• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 22.8°C
    0 BF
    49%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 21.7°C
    2 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    0 BF
    73%
  • Ιωάννινα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.0°C
    1 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    1 BF
    72%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 21.1°C
    1 BF
    71%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    45%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.0°C / 21.0°C
    2 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    26°C 25.0°C / 27.2°C
    3 BF
    47%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.1°C
    4 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    0 BF
    75%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    3 BF
    88%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 20.0°C
    0 BF
    77%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 21.7°C
    2 BF
    60%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.0°C / 22.8°C
    3 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.0°C
    0 BF
    52%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 18.3°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 19.4°C
    3 BF
    81%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    2 BF
    45%
Ρεκόρ ελαστικής εργασίας στα σχολεία με ανομολόγητους στόχους
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ρεκόρ ελαστικής εργασίας στα σχολεία με ανομολόγητους στόχους

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών τη σχολική χρονιά 2020-2021 έφτασαν τις 44.097! Εξ αυτών οι 15.398 απασχολούνται στη Δευτεροβάθμια (ποσοστό 34,9%), οι 28.699 στην Πρωτοβάθμια (ποσοστό 65,1%).

Το 30% των προσλήψεων αναπληρωτών απασχολείται στην Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευση! Παράλληλα το 8% των προσλήψεων αφορά προσλήψεις λόγω covid-19.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά είχαμε 3.250 προσλήψεις περισσότερες από την προηγούμενη χρονιά που ισοδυναμεί με αύξηση προσλήψεων κατά 26,8% σε σχέση με το 2019-20 και κατά 198,2% σε σχέση με το 2014-15! 

Μέσα σε μια πενταετία (2016-2021) οι προσλήψεις αναπληρωτών αυξήθηκαν κατά 156%!  Οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη Δημόσια εκπαίδευση με τους αναπληρωτές να αποτελούν πλέον σχεδόν το 26% επί του συνόλου των υπηρετούντων εκπαιδευτικών!

Οι 4 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) με τον μεγαλύτερο αριθμό αναπληρωτών είναι η Αττική (29,39%), η Κεντρική Μακεδονία (13,32%), η Κρήτη (9,75%) και το Νότιο Αιγαίο (7,63%).

Αντίστοιχα οι 4 ΠΔΕ με τον μικρότερο αριθμό αναπληρωτών είναι το Βόρειο Αιγαίο (3,77%), η Δυτική Μακεδονία (2,63%), τα Ιόνια Νησιά (3,04%) και η Ήπειρος (3,13%).

Η κατανομή των 15.398 προσλήψεων ανά κλάδο και πλήθος προσλήψεων είναι η ακόλουθη με την υποσημείωση ότι οι προσλήψεις των ΠΕ02,03,04 αθροιστικά φτάνουν το 55%!

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΑΡΙΘΜ. ΠΡΟΣΛΗΨΕΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ

ΠΕ01

414

2,68%

ΠΕ02

3757

24,39%

ΠΕ03

2555

16,59%

ΠΕ04 ΣΥΝΟΛΟ

2110

13,70%

ΠΕ05

269

1,74%

ΠΕ06

627

4,07%

ΠΕ07

217

1,40%

ΠΕ08

179

1,16%

ΠΕ11

400

2,59%

ΠΕ33

10

 

ΠΕ34

04

 

ΠΕ78

157

1,01%

ΠΕ79

737

4,78%

ΠΕ80

385

2,50%

ΠΕ81

103

0,66%

ΠΕ82

435

2,82%

ΠΕ83

230

1,49%

ΠΕ84

69

0,44%

ΠΕ85

39

0,25%

ΠΕ86

891

5,78%

ΠΕ87 ΣΥΝΟΛΟ

696

4,52%

ΠΕ88.ΣΥΝΟΛΟ

370

2,40%

ΠΕ89 ΣΥΝΟΛΟ

108

0,70%

ΠΕ90

70

0,45%

ΠΕ91 ΣΥΝΟΛΟ

21

0,13%

ΤΕ01.04

1

 

ΤΕ01.06

2

 

ΤΕ01.13

1

 

ΤΕ01.19

103

0,66%

ΤΕ01.20

1

 

ΤΕ01.25

2

 

ΤΕ02 ΣΥΝΟΛΟ

19

 

ΤΕ16

372

2,41%

ΔΕ01.13

1

 

ΔΕ01.17

9

 

ΔΕ02

33

0,21%

 

Σύμφωνα με τον Νεκτάριο Κορδή, σε σχέση με τις προσλήψεις του 2020 υπάρχουν ορισμένες αξιοσημείωτες μεταβολές:

  • Παρατηρείται μια ποσοστιαία μείωση των προσλήψεων ΠΕ02 κατά 2% περίπου.
  • Οι προσλήψεις των ΠΕ04 συνολικά μειώνονται ποσοστιαία κατά 3% περίπου.
  • Υπάρχει μια σοβαρή μείωση στις προσλήψεις των ΠΕ78 κατά 1,5% και των ΠΕ80 κατά 1,6% συγκριτικά με το 2020.
  • Για τις προσλήψεις των ΠΕ05,06,07 έχουμε μια πολύ σοβαρή αύξηση κατά 3,5% συγκριτικά με το 2020.
  • Σοβαρή αύξηση κατά 1,3% στις προσλήψεις των ΠΕ11.
  • Σοβαρή αύξηση κατά 2,4% στις προσλήψεις των ΠΕ86.

Είναι προφανές ότι οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα παίζουν καθοριστικό ρόλο στις αλλαγές αυτές.

Οι ελαστικές μορφές εργασίας σε όλη την εκπαίδευση πλησιάζουν το 26%

Τα τελευταία χρόνια, οι ελαστικές μορφές εργασίας αυξάνονται συνεχώς στη δημόσια εκπαίδευση

Βρισκόμαστε στην εποχή των αναπληρωτών «νομάδων εκπαιδευτικών», η επινόηση των οποίων καταργεί την παιδαγωγική σχέση και την αφοσίωση, που είναι απαραίτητες στην εκπαίδευση, η οποία είναι προφανέστατο ότι έχει ανάγκη από μόνιμους διορισμούς κι όχι από πλανόδιους εκπαιδευτικούς για να κλείνουν τρύπες του συστήματος.

Το σχολικό έτος 2011-2012 το ποσοστό των αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών επί των μόνιμων εκπαιδευτικών ήταν 8%, για να φτάσουμε το 2015-2016 στο 14%, ενώ για τη νέα σχολική χρονιά το ποσοστό θα είναι στο τέλος της χρονιάς περίπου 26%!

Έτσι η αναλογία μόνιμου και ελαστικά εργαζόμενου προσωπικού (αναπληρωτές-ωρομίσθιοι) μεταβάλλεται κάθε χρόνο και περισσότερο υπέρ των αναπληρωτών, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο το εργασιακό μοντέλο που αργά και συστηματικά εμπεδώνεται στις σχολικές μονάδες.

Είναι φανερό ότι από το 2010 μέχρι σήμερα όλες οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας έχουν επέμβει στις ζωές των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, του πιο αδύναμου κρίκου στην αλυσίδα της εκπαίδευσης.

Στην τελευταία έκθεσή του ΟΟΣΑ (2018) με τίτλο "Education for a bright future in Greece – Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα" (2018) το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει κεντρική θέση. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του:  «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (...) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».

Ο ΟΟΣΑ λοιπόν, διαφωνούσε με τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών «ως δαπανηρή επιλογή που αναπαράγει τις σημερινές "ακαμψίες" του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που δεν αξιολογείται» και πρότεινε νέες, ακόμα πιο ευέλικτες και ελαστικές σχέσεις εργασίας. Ο ΟΟΣΑ είναι σαφής στην κυνικότητά του: «Οι ελληνικές αρχές πρέπει να χρησιμοποιήσουν την κρίση για την εφαρμογή μακροπρόθεσμων λύσεων, οι οποίες ενδέχεται να μην είναι διαθέσιμες υπό διαφορετικές συνθήκες. Δύο τέτοιες πιθανές λύσεις είναι: α. Εισαγωγή πολλών κατηγοριών δημοσίων υπαλλήλων, παράλληλα με την κατηγορία των οργανικών θέσεων, και β. Αλλαγή των ισχυόντων κανόνων όσον αφορά την απασχόληση των δημοσίων υπαλλήλων».

Οι ανομολόγητοι στόχοι

Ποιος είναι ο στόχος;

Πρώτον, με τις διαφορετικές εργασιακές σχέσεις στον ίδιο χώρο να παγιωθούν σταδιακά οι χειρότερες για όλους ως φυσικό γεγονός.

Δεύτερον, με το τέλος του ΕΣΠΑ και αφού έχει γίνει η «βρόμικη δουλειά», με ένα νέο «τέντωμα» του ωραρίου των εκπαιδευτικών, με μείωση των σχολικών μονάδων (μέσω των νέων συγχωνεύσεων αλλά και του εξοστρακισμού χιλιάδων μαθητών από Λύκεια και ΕΠΑΛ) και με τη γενίκευση της «κινητικότητας» να μειωθούν οι εκπαιδευτικοί που απαιτούνται για τη λειτουργία των σχολείων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Φρονηματική απόλυση καθηγητή
Οπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη, ο χώρος της τυπικής ιδιωτικής εκπαίδευσης δεν είναι ομοιόμορφος. Ενα μόνο τμήμα του αφορά ιδιωτικά σχολεία των οποίων ιδιοκτήτης είναι φυσικό πρόσωπο. Η πλειονότητα, όμως, των...
Φρονηματική απόλυση καθηγητή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι «νομάδες» και τα «ντελίβερι» στις σχολικές τάξεις
Η εξάπλωση του... φαινομένου αναπληρωτές-ωρομίσθιοι και εκπαιδευτικοί-λάστιχο (που διδάσκουν σε δύο και τρία σχολεία την ίδια μέρα) υπονομεύει εκ των πραγμάτων την κρίσιμη για τη διδασκαλία σχέση παιδαγωγού -...
Οι «νομάδες» και τα «ντελίβερι» στις σχολικές τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία στην εντατική
Χιλιάδες είναι οι δάσκαλοι και καθηγητές που βρίσκονται αρκετά χρόνια εγκλωβισμένοι σε σχολικές μονάδες εκτός τόπου μόνιμης διαμονής και με μισθό 650-800 ευρώ προσπαθούν κυριολεκτικά να επιβιώσουν, καθώς δεν...
Σχολεία στην εντατική
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αυξάνονται δραματικά οι «ελαστικοί» εκπαιδευτικοί
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει αφενός μια μεγάλη μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών, αφετέρου μια δραματική αλλαγή στις εργασιακές σχέσεις καθώς, πέρα από την αύξηση του ωραρίου που έγινε το 2013, οι...
Αυξάνονται δραματικά οι «ελαστικοί» εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το ΥΠΑΙΘ εξαγγέλλει 5.250 μόνιμους διορισμούς και μεθοδεύει περικοπές και άρση της μονιμότητας
Η χρόνια αδιοριστία έχει τέτοια έκταση και ένταση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που φέτος το ΥΠΑΙΘ αναγκάστηκε να προσλάβει πάνω από 44.000 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
Το ΥΠΑΙΘ εξαγγέλλει 5.250 μόνιμους διορισμούς και μεθοδεύει περικοπές και άρση της μονιμότητας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας