• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    17°C 13.6°C / 19.7°C
    0 BF
    64%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.0°C / 18.3°C
    1 BF
    64%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.0°C / 19.0°C
    1 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 12.4°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.7°C / 17.5°C
    2 BF
    43%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.4°C / 13.9°C
    2 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.6°C / 18.5°C
    2 BF
    68%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    16°C 15.8°C / 20.3°C
    3 BF
    71%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 9.9°C / 14.9°C
    2 BF
    67%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.1°C / 19.8°C
    2 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    21°C 12.6°C / 20.7°C
    2 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.7°C / 20.7°C
    3 BF
    67%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    8°C 7.9°C / 13.5°C
    0 BF
    81%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 13.5°C / 16.7°C
    1 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 15.8°C / 22.1°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.8°C / 21.0°C
    0 BF
    71%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 11.3°C / 17.1°C
    0 BF
    78%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 10.7°C / 18.4°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.8°C / 10.8°C
    2 BF
    51%
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΣΩΤΗΡΗΣ ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Παράταση δίχως νόημα

  • A-
  • A+
Εκπαιδευτικοί φορείς καλούν το υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει την απόφαση για παράταση του σχολικού έτους, καθώς επισημαίνουν πως ελάχιστα προσφέρει στο γνωστικό επίπεδο, την ώρα που οι μαθητές μετά τον πολύμηνο εγκλεισμό εμφανίζουν έλλειμμα προσοχής, πειθαρχίας και ενδιαφέροντος. ● Προβληματισμός για τα μαθησιακά κενά που προκάλεσε η τηλεκπαίδευση.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ολο και περισσότεροι εκπαιδευτικοί φορείς καλούν την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να επανεξετάσει και να αναθεωρήσει την απόφασή της για παράταση του διδακτικού έτους στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια λαμβάνοντας υπόψη ότι τα παιδιά προέρχονται από έναν μακροχρόνιο και αφύσικο για την ηλικία τους περιορισμό και «εγκλεισμό» που επέβαλε η καραντίνα, με εμφανή τα σημάδια στη διάθεση και τη συμπεριφορά τους.

Οπως υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί, με τις παρούσες συνθήκες, η παράταση του σχολικού έτους ελάχιστα συνεισφέρει στο γνωστικό και κοινωνικοποιητικό επίπεδο.

Αντίθετα, προβληματίζει και αναστατώνει τους μαθητές, οι οποίοι αμέσως μετά την καραντίνα καλούνται να προσέλθουν στο σχολικό πλαίσιο όπου οι περιορισμοί και οι απαγορεύσεις όχι μόνο δεν διευκολύνουν τα παιδιά αλλά, απεναντίας, καταπονούν ακόμη περισσότερο τον επιβαρημένο ψυχισμό τους.

Χαοτική εικόνα

Ο εκπαιδευτικός Δημήτρης Τσιριγώτης σημειώνει ότι θα περίμενε κανείς πως με το άνοιγμα των σχολείων και την επανέναρξη της διά ζώσης διδασκαλίας θα υπήρχε και η αντίστοιχη θετική ανταπόκριση από την πλευρά των μαθητών. Και όμως, κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι.

Η μέση εικόνα που επικρατεί αυτήν την περίοδο στα σχολεία είναι ιδιαζόντως χαοτική. Μαθητές με φανερό έλλειμμα συγκέντρωσης, αυτοπειθαρχίας και ενδιαφέροντος για τη μάθηση και εκπαιδευτικοί που στη συντριπτική τους πλειονότητα προσπαθούν να σώσουν οτιδήποτε αν σώζεται, αλλά νιώθουν αδύναμοι να προβάλουν αποτελεσματική αντίσταση στην ορμητικότητα του χάους. Είναι εμφανές πως αυτά που «χτυπούν» αυτή τη στιγμή την εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι τίποτε άλλο από τα απόνερα της καραντίνας, της τηλεκπαίδευσης και όλων εκείνων των αναγκαίων κακών που βίωσαν μαθητές και εκπαιδευτικοί από τον περυσινό Μάρτη και μετά.

Και αν ο ισχυρισμός πως «η τηλεκπαίδευση δεν είναι κανονική εκπαίδευση» ήταν μέχρι τώρα σε θεωρητικό επίπεδο, πλέον υπάρχει και η ατράνταχτη απόδειξη. Γνωστικά, πιθανόν, δεν είναι εύκολο να εκτιμήσει κανείς τη ζημιά που έχει γίνει, αλλά συμπεριφορικά πρόκειται για ξεκάθαρη οπισθοδρόμηση. Ακόμα και οι βασικές κοινωνικές δεξιότητες των μαθητών έχουν ατροφήσει.

Η Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση του Συλλόγου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «Ο Αριστοτέλης» παρατηρεί ότι η παράταση του σχολικού έτους μέχρι τις 25 Ιουνίου για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά Σχολεία δεν έχει κανένα απολύτως εκπαιδευτικό, παιδαγωγικό και μορφωτικό περιεχόμενο, παρά μόνο να εμπεδωθεί για δεύτερη χρονιά και διαμέσου αυτού να καθιερωθεί οριστικά η παράταση του σχολικού έτους. Η κυβέρνηση χρησιμοποιεί για μία ακόμα φορά την πανδημία ως αφορμή, επιδιώκοντας να φορτώσει στην πλάτη μαθητών και εκπαιδευτικών την άρνησή της να πάρει μέτρα ώστε να μην κλείσουν επί πέντε μήνες τα σχολεία!

Είναι φανερό ότι η κατάσταση στα σχολεία είναι ήδη εξαιρετικά δύσκολη τόσο από την άρνηση της κυβέρνησης να ικανοποιήσει τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος όσο και από την έλλειψη ουσιαστικών μέτρων για την επιστροφή σε αυτά. Οπως άλλωστε τονίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Αλέξανδρος Δελμούζος», η κατάσταση στα σχολεία χειροτερεύει μέρα με τη μέρα λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας, σε κτίρια ακατάλληλα, με αίθουσες χωρίς καλό αερισμό και κλιματισμό, με προαύλια χωρίς στέγαστρα και όλα αυτά με τη χρήση μάσκας να είναι υποχρεωτική σε περιβάλλοντα συγχρωτισμού.

Ριζικά μέτρα

Η δασκάλα Ντίνα Ρέππα, δημοτική σύμβουλος Αθήνας και πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, επισημαίνει ότι για τα μορφωτικά ελλείμματα δεν είναι λύση η παράταση του σχολικού έτους. Απαιτούνται ριζικά μέτρα, όπως η μείωση και αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολικής ύλης, ο εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός- παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους, προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και ΠΔΣ με προσλήψεις εκπαιδευτικών, τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, μείωση των μαθητών στα τμήματα, προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών και ένα σύνολο αιτημάτων που έχουν διατυπωθεί από το εκπαιδευτικό και γονεϊκό κίνημα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μένουμε μέσα» για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/1 χωρίς μέτρα προστασίας!
Είναι φανερό ότι παίζουν την κολοκυθιά με τις ημερομηνίες επανέναρξης και τη χρησιμοποίηση της γνώμης των «ειδικών» κατά το δοκούν.
«Μένουμε μέσα» για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/1 χωρίς μέτρα προστασίας!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο αντιεκπαιδευτικό μπαράζ Κεραμέως με τρεις διατάξεις-θηλιές
Νέα επιθετική κίνηση κατά εκπαιδευτικών και εκπαιδευομένων επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση .
Νέο αντιεκπαιδευτικό μπαράζ Κεραμέως με τρεις διατάξεις-θηλιές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά
Στην περίπτωση της Ωλένας κάποια παιδιά δεν διαθέτουν ούτε λάπτοπ ούτε ίντερνετ, καθώς τα τιμολόγια του ΟΤΕ στο χωριό είναι δυσβάστακτα...
Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χτυποκάρδια στα θρανία με το καλημέρα της σχολικής χρονιάς
«Στα τυφλά», χωρίς ουσιαστικά μέτρα κατά της Covid-19, με συνωστισμένους μαθητές και κενά σε εκπαιδευτικούς, θα ξεκινήσει αύριο η νέα σχολική χρονιά.
Χτυποκάρδια στα θρανία με το καλημέρα της σχολικής χρονιάς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας