• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.2°C / 21.2°C
    1 BF
    82%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.1°C / 15.3°C
    4 BF
    67%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.0°C / 18.3°C
    1 BF
    68%
  • Ιωάννινα
    Ασθενής ομίχλη
    14°C 13.9°C / 14.2°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.9°C / 15.2°C
    4 BF
    82%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.5°C / 14.9°C
    1 BF
    79%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    9°C 9.4°C / 11.7°C
    5 BF
    81%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.6°C / 17.9°C
    1 BF
    80%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.8°C / 21.4°C
    3 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 11.9°C / 14.9°C
    0 BF
    94%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 17.7°C / 20.7°C
    0 BF
    73%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 14.6°C / 17.7°C
    2 BF
    88%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    1 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 11.9°C / 13.5°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    16°C 13.5°C / 15.6°C
    0 BF
    100%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    20°C 14.8°C / 20.8°C
    2 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 16.4°C / 21.4°C
    2 BF
    79%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 13.3°C / 19.2°C
    1 BF
    89%
  • Κατερίνη
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 12.2°C / 15.4°C
    2 BF
    74%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 9.8°C
    2 BF
    87%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Βούρδουλας για τη συμμόρφωση των εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+
Μνημείο αυταρχισμού αποτελεί η εγκύκλιος της Ζέττας Μακρή, που ζητεί από τους διευθυντές Γυμνασίων-Λυκείων να δώσουν τα ονόματα των χιλιάδων καθηγητών που δεν κατέθεσαν βαθμολογία του α΄ τετραμήνου επειδή προβληματίζονται για τη χρησιμότητά της σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων.

Σάλο έχει προκαλέσει στην εκπαιδευτική κοινότητα εγκύκλιος της υφυπουργού Παιδείας, Ζέττας Μακρή, με την οποία ζητείται από τους διευθυντές Γυμνασίων-Λυκείων να παραδώσουν τα ονόματα όσων εκπαιδευτικών δεν κατέθεσαν βαθμολογία του α' τετραμήνου, μαζί με τα αιτιολογημένα σημειώματά τους και με τα ονόματα των μαθητών που δεν βαθμολογήθηκαν.

Το υπουργείο παρεμβαίνει ακόμα μία φορά για να εμπεδωθεί ο αυταρχισμός σε όλο το φάσμα, πια, της εκπαίδευσης. Ακαριαία η αντίδραση της ΟΛΜΕ, που σήμερα, κιόλας, διοργανώνει συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας.

«Ο στόχος της εγκυκλίου δεν είναι η πληροφόρηση αλλά η τρομοκρατία όσων, αναλογιζόμενοι την παιδαγωγική τους ευθύνη, αντιστέκονται στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές και στις αντιδημοκρατικές πρακτικές της κυβέρνησης», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία των β/θμιων εκπαιδευτικών καθώς, όπως εξηγεί, αφενός «το ισχύον θεσμικό πλαίσιο επιτρέπει τη μη κατάθεση βαθμολογίας με αιτιολογημένα σημειώματα των εκπαιδευτικών» και αφετέρου «το ποιος δεν κατέθεσε βαθμολογία, σε ποια μαθήματα και για ποιους μαθητές καταχωρίζεται στην εφαρμογή του myschool».

«Η τελευταία αυτή ενέργεια της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ αποτελεί μνημείο αυταρχισμού και αντιδημοκρατικής πρακτικής. Η πολιτική ηγεσία απαιτεί από τους συναδέλφους μας διευθυντές να μετατραπούν σε ένα είδος ιδιότυπου “καταδότη”, παραδίδοντας ονόματα και διευθύνσεις όσων “δεν συνεμορφώθησαν προς τας υποδείξεις” της κυβερνητικής πολιτικής», καταγγέλλει η ΟΛΜΕ. Παράλληλα, δε, όπως συμπληρώνει «με την τακτική του βούρδουλα και του εκφοβισμού η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσπαθεί να διαχειριστεί τον πανικό της για την πλήρως αποτυχημένη πολιτική της».

Σε ό,τι αφορά την ουσία του ζητήματος της βαθμολόγησης, η κοινότητα εδώ και μήνες έχει αναδείξει τον προβληματισμό της για τη χρησιμότητα και τον ρόλο της σε συνθήκες τηλεκπαίδευσης και κλειστών σχολείων. Εξ ου και οι δεκάδες σχετικές ανακοινώσεις σωματείων καθώς και η απόφαση χιλιάδων εκπαιδευτικών να μην καταθέσουν βαθμολογία. Προτίμησαν να μιλήσουν με τους γονείς και να εξηγήσουν.

Τεράστιο μπάχαλο

Σύλλογοι από τον Πειραιά και την Αθήνα, όπου τα ποσοστά μη βαθμολόγησης είναι υψηλά, αναφέρουν πως «η αποδοχή των γονιών ήταν σχεδόν καθολική» και τονίζουν: «Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλύτερα από όλους πώς πρέπει να λειτουργήσουν με τους μαθητές τους, τις αγωνίες τους και τις πραγματικές τους ανάγκες. Είναι οι μόνοι αρμόδιοι να εκτιμήσουν και το ζήτημα της βαθμολογίας, όπως άλλωστε προβλέπεται και από τις κείμενες διατάξεις».

Την ίδια στιγμή, σε εκατοντάδες σχολεία όπου έγινε και κατατέθηκε η βαθμολόγηση προκλήθηκε τεράστιο μπάχαλο, με αδικίες, διαμαρτυρίες μαθητών και οικογενειών, φαινόμενα από σοβαρά έως τραγελαφικά. Σε κεντρικό λύκειο της Αθήνας οι βαθμολογίες δόθηκαν με μεγάλη καθυστέρηση, στις 15 Φεβρουαρίου, και όταν έγινε, κόντεψε να γκρεμιστεί το… διαδίκτυο από τις αντιδράσεις.

Μαθητής περιγράφει στην «Εφ.Συν.» τη δική του εμπειρία, η οποία έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς φοιτά στη γ' Λυκείου, της οποίας οι βαθμοί είναι κρισιμότεροι από κάθε άλλη τάξη, ανεξαρτήτως τρόπου πρόσβασης σε τριτοβάθμιο Ιδρυμα. Μας λέει λοιπόν: «Λίγες ημέρες πριν μας ανακοινώσουν επίσημα τις βαθμολογίες, οι καθηγητές μάς ενημέρωσαν για τις προθέσεις τους. Η καθηγήτρια της Ιστορίας μού είπε πως θα με βαθμολογήσει με 15 επειδή δεν συμμετέχω στο τηλεμάθημα. Της ζήτησα να με εξετάσει και αφού το έκανε το διόρθωσε σε 18. Η φιλόλογος της Εκθεσης, για τον ίδιο περίπου λόγο (δεν με βρήκε πολύ δραστήριο), μου έβαλε κι εκείνη 15. Ζήτησα να εξεταστώ, αλλά εκείνη… με ξέχασε κι έτσι έμεινα με τον ίδιο βαθμό. Στην ξένη γλώσσα, ενώ είμαι πολύ προχωρημένος, πήρα κι εκεί 15 διότι ήμουν από τους καινούργιους μαθητές που έβλεπε για πρώτη χρονιά καθώς προέρχομαι από τμήμα άλλης γλώσσας. Θα διορθώσει, μας είπε, στο επόμενο».

Οπως λένε και οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, «τα φαινόμενα παραίτησης, ανασφάλειας, ψυχολογικής κόπωσης και αποξένωσης των μαθητών πολλαπλασιάζονται. Αυτή την ώρα, που κινδυνεύει να χαθεί μία ολόκληρη σχολική χρονιά, το ζήτημα των βαθμών είναι το τελευταίο που θα έπρεπε να απασχολεί το υπουργείο Παιδείας».

Απόπειρα εκφοβισμού

Γι’ αυτό και η οργή είναι μεγάλη. Γι’ αυτό και προστέθηκε στις σταγόνες λίγο πριν το ξεχείλισμα η παρέμβαση του υπουργείου που επιβεβαιώνει την πολιτική αναβίωσης πρακτικών του παρελθόντος, στα χρόνια του σκληρού νεοφιλελευθερισμού. Ο κλάδος καταγγέλλει τη νέα απόπειρα εκφοβισμού και τρομοκράτησης, την επαναφορά του βούρδουλα, του μπαμπούλα, του επιθεωρητισμού.

«Η κίνηση αυτή του ΥΠΑΙΘ δεν έχει ως αφετηρία τις ανάγκες των παιδιών. Αποτελεί (μία ακόμα) προσπάθεια εκφοβισμού, με σκοπό να κάμψει τη μεγάλη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην Απεργία-Αποχή, ενάντια στην Αξιολόγηση. Μία μάχη που αυτή τη βδομάδα κορυφώνεται», αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά η οποία τονίζει πως την ίδια μέρα που εστάλη η εγκύκλιος, η υπουργός Παιδείας σε τηλεδιάσκεψή της με διευθυντές σχολείων ούτε λίγο ούτε πολύ εκφόβισε και τους διευθυντές.

Οπως καταγγέλλει η ΕΛΜΕ Πειραιά, «η υπουργός έστειλε το εξής μήνυμα: Είναι υπηρεσιακή υποχρέωση όλων η συμμετοχή στον θεσμό της αξιολόγησης με ό,τι συνεπάγεται κάθε υπηρεσιακή υποχρέωση». Η αξιολόγηση είναι η επόμενη μεγάλη μάχη στο πεδίο της εκπαίδευσης. Οι πονηροί καιροί μαζί με τη διεθνή εμπειρία δείχνουν ότι η αξιολόγηση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τα σχολεία σε κατηγοριοποίηση, διακρίσεις και ανισότητα. Πώς θα πείσει το υπουργείο Παιδείας; Χωρίς βούρδουλα;

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με νέες προσλήψεις αναπληρωτών επιχειρούν να μειώσουν τα τεράστια κενά στα σχολεία
Aποφάσεις-«ασπιρίνες» από την κυβέρνηση που προσπαθεί να δώσει μια πλασματική εικόνα μέσω των συγχωνεύσεων τμημάτων • Για πύκνωση σχολικών αιθουσών με υγειονομικές και παιδαγωγικές συνέπειες, μιλά ο Ν. Φίλης.
Με νέες προσλήψεις αναπληρωτών επιχειρούν να μειώσουν τα τεράστια κενά στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Eίπε - ξείπε ο Κυριάκος και τελικά εκβιασμός
Αυστηρές ποινές όπως απαγόρευση εισόδου στα σχολεία, αναστολή καθηκόντων και περικοπή μισθού προβλέπει η πολυτροπολογία που κατέθεσε η Κεραμέως ● Νωρίτερα ο Κυρ. Μητσοτάκης διαβεβαίωνε ότι «δεν θα είναι...
Eίπε - ξείπε ο Κυριάκος και τελικά εκβιασμός
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές
Με αιφνιδιαστικές ρυθμίσεις, που περιορίζουν ακόμη περισσότερο εκπαιδευτικούς και σχολεία, κατατέθηκε αργά το βράδυ της Παρασκευής το σχέδιο νόμου για την εκπαίδευση.
Τιμωρίες για εκπαιδευτικούς και σχολεία, ενώ δίνονται υπερεξουσίες στους διευθυντές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιβράβευση στους «αρίστους»
Μπόνους για τους «αρίστους» είτε σε οικονομική μορφή είτε σε μόρια προβλέπει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
Επιβράβευση στους «αρίστους»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μαδάμε μαργαρίτες για το αν θα βρούμε ή όχι τον ΑΜΚΑ μας ενεργό, ψάχνοντας την τύχη μας με τα self-tests»
Οι γονείς «πρέπει να να παραλαμβάνουν καθημερινές τα αυτοδιαγνωστικά τεστ και καλό είναι από Δευτέρα έως Τετάρτη να προμηθεύονται και τα δύο τεστ» είναι η προτεινόμενη λύση από στέλεχος του υπουργείου ενώ για...
«Μαδάμε μαργαρίτες για το αν θα βρούμε ή όχι τον ΑΜΚΑ μας ενεργό, ψάχνοντας την τύχη μας με τα self-tests»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας