• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 11.2°C / 13.0°C
    0 BF
    84%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    11°C 9.2°C / 12.3°C
    2 BF
    91%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 12.7°C / 14.9°C
    2 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 7.9°C / 8.8°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.9°C / 8.9°C
    1 BF
    87%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.0°C
    0 BF
    97%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 6.2°C / 7.4°C
    0 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    85%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.3°C / 14.8°C
    4 BF
    77%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 9.6°C / 9.6°C
    3 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 13.4°C / 13.8°C
    3 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    2 BF
    68%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    15°C 15.2°C / 15.2°C
    3 BF
    86%
  • Λάρισα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 11.7°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 12.7°C
    0 BF
    80%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 14.8°C / 15.4°C
    4 BF
    71%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 11.4°C / 12.7°C
    1 BF
    79%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 11.0°C / 11.0°C
    0 BF
    75%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.3°C / 12.3°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.8°C / 6.8°C
    1 BF
    95%

Παλαιότερο δρώμενο αναπληρωτών θεατρολόγων

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το δράμα της Θεατρικής Αγωγής

  • A-
  • A+
Εν όψει της ανακοίνωσης της κατανομής των 10.500 μόνιμων διορισμών στα σχολεία της γενικής Παιδείας οι θιγόμενοι κλάδοι ζητούν σύσταση οργανικών θέσεων και ισοκατανομή στους διορισμούς ● Σε μαζική κινητοποίηση καλούν σήμερα οι θεατρολόγοι ● Στο πλευρό τους 4 πρόεδροι πανεπιστη­μιακών τμημάτων και δεκάδες σύλλογοι εκπαιδευτικών.

Μια ανάσα πριν από την ανακοίνωση της κατανομής των 10.500 μόνιμων διορισμών στα σχολεία της γενικής παιδείας και ακόμη εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων σε ορισμένους κλάδους, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει τεράστια αναστάτωση σε αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς που επί ολόκληρες δεκαετίες τώρα αναπληρώνουν... τον εαυτό τους, κάθε χρόνο και σε άλλο σημείο της χώρας, αποδεικνύοντας πρακτικά ότι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης.

Ενας από τους θιγόμενους κλάδους είναι αυτός των εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής, οι οποίοι πρώτα είδαν τις ώρες των μαθημάτων τους να περικόπτονται ή και να εξοστρακίζονται από τα ωρολόγια προγράμματα και τώρα βλέπουν ότι κινδυνεύουν να χάσουν το τρένο των διορισμών. Θυμίζουμε ότι το -μονόωρο- μάθημα της Θεατρικής Αγωγής συρρικνώθηκε έτι περαιτέρω καθώς καταργήθηκε ως διδασκόμενο από την Ε’ και την ΣΤ’ Δημοτικού, ενώ παράλληλα μειώθηκαν και ώρες από τα μαθήματα Καλλιτεχνικής Παιδείας (Μουσική και Θεατρική Αγωγή) στο Λύκειο.

Το τελευταίο διάστημα και όσο το υπουργείο δεν απαντούσε για την ταμπακιέρα των οργανικών θέσεων τόσο πλήθαιναν οι ανακοινώσεις και οι επιστολές που απηύθυναν θεατρολόγοι από ολόκληρη την επικράτεια στην ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ζητώντας να συσταθούν άμεσα οργανικές θέσεις και να υπάρξει ισοκατανομή στους διορισμούς. Συνολικά συντάχθηκαν 16 ανακοινώσεις/επιστολές οι οποίες προκάλεσαν ντόμινο ερωτήσεων στη Βουλή (17 ερωτήσεις έχουν κατατεθεί μέχρι στιγμής), από όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μέχρι και δημόσια τοποθέτηση υπέρ των αιτημάτων των εκπαιδευτικών θεατρικής αγωγής από βουλευτή του κυβερνώντος κόμματος.

Στο πλευρό των εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής στέκονται οι πρόεδροι τεσσάρων πανεπιστημιακών τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου, οι οποίοι σε επιστολή που συνυπογράφουν και απευθύνουν προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας αλλά και τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στηρίζουν τα παραπάνω αιτήματα, τονίζοντας ότι η διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία, που αποτελεί εργαλείο «για την καλλιτεχνική και συνάμα ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών», γίνεται επί είκοσι χρόνια από αναπληρωτές θεατρολόγους.

«Στο σύνολο των περίπου 1.000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008» αναφέρει χαρακτηριστικά η επιστολή των προέδρων των ΑΕΙ, οι οποίοι ζητούν να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση προκειμένου να αρθεί το «προαπαιτούμενο» της σύστασης οργανικών θέσεων και να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές, στους διορισμούς που δρομολογούνται για τον κλάδο των θεατρολόγων.

Πρόσφατα, η αρμόδια υφυπουργός Ζέττα Μακρή, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικών ερωτήσεων, απέφυγε να δώσει σαφή απάντηση στο επίδικο. Μάλιστα είπε ότι καταγράφονται οι θέσεις, που στην περίπτωση των εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής είναι... δύο τον αριθμό (!) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες, οι οργανικές θέσεις κλείδωσαν.

«Εννοεί, δηλαδή, ότι οι θεατρολόγοι και οι ηθοποιοί θα μοιραστούν τις 2 συνολικά θέσεις στους διορισμούς; Οταν μάλιστα εργάζονται κάθε χρόνο πάνω από 1.000 εκπαιδευτικοί στο συγκεκριμένο αντικείμενο, όπως κι η ίδια επιβεβαιώνει με τους πίνακες που επισυνάπτει στην απάντησή της; Η μία και μοναδική απάντηση που έχουμε να δώσουμε στην κ. Μακρή είναι τα ίδια της τα λόγια, αφού επιβεβαιώνει ότι είναι αναγκαίοι σχεδόν 1.100 εκπαιδευτικοί Θεατρικής Αγωγής για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων φέτος» είναι το σχόλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) που σε συνεργασία με την Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων (ΕΝΕΚΕΜ) καλούν τα μέλη τους αλλά και όλους τους θιγόμενους επιστημονικούς φορείς, σήμερα στις 11.00, σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας. Την κινητοποίηση στηρίζουν -προσώρας- 20 σύλλογοι, ενώσεις, συντονιστικά και πρωτοβουλίες εκπαιδευτικών, που δίνουν σήμερα δυναμικό «παρών» ζητώντας να μην αδικηθεί κανένας κλάδος.

«Οι θεατρολόγοι εργαζόμαστε είκοσι χρόνια στη δημόσια εκπαίδευση. Προσφέρουμε τις ίδιες υπηρεσίες με τους υπόλοιπους κλάδους, αμειβόμαστε με τον ίδιο μισθό, άρα πρέπει να έχουμε και ίση πρόσβαση στις ευκαιρίες για εργασία και σταθερή δουλειά, όπως ορίζει το Σύνταγμα. Δεν είμαστε αριθμοί. Δεν είμαστε κονδύλια. Δεν είμαστε ουραγοί. Είμαστε εκπαιδευτικοί που διδάσκουμε την τέχνη που γέννησε ο τόπος μας» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος του ΠΕΣΥΘ Ανθή Κοντορούση. «Πέρυσι τέτοιον καιρό ο κλάδος μας αποκλείστηκε εντελώς παράνομα και αντισυνταγματικά από τους διορισμούς στην Ειδική Αγωγή. Τα μάτια μας είναι στραμμένα στο υπουργείο και περιμένουμε δικαίωση. Αν αδικηθούμε ξανά, τότε κάθε Παρασκευή θα είμαστε στο υπουργείο και θα κάνουμε κινητοποίηση» διαμηνύει η πρόεδρος του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μία από τις πιο δημιουργικές εκπαιδευτικούς του κόσμου διδάσκει στην Ελλάδα σε δημόσιο σχολείο
Η Γεωργία Μαραγκού κατέκτησε το Global Teacher Award 2022 και είναι η καθηγήτρια που εκπροσώπησε την Ελλάδα και ξεχώρισε μεταξύ χιλιάδων υποψηφιοτήτων από 115 χώρες του κόσμου.
Μία από τις πιο δημιουργικές εκπαιδευτικούς του κόσμου διδάσκει στην Ελλάδα σε δημόσιο σχολείο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Θέατρο του παραλόγου
Μηδέν προσλήψεις θεατρολόγων από το υπουργείο Παιδείας με χαρακτηριστικό παράδειγμα την πρωτοβάθμια εκπαίδευση που μετρά μόλις μία οργανική θέση στην Ειδική Αγωγή και μηδενικούς διορισμούς στη Γενική.
Θέατρο του παραλόγου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρεμιέρα στα σχολεία με πρωτόκολλα αλλά όχι ουσιαστικά μέτρα
Εναρξη της νέας σχολικής χρονιάς με πολλά ερωτηματικά στη λειτουργία των πολυπληθών τμημάτων, αλλά και τα ελλιπή μέτρα προστασίας από τον κορονοϊό για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Πρεμιέρα στα σχολεία με πρωτόκολλα αλλά όχι ουσιαστικά μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Τη σύσταση 721 νέων οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τον ορισμό των οργανικών θέσεων κλάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προβλέπει πολυτροπολογία της Νίκης Κεραμέως.
Σταγόνα οι 721 νέες θέσεις οργανικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας