• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.3°C / 18.0°C
    2 BF
    61%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.1°C / 16.3°C
    1 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.6°C / 19.0°C
    4 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 10.9°C / 15.9°C
    1 BF
    51%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 14.1°C / 14.9°C
    4 BF
    51%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.5°C / 15.7°C
    2 BF
    60%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.0°C / 11.4°C
    1 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 18.6°C
    2 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.4°C / 18.7°C
    2 BF
    93%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.9°C / 17.9°C
    2 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 16.1°C / 17.9°C
    5 BF
    67%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.3°C / 14.6°C
    2 BF
    67%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    52%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 14.5°C
    3 BF
    54%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.7°C / 14.5°C
    2 BF
    100%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.4°C / 21.8°C
    2 BF
    57%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 14.4°C / 18.1°C
    3 BF
    61%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    15°C 13.8°C / 14.9°C
    1 BF
    56%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.2°C / 16.4°C
    2 BF
    61%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    58%

Φωτογραφία Αρχείου

EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Συντονιστές Εκπαίδευσης για βαθμολόγηση μαθητών, διδακτέα ύλη και Τράπεζα Θεμάτων

  • A-
  • A+

Τα εκπαιδευτικά σωματεία αναγκάζονται τις τελευταίες μέρες να επανέλθουν στο ζήτημα της αξιολόγησης των μαθητών, μετά από καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι τους ασκούνται πιέσεις να καταθέσουν βαθμολογία για το Α' τετράμηνο από Διευθυντές σχολείων, οι οποίοι ισχυρίζονται ότι κάτι τέτοιο είναι υποχρεωτικό.

Ωστόσο είναι γνωστό ότι η κείμενη νομοθεσία προβλέπει ξεκάθαρα τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας. Συγκεκριμένα:

  • Για τα ΕΠΑΛ: «Σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο δεν κατατεθεί βαθμός ενός μαθήματος σε ένα τετράμηνο, τότε ο βαθμός που λείπει, αναπληρώνεται από τον βαθμό του μαθήματος του άλλου τετραμήνου». (αρθ. 133, παρ.2 4610/19) 
  • Για τα  Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου». (άρθρο 12 του Π.δ 126).
  • Για τα ΓΕΛ: "7. Αν από την ονομαστική κατάσταση της προφορικής βαθμολογίας λείπει βαθμός μαθητή, η έλλειψη αυτή πρέπει να αιτιολογείται από τον διδάσκοντα με ενυπόγραφη σημείωσή του πάνω στην κατάσταση βαθμολογίας."  (παρ.7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).  

Και βέβαια είναι αδιανόητο να «ακυρώνεται» όλη η παραπάνω νομοθεσία για τη δυνατότητα μη κατάθεσης βαθμολογίας με εγκυκλίους, όπως η τελευταία Εγκύκλιος για το θέμα της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μακρή (ως γνωστόν οι εγκύκλιοι δεν κατισχύουν των νόμων και των προεδρικών διαταγμάτων), και δημιουργούν να παραπάνω σύγχυση στους εκπαιδευτικούς.

Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ, το ΥΠΑΙΘ, συνεχίζοντας το αφήγημα της κανονικότητας, με τις παλινωδίες και την ανεπάρκειά του έχει προκαλέσει μία πρωτοφανή κατάσταση στα σχολεία, με τεράστιες ψυχοπαιδαγωγικές και μορφωτικές συνέπειες στους μαθητές και απαράδεκτες παραβιάσεις των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών. Εμμένει ακόμα και στην καταχώριση των απουσιών όσων μαθητών αδυνατούσαν να συμμετάσχουν στην τηλεκπαίδευση.

Η αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική πολιτική του υπουργείου Παιδείας στο θέμα τηλεκπαίδευση – τηλεαπουσίες και τηλεβαθμοί παίρνει την απάντησή της και από συντονιστές εκπαίδευσης όπως για παράδειγμα από τους Συντονιστές του 4ου Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού  Αττικής (ΠΕΚΕΣ) το οποίο με Υπόμνημά του προς το ΥΠΑΙΘ με θέμα: «Παιδαγωγικά ζητήματα από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά» σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα:

«Η αναγκαστική "λύση" της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης έχει ως κύριο στόχο να διατηρηθεί η επαφή των εκπαιδευτικών με τους/τις μαθητές/τριές τους κατά το διάστημα αναστολής της λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Η αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αυτής της διαδικασίας, όπως και των επιπτώσεων στον ψυχισμό των παιδιών εξαιτίας του εγκλεισμού, ασφαλώς δεν μπορεί να γίνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα και θα χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να προκύψουν ερευνητικά δεδομένα.

Ωστόσο, είναι σαφές σε εμάς, Συντονιστές και Συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου, που παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς την πορεία εφαρμογής της τηλεκπαίδευσης, ότι οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειονότητα καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για να κρατήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών τους. Είναι προφανές ότι τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία είναι εξαιρετικά χρήσιμα τόσο για να κρατήσουν τα παιδιά σε εγρήγορση όσο και για να βοηθήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς να σχηματίσουν μια γενική άποψη για το ενδιαφέρον των μαθητών/μαθητριών και τη συμμετοχή τους στη μαθησιακή διαδικασία.

Εντούτοις, είναι εξίσου προφανές ότι, κατά το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, δεν μπορούν να εφαρμοστούν "απαρέγκλιτα" οι κείμενες διατάξεις, γενικότερα για την αξιολόγηση σε όλα τα εκπαιδευτικά επίπεδα και ειδικότερα για τη διεξαγωγή των ωριαίων γραπτών δοκιμασιών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Πέραν των τεχνικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν πολλές μαθήτριες/μαθητές και των ανισοτήτων που -κατά κοινή παραδοχή- επέτεινε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θεωρούμε ότι είναι εκ των πραγμάτων αδύνατον σ' αυτό το πλαίσιο λειτουργίας να διασφαλιστούν ελεγχόμενες συνθήκες διεξαγωγής των εξεταστικών δοκιμασιών. Είναι, επομένως, ορατός ο κίνδυνος να απαξιωθεί στα μάτια των παιδιών και των οικογενειών τους η αξιολογική διαδικασία και να σχηματίσουν οι εκπαιδευτικοί στρεβλή αξιολογική εικόνα για ένα τμήμα του μαθητικού δυναμικού.

Για τους λόγους αυτούς, με αίσθημα ευθύνης, προτείνουμε, κατ' εξαίρεση για το τρέχον σχολικό έτος, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, να παραδοθεί βαθμολογία από τους/τις εκπαιδευτικούς κατά το δεύτερο τρίμηνο/τετράμηνο του σχολικού έτους και αυτή να ισχύσει και για το πρώτο τρίμηνο/τετράμηνο, όπως εξάλλου προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις σε περίπτωση αντικειμενικών δυσκολιών.

Εξυπακούεται ότι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να συνεχίσουν να αξιοποιούν κάθε αξιολογικό εργαλείο που έχουν στη διάθεσή τους στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (προφορικές ερωτήσεις, polling, ατομικές και συλλογικές εργασίες σε e-class, κλπ). Όμως, η προσπάθεια εξασφάλισης της μαθησιακής εγρήγορσης των μαθητών/μαθητριών δεν μπορεί να ταυτίζεται με την «επίσημη» αξιολόγησή τους μέσω αυτών των διαδικασιών.

Προτείνουμε, επίσης, τη μελετημένη μείωση τόσο της διδακτέας όσο και της εξεταστέας ύλης, δεδομένου ότι, με την επιστροφή στην κανονική λειτουργία των σχολείων, θα χρειαστεί η επανάληψη της διδασκαλίας όσων αντικειμένων θίχτηκαν κατά την περίοδο του εγκλεισμού.

Τέλος, ειδικότερα για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, θεωρούμε ότι, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών που προκάλεσε η πανδημία στην εκπαιδευτική πραγματικότητα, των δεδομένων δυσκολιών και της συνακόλουθης αντικειμενικής όξυνσης των ανισοτήτων που συνοδεύει την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, επιβάλλεται η αναστολή, τουλάχιστον για την τρέχουσα σχολική χρονιά, της εφαρμογής της Τράπεζας Θεμάτων.

Οι Συντονιστές και Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Έργου του 4ου ΠΕΚΕΣ Αττικής»

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νεκρανασταίνουν την Τράπεζα θεμάτων
Με την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων στις εξετάσεις της Α' Λυκείου ξαναμπαίνει από το παράθυρο ένας «μηχανισμός» που λίγους μήνες πριν είχε αποσυρθεί ως αντιπαιδαγωγικός από το υπουργείο Παιδείας. Τι έλεγαν...
Νεκρανασταίνουν την Τράπεζα θεμάτων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση
Οι μαθητές της Α’ και της Β’ Λυκείου δεν θα δώσουν φέτος εξετάσεις με το σύστημα της Τράπεζας Θεμάτων, η οποία καταργείται, ενώ σταματούν και οι εξετάσεις που θα προσμετρώνται σε ποσοστό για την είσοδο στο...
Τράπεζα Θεμάτων: αδικαιολόγητες αντιδράσεις για μια σωστή απόφαση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον
Λίγες μόνο ημέρες πριν από το πρώτο σχολικό κουδούνι και η ιστορία μοιάζει να επαναλαμβάνεται. Το υπ. Παιδείας ανακοίνωσε τα τελικά πρωτόκολλα που θα ισχύσουν τη φετινή σχολική χρονιά, τα οποία κάθε άλλο παρά...
Σχολεία: Υγειονομικά πρωτόκολλα... ατομικής ευθύνης σε τοξικό περιβάλλον
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκπαιδευτικοί και μαθητές στο «κόσκινο» της «ελληνικής PISA»
Σε μηχανισμό «παρακυβέρνησης» της εκπαιδευτικής διαδικασίας μπορεί να εξελιχθούν οι εξετάσεις για τους μαθητές της Στ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου που καθιερώνονται με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την...
Εκπαιδευτικοί και μαθητές στο «κόσκινο» της «ελληνικής PISA»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο e-έλεγχος της Νίκης (όχι της Κεραμέως) μετά από e-εξετάσεις...
Το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί απίστευτα αντιπαιδαγωγικούς και άκρως υποκριτικούς σχεδιασμούς που αφορούν στις εξετάσεις και την αξιολόγηση στα Γυμνάσια και τα Λύκεια κατά την εφαρμογή της τηλε-«εκπαίδευσης».
Ο e-έλεγχος της Νίκης (όχι της Κεραμέως) μετά από e-εξετάσεις...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ηλεκτρονικές θηλειές στην αξιολόγηση - βαθμολόγηση των μαθητών
Δεν εκπλήσσει η έλλειψη παιδαγωγικής ευαισθησίας και κατανόησης των ιδιαίτερων συνθηκών, αλλά αυτή η ισοπεδωτική αριστοκρατική, βαθύτατα ταξική και γραφειοκρατική αντιμετώπιση ακόμα και της αξιολόγησης των...
Ηλεκτρονικές θηλειές στην αξιολόγηση - βαθμολόγηση των μαθητών

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας