• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 24.2°C / 27.9°C
    4 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 26.6°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.0°C / 27.1°C
    1 BF
    56%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 26.9°C
    2 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.1°C / 24.9°C
    0 BF
    69%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.0°C / 26.0°C
    1 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 22.4°C / 23.7°C
    2 BF
    38%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    1 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.4°C / 26.0°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.5°C / 24.9°C
    2 BF
    57%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.8°C / 26.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.7°C / 25.1°C
    0 BF
    56%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 25.9°C
    3 BF
    89%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.4°C / 23.9°C
    3 BF
    69%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    28°C 22.5°C / 29.5°C
    1 BF
    52%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.4°C / 25.8°C
    1 BF
    53%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.5°C / 28.0°C
    1 BF
    40%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 23.3°C / 24.9°C
    2 BF
    73%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.7°C / 25.1°C
    1 BF
    84%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 24.1°C / 24.1°C
    0 BF
    54%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

To σχολείο στη δίνη εταιρειών, τραπεζών και πάσης φύσεως ιδιωτών

  • A-
  • A+
Το υπ. Παιδείας ενέκρινε Εθνικό και Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό Γνώσεων για το Χρήμα ● Τον Διαγωνισμό οργανώνει η Ελληνική Ενωση Τραπεζών μαζί με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων του ΣΕΒ και έχει τη σφραγίδα του ΟΟΣΑ ● Οι τράπεζες εισέρχονται πανηγυρικά «και με τη βούλα» του υπουργείου Παιδείας στο δημόσιο σχολείο για να «επιμορφώσουν» από νεαρή ηλικία τους μαθητές στα ιδανικά και τις αξίες τους!

Οβιδιακές αλλαγές στην εκπαίδευση με τη φορεσιά του «μοντέρνου» πριμοδοτούν τα τελευταία χρόνια τον εξοβελισμό της στέρεης και ολοκληρωμένης γνώσης και την αντικατάστασή της από εφήμερες δεξιότητες, παρεμβαίνοντας αφενός στον προσανατολισμό και το μορφωτικό περιεχόμενο του σχολείου και υπονομεύοντας αφετέρου τα μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα, προωθώντας τον ατομικισμό, τον ανταγωνισμό και την άμεση εμπλοκή ιδιωτικών συμφερόντων στην εκπαίδευση.

Παράλληλα με τις τάσεις τυποποίησης και ποσοτικοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας έχει αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια μέσα στους σχολικούς χώρους, μια ολόκληρη βιομηχανία, μια κοσμική θεολογία των λεγόμενων καινοτόμων Προγραμμάτων: ευρωπαϊκά προγράμματα, «καινοτομίες», θεματικές εβδομάδες, προσπάθειες εμπλοκής με χορηγούς, μια καταναγκαστική εγχάραξη του οικονομισμού. Το μάθημα όπως το γνωρίζαμε, η μαθησιακή διαδικασία που βασίζεται σε μια μεγάλη παράδοση της παιδαγωγικής σκέψης, προβάλλεται συχνά από τα κυβερνητικά στελέχη ως αναχρονισμός, ενώ τα πάσης φύσεως προγράμματα ως το ελιξίριο που βάζει το σχολικό τρένο στις ράγες του μέλλοντος.

Στο παραπάνω πλαίσιο κάνει το ντεμπούτο του την Τρίτη 22 Μαρτίου στα σχολεία ο Εθνικός και Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Γνώσεων για το Χρήμα, που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά στα σχολεία. Ηταν, προφανώς, αυτό που έλειπε από τη σχολική εκπαίδευση στη χώρα μας: ένα ακόμη πρόγραμμα με τη μορφή διαγωνισμού για το χρήμα, με σφραγίδα ΟΟΣΑ, το οποίο οργανώνει η Ελληνική Ενωση Τραπεζών (ΕΕΤ), μαζί με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (Junior Achievement Greece, ΣΕΝ/JA Greece) που ιδρύθηκε το 2005 από τον ΣΕΒ και από τότε έχει να επιδείξει πλούσια δράση στην προώθηση της λεγόμενης «επιχειρηματικότητας» σε όλο και μικρότερες ηλικίες.

Το υπουργείο Παιδείας, λοιπόν, μεταξύ των πολλών άλλων πολυσυζητημένων εγκρίσεων του τελευταίου χρονικού διαστήματος, ενέκρινε και την πραγματοποίηση του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Γνώσεων για το Χρήμα – European Money Quiz, ο οποίος απευθύνεται σε μαθητές Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου για το σχολικό έτος 2021-2022.

Το έγγραφο του υπουργείου Παιδείας

Σύμφωνα με το έγγραφο (Αρ. πρωτ. Φ15/169302/Δ2) του υπουργείου Παιδείας, ο «Διαγωνισμός» αποτελεί το πρώτο σκέλος του διαγωνιστικού μέρους για την ανάδειξη του Εθνικού Πρωταθλητή και θα διενεργηθεί διαδικτυακά. Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός διενεργείται στις Βρυξέλλες, με φυσική παρουσία, με φορέα διοργάνωσης την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία. Δικαίωμα συμμετοχής στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό έχουν μόνο οι νικητές (δύο μαθητές ως εκπρόσωποι της τάξης) των Εθνικών Διαγωνισμών Γνώσεων για το Χρήμα.

Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός μπορεί να λάβει χώρα στο πλαίσιο των μαθημάτων της «Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής» και της «Πολιτικής Παιδείας» και να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί που διδάσκουν και τμήματα τάξεων που παρακολουθούν τα εν λόγω μαθήματα, χωρίς όμως να αποκλείεται η υλοποίησή του στο πλαίσιο άλλων διδακτικών/γνωστικών αντικειμένων. Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με τις ανακοινώσεις των διοργανωτών, το European Money Quiz είναι ένα παιχνίδι γνώσεων για το χρήμα και έχει δημιουργηθεί με στόχο να αποτελέσει εργαλείο:

■ για τη βελτίωση του χρηματοπιστωτικού εγγραμματισμού μαθητών ηλικίας 13-15 ετών που φοιτούν στην Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου, και

■ προετοιμασίας για τους Διαγωνισμούς μεταξύ τάξεων που θα πραγματοποιηθούν σε εθνικό και σε ευρωπαϊκό επίπεδο τον Μάρτιο και Μάιο του 2022, αντίστοιχα.

Ο Ελληνικός Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τρίτη 22 Μαρτίου στις 10.00 π.μ. και ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί επίσης διαδικτυακά την Τρίτη 10 Μαΐου.

Στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό θα συμμετάσχουν οι νικήτριες τάξεις των αντίστοιχων εθνικών διαγωνισμών από τις χώρες: Αλβανία, Αζερμπαϊτζάν, Αυστρία, Βέλγιο, Βόρεια Μακεδονία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Εσθονία, Ιρλανδία, Ισλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Λιχτενστάιν, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σερβία, Σλοβακία, Σλοβενία, Σουηδία, Τσεχική Δημοκρατία, Φινλανδία.

Οι ανωτέρω διαγωνισμοί εντάσσονται στο πλαίσιο των δράσεων της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας για το Χρήμα (European Money Week), μιας ετήσιας πρωτοβουλίας που διοργανώνεται από την Ευρωπαϊκή Τραπεζική Ομοσπονδία (ΕΤΟ) και τις αντίστοιχες Εθνικές Ενώσεις Τραπεζών, μεταξύ των οποίων και η Ελληνική Ενωση Τραπεζών (ΕΕΤ), και της Παγκόσμιας Εβδομάδας για το Χρήμα (Global Money Week) του ΟΟΣΑ.

Είναι φανερό ότι οι τράπεζες εισέρχονται πανηγυρικά «και με τη βούλα» του υπουργείου Παιδείας στο δημόσιο σχολείο για να «επιμορφώσουν» από νεαρή ηλικία τους μαθητές στα ιδανικά και τις αξίες τους! Με λίγα λόγια, οι ελληνικές τράπεζες, που παρασιτούν στο καχεκτικό σώμα της οικονομίας και κοινωνίας και απομυζούν τον πλούτο των εργαζομένων, παίρνουν ρόλο… σχολικού συμβούλου και διαμορφωτή εκπαιδευτικών προγραμμάτων!

Αυτές οι ίδιες που έχουν λάβει ενισχύσεις από το ελληνικό Δημόσιο πάνω από 250 δισ. σε διάφορες μορφές (εγγυήσεις, ρευστό κ.λπ.) σε βάρος των κοινωνικών δαπανών σε Υγεία, Παιδεία κ.λπ., που συρρικνώθηκαν στο ελάχιστο. Αυτές οι ίδιες που λεηλατούν μέσω τοκογλυφικών δανείων, προμηθειών και πλειστηριασμών όσα μπόρεσαν με πολύ κόπο και χρόνο να αποκτήσουν οι οικογένειες των μαθητών.

Είναι φανερό ότι η περικύκλωση του δημόσιου σχολείου από τις κάθε λογής εταιρείες αποκτά πλέον νέες, επικίνδυνες διαστάσεις για τον ίδιο τον χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
Oι περισσότεροι εκ των συντελεστών της Έκθεσης έχουν περάσει από όλες τις περιστρεφόμενες πόρτες πολιτικής, τεχνοκρατίας, βαθέως κράτους, επιχειρήσεων, Πανεπιστημίων και οικονομικών λόμπι.
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας
​Φόρτο «νομοθετικής εργασίας» ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις για το αναθεωρημένο μνημόνιο που υπέγραψε με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης. Διορισμοί, επιτροπές αξιολόγησης, διδακτικές...
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η λάθος λύση στην εξίσωση της εκπαίδευσης
​Αρνητικό ρεκόρ συνταξιοδοτήσεων στην Εκπαίδευση σημειώθηκε φέτος, καθώς σύμφωνα με τα στοιχεία του Βασίλη Παληγιάννη, αιρετού στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΚΥΣΠΕ) του υπουργείου...
Η λάθος λύση στην εξίσωση της εκπαίδευσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εργαλείο εκπαιδευτικών ανατροπών η «αυτονομία των σχολικών μονάδων»
Η επίμονη αναφορά των κειμένων του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ στο «υψηλό μισθολογικό κόστος των εκπαιδευτικών» σε συνδυασμό με τη δόλια φιλολογία για τον μικρό μέσο όρο μαθητών ανά εκπαιδευτικό στο ελληνικό εκπαιδευτικό...
Εργαλείο εκπαιδευτικών ανατροπών η «αυτονομία των σχολικών μονάδων»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η αθέατη θηλιά των φοιτητικών δανείων
​Μία από τις πιο γνωστές προτάσεις του ΟΟΣΑ είναι τα λεγόμενα φοιτητικά δάνεια, που, σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό, θα απαλλάξουν τους φοιτητές και τις οικογένειές τους από τα βάρη των σπουδών τους. Ετσι...
Η αθέατη θηλιά των φοιτητικών δανείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ «ΕΦ.ΣΥΝ.»: Πόσο αξιόπιστος είναι ο... οικουμενικός αξιολογητής των εκπαιδευτικών συστημάτων; Είναι πολιτικά ουδέτερες οι τεχνοκρατικές προσεγγίσεις του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και...
Οι... παραχαράξεις του ΟΟΣΑ στρώνουν τον δρόμο των μνημονίων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας