• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    6°C 3.8°C / 7.3°C
    1 BF
    59%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.2°C / 6.6°C
    2 BF
    56%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.9°C / 7.0°C
    1 BF
    53%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    1 BF
    56%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    0 BF
    65%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.0°C / 6.0°C
    1 BF
    61%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.6°C / 0.1°C
    1 BF
    55%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 3.5°C / 6.6°C
    1 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 8.2°C
    4 BF
    85%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 3.9°C / 5.9°C
    1 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    8°C 7.8°C / 9.6°C
    3 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    3°C 2.9°C / 7.6°C
    2 BF
    54%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    11°C 9.9°C / 10.9°C
    3 BF
    66%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.5°C / 4.9°C
    0 BF
    57%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.5°C / 3.3°C
    0 BF
    78%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 5.8°C / 8.8°C
    2 BF
    35%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 1.4°C / 7.5°C
    0 BF
    62%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    5°C 2.3°C / 5.5°C
    1 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.2°C / 6.7°C
    1 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -1°C -1.2°C / -1.2°C
    1 BF
    77%
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Διά βίου σπουδές» για μία θέση εργασίας

  • A-
  • A+

Τη διαρκή αναζήτηση των νέων για μια στέρεη θέση στην αγορά εργασίας μέσω της ένταξής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία ξεκινά από το πτυχίο και μετατρέπεται εν τέλει σε «διά βίου σπουδές» καταγράφει έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΚΑΝΕΠ) της ΓΣΕΕ, παρακολουθώντας αυτό που καταγράφει και στον τίτλο: τις «διαδρομές μεταξύ της ελπίδας και της ματαίωσης». Η συντριπτική πλειονότητα των φοιτητών επενδύει στη συνέχιση των σπουδών με σκοπό τη βελτίωση των πιθανοτήτων επαγγελματικής αποκατάστασης και εξέλιξης.

«Οι περισσότεροι δηλώνουν ότι θα προχωρήσουν στην απόκτηση άλλου τίτλου σπουδών, ενώ σημαντικό τμήμα εξ αυτών δηλώνει ότι θα επιδιώξει διδακτορικές σπουδές και ότι θα επιδιώκει διαρκώς την απόκτηση όλο και περισσότερων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προσόντων μέσω της διά βίου μάθησης», επισημαίνεται στα συμπεράσματα της μελέτης.

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο της πανδημίας Covid-19 αναζητώντας τους κυριότερους παράγοντες που επηρεάζουν τους νέους ώστε να επιλέξουν τι σπουδές θα κάνουν και καταλήγει στα εξής συμπεράσματα:

■ To σύστημα πρόσβασης-εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αγνοεί πολλές φορές τις δυνατότητες, τις κλίσεις και τις προτιμήσεις των ίδιων των φοιτητών και φοιτητριών.

■ Παράγοντα επιλογής αποτελούν η εγγύτητα τμήματος/σχολής στον τόπο μόνιμης κατοικίας της οικογένειας και το υπολογιζόμενο κόστος σπουδών.

■ Σημαντική επίδραση ασκούν η προσδοκία υψηλής ποιότητας σπουδών και η δυνατότητα προοπτικών απασχόλησης αλλά και εξασφάλισης υψηλού εισοδήματος και κοινωνικής προόδου.

Στο ερώτημα πώς αποτιμούν οι φοιτητές το τελικό αποτέλεσμα των σπουδών σε σχέση με τις αρχικές προσδοκίες, οι απαντήσεις οδηγούν στις εξής επισημάνσεις:

● Από ένα μεγάλο τμήμα του δείγματος απορρέει ότι οι προπτυχιακές-μεταπτυχιακές σπουδές δεν επαρκούν για επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία και οι σπουδές αναδεικνύονται «σε έναν σχετικά αδύναμο παράγοντα προσδιορισμού του εργασιακού μέλλοντος». Παρ’ όλα αυτά «οι σπουδές σε όλες τους τις διαστάσεις συνεχίζουν να αποτελούν βασικό μηχανισμό (ανοδικής) κοινωνικής κινητικότητας, γεγονός που καταδεικνύει τον υψηλό βαθμό προσδοκιών αλλά και εμπιστοσύνης στο δημόσιο ελληνικό Πανεπιστήμιο».

Η παρουσίαση της έρευνας έγινε διαδικτυακά την 1η Νοεμβρίου και περιελάμβανε δημόσια συζήτηση στην οποία συμμετείχαν οι εξής πανεπιστημιακοί: Χρ. Γούλας (PhD - διευθυντής του ΚΑΝΕΠ), Δ. Γουβιάς (αν. καθηγητής Πανεπιστημίου Αιγαίου), Αργ. Κυρίδης (καθηγητής ΑΠΘ), Ν. Παπαδάκης (καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης) και Ν. Φωτόπουλος (αν. καθηγητής Πανεπιστημίου Πελοποννήσου).

Στη διαδικασία συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου συμμετείχαν 1.856 φοιτήτριες και φοιτητές από το ΕΚΠΑ, το ΑΠΘ, τα Πανεπιστήμια Δυτικής Μακεδονίας, Ιωαννίνων, Πατρών και Πελοποννήσου. Η έρευνα διεξήχθη στο χρονικό διάστημα μεταξύ Δεκεμβρίου 2020 και Απριλίου 2021.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αθέατες πλευρές των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του «πολλαπλού βιβλίου»
Στα νέα Προγράμματα Σπουδών συμπεριλαμβάνεται και η σχεδόν βίαιη ένταξη του ψηφιακού κόσμου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αθέατες πλευρές των νέων Προγραμμάτων Σπουδών και του «πολλαπλού βιβλίου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τον... αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης εντόπισε η ΓΣΕΕ
Τη διασύνδεση της αγοράς εργασίας με την εκπαίδευση υποστηρίζει έρευνα του Κέντρου Ανάπτυξης Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Οι ερευνητές επισημαίνουν την «αδυναμία της οικονομίας να δημιουργήσει υψηλής προστιθέμενης...
Τον... αδύναμο κρίκο της εκπαίδευσης εντόπισε η ΓΣΕΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαζικό και με παλμό το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
Με μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο. Ανάμεσα στα αιτήματα η μη είσοδος της πανεπιστημιακής αστυνομίας και η λήψη περισσότερων μέτρων προστασίας από τον κορονοιό.
Μαζικό και με παλμό το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επίθεση των πανεπιστημιακών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. σε κυβέρνηση και πρύτανη του ΑΠΘ
«Παραλάβαμε δημοκρατικό Πανεπιστήμιο και δημοκρατικό Πανεπιστήμιο θα παραδώσουμε». Η δήλωση συμπυκνώνει σε λίγες λέξεις τη βάση των αρχών με τις οποίες κινούνται και με τις οποίες θα προχωρήσουν το προσεχές...
Επίθεση των πανεπιστημιακών του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. σε κυβέρνηση και πρύτανη του ΑΠΘ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πορεία φοιτητών στη Θεσσαλονίκη ενάντια σε ΟΠΠΙ και ΕΒΕ
Συγκέντρωση και πορεία διαμαρτυρίας σε κεντρικούς δρόμους της Θεσσαλονίκης πραγματοποίησαν εκατοντάδες μέλη φοιτητικών συλλόγων που αντιδρούν στην ίδρυση Πανεπιστημιακής Αστυνομίας.
Πορεία φοιτητών στη Θεσσαλονίκη ενάντια σε ΟΠΠΙ και ΕΒΕ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας