• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 12.1°C / 14.5°C
    2 BF
    47%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    11°C 8.7°C / 11.6°C
    0 BF
    51%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    12°C 9.8°C / 13.0°C
    3 BF
    60%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.5°C / 7.9°C
    1 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.9°C
    1 BF
    53%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 8.1°C / 12.0°C
    1 BF
    63%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.0°C / 8.4°C
    2 BF
    31%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.9°C / 12.6°C
    1 BF
    72%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.8°C / 17.0°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 10.9°C / 11.9°C
    2 BF
    54%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.4°C / 15.8°C
    3 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    14°C 11.6°C / 14.7°C
    2 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 12.5°C / 13.9°C
    0 BF
    47%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    9°C 7.8°C / 12.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 14.8°C
    3 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    13°C 12.1°C / 14.8°C
    0 BF
    50%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 10.4°C
    3 BF
    54%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 8.9°C / 13.4°C
    1 BF
    64%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.8°C / 8.8°C
    2 BF
    73%
Πηγή: pbnews.gr
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Υποβαθμίζουν το Δημοτικό Σχολείο στα Πράμαντα

  • A-
  • A+
Δεν έχουν τέλος οι μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με 30 μαθητές να καταλήγουν στοιβαγμένοι σε μια αίθουσα εν μέσω πανδημίας. ● Θύμα αυτής της τακτικής πέφτει και το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων στα Τζουμέρκα, το οποίο από τριθέσιο γίνεται διθέσιο. ● Παρέμβαση του περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη και του δημάρχου Βορείων Τζουμέρκων Γ. Σεντελέ στο υπουργείο Παιδείας. ● Αναφορά για το θέμα και στη Βουλή από τη βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη.

Τεράστια αναστάτωση έχει προκληθεί λόγω των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα. Εκατοντάδες τα τμήματα που συμπτύσσονται, με τους συλλόγους γονέων και τις τοπικές ενώσεις εκπαιδευτικών να διαμαρτύρονται εντονότατα.

Κι αυτό, διότι είναι πρωτοφανές, ενώ τρέχει η σχολική χρονιά, μαθητές να υποχρεώνονται να αλλάξουν τμήμα και να καταλήγουν στοιβαγμένοι σε αίθουσες έως και 30 ατόμων, ενώ πολλοί εκπαιδευτικοί υποχρεούνται σε μετακινήσεις, αφού ανατρέπεται ο εργασιακός και οικογενειακός τους προγραμματισμός.

Μία τέτοια περίπτωση είναι το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων, στα Τζουμέρκα.

Να μη στενέψει ο ορίζοντας για μια ποιοτική εκπαίδευση, ισότιμη με όλων των παιδιών, ζητάνε οι κάτοικοι των Πραμάντων, με τον εκπρόσωπό τους, τον δήμαρχο Βορείων Τζουμέρκων Γιάννη Σεντελέ, να κάνει έκκληση στο υπουργείο Παιδείας να επανεξετάσει την απόφαση αλλαγής του Δημοτικού Σχολείου, στο οποίο φοιτούν σήμερα 27 παιδιά, από τριθέσιο σε διθέσιο, η οποία και συνιστά στην πράξη υποβάθμιση του σχολείου.

Οι συμπτύξεις σχολικών τμημάτων έχουν προκαλέσει αντιδράσεις και σε άλλα σημεία της χώρας, ειδικά σε μια περίοδο που η πανδημία θα απαιτούσε μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα. Στην περίπτωση των Τζουμέρκων όμως προστίθεται και η ανάγκη ιδιαίτερης μέριμνας της Πολιτείας για την ανάπτυξη των ορεινών περιοχών και των μικρών κοινοτήτων.

Στην επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας, ο κ. Σεντελές υπενθυμίζει ότι στα Πράμαντα «προκειμένου να ενισχυθεί και να λειτουργήσει ένα σχολείο περισσότερων θέσεων στην έδρα του δήμου μας, προς όφελος των μαθητών, έκλεισαν ήδη τρία Δημοτικά Σχολεία μικρότερων χωριών. Των Χριστών παλαιότερα και της Πλατανούσας και του Ματσουκίου προσφάτως. Η υποβάθμιση του σχολείου έχει αντίκτυπο και στις ειδικότητες, οι οποίες στο εξής δεν θα είναι διαθέσιμες».

«Τα Πράμαντα είναι η πλέον απομακρυσμένη έδρα δήμου (65 χλμ.) από την πρωτεύουσα του Νομού Ιωαννίνων, οι μαθητές δεν έχουν άλλη δυνατότητα να αναπληρώσουν ό,τι ένα υποβαθμισμένο σχολείο δεν μπορεί να τους προσφέρει και για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο.

Γνωρίζουμε καλά ότι ήδη σε διάφορα χωριά του νομού λειτουργούν κατ’ εξαίρεση, και ενδεχομένως δικαίως, σχολεία με περισσότερες θέσεις από όσες δικαιολογεί ο αριθμός των μαθητών τους» προσθέτει ο δήμαρχος, θέτοντας και το αναπτυξιακό πρόταγμα για την κάλυψη των αναγκών όσων επιλέγουν να κατοικήσουν σε ορεινές περιοχές που τα τελευταία χρόνια αναπτύσσονται κυρίως λόγω του εναλλακτικού τουρισμού.

«Η περιοχή μας αναπτύσσεται ταχέως τουριστικά και ήδη φαίνεται η πρόθεση νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό. Η υποβάθμιση του σχολείου θα λειτουργήσει ασφαλώς ως ένα αντικίνητρο για τις νέες οικογένειες», σημειώνει ο κ. Σεντελές στην επιστολή του, μεταφέροντας, παράλληλα, τη μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στους μαθητές και τους γονείς τους.

Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πάντως θα κληθεί να απαντήσει αφού το θέμα πήρε και πολιτικές διαστάσεις. Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη κατέθεσε αναφορά στη Βουλή με την επιστολή του δημάρχου, τονίζοντας ότι «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, υπονομεύει τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και των νέων οικογενειών που ζητούν ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους».

Παρέμβαση έκανε και το Κίνημα Αλλαγής Ιωαννίνων, σημειώνοντας ότι είναι «πρωτοφανής η αδιαφορία με την οποία το υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα λόγω της τηλεκπαίδευσης.

Το λιγότερο αστοχία ενεργειών υποδηλώνει κάθε υποβιβασμός που αυξάνει τον μαθητικό πληθυσμό ανά τμήμα ιδιαίτερα στη σημερινή συγκυρία με την απειλή του κορονοϊού. Πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν, να ευαισθητοποιηθούν οι αρμόδιοι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης, ώστε να μη διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων και ο προγραμματισμός των οικογενειών των μικρών μαθητών».

Παρέμβαση, όμως, έκανε και ο περιφερειάρχης. Ο Αλ. Καχριμάνης ζητά την ανάκληση των αποφάσεων που αφορούν τη σύμπτυξη τάξεων σε Δημοτικά Σχολεία ορεινών περιοχών, με έγγραφο που απέστειλε την Τετάρτη στην υπουργό Νίκη Κεραμέως.

Ο περιφερειάρχης στο έγγραφό του τονίζει ότι από τέτοιου είδους αποφάσεις προκαλείται μείζον κοινωνικό ζήτημα, καθώς, όπως αναφέρει, «τα Δημοτικά Σχολεία των ορεινών-ακριτικών και γενικά των περιοχών που είναι μακριά από τα αστικά κέντρα αποτελούν το τελευταίο ανάχωμα στην αστυφιλία και στην πλήρη ερήμωση των ελάχιστων χωριών που παραμένουν εν ζωή, έχοντας μαθητικό πληθυσμό…

Πρέπει να κατανοήσετε ότι κάθε συρρίκνωση και υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης οδηγεί σε μετακίνηση μαθητικού δυναμικού προς τα αστικά κέντρα, που στις περισσότερες περιπτώσεις συμπαρασύρει και τις οικογένειές τους, προκαλώντας νέα πληθυσμιακή αιμορραγία στην ύπαιθρο, η οποία -δυστυχώς- δεν πρόκειται να καλυφθεί στο μέλλον, όπως έχει αποδειχτεί στη διάρκεια του χρόνου».

Καταλήγοντας ο περιφερειάρχης εκφράζει την πίστη ότι «θα πρυτανεύσει η λογική και όχι η “ψυχρή αριθμητική” και θα ενισχυθούν με εκπαιδευτικούς τα σχολεία, ανακαλουμένων παράλληλα των αποφάσεων που οδηγούν στη συρρίκνωσή τους».

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το «φάντασμα» Πισσαρίδη συνεχίζει να πλανάται πάνω από τη σχολική εκπαίδευση
Πραγματικό εφιάλτη για την εκπαίδευση, τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευόμενους αποτελεί το «Σχέδιο Ανάπτυξης για την Ελληνική Οικονομία» της λεγόμενης Επιτροπής Πισσαρίδη.
Το «φάντασμα» Πισσαρίδη συνεχίζει να πλανάται πάνω από τη σχολική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με νέες προσλήψεις αναπληρωτών επιχειρούν να μειώσουν τα τεράστια κενά στα σχολεία
Aποφάσεις-«ασπιρίνες» από την κυβέρνηση που προσπαθεί να δώσει μια πλασματική εικόνα μέσω των συγχωνεύσεων τμημάτων • Για πύκνωση σχολικών αιθουσών με υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες, μιλά ο Ν. Φίλης.
Με νέες προσλήψεις αναπληρωτών επιχειρούν να μειώσουν τα τεράστια κενά στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
Oι περισσότεροι εκ των συντελεστών της Έκθεσης έχουν περάσει από όλες τις περιστρεφόμενες πόρτες πολιτικής, τεχνοκρατίας, βαθέως κράτους, επιχειρήσεων, Πανεπιστημίων και οικονομικών λόμπι.
Η 10η εντολή της Εκθεσης Πισσαρίδη, η Κεραμέως και οι «συνταγές» για την εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υπ. Παιδείας: Δεν έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά «επιμελημένο εξορθολογισμό»
Ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αλέξανδρος Κόπτσης και ο εκπαιδευτικός αναλυτής Χρήστος Κάτσικας μίλησαν το πρωί της Πέμπτης σε εκπομπή...
Υπ. Παιδείας: Δεν έχουμε συγχωνεύσεις τμημάτων, αλλά «επιμελημένο εξορθολογισμό»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας