• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 19.8°C / 25.1°C
    2 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.6°C / 22.8°C
    2 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.0°C / 22.0°C
    1 BF
    78%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.4°C / 17.9°C
    2 BF
    63%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    3 BF
    68%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 20.4°C
    1 BF
    74%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.4°C / 16.8°C
    2 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.2°C / 18.2°C
    1 BF
    78%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    28°C 27.8°C / 27.8°C
    2 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 21.8°C / 22.9°C
    2 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 23.8°C
    1 BF
    78%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 21.8°C / 21.8°C
    3 BF
    86%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.6°C / 19.6°C
    2 BF
    86%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.5°C / 20.9°C
    2 BF
    78%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 18.4°C / 22.7°C
    0 BF
    62%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 21.8°C
    0 BF
    64%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.0°C / 25.3°C
    2 BF
    53%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 22.1°C
    0 BF
    69%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.7°C / 21.7°C
    1 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    13°C 13.3°C / 13.3°C
    0 BF
    96%
ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το εκρηκτικό κοκτέιλ της εκπαίδευσης

  • A-
  • A+
Μεγάλη ανησυχία σε εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές από τη συνεχιζόμενη διασπορά ● 1 στα 3 κρούσματα είναι στα σχολεία ● Υπολειτουργούν τα τμήματα, μένουν ανοιχτά λόγω του αντιεπιστημονικού πρωτοκόλλου του 50%, χιλιάδες οι χαμένες ώρες διδασκαλίας λόγω απουσίας νοσούντων καθηγητών και κενών ● Επιστολή αγωνίας μαθήτριας στην υπουργό Παιδείας: «Δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στην αυξημένη ύλη υπό αυτές τις συνθήκες» ● Σε αναβρασμό οι φοιτητές για την πανδημία και την πανεπιστημιακή αστυνομία.

«Η μάσκα δεν είναι η μόνη προστασία, δώστε λεφτά για την Παιδεία», «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, μόρφωση, υγεία για κάθε μαθητή», φώναζαν χθες το μεσημέρι στους δρόμους της Αθήνας μαθητές και εκπαιδευτικοί.

Είναι αναμφισβήτητα ο πιο θερμός εκπαιδευτικός χειμώνας των τελευταίων χρόνων σε όλες τις βαθμίδες, καθώς η συνθήκη της πανδημίας με τη νέα έξαρση των κρουσμάτων των τελευταίων εβδομάδων σε συνδυασμό με τις εμμονικές στάσεις του υπουργείου Παιδείας δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Φοιτητές, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν κατεβαίνουν για πλάκα στον δρόμο χειμωνιάτικα δυο μέρες τώρα...

Η κυβέρνηση δεν φρόντισε σε καμία φάση της πανδημίας για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων. Και δεν το κάνει ακόμα και τώρα που η Ελλάδα βρίσκεται στην κορυφή των θανάτων στη Δυτική Ευρώπη.

Επιμένει στο αντιεπιστημονικό πρωτόκολλο του 50% συν 1 για το κλείσιμο τμήματος, ενώ πάνω από 40 χιλιάδες κρούσματα έχουν ανιχνευτεί στα σχολεία -μόνο με τη μέθοδο των μειωμένης αξιοπιστίας self tests-, ενώ τα πραγματικά ενεργά κρούσματα, σύμφωνα με λοιμωξιολόγους, φαίνεται πως υπερβαίνουν τις 70-80 χιλιάδες. Με βάση στοιχεία του ΕΟΔΥ, ένα στα τρία κρούσματα πλέον στην Ελλάδα είναι παιδί. Την 1η Ιανουαρίου 2022, μόλις το 13% των κρουσμάτων αντιστοιχούσε στην ηλικία 0-17 χρόνων.

ΦΩΤ.: ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Σημειώνεται πως πρόσφατη μελέτη από τη Νότια Αφρική αναφέρει ότι η παραλλαγή Ομικρον μπορεί να είναι πιο επικίνδυνη όχι για όλους αλλά ειδικά για τα παιδιά, σε σχέση με τα προηγούμενα στελέχη του κορονοϊού (25% περισσότερες εισαγωγές στα νοσοκομεία σε σχέση με τη Δέλτα). Μέχρι και χθες σε πάνω από 80 τμήματα η λειτουργία ανακλήθηκε, ενώ τα περισσότερα τμήματα υπολειτουργούν, μια και χιλιάδες μαθητές νοσούν και απουσιάζουν, αλλά λόγω του πρωτοκόλλου δεν καταγράφεται πουθενά η αδυναμία ομαλής λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

130.000 χαμένες ώρες

Η πρώτη βδομάδα άφησε έλλειμμα, λόγω απουσίας εκπαιδευτικών, περίπου 80.000 ώρες διδασκαλίας (πηγή: Alfavita.gr), ενώ αν προστεθούν και οι απώλειες αυτής της εβδομάδας -παρά τις προσλήψεις αναπληρωτών της προηγούμενης εβδομάδας- το νούμερο εκτοξεύεται στις 130.000 ώρες.

Στις Σπέτσες χθες ο δήμαρχος Παναγιώτης Λυράκης αναγκάστηκε να βάλει λουκέτο σε όλα τα σχολεία μετά τον εντοπισμό πολλών κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς. Χθες ο καθηγητής-ερευνητής στις ΗΠΑ Γιώργος Παυλάκης προειδοποίησε (ΣΚΑΪ) πως «η πανδημία δεν θα περάσει μόνη της, τα κρούσματα πρέπει να μειωθούν», υπογραμμίζοντας ότι «δεν είναι δυνατόν να έχουμε το 1/3 των συνολικών κρουσμάτων στα σχολεία και να πανηγυρίζουμε». Κανείς δεν πανηγυρίζει πάντως, πλην της κυβέρνησης.

Οι συγχωνεύσεις τμημάτων, τα κενά, οι απειλές σε καθηγητές να λειτουργήσουν ως «απεργοσπαστικός» μηχανισμός για τις μαθητικές κινητοποιήσεις και τις εκατοντάδες καταλήψεις, οι «αγανακτισμένοι» γονείς που σπάνε αλυσίδες και τραυματίζουν μαθητές, οι προσαγωγές μαθητών από την ΕΛ.ΑΣ., η εξαίρεση των εκπαιδευτικών από τις διευκολύνσεις που παρέχονται στους γονείς δημοσίους υπαλλήλους σε περίπτωση που το παιδί τους συνεχίζει να νοσεί μετά τις πέντε ημέρες, η τιμωρία με περικοπή μισθού κατά 50% στον ιδιωτικό τομέα, στους εργαζόμενους γονείς παιδιών που νοσούν και παίρνουν άδεια ειδικού σκοπού, όλα αυτά συνθέτουν μια δυστοπική εικόνα για την εκπαίδευση μέσα στην πανδημία.

Αν συνδυαστούν με το νέο εξεταστικό σύστημα που έφερε η κυβέρνηση και είναι από φέτος σε πλήρη ανάπτυξη, τότε καταλαβαίνει και ο πιο αδαής πως τα αιτήματα των μαθητών είναι δίκαια!

Ενδεικτική της ανησυχίας των παιδιών για την εκπαιδευτική διαδικασία είναι και μια επώνυμη επιστολή μαθήτριας Γ’ Λυκείου προς την υπουργό Παιδείας: «Η ύλη δεν αναλογεί σε μια τόσο απρόοπτη, απαιτητική και αγωνιστική χρονιά που διανύουμε ως κοινωνία. Καθημερινά rapid tests, αναμονή στην ουρά για ιχνηλάτηση, καθηγητές μαθημάτων κατεύθυνσης σε καραντίνα, χιλιάδες μαθητές που νοσούν. Εχετε αναλογιστεί τις χαμένες ώρες, την ταλαιπωρία όλων αυτών των μαθητών, το επιπρόσθετο άγχος και τις αναταραχές που βιώνουν λόγω της πανδημίας; Εχετε αναλογιστεί πως όλα αυτά θα συμβαίνουν καθημερινά ώς τον Ιούνιο; Δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε. Οχι γιατί δεν έχουμε τις δυνάμεις… αλλά τον χρόνο. Με ποια κριτήρια η ύλη, αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ κορονοϊού, τελικά αυξήθηκε (π.χ. Θεωρητική κατεύθυνση); Πώς θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα, κ. Κεραμέως, με όλα αυτά; Πώς; ΕΒΕ, συντελεστές, ενδοσχολικές από το Γυμνάσιο, δύο χρόνια τηλεκπαίδευση και η ύλη; Σαν να μη συμβαίνει τίποτα…».

ΦΩΤ.:ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η επανέναρξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια χωρίς καμία ενίσχυση των μέτρων υγειονομικής ασφάλειας και η υποχρεωτική, σύμφωνα με το υπουργείο, διεξαγωγή εξεταστικής με φυσική παρουσία για το χειμερινό εξάμηνο προκαλούν επιπλέον προβληματισμό. Η πανδημία αναδεικνύει την αναγκαιότητα του αυτοδιοίκητου των Πανεπιστημίων, η οποία δεν γίνεται σεβαστή από το υπουργείο. Οσο για τους φοιτητές, βλέπουν πως βγαίνει από τα συρτάρια ο σκελετός της πανεπιστημιακής αστυνομίας, ικανή συνθήκη από μόνη της για νέα έκρηξη στα ανώτατα ιδρύματα.

Στον κόσμο τους

Από την πλευρά της η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιχειρεί να βρει έξωθεν βοήθεια για να ωραιοποιήσει την κατάσταση. Επιμένει πως από την αρχή της πανδημίας «προτεραιότητά μας ήταν να μη χαθούν ώρες διδασκαλίας» και επικαλείται (σ.σ. εκ νέου, το ίδιο είχε αναφέρει και στα μέσα Δεκέμβρη) έρευνα του Bertelsmann Stiftung σε χώρες ΟΟΣΑ, που «δείχνει ότι όταν αναλάβαμε την ηγεσία το 2019, η ετοιμότητα της χώρας μας για να αντιμετωπίσει την πανδημία στην εκπαίδευση ήταν από τις χαμηλότερες σε χώρες του ΟΟΣΑ, στην 22η θέση.

Εν συνεχεία όμως η χώρα μας έκανε ένα μεγάλο άλμα και ανέβηκε στην 6η θέση στην ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία». Πρόκειται βέβαια για έρευνα που περιγράφει αποκλειστικά την ανταπόκριση στον βαθμό ψηφιοποίησης του εκπαιδευτικού συστήματος προ και μετά Covid-19 σε σχέση με την τηλεκπαίδευση και τίποτε άλλο!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αγιασμός... με την απειλή της απουσίας
Εκφοβισμός για τους μαθητές στα σχολεία τα οποία ελέγχει απολύτως, οδηγίες για το θεαθήναι στα αυτοδιοίκητα πανεπιστήμια από το υπουργείο Παιδείας λίγο πριν την έναρξη της ακαδημαϊκής χρονιάς.
Αγιασμός... με την απειλή της απουσίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαρτυρίες για την απίστευτη ταλαιπωρία γονιών και μαθητών
Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν πολλά προβλήματα στη διαδικασία των self test και την καταχώρησή τους στο σύστημα με αρκετούς να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μαρτυρίες για την απίστευτη ταλαιπωρία γονιών και μαθητών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σήμερα σε όλη τη χώρα
Με κεντρικό αίτημα να σταματήσει το διαρκές μορφωτικό έγκλημα και να ανοίξουν με ασφαλή τρόπο τα σχολεία -και όχι με σελφ τεστ- μερικές εκατοντάδες δασκάλων, εκπαιδευτικών και γονιών διαδήλωσαν χθες το...
Πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια σήμερα σε όλη τη χώρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας
Με ιδιαίτερα μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση της Τετάρτης 24/3, διατράνωσε ο εκπαιδευτικός κόσμος της Ικαρίας το αίτημα για το άμεσο άνοιγμα των σχολείων
Ανοίξτε τα σχολεία! Μαζική απαίτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας της Ικαρίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας