• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.5°C / 34.1°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    29°C 26.6°C / 30.9°C
    1 BF
    54%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    33°C 31.0°C / 34.4°C
    3 BF
    55%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 30.9°C / 33.1°C
    3 BF
    23%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 25.9°C / 27.4°C
    3 BF
    61%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    27°C 26.0°C / 30.2°C
    2 BF
    24%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    30°C 30.4°C / 30.4°C
    3 BF
    19%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    31°C 28.6°C / 34.0°C
    3 BF
    25%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.8°C / 31.0°C
    3 BF
    54%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 28.9°C
    2 BF
    39%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.9°C / 30.8°C
    2 BF
    51%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    29°C 27.6°C / 28.7°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.9°C / 29.9°C
    2 BF
    78%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    34°C 28.5°C / 33.9°C
    0 BF
    27%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.5°C / 29.5°C
    0 BF
    26%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.3°C / 30.8°C
    2 BF
    29%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    33°C 28.8°C / 34.4°C
    3 BF
    26%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    25°C 25.5°C / 27.3°C
    1 BF
    66%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.7°C / 34.7°C
    4 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    31°C 30.8°C / 30.8°C
    4 BF
    21%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το τελευταίο σόου Κεραμέως για το «νέο» σχολείο

  • A-
  • A+
Τι αλλάζει στη βασική εκπαίδευση, την αξιολόγηση και την επιλογή στελεχών ● Η υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο υπουργείο Παιδείας «διορθώνεται» με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στα στελέχη εκπαίδευσης, η «αυτονομία του σχολείου» φτάνει στο ελεύθερο κυνήγι πόρων και χορηγών, στη διαφορά βιβλίων από σχολείο σε σχολείο και στην εντατικοποίηση εργασίας των εκπαιδευτικών, ενώ η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και «διαμορφωτική» για τους εκπαιδευτικούς, αριθμητική και «συνολική» για τα στελέχη εκπαίδευσης.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Το γνωστό αφήγημα για την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών» επανέλαβε, χθες, η υπουργός Παιδείας κατά την τελευταία παρουσίαση της μεγάλης διαφημιστικής εκστρατείας της κυβέρνησης για τις παρεμβάσεις στη βασική εκπαίδευση, την αξιολόγηση και την επιλογή στελεχών.

Η υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο υπουργείο Παιδείας «διορθώνεται» με την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στα στελέχη εκπαίδευσης -από το υψηλότερο ώς τον (αιώνιο) διευθυντή του σχολείου-, η «αυτονομία του σχολείου» φτάνει στο ελεύθερο κυνήγι πόρων και χορηγών, στη διαφορά βιβλίων από σχολείο σε σχολείο και στην εντατικοποίηση εργασίας -όλη μέρα- των εκπαιδευτικών, ενώ η αξιολόγηση θα είναι περιγραφική και «διαμορφωτική» για τους εκπαιδευτικούς, αριθμητική και «συνολική» για τα στελέχη εκπαίδευσης.

Αν και ήταν όλα ήδη γνωστά, η κ. Κεραμέως ενημέρωσε (;) τους δημοσιογράφους, χθες, στη συνέντευξη Τύπου για τα βασικά σημεία της μετάλλαξης του ελληνικού σχολείου, προσκομίζοντας μάλιστα και στοιχεία συγκριτικά με άλλες χώρες, σε όσα τουλάχιστον πεδία κατάφερε να βρει και να αξιοποιήσει. Είμαστε στην τελευταία θέση, είπε, σε ό,τι αφορά τον δείκτη σχολικής αυτονομίας τόσο στον ΟΟΣΑ όσο και στην Ε.Ε. Εννοώντας προφανώς την υπερσυγκέντρωση εξουσιών στο κακό κράτος, καθώς με τις νέες ρυθμίσεις η υδροκεφαλία πέρασε στο επίπεδο των στελεχών. Με υπερπολλαπλάσιες θέσεις και διορισμούς και με μεγάλες ευκαιρίες πελατειοκρατίας και μονιμότητας. Ακόμα και ο διευθυντής σχολείου θα έχει δικαίωμα θητείας από εδώ ώς την αιωνιότητα... Μεγάλο μεταρρυθμιστικό βήμα. Θα αξιολογούνται φυσικά όλοι. Και πάλι, όμως, βασιλική θητεία διευθυντή σ' ένα σύγχρονο σχολείο; Πάντως, η υπουργός μάς διαβεβαίωσε πως «οι περισσότερες χώρες που σημειώνουν υψηλές βαθμολογίες PISA έχουν αποκεντρωμένα εκπαιδευτικά συστήματα, ευθύνης και λογοδοσίας».

Σε ό,τι αφορά το πολλαπλό βιβλίο, οι απαντήσεις είναι ακόμα περιορισμένες. Πλην της ψηφιοποίησης όλων των συγγραμμάτων που δείχνει τον μελλοντικό τρόπο διανομής βιβλίων, η κ. Κεραμέως δεν έχει κάτι να πει. Πόσα θα είναι και με ποια κριτήρια θα επιλέγονται τα βιβλία από τους εκπαιδευτικούς; Βάσει διδακτικής, βάσει γνωστικού περιεχομένου, βάσει δείκτη δυσκολίας ή επιπέδου που έχει ή θέλει ο εκπαιδευτικός για τους μαθητές του; «Το ΙΕΠ θα έχει την ευθύνη, όλα θα έχουν την έγκρισή του», είπε η υπουργός, επισημαίνοντας μόνο πως ένα θα τυπώνεται και όλα τα υπόλοιπα θα είναι στην ψηφιακή βιβλιοθήκη. Για εκτυπώσεις και φωτοτυπίες δεν είπε τίποτα… θα σκεφτόταν «τις νέες δυνατότητες που μας έδωσε η τηλεκπαίδευση στην καραντίνα», όπως είπε ο πρωθυπουργός στο σόου της Δευτέρας. Ισως δώσει και κανένα «αντίδωρο» ακόμη για να «τσιμπήσουν» κανένα λάπτοπ ή μια καλή σύνδεση τα παιδιά.

Κατά τα άλλα

■ Οι κρίσεις στελεχών θα ξεκινήσουν από πάνω προς τα κάτω, δηλαδή από τα υψηλότερα στελέχη ώς τους διευθυντές σχολείων, και μπορεί να γίνουν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2021-2022. Οι διευθυντές θα έχουν πλέον 4ετή θητεία και χωρίς τον περιορισμό των δύο θητειών.

■ Ολοκληρώνεται προσεχώς η αναβάθμιση των 123 προγραμμάτων σπουδών για πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

■ Στις πολλές στελεχικές θέσεις περιλαμβάνονται οι νεοϊδρυόμενες (επόπτες ποιότητας), οι αναβιωμένες (σύμβουλοι Εκπαίδευσης-πρώην σχολικοί σύμβουλοι) κ.ά. Συνολικά προβλέπονται 540 ΠΕΚΕΣ στην περιφέρεια, 800 σύμβουλοι στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης.

■ Προβλέπονται διαγνωστικά τεστ PISA, ανώνυμα για μαθητές Στ’ Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου. Δεν συνεκτιμάται ο βαθμός.

■ Αναδιαμορφώνεται πλήρως η εκκλησιαστική εκπαίδευση, ξεκινώντας ουσιαστικά από την κατάργηση των Εκκλησιαστικών Σχολείων. Οπως πρώτη είχε αναφέρει η «Εφ.Συν.», αναδιαρθρώνεται όλο το πλαίσιο και πλέον η εκκλησιαστική εκπαίδευση εντάσσεται στη δευτεροβάθμια «υπό την εποπτεία του κράτους». Αλλωστε, μόνον οι απόφοιτοι σχολών Μαθητείας ή ΑΕΙ θα έχουν δικαίωμα διορισμού. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται μέσω διαδικασίας επιλογής (κριτήρια) και οι μαθητές μέσω εξετάσεων σε μαθήματα (και όχι… συστατικών επιστολών μητροπολιτών). Παράλληλα, ιδρύονται Σχολές Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (ΣΜΥΚ), ενώ δύο Εκκλησιαστικά Σχολεία μετατρέπονται σε ΣΜΥΚ. Είναι τα Εκκλησιαστικό Σχολεία Ιωαννίνων και Κρήτης. Η Ριζάρειος Σχολή θα λειτουργεί και ως Εκκλησιαστικό Σχολείο και ως ΣΜΥΚ. Οσο για τις Ανώτατες Ιερατικές Σχολές, συρρικνώνονται από τέσσερις σε δύο, μένουν δηλαδή οι σχολές σε Αθήνα και Κρήτη, ενώ κλείνουν στα Ιωάννινα και στη Θεσσαλονίκη. Τέλος, συστήνεται Εποπτικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης για τον συντονισμό του συνόλου των δομών.

Πώς θα γίνεται η αξιολόγηση

Σε ό,τι αφορά την αξιολόγηση, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της υπουργού, το σχέδιο νόμου το οποίο τίθεται σε διαβούλευση (χθες το απόγευμα δεν είχε αναρτηθεί ακόμη) προβλέπει:

-Διαμορφωτική αξιολόγηση για εκπαιδευτικούς, συνολική για στελέχη. Θετική αξιολόγηση σημαίνει μοριοδότηση για την επιλογή σε στελεχική θέση, αρνητική αξιολόγηση για τους μεν εκπαιδευτικούς στην αίθουσα «υποχρεωτική επιμόρφωση», για τα δε στελέχη αντικατάσταση για ανεπαρκείς (κάτω από 50 μόρια) και μη συμμετοχή σε διαδικασία επιλογής για 4 έτη. Η αξιολόγηση στελεχών διεξάγεται δύο φορές εντός τετραετούς θητείας, στο μέσον και στο τέλος της. Αξιολογητές, οι δύο άμεσα προϊστάμενοι. Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών στην αίθουσα γίνεται από διευθυντή, σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης και σύμβουλο Επιστημονικής Ειδικότητας. Γίνεται ανά δύο χρόνια η υπηρεσιακή, ανά τέσσερα η διδακτική και παιδαγωγική.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές
Με αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις, που περιορίζουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και σχολεία, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση.
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χαοτικό σχέδιο για επιστροφή στις τάξεις
Διαρκής σύγχυση στο σχέδιο του υπουργείου Παιδείας για τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την επιστροφή στα σχολεία, αλλά και την ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση.
Χαοτικό σχέδιο για επιστροφή στις τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
Αόριστες απαντήσεις του υπουργείου στα αγωνιώδη ερωτήματα των γονιών για την κοινωνική αποστασιοποίηση, χωροταξία και καθαριότητα.
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
Το υπ. Παιδείας, αναλόγως των εξελίξεων στο μέτωπο του κορονοϊού, εξετάζει τα ενδεχόμενα παράτασης του σχολικού έτους, μαθημάτων στις μέρες διακοπών του Πάσχα και εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας