• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 14.0°C
    1 BF
    78%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.8°C / 12.8°C
    3 BF
    87%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 13.0°C / 14.3°C
    3 BF
    75%
  • Ιωάννινα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 8.9°C / 10.0°C
    1 BF
    92%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 9.9°C
    3 BF
    81%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.6°C / 10.0°C
    1 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    6°C 6.2°C / 6.4°C
    1 BF
    94%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 11.3°C / 11.3°C
    1 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 15.8°C
    3 BF
    83%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 11.2°C / 12.9°C
    3 BF
    88%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 14.0°C / 14.4°C
    4 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    3 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    3 BF
    85%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.9°C / 12.8°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 13.3°C
    1 BF
    83%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 16.0°C
    3 BF
    72%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.8°C
    1 BF
    78%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 9.3°C / 11.6°C
    0 BF
    72%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 13.4°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 7.4°C / 7.4°C
    1 BF
    93%
Photo 103101469 © Claraaa | Dreamstime.com

Κόλαφος η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας για τα νέα προγράμματα σπουδών

  • A-
  • A+

«Εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου» χαρακτηρίζει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) τα Νέα Προγράμματα Σπουδών που παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Με ειδική αναφορά στο μάθημα των Μαθηματικών η ΕΜΕ λέει ότι το ΙΕΠ αναπαρήγαγε το εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μοναδικό γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης βιβλίων.

«Σαν να απευθύνονται σε έναν εκπαιδευτικά ουδέτερο χώρο και χρόνο, αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την απομάκρυνση μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την μαθηματική εκπαίδευση λόγω μη προσβασιμότητας στις εξ αποστάσεως πρακτικές και ακατάλληλων συνθηκών στο σπίτι», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας, η οποία, μάλιστα, είχε πρόσφατα καταθέσει και πρόταση τεσσάρων σημείων για τα νέα προγράμματα, η οποία «προφανώς αγνοήθηκε από το ΙΕΠ».

Η ανακοίνωση της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας

Νέα Αναλυτικά Προγράμματα χωρίς αξιολόγηση της εφαρμογής των προηγούμενων, χωρίς αναγνώριση της ιδιαιτερότητας της κάθε βαθμίδας, χωρίς φροντίδα για διεπιστημονικές συνδέσεις, χωρίς αναφορά στις μεταβαλλόμενες σχολικές συνθήκες και τις υβριδικές παιδαγωγικές πρακτικές λόγω της πανδημίας, είναι η πρώτη εικόνα που αντικρίζει κανείς στις επεξεργασίες του ΙΕΠ.

Εάν προσπεράσουμε την ατυχή επινόηση και αναφορά που έγινε κατά την ενημέρωση στην έννοια μοτίβο-συνάρτηση που διασχίζει την εκπαίδευση από την Προσχολική Ηλικία έως και το Λύκειο, θα δούμε τις ακριβοπληρωμένες επεξεργασίες του ΙΕΠ να αγνοούν ή να αποσιωπούν τις συλλογικά καταγεγραμμένες εμπειρίες της εκπαιδευτικής μαθηματικής κοινότητας για συγκεκριμένες δυσχέρειες και ασυμβατότητες από την εφαρμογή των εν ισχύ Αναλυτικών Προγραμμάτων.

Σαν να απευθύνονται σε έναν εκπαιδευτικά ουδέτερο χώρο και χρόνο, αποσιωπούν ή αγνοούν την καταγεγραμμένη σχολική αποτυχία στα Μαθηματικά των Πανελλαδικών, τα φαινόμενα αποθάρρυνσης και φόβου για τα Μαθηματικά ήδη από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την απομάκρυνση μέρους του μαθητικού πληθυσμού από την μαθηματική εκπαίδευση λόγω μη προσβασιμότητας στις εξ αποστάσεως πρακτικές και ακατάλληλων συνθηκών στο σπίτι.

Η ΕΜΕ επεσήμανε τα παραπάνω έγκαιρα και πρόσφατα κατέθεσε πρόταση 4 σημείων, ώστε τα νέα ΑΠ να συνδέονται, αφενός με τις εξελίξεις της μαθηματικής επιστήμης, αφετέρου με την εκπαιδευτική πραγματικότητα, και να συμβάλλουν στην ανανέωση του μαθητικού ενδιαφέροντος για τα Μαθηματικά και σε μια ευέλικτη και συμπεριληπτική παιδαγωγική προοπτική.

Δυστυχώς, εκτός παιδαγωγικού τόπου και χρόνου, οι προτάσεις του ΙΕΠ αναπαράγουν το ίδιο εισαγωγικό κείμενο στόχων και σημασίας των μαθηματικών στην Εκπαίδευση, ανεξάρτητα από ηλικίες και εκπαιδευτικές βαθμίδες, με μόνο ως φαίνεται γνώμονα την οργάνωση εξεταστικών διαδικασιών γύρω από μια τράπεζα θεμάτων και την επιδότηση της έκδοσης πολυσέλιδων βιβλίων χωρίς καμία μελέτη της εκπαιδευτικής λειτουργικότητας ανά βαθμίδα και των ειδικών παιδαγωγικών προδιαγραφών.

Η ΕΜΕ θα συνεχίσει να ενημερώνεται και να ενημερώνει την εκπαιδευτική κοινότητα με αίσθηση επιστημονικής και κοινωνικής ευθύνης. Είμαστε πάντα στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας για τη βελτίωση της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εξαφάνιση της Κοινωνιολογίας από τα σχολεία
Οι 1.915 οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ78 Κοινωνικών Επιστημών που ανακοινώθηκαν χάνονται σχεδόν όλες εξαιτίας της μείωσης των ωρών διδασκαλίας του αντικειμένου.
Η εξαφάνιση της Κοινωνιολογίας από τα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ενστάσεις για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων
Aκόμη και ενώπιον της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα το υπουργείο Παιδείας αποκρύπτει δεδομένα, επιχειρώντας να κρατήσει στο σκοτάδι τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες.
Οι ενστάσεις για τη ζωντανή μετάδοση των μαθημάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μία από τις πιο δημιουργικές εκπαιδευτικούς του κόσμου διδάσκει στην Ελλάδα σε δημόσιο σχολείο
Η Γεωργία Μαραγκού κατέκτησε το Global Teacher Award 2022 και είναι η καθηγήτρια που εκπροσώπησε την Ελλάδα και ξεχώρισε μεταξύ χιλιάδων υποψηφιοτήτων από 115 χώρες του κόσμου.
Μία από τις πιο δημιουργικές εκπαιδευτικούς του κόσμου διδάσκει στην Ελλάδα σε δημόσιο σχολείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η «σαρδελοποίηση» της εκπαίδευσης με ταξικά κριτήρια
Στο Περιστέρι, την περιοχή που κατά τον Κυριάκο Μητσοτάκη βγάζει ψυκτικούς, τι πιο... φυσικό από το να θεωρούνται οι μαθητές «σαρδέλες» ή η Ειδική Αγωγή να πετιέται σε υποδομές ακατάλληλες για παιδιά με...
Η «σαρδελοποίηση» της εκπαίδευσης με ταξικά κριτήρια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χωρίς καύσιμα η ατμομηχανή της δευτεροβάθμιας
Στο Πρότυπο Λύκειο της Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής από την αρχή της σχολικής χρονιάς δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα από...
Χωρίς καύσιμα η ατμομηχανή της δευτεροβάθμιας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οικοδομικές εργασίες εν ώρα λειτουργίας του σχολείου
Εντονη ανησυχία για την ασφάλεια των παιδιών, καθώς στο 102 Δημοτικό σχολείο Αθήνας εκτελούνται οικοδομικές εργασίες εν ώρα λειτουργίας του σχολείου με τους γονείς να ασκούν κριτική προς τους αρμόδιους.
Οικοδομικές εργασίες εν ώρα λειτουργίας του σχολείου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας