• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    6°C 3.2°C / 9.0°C
    1 BF
    81%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.7°C / 7.6°C
    2 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 8.0°C / 9.5°C
    1 BF
    76%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.9°C / 2.5°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 4.6°C
    2 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 4.0°C / 7.0°C
    2 BF
    66%
  • Κοζάνη
    Ήπιες χιονοπτώσεις
    0°C 0.4°C / 0.4°C
    3 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 4.6°C / 9.0°C
    1 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 8.0°C
    2 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    2°C 1.9°C / 1.9°C
    2 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 9.6°C
    1 BF
    66%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.2°C
    5 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.2°C / 10.2°C
    1 BF
    80%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C -1.1°C / 5.5°C
    0 BF
    76%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    5°C 3.4°C / 6.2°C
    1 BF
    82%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 0.8°C / 8.8°C
    1 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 3.4°C / 9.2°C
    1 BF
    80%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 5.5°C / 5.5°C
    1 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.7°C / 7.7°C
    2 BF
    50%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    2 BF
    78%
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ / ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Πρόεδρος του ΙΕΠ και η αλήθεια για την αξιολόγηση...

  • A-
  • A+
Ο κ. Γιάννης Αντωνίου είναι ο πρόεδρος του ΙΕΠ, του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής που εκτός των άλλων σχετίζεται και με την αξιολόγηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών.
 
Γνωστός στους εκπαιδευτικούς κύκλους καθώς ξεκίνησε από το ΚΚΕ για να βρεθεί στην Ελληνική Αριστερά (ΕΑΡ) του Λεωνίδα Κύρκου, κάνοντας ένα σύντομο πέρασμα από τον Συνασπισμό, για να προσχωρήσει στη ΔΗΜΑΡ και αργότερα στο ΠΑΣΟΚ. Επί υπουργίας Αρβανιτόπουλου έδινε τα φώτα του για το «νέο Λύκειο», μεταρρύθμιση που δεν προχώρησε, ωστόσο οι ιδέες του τον οδήγησαν στον... απόλυτα φυσικό του χώρο, αυτόν της Ν.Δ.. Στις 7 Ιουλίου του 2019 πανηγύρισε την ανάληψη της εξουσίας από τη Ν.Δ. με τον στίχο του σπουδαίου Πάνου Τζαβέλα «Της λευτεριάς καμπάνα χτυπάει να σηκωθούν και όλοι οι σκλαβωμένοι να λευτερωθούν».
 
Τον Σεπτέμβριο που μας πέρασε, δεν πρόλαβε να βγει το ΦΕΚ με την απόφαση της υφυπουργού Παιδείας για την υλοποίηση της αξιολόγησης των σχολείων και το ΙΕΠ, σαν έτοιμο από καιρό, έβγαλε έναν οδηγό για τα βήματα που πρέπει να κάνουν Διευθυντές και εκπαιδευτικοί για να υλοποιήσουν την απόφαση του ΥΠΑΙΘ για την αξιολόγηση. Προφανώς ο Πρόεδρος του ΙΕΠ κ. Γιάννης Αντωνίου που έχει διακηρύξει με κάθε τρόπο την λατρεία του στην αξιολόγηση θέλησε να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς για να μην επιβαρυνθούν και στο «τσακ μπαμ» να προχωρήσουν στην απόκτηση κουλτούρας αξιολόγησης.
 
Να τι έλεγε κάμποσους μήνες πριν ο σημερινός Πρόεδρος του ΙΕΠ: «Ζητάμε από τα σχολεία να μας καταγράψουν τα δυνατά και τα αδύναμα σημεία τους, με αποκλειστικό στόχο τη βελτίωση της λειτουργίας τους και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου που παράγουν ... Η εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι ένα από τα κατεξοχήν απαραίτητα εργαλεία στην κατεύθυνση της υλοποίησης του παραπάνω στόχου. Μιλάμε για τα αυτονόητα εδώ και 40 χρόνια ... Το αίτημα της αξιολόγησης είναι ώριμο στην ελληνική κοινωνία και την εκπαίδευση. ...Προτείνουμε αυτό το σύστημα αξιολόγησης έχοντας στραμμένο το βλέμμα στη λειτουργική βελτίωση των σχολείων μας και σε καμία περίπτωση η αξιολόγηση που θα εφαρμοστεί δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα. Λυπάμαι για τον δογματισμό των συνδικαλιστών που είναι αρνητικοί σε οποιοδήποτε αξιολογικό σύστημα».
 
Έχει σημασία να θυμηθούμε μια παλιότερη ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ που είδε το φως της δημοσιότητας το 2019 όταν ο κ. Γιάννης Αντωνίου προκρίθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ στη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ, επιλογή για την οποία είχαν αντιδράσει όλα τα εκπαιδευτικά σωματεία.
 
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, με ανακοίνωσή του στις 11.11.2019, είχε στηλιτεύσει τις δηλώσεις του τότε προτεινόμενου για τη θέση του Προέδρου του ΙΕΠ, κ. Ιωάννη Αντωνίου, και τον είχε κρίνει ως ακατάλληλο για τη σημαντική αυτή θέση.
 
Τι αποκαλύπτει η ΟΙΕΛΕ
 
Ο εν λόγω είναι διαπρύσιος κήρυκας του δόγματος της αγοράς στην εκπαίδευση, αλλά αυτό είναι μια προσωπική του επιλογή σεβαστή σε θεωρητικό επίπεδο. Όμως η διαχρονική και βάναυση λεκτική του επίθεση εναντίον των αιρετών εκπροσώπων των εκπαιδευτικών και, κυρίως, τα όσα έχει πράξει, τουλάχιστον στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης, προβληματίζουν έντονα. Είχαμε την ημέρα της επιλογής του δεσμευτεί ότι θα επανέλθουμε με πιο αναλυτικά στοιχεία. Μας ανάγκασε να επισπεύσουμε με τις προκλητικές του εξαγγελίες (κι όχι προτάσεις, ως θα όφειλε εκ του θεσμικού του ρόλου) σε κυριακάτικη εφημερίδα για αξιολόγηση «που διορθώνει και δεν τιμωρεί» και αποκαλύπτουμε τι έπραξε ως δήθεν ιδιωτικός εκπαιδευτικός και επί της ουσίας μοχλός της ιδιοκτησίας των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη το 2015, ώστε να πραγματοποιηθούν εκδικητικές απολύσεις.
 
Εκείνη τη χρονιά ο κ. Αντωνίου προσελήφθη στο συγκεκριμένο εκπαιδευτήριο ως Διευθυντής Σπουδών. Αν και η νέα του ιδιότητα παρέπεμπε στην οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών του σχολείου, ο πραγματικός του ρόλος, όπως είχε αποκαλύψει η ΟΙΕΛΕ από τον Οκτώβριο του 2015, ήταν να συντάξει ένα προσχηματικό κείμενο/σύστημα αξιολόγησης το οποίο δεν αντέχει σε σοβαρή επιστημονική κριτική, που στόχευε στο να «ντυθεί» με επιστημονικό επίχρισμα η στοχοποίηση και η οδήγηση προς απόλυση συγκεκριμένων, «ανεπιθύμητων» εκπαιδευτικών. Μας προκαλεί μάλιστα ιδιαίτερη εντύπωση ότι στην πρόσφατη συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής δεν έγινε καμία αναφορά από κάποιον βουλευτή στην υπόθεση αυτή που είχε λάβει έντονη δημοσιότητα και είχε οδηγήσει, μετά από παρέμβαση της Ομοσπονδίας, σε ακύρωση της παράνομης αξιολόγησης στα Εκπαιδευτήρια Ζηρίδη.
 
Η τοποθέτηση ενός στελέχους όπως ο κ. Αντωνίου στην κομβική θέση του Προέδρου του ΙΕΠ αποτελεί πρόκληση και είναι πηγή ανησυχίας για ολόκληρο τον κόσμο της εκπαίδευσης. Όταν ένας άνθρωπος που διακατέχεται από ανεξήγητο μένος για τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών συλλογικοτήτων και που έχει στο παρελθόν λάβει μέρος σε έναν σχεδιασμό δήθεν αξιολόγησης για να απολυθούν συνάδελφοι μπαίνει επικεφαλής του σημαντικότερου συμβουλευτικού θεσμού του Υπουργείου Παιδείας και ήδη εξαγγέλλει σαν να είναι ο ίδιος επικεφαλής του Υπουργείου μέτρα για αξιολόγηση, εξεταστικό κ.λπ, πώς είναι δυνατόν να υπάρξει σοβαρός διάλογος εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας με στόχο να υπάρξουν συναινέσεις και συγκλίσεις.
Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ και ένα μικρό test drive από το δ/ντη του 3ου Γυμνασίου Πειραιά
Τι θα σημαίνουν οι υπερεξουσίες των αξιολογητών-διευθυντών, δηλαδή τι θα σημαίνει η επιστροφή στα μαύρα χρόνια του επιθεωρητισμού, θίγει με ανακοίνωση της η εκπαιδευτική συλλογικότητα Ενότητα Αντίστασης...
Η αξιολόγηση του ΥΠΑΙΘ και ένα μικρό test drive από το δ/ντη του 3ου Γυμνασίου Πειραιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
Αύγουστο του 1999, το δελτίο Τύπου του υπ. Παιδείας σημείωνε: «Η διαφοροποίηση μεταξύ γειτονικών Λυκείων ερμηνεύεται μόνο με βάση την ποιοτική διαφορά του εκπαιδευτικού έργου. Το γεγονός αυτό αποκαλύπτει και...
Μύθος και πραγματικότητα για την αξιολόγηση των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
Χιλιάδες είναι οι εκπαιδευτικοί που με αίσθημα ανθρώπινης και παιδαγωγικής λογικής και αξιοπρέπειας πήραν αποφάσεις με το όνομα και την υπογραφή τους, να μην συναινέσουν στην παρωδία του υπουργείου.
Κλειστά σχολεία και τηλεκπαίδευση: Μια παρωδία με γνωστούς πρωταγωνιστές!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ίδιοι που θέλουν αστυνομία στα Πανεπιστήμια, το 2013 απέλυαν το προσωπικό φύλαξης!
Μόνο αφελείς και ευκολόπιστοι μπορούν να πιστέψουν πως στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι κάποια αναβάθμιση των Δημόσιων Πανεπιστημίων και Ανωτάτων Ιδρυμάτων.
Οι ίδιοι που θέλουν αστυνομία στα Πανεπιστήμια, το 2013 απέλυαν το προσωπικό φύλαξης!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν
Μαθηματικά και Ιστορία, ήταν τα δύο μαθήματα που οδήγησαν στις τελευταίες Πανελλαδικές Εξετάσεις (2021) τους περισσότερους από τους μισούς υποψήφιους σε βαθμολογίες κάτω από τη βάση.
Πανελλαδικές 2022: Ποια μαθήματα δυσκολεύουν τους υποψήφιους και πως θα εξεταστούν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας