• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    28°C 25.4°C / 28.8°C
    3 BF
    34%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 23.5°C / 28.6°C
    3 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.5°C / 27.1°C
    2 BF
    39%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 23.1°C
    0 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.9°C / 22.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    24°C 22.1°C / 25.7°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    3 BF
    73%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.4°C / 25.4°C
    2 BF
    38%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 21.0°C / 25.8°C
    0 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    24°C 22.9°C / 23.9°C
    1 BF
    64%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.8°C / 26.4°C
    4 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.1°C / 25.1°C
    1 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 27.9°C
    2 BF
    74%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 23.4°C
    0 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    26°C 20.5°C / 27.2°C
    2 BF
    36%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 24.9°C
    4 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.6°C / 29.0°C
    1 BF
    44%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    26°C 22.3°C / 26.0°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.1°C / 28.7°C
    2 BF
    66%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    81%
EUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σχολείο made by Κεραμέως - 2022: Κοντέινερ, αίθουσες κλουβιά και όταν χρειαστεί... θρανιογέφυρες!

  • A-
  • A+

Από το σεισμό του 1999, εδώ και 23 χρόνια, το 1ο ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας αντιμετωπίζει σοβαρό κτιριακό πρόβλημα, με αποτέλεσμα τα μαθήματα 2 τμημάτων να πραγματοποιούνται σε κοντέινερ και άλλοι βοηθητικοί-ακατάλληλοι χώροι (διάδρομος, αποθήκη, χημείο) να έχουν μετατραπεί σε αίθουσες διδασκαλίας, που δεν πληρούν καν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις!

Αναφερόμαστε στο σχολείο το οποίο τον Οκτώβριο που μας πέρασε χρησιμοποιήθηκαν τα θρανία για γέφυρες για να μπορέσουν να βγουν οι μαθητές από τα κοντέινερ, γεγονός που έγινε θλιβερό viral.

Το Σχολείο δεν διαθέτει μόνο τα δύο λυόμενα, για να δια(δυσ)φημίζουν το πρόβλημα του στεγαστικού, αλλά και άλλες δύο αίθουσες οι οποίες αποτελούσαν παλαιότερα άκρες διαδρόμων και έχουν διαμορφωθεί με την προσθήκη ενός λεπτού τοιχίου σε αίθουσες που στοιβάζονται παιδιά και καθηγητές, για διαδοχικά κορονοπάρτυ μάθησης. Το καλό της υπόθεσης είναι, ότι, εάν ο εκπαιδευτικός που κάνει μάθημα διαθέτει δυνατή φωνή όλος ο αντίστοιχος όροφος, μαθήτριες και μαθητές και εκπαιδευτικοί στις άλλες αίθουσες, μπορούν και αυτές/οι να συναπολαμβάνουν τη διδασκαλία του όπως με πικρό χιούμορ σημειώνει εκπαιδευτικός του σχολείου.

Στο διάστημα αυτών των ετών πραγματοποιήθηκαν άπειρες συναντήσεις μεταξύ των εκάστοτε Δημάρχων, Συλλόγων Γονέων, Ένωσης Γονέων, Μαθητών & Δ/ντών του 1ου ΓΕΛ με την ΚΤΥΠ (Κτιριακές Υποδομές ΑΕ), που δεν απέφεραν κάποια λύση.

Επίσης εστάλησαν επιστολές από τον Σύλλογο Γονέων αναδεικνύοντας το οξύτατο πρόβλημα της έλλειψης αιθουσών, στις οποίες κάποιοι φορείς είτε δεν έμπαιναν στον κόπο να απαντήσουν, είτε αναγνώριζαν το πρόβλημα υποσχόμενοι πως άμεσα θα επιληφθούν.

Σημειωτέον, την 01/02/2022 (αρ. Πρωτ. 1836) κατατέθηκε σχετική επιστολή στο γραφείο Δημάρχου και στα αρμόδια τμήματά του, αλλά μέχρι σήμερα (ένα μήνα μετά) δεν υπήρξε καμία ανταπόκριση. Επίσης στον οικονομικό προϋπολογισμό για το 2022 δεν γίνεται καμία αναφορά για το 1ο ΓΕΛ Ν.Φ.

Το μόνο που διαπιστώθηκε, ύστερα από σειρά προσπαθειών, είναι ότι διαρκώς βρίσκονται  προσκόμματα, απουσία συντονισμού, μετακύλιση ευθυνών και υποσχέσεις, με αποτέλεσμα το στεγαστικό  πρόβλημα να διαιωνίζεται!

Αξίζει να αναφερθεί ότι με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» και «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗ» η ευθύνη κατασκευής έχει περάσει στον Δήμο και στην Περιφέρεια, ενώ η ΚΤΥΠ (βάσει επίσημων ανακοινώσεων του Σωματείου Εργαζομένων της) είναι υπό στελεχωμένη, με σημαντικές ελλείψεις προσωπικού και  μηχανικών.

Υπουργείο Παιδείας: «Δεν είδα, δεν άκουσα»

Οι ευθύνες Πολιτείας και Υπ. Παιδείας είναι τεράστιες αλλά σε δηλώσεις της η κ. Κεραμέως στη Βουλή, ανάφερε ότι το Υπουργείο από το 2008 δεν έχει κάποια σχετική ενημέρωση για το ζήτημα του 1ου ΓΕΛ Νέας Φιλαδέλφειας!

Ωστόσο σύμφωνα με το Σύλλογο γονέων Γονέων & Κηδεμόνων του1ου ΓΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας, υπάρχει πρόσφατη αλληλογραφία από το 2016 μέχρι και το 2018 (ακριβώς πριν την περίοδο του κορονοϊού), από το Γραφείο Δημάρχου (ενδεικτικά: αρ. Πρωτ. 8926/2016) προς Υπ. Παιδείας Έρευνα και Θρησκευμάτων, Περιφερειακή Δ/νση Β'/θμιας και αντίστροφα (ενδεικτικά: αρ. Πρωτ. 13070/2017 & αρ. Πρωτ. 20990/2018), αναγνωρίζοντας την επιτακτική ανάγκη προσθήκης αιθουσών κ.λ.π. κ.λ.π.

Είναι φανερό ότι οι όποιες δεσμεύσεις των υπευθύνων ήταν αέρας κοπανιστός.

Για το θέμα υπάρχει καταγγελία του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του 1ου ΓΕΛ Ν. Φιλαδέλφειας.

Στην ανακοίνωσή τους οι γονείς σημειώνουν:

«Φτάνει πια η υποκρισία και ο εμπαιγμός απ' όλους τους εμπλεκόμενους φορείς! Η υπομονή μας εξαντλήθηκε! Απαιτούμε άμεση επίλυση του στεγαστικού προβλήματος με εκπόνηση μελέτης από τον Δήμο και ταχύτατη υλοποίηση της κατασκευής αιθουσών από Κυβέρνηση-Περιφέρεια-Δήμο-ΚΤΥΠ, καθώς και αποκατάσταση λοιπών κακοτεχνιών που υπάρχουν και ελλοχεύουν κινδύνους για τη σωματική ακεραιότητα των μελών όλης της σχολικής κοινότητας!Δεν δεχόμαστε άλλες θρανιογέφυρες στις πλημμύρες, δεν δεχόμαστε άλλα θλιβερά viral, δεν δεχόμαστε να γίνονται μαθήματα μέσα σε μεταλλικά κουτιά των 20 τ.μ. και αποθήκες, σε ασφυκτικές και δραματικές συνθήκες!»

Επιστολή καταπέλτης μαθητή από το 1ο Γενικό Λυκείου Νέας Φιλαδέλφειας που πλημμύρισε τον Οκτώβριο

Είμαι μαθητής του 1ου Γενικού Λυκείου Νέας Φιλαδέλφειας, εικόνες του οποίου κάνουν τον γύρο του διαδικτύου, όχι για κάποια πρωτιά να είμαστε περήφανοι, αλλά για μια πλήρη αποτυχία της κυβέρνησης να αντιμετωπιστεί αυτή η κατάσταση πριν συμβεί.

Στο σχολείο μας στεγάζονται 2 αίθουσες σε κοντέινερ, χρόνια τώρα, όταν απ' τον σεισμό του 1999 οι πλαϊνές αίθουσες του κτηρίου κατέρρευσαν.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε κάνει 2 φορές κατάληψη ώστε να κινηθούν οι νόμιμες διαδικασίες να κατασκευαστούν τα "χαμένα" τμήματα, αντιμετωπίζοντας μας η ηγεσία του υπουργείου ως ανθρώπους που "...παρακωλύουν την εκπαιδευτική διαδικασία" , δεν έκανε τίποτα.

Φτάνουμε στο σήμερα που απ' τις τάξεις-κλουβιά αναγκάζονται να έρθουν στο κύριο κτήριο μέσω "θρανιογέφυρας" μαθητές διότι το νερό είχε φτάσει λίγα εκατοστά πριν το δάπεδο των αιθουσών τους.

Σήμερα εμείς, αύριο κάποιο σχολείο σε μια φρεσκοκαμμένη περιοχή και μπορεί και με χειρότερες συνέπειες.

Δυστυχώς όμως μάλλον δεν φαίνεται να αρκούν οι εικόνες ντροπής για να κινηθεί το υπουργείο, θα αρκεστεί στο να βαθμολογήσει ως "κακό" το σχολείο και θα προχωρήσουμε, δυστυχώς δεν πρόκειται να έρθουν να μας σώσουν οι φρεγάτες την επόμενη φορά, ούτε όμως ξανά η πυροσβεστική γιατί ακόμα και η Π.Υ.  που τόσο συγχαίρονταν για τις υπερπροσπάθειες του καλοκαιριού είναι ακόμα υποστελεχωμένη.

Πρέπει να πηγαίνουμε σε κάποιο κολέγιο για να δοθεί η πρέπουσα σημασία κυρία Κεραμέως;

Πρέπει να βαθμολογηθεί ως "καλό" για να πάρουμε χορηγίες ένα αντικειμενικά "κακό" σχολείο από άποψη δομών που εσείς κάνατε έτσι κυρία Κεραμέως, συνεχίζοντας το έργο προηγούμενων κυβερνήσεων;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξουθένωση των εκπαιδευτικών: Εντατικοποίηση, τοξικό περιβάλλον, έλλειψη νοήματος
Ίσως είναι η πρώτη φορά μεταπολιτευτικά που ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών νιώθει αφενός τέτοια αφόρητη πίεση και αφετέρου τέτοια έλλειψη χαράς για τη διδασκαλία που αντί να τονώνει όπως παλιότερα,...
Εξουθένωση των εκπαιδευτικών: Εντατικοποίηση, τοξικό περιβάλλον, έλλειψη νοήματος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
Oι περισσότεροι εκ των συντελεστών της Έκθεσης έχουν περάσει από όλες τις περιστρεφόμενες πόρτες πολιτικής, τεχνοκρατίας, βαθέως κράτους, επιχειρήσεων, Πανεπιστημίων και οικονομικών λόμπι.
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικοί και μαθητές στο «κόσκινο» της «ελληνικής PISA»
Σε μηχανισμό «παρακυβέρνησης» της εκπαιδευτικής διαδικασίας μπορεί να εξελιχθούν οι εξετάσεις για τους μαθητές της Στ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου που καθιερώνονται με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την...
Εκπαιδευτικοί και μαθητές στο «κόσκινο» της «ελληνικής PISA»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέες τροπολογίες σε 7 άρθρα του νομοσχεδίου κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας
Τρεις από τις τροπολογίες αφορούν στους αναπληρωτές, δυο τα Ελληνικά Σχολεία του Εξωτερικού, μια τα μειονοτικά σχολεία και μία τα στελέχη της εκπαίδευσης.
Νέες τροπολογίες σε 7 άρθρα του νομοσχεδίου κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!
Είναι φανερό πως η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ και με αυτή τη νέα παρέμβαση έρχεται να γυρίσει την εκπαίδευση δεκαετίες πίσω ή αλλιώς να μετατρέψει τα σχολεία σε επιχειρηματικές μονάδες και τους διευθυντές σε...
Με νέο Άρθρο το ΥΠΑΙΘ μετατρέπει τους διευθυντές σχολείων σε σχολάρχες!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας