• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    37°C 33.2°C / 39.6°C
    0 BF
    24%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.6°C / 34.9°C
    1 BF
    41%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    28°C 28.0°C / 29.4°C
    1 BF
    40%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    31°C 31.3°C / 31.3°C
    1 BF
    25%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 28.9°C
    1 BF
    58%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.0°C / 34.3°C
    1 BF
    15%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.9°C / 29.4°C
    0 BF
    20%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    33°C 27.6°C / 36.4°C
    1 BF
    21%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    34°C 33.8°C / 36.6°C
    0 BF
    66%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    28°C 27.9°C / 28.9°C
    1 BF
    78%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    34°C 28.9°C / 34.4°C
    4 BF
    33%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    33°C 31.7°C / 35.1°C
    0 BF
    58%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    31°C 30.9°C / 30.9°C
    0 BF
    51%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.9°C / 32.5°C
    0 BF
    37%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    35°C 32.5°C / 36.2°C
    1 BF
    22%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    33°C 32.1°C / 35.8°C
    3 BF
    38%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    36°C 33.4°C / 39.8°C
    0 BF
    24%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    31°C 26.3°C / 33.8°C
    1 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    32°C 28.7°C / 35.0°C
    2 BF
    31%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    30°C 29.8°C / 29.8°C
    1 BF
    22%
EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Χαοτικό σχέδιο για επιστροφή στις τάξεις

  • A-
  • A+
Το απόλυτο μπέρδεμα με τα τεστ, τις υπεύθυνες δηλώσεις και τα διαδικτυακά μαθήματα στο κείμενο που επεξεργάζεται το υπουργείο Παιδείας. ● Απορίες και ανασφάλεια για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Ακόμη περισσότερη σύγχυση αναμένεται να προκαλέσει το σχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας για την επιστροφή στις τάξεις. Ζητεί υπεύθυνες δηλώσεις –υπογεγραμμένες– σε έντυπη μορφή, αλλά αναφέρεται και στην επίδειξη αυτών με «ηλεκτρονική μορφή».

Προβλέπει προαιρετική «ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση» για μαθητές που μένουν σπίτι, αλλά δίνει συνέχεια και στην «υποχρεωτική εξ αποστάσεως» εκπαίδευση, ενώ λανσάρει τη νέα πατέντα των «διαδικτυακών τμημάτων». Δηλαδή, τμήματα με μαθητές μιας ή και πολλών διαφορετικών μονάδων (!) ανά τάξη και ανά μάθημα! Πώς, με ποιες προϋποθέσεις, από ποιους εκπαιδευτικούς και σε ποια ύλη, προς το παρόν είναι στο στάδιο «τρέχα γύρευε».

Δεν αρκεί η αβεβαιότητα αν όντως θα μπορέσουν να ανοίξουν τα σχολεία στις 12 Απριλίου, αν θα είναι ανοιχτά τα Λύκεια ή μόνο η τρίτη Λυκείου και αν θα γίνονται σωστά τα self tests.

Χρειάζεται και ένα κακό ανέκδοτο για να επιτείνει την ανασφάλεια γονέων, μαθητών και εκπαιδευτικών για την επιστροφή στις τάξεις. Είναι το σχέδιο που ετοιμάζει το υπουργείο Παιδείας και αυτές τις ημέρες θα του δώσει τη μορφή της υπουργικής απόφασης προκειμένου να οριστικοποιηθεί το άνοιγμα των σχολείων. Το κείμενο του σχεδίου προς το παρόν μοιάζει με το σκηνικό της κατάστασης. Για γέλια και για κλάματα. Ανάμεσα σε άλλα προβλέπει:

● Για τις υπεύθυνες δηλώσεις: Ο προβληματισμός για το αν μπορούν να αποστέλλονται ηλεκτρονικά ή όχι, δεν βοήθησε. Προκρίθηκε η απόρριψη της ηλεκτρονικής αποστολής κυρίως λόγω προστασίας προσωπικών δεδομένων, αλλά τα όσα προβλέπονται περισσότερο μπερδεύουν και κουράζουν. Από τη μια ζητούν εκτυπωμένη βεβαίωση και υπογεγραμμένη από τους γονείς και από την άλλη τη δέχονται και σε «ηλεκτρονική μορφή».

Δηλαδή, θα τη φωτογραφίσει με το κινητό το παιδί και θα τη δείξει στο σχολείο; Και καλά οι μαθητές Λυκείου. Εχουν όλοι οι μαθητές Γυμνασίου κινητά; Ή μήπως θα πρέπει να φέρνουν και τα λάπτοπ; Μήπως όμως να θυμίσουμε ότι απαγορεύεται η χρήση ατομικών υπολογιστών ή μήπως θα οριστούν εξαιρέσεις; Οπως και να ‘χει, οι γονείς θα έχουν τρέξει να βρουν εκτυπωτή. Εχει βάρη η ατομική ευθύνη.

● Για τα τεστ: Οσοι δεν έχουν δηλώσεις δεν θα μπαίνουν στο μάθημα. Το τεστ θα γίνεται 24 έως 48 ώρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Το αποτέλεσμα θα δηλώνεται σε σχετική ηλεκτρονική πλατφόρμα. Οσα είναι θετικά θα μπαίνουν και σε άλλη πλατφόρμα για να δικαιολογούν τις απουσίες τους αφού θα πρέπει να κάνουν το επόμενο αυτοδιαγνωστικό τεστ αντιγόνου.

● Για την τηλεκπαίδευση: Οσοι μαθητές βγαίνουν θετικοί θα συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως μαθήματα. Αλλά δεν θα είναι υποχρεωτικό. Αλλά... μπορεί και να είναι. Γιατί η «υποχρεωτική τηλεκπαίδευση» θα συνεχίσει να λειτουργεί. Δεν διευκρινίζεται ποιοι θα συμμετέχουν σε ποια μορφή τηλεκπαίδευσης.

Να υποθέσουμε ότι έχει σημασία αν θα είναι ασυμπτωματικοί ή όχι; Θα κλείνει όλο το τμήμα, η τάξη, το σχολείο; Ρητές αναφορές δεν γίνονται. Απλώς, προβλέπεται η «ταυτόχρονη τηλεκπαίδευση» για όσους δεν δύνανται να παρακολουθήσουν με φυσική παρουσία το μάθημα, η «σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» υποχρεωτικά από εκπαιδευτικούς και μαθητές και η περισσότερο ενδιαφέρουσα, νέα εφεύρεση των «διαδικτυακών μαθημάτων».

Υστερα από μια μακρά, όπως φαίνεται, διαδικασία μεταξύ αρμοδίων όχι μόνο εντός μιας αλλά και περισσότερων Περιφερειακών Διευθύνσεων, θα αποφασίζεται η λειτουργία διαδικτυακών μαθημάτων από μαθητές πολλών σχολείων. Μοναδικές προϋποθέσεις, η ίδια τάξη και το ίδιο μάθημα. Καμία πρόβλεψη για ύλη, για υποχρεωτικότητα, για εκπαιδευτικό προσωπικό. Σε αυτά τα μαθήματα, κυριολεκτικά θα ισχύσει το «έλα να δεις».

Ποιος θα αποφασίζει ορίζεται ρητά. Πώς όμως θα λαμβάνονται οι αποφάσεις, για ποιο μοντέλο, παραμένει ακόμα στο στάδιο της αοριστίας. Ωστόσο σήμερα-αύριο βγαίνει η υπουργική ανακοίνωση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αρνητικό το τεστ ετοιμότητας
Σοβαρά προβλήματα αντιμετώπισαν μαθητές και εκπαιδευτικοί λίγο πριν την έναρξη των σχολείων με την πλατφόρμα δήλωσης του self test να κρασάρει, ενώ καταγράφηκαν 3.000 θετικά κρούσματα.
Αρνητικό το τεστ ετοιμότητας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κουδούνι με πολλά ρίσκα
Επιστροφή για μαθητές και εκπαιδευτικούς στα σχολεία με τα προβλήματα λόγω της πανδημίας και των περιορισμένων τεστ να παραμένουν σε μεγάλο βαθμό.
Κουδούνι με πολλά ρίσκα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
Αόριστες απαντήσεις του υπουργείου στα αγωνιώδη ερωτήματα των γονιών για την κοινωνική αποστασιοποίηση, χωροταξία και καθαριότητα.
Επιστροφή στη θολή κανονικότητα και για Δημοτικά και νηπιαγωγεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
Το υπ. Παιδείας, αναλόγως των εξελίξεων στο μέτωπο του κορονοϊού, εξετάζει τα ενδεχόμενα παράτασης του σχολικού έτους, μαθημάτων στις μέρες διακοπών του Πάσχα και εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας