• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.1°C / 19.2°C
    2 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.2°C / 19.1°C
    3 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.9°C / 17.7°C
    1 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 13.6°C
    0 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.0°C / 16.5°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.4°C / 12.9°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    49%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 17.8°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.5°C / 17.7°C
    1 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.2°C
    0 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.3°C / 19.0°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.7°C / 17.2°C
    2 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    49%
EUROKINSSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Απειλές και πιέσεις του υπουργείου Παιδείας στα σχολεία

  • A-
  • A+

Σε μια συγκυρία με εντελώς διαφορετικά επίδικα και διακυβεύματα, νέα ένταση πυροδοτεί η Εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας, με την οποία απειλούνται για μια ακόμη φορά με «έννομες συνέπειες» οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές/τριες των σχολείων που δεν συμμετέχουν στην αξιολόγηση και στο συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.

Μετά τα δικαστήρια, τις πυκνές απειλές για κυρώσεις, τις συντεταγμένες πιέσεις στελεχών, μετά τις θριαμβολογίες ότι όλα τα σχολεία και όλοι οι εκπαιδευτικοί έχουν μπει στη γραμμή των αξιολογικών διαδικασιών, το υπουργείο Παιδείας στέλνει ένα ακόμη απειλητικό Έγγραφο στα σχολεία σε μια προσπάθεια, αφενός, να κάμψει τις αντιστάσεις χιλιάδων δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών που συνεχίζουν να μη συμμετέχουν στην αξιολόγηση-θηλιά και αφετέρου να «κάψει» τη νέα δυναμική που αναπτύσσεται από πολλά εκπαιδευτικά σωματεία που έχουν ανακοινώσει νέα απεργία αποχή από τις αξιολογικές διαδικασίες.

Με το νέο απειλητικό Έγγραφο, το υπουργείο Παιδείας αφενός σπεύδει να πληροφορήσει τους διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ποια σχολεία της περιοχής αρμοδιότητάς τους «δεν υπέβαλαν, αν και είχαν εκ του νόμου υποχρέωση», τα σχετικά έγγραφα και αφετέρου επισείει απειλητικά στους εκπαιδευτικούς και τους διευθυντές των σχολείων τις έννομες συνέπειες που επιφέρει η «μη συμμόρφωση στην προαναφερόμενη υποχρέωση». Στα πλαίσια αυτά απαιτεί, ακόμη, από τους διευθυντές και τις διευθύντριες των σχολείων να εξηγήσουν εγγράφως τους λόγους για τους οποίους δεν τήρησαν αυτή την υποχρέωση, αποστέλλοντας ταυτόχρονα «αντίγραφο των σχετικών πρακτικών συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων», καθώς και «κάθε άλλο αναγκαίο αποδεικτικό έγγραφο» εντός των επόμενων ημερών.

Το Έγγραφο του υπουργείου Παιδείας

Θέμα: Ενημέρωση σχετικά με τη μη συμμετοχή σχολικών μονάδων στην αξιολόγηση ή/και τον συλλογικό προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου

Οι σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητάς σας που αναγράφονται στον συνημμένο πίνακα, όπως προκύπτει από το με αριθμό 66/9-12-2021 Απόσπασμα και Παράρτημα Πράξης του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), το οποίο είναι αρμόδιο για την λειτουργία της ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής «Αξιολόγηση εκπαιδευτικού έργου σχολικών μονάδων», δεν υπέβαλαν, αν και είχαν εκ του νόμου υποχρέωση (άρθρα 47 και 47Α του ν. 4547/2018, Υ.Α. 108906/ΓΔ4/7.9.2021 και Κ.Υ.Α. 122756/ΓΔ4/29.9.2021), τα εξής:

1) Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης εκπαιδευτικού έργου για το έτος 2020-2021 ή/ και

2) Συλλογικό Προγραμματισμό εκπαιδευτικού έργου για το έτος 2021-2022.

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που ο Σύλλογος Διδασκόντων δεν συγκληθεί ή δεν συνεδριάσει ή για οποιονδήποτε λόγο δεν προβεί εν γένει στις ενέργειες της αρμοδιότητάς του όσον αφορά στη διαδικασία συλλογικού προγραμματισμού και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, τότε ο Διευθυντής ή Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας έχει εκ του νόμου την αρμοδιότητα να προβεί σε σύνταξη και ανάρτηση τόσο της ετήσιας Έκθεσης Εσωτερικής Αξιολόγησης όσο και του Συλλογικού Προγραμματισμού, με τη συνεργασία του Συμβούλου Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη.

Οι αποφάσεις του Διευθυντή/ Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας είναι υποχρεωτικές για τους εκπαιδευτικούς που ορίζει να συμμετέχουν σε ομάδες δράσεων (άρθρο 97 ν. 4823/2021).

Λαμβανομένου υπόψη ότι η μη συμμόρφωση στην προαναφερόμενη υποχρέωση επιφέρει τις έννομες συνέπειες που ορίζονται στις διατάξεις των παρ. 5 και 6 του άρθρου 56 του ν. 4823/2021 (Α' 136), παρακαλούνται οι Διευθυντές ή Προϊστάμενοι των προαναφερομένων σχολικών μονάδων, διά της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, να μας γνωρίσουν εγγράφως τους λόγους μη τήρησης της παραπάνω εκ του νόμου οριζόμενης υποχρέωσης του Συλλόγου Διδασκόντων ή/και των ιδίων, αποστέλλοντας ταυτόχρονα αντίγραφο των πρακτικών συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων όσον αφορά στο ζήτημα της αξιολόγησης και του συλλογικού προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, καθώς και κάθε άλλο αναγκαίο αποδεικτικό έγγραφο.

Η εν λόγω έγγραφη απάντηση και τα συνοδευτικά αυτής έγγραφα πρέπει να αποσταλούν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης ηλεκτρονικά και ανά σχολική μονάδα στη Γενική Διεύθυνση Σπουδών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, έως την Πέμπτη 23.12.2021.

Τέλος, οι Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης παρακαλούνται να αποστείλουν ηλεκτρονικά στη Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, όσον αφορά στις εν λόγω σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητάς τους έως την Πέμπτη 23.12.2021, συγκεντρωτικό πίνακα με τους αριθμούς πρωτοκόλλου και τον ΑΔΑ των αποφάσεων, βάσει των οποίων ορίστηκαν οι Διευθυντές/Προϊστάμενοι ή Αναπληρωτές Διευθυντές /Προϊστάμενοι σε αυτές τις σχολικές μονάδες, καθώς και αντίγραφα των αποφάσεων αυτών.

Ο πίνακας θα έχει τα ακόλουθα πεδία: Δ/νση Εκπ/κού, Ονομασία Σχολικής Μονάδας, Ονοματεπώνυμο Διευθυντή/Προϊσταμένου Σχολικής Μονάδας, Αριθμό πρωτοκόλλου απόφασης ορισμού, ΑΔΑ απόφασης ορισμού.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Υπουργείο Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διογκώνεται το κύμα στήριξης και αλληλεγγύης στους 114 διωκόμενους απεργούς εκπαιδευτικούς
Χιλιάδες υπογραφές, εκατοντάδες ψηφίσματα συμπαράστασης από σχολεία και εργατικά σωματεία από όλη τη χώρα κατακλύζουν το διαδίκτυο, με αίτημα να παρθούν πίσω οι  ολοκληρωτικής έμπνευσης ποινές.
Διογκώνεται το κύμα στήριξης και αλληλεγγύης στους 114 διωκόμενους απεργούς εκπαιδευτικούς
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στο πόδι οι εκπαιδευτικοί: συνελεύσεις και συμμετοχή στην απεργία για την αξιολόγηση
Μπροστά στην πρωτοφανή μαζικότητα της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία - αποχή την άνοιξη, η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ εξαπολύει απειλές. Ξεσηκωμός των εκπαιδευτικών με Γενικές Συνελεύσεις.
Στο πόδι οι εκπαιδευτικοί: συνελεύσεις και συμμετοχή στην απεργία για την αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οδηγός για την αξιολόγηση: Πώς να βάλετε θηλιά στο λαιμό σας με τρεις κινήσεις!
Δεν πρόλαβε να βγει το ΦΕΚ με την απόφαση της υφ. Παιδείας για την υλοποίηση της αξιολόγησης των σχολείων και το ΙΕΠ, σαν έτοιμο από καιρό, έβγαλε έναν οδηγό για τα βήματα που πρέπει να κάνουν Διευθυντές και...
Οδηγός για την αξιολόγηση: Πώς να βάλετε θηλιά στο λαιμό σας με τρεις κινήσεις!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
κ. Κεραμέως ρωτήστε την Diane Ravitch για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σας!
Τα αγγλοσαξωνικά μοντέλα αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης που αμφισβητούνται εντονότατα και καταρρέουν στις ανεπτυγμένες καπιταλιστικές χώρες, εμφανίζονται στην Ελλάδα με αγιογραφικές διακηρύξεις.
κ. Κεραμέως ρωτήστε την Diane Ravitch για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης σας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων
Στόχος του σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας είναι απλά η μείωση των χρημάτων και των εκπαιδευτικών που διατίθενται για δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Στην πράξη, αυτό που θα γίνει, «για μια...
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας