• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.7°C / 27.9°C
    1 BF
    43%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.3°C / 24.9°C
    0 BF
    65%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 25.9°C
    2 BF
    59%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.9°C / 23.9°C
    1 BF
    41%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.3°C / 22.9°C
    1 BF
    56%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 20.7°C / 23.8°C
    0 BF
    53%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    22°C 22.4°C / 22.4°C
    1 BF
    28%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.9°C / 22.9°C
    1 BF
    52%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.8°C / 25.4°C
    4 BF
    61%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 24.9°C
    2 BF
    50%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.9°C / 25.4°C
    4 BF
    47%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.6°C / 23.7°C
    0 BF
    69%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 25.9°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.5°C / 22.9°C
    2 BF
    64%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.7°C / 22.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    25°C 23.8°C / 25.4°C
    3 BF
    61%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    26°C 23.9°C / 28.1°C
    0 BF
    38%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 19.9°C / 22.7°C
    0 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 21.4°C / 25.0°C
    2 BF
    80%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 22.8°C
    3 BF
    31%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

Νύχτα κατατέθηκε το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+
Αργά το βράδυ της Παρασκευής κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου της Νίκης Κεραμέως για την αξιολόγηση εκπαιδευτικών, τα διπλά μηχανογραφικά, το όριο φοίτησης και την πανεπιστημιακή αστυνομία.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Νόμος του κράτους θα γίνει το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών με την υπουργού Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, να καταθέτει αργά το βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο που από τη μία παραχωρεί υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης και από την άλλη αποδυναμώνει τον ρόλο συλλογικών οργάνων όπως οι σύλλογοι διδασκόντων.

Με τον βαρύγδουπο τίτλο: «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» το σχέδιο νόμου προσιδιάζει στο μοντέλο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων και αναμένεται να ψηφιστεί, εν μέσω θέρους, έως τις 27 Ιουλίου.

Αιτιολογική έκθεση

1. Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση;

Η ρύθμιση εκσυγχρονίζει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο για τις δομές και τα στελέχη της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο την ουσιαστική συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη συστηματική παιδαγωγική υποστήριξη των εκπαιδευτικών. Οι αλλαγές που προτείνονται κινούνται σε δύο κεντρικούς άξονες, ήτοι αφενός στην αναβάθμιση των στελεχών και των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αφετέρου στην ορθολογική αναδιάταξη των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και αξιολόγησης των στελεχών της εκπαίδευσης. Ως προς τον πρώτο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: α) η θεσμοθέτηση στελεχών εκπαίδευσης με αμιγώς παιδαγωγικό χαρακτήρα (Επόπτες Ποιότητας της Εκπαίδευσης και Σύμβουλοι Εκπαίδευσης), β) η αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης (800) σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου (540), γ) η τοποθέτηση των νέων στελεχών της εκπαίδευσης κοντά στη σχολική μονάδα και το Εργαστηριακό Κέντρο (Ε.Κ.), με την υπαγωγή των Συμβούλων Εκπαίδευσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, όπου υπάγονται διοικητικά οι σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ. και δ) η ενίσχυση του έργου των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης - ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον καιτην Αειφορία - Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Ως προς τον δεύτερο άξονα οι κύριοι πυλώνες του σχεδίου νόμου είναι: α) η συμπερίληψη της αξιολόγησης στα κριτήρια επιλογής, β) η αναδιάταξη των συμβουλίων επιλογής και η διάκρισή τους από τα υπηρεσιακά συμβούλια, γ) ο εξορθολογισμός της διαδικασίας συνέντευξης των υποψηφίων με τη θέσπιση μελέτης περίπτωσης και τη μείωση του αριθμού των υποψηφίων που καλούνται σε αυτή, ήτοι 50% και τουλάχιστον τριπλάσιος των προκηρυσσόμενων θέσεων και δ) η περιοδική αξιολόγηση των στελεχών της εκπαίδευσης και εν μέσω της θητείας τους.

2. Γιατί αποτελεί πρόβλημα;

Με την αξιολογούμενη ρύθμιση αντιμετωπίζεται η δυσλειτουργία που προκάλεσε στο έργο της υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η τοποθέτηση των Περιφερειακών Κέντρων Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) και συναφώς των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποστολή των στελεχών και δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι η βελτίωση της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων και Εργαστηριακών Κέντρων (Ε.Κ.) και συναφώς η υποβοήθηση των εκπαιδευτικών και των μελών του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) στην επαγγελματική τους ανάπτυξη, μέσα από τη διοργάνωση ενδοσχολικών επιμορφώσεων και την παροχή ανατροφοδότησης. Η εγγύτητα ανάμεσα στην υποστηρίζουσα και την υποστηριζόμενη εκπαιδευτική δομή συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση του έργου αυτού. Η τοποθέτηση των ΠΕ.Κ.Ε.Σ. στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, δηλαδή εκ των πραγμάτων πολύ μακριά από τις σχολικές μονάδες και τα Ε.Κ. που υπάγονται στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποδείχτηκε πλήρως αναποτελεσματική. Με τις προτεινόμενες διατάξεις του Μέρους Β΄ επιδιώκεται η ελαχιστοποίηση της απόστασης ανάμεσα στα στελέχη υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου (Συμβούλους Εκπαίδευσης) και τις αποδέκτριες του έργου εκπαιδευτικές δομές (σχολικές μονάδες και Ε.Κ.) μέσω της τοποθέτησης των οργάνων αυτών στη διοικητική δομή, όπου υπάγονται αμέσως και οι εν λόγω εκπαιδευτικές δομές (Διεύθυνση Εκπαίδευσης). Για τον ίδιο δικαιολογητικό λόγο, ήτοι για την ουσιαστική βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, προβλέπεται αύξηση του αριθμού των Συμβούλων Εκπαίδευσης σε σχέση με τον υφιστάμενο αριθμό των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου. Η εν λόγω αύξηση συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτέλεση του επιμορφωτικού αλλά και αξιολογικού έργου των Συμβούλων Εκπαίδευσης.

3. Ποιους φορείς ή πληθυσμιακές ομάδες αφορά;

Η ρύθμιση αφορά: α) στους μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, περιλαμβανομένων των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, β) στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, γ) στα στελέχη και τους λοιπούς εκπαιδευτικούς, στα μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν γένει στο προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Οι τέσσερις άξονες του νομοσχεδίου: 

  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Αυτονομία σχολικών μονάδων
  • Δομές εκπαίδευσης και επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
  • Εκκλησιαστική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας παραχωρεί υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης, ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώνει τον ρόλο συλλογικών οργάνων.
Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο Μεσαίωνας επιστρέφει στο «νέο» εκπαιδευτικό σύστημα
Δημιουργία περιφερειακών πρωθυπουργίσκων με την ίδρυση του θεσμού του (μέγα) Επόπτη τόσο σε επίπεδο περιφέρειας όσο και σε επίπεδο διευθύνσεων εκπαίδευσης.
Ο Μεσαίωνας επιστρέφει στο «νέο» εκπαιδευτικό σύστημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το τελευταίο σόου Κεραμέως για το «νέο» σχολείο
Το γνωστό αφήγημα για την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» επανέλαβε χθες η υπουργός Παιδείας ● Τι αλλάζει στη βασική εκπαίδευση, την αξιολόγηση και την επιλογή στελεχών.
Το τελευταίο σόου Κεραμέως για το «νέο» σχολείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακή πρόσκληση Κεραμέως σε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για το νέο νομοσχέδιο
Την Τρίτη 22 Ιουνίου η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως καλεί σε συνάντηση στο υπουργείο Παιδείας τα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ. Το Δ.Σ. της ΔΟΕ καλείται 12-2μ.μ. και το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ 3-5 μ.μ.
Επικοινωνιακή πρόσκληση Κεραμέως σε ΟΛΜΕ-ΔΟΕ για το νέο νομοσχέδιο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας