία, ήταν τα δύο μαθήματα που οδήγησαν στις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις (2021) τους περισσότερους από τους μισούς υποψήφιους σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας
Με ιδιαίτερα μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση της Τετάρτης 24/3, διατράνωσε ο εκπαιδευτικός κόσμος της Ικαρίας το αίτημα για το άμεσο άνοιγμα των σχολείων
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ιδιωτικοποίηση, το όραμα Μητσοτάκη για την Παιδεία
Το σχέδιο του αρχηγού της Ν.Δ., όπως παρουσιάστηκε στη ΔΕΘ και στο 10ο συνέδριο του κόμματος προσφάτως, θα μετατρέψει τους μαθητές σε πελάτες, τους γονείς σε καταναλωτές και τους εκπαιδευτικούς σε...
Ιδιωτικοποίηση, το όραμα Μητσοτάκη για την Παιδεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας