• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.9°C / 21.7°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.3°C / 22.2°C
    1 BF
    82%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.0°C / 18.3°C
    1 BF
    82%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 11.7°C / 13.0°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    0 BF
    77%
  • Βέροια
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 21.1°C
    1 BF
    65%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    17°C 15.0°C / 18.3°C
    1 BF
    82%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    19°C 17.0°C / 21.1°C
    1 BF
    88%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.0°C
    1 BF
    56%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.0°C / 22.2°C
    2 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 19.0°C / 19.0°C
    2 BF
    76%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 19.0°C / 21.1°C
    0 BF
    72%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 21.7°C
    0 BF
    64%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    21°C 21.0°C / 21.7°C
    3 BF
    88%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.7°C / 18.9°C
    1 BF
    72%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.0°C / 20.6°C
    1 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 21.1°C
    1 BF
    86%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    1 BF
    59%
Απομακρύνουν τα παιδιά από το σχολείο στο όνομα της πρόωρης κατάρτισης
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απομακρύνουν τα παιδιά από το σχολείο στο όνομα της πρόωρης κατάρτισης

  • A-
  • A+
Πεδίον δόξης λαμπρό... ανοίγει για τα 15χρονα ή επισήμως για το «Επίπεδο 3», το επίπεδο της μεταγυμνασιακής κατάρτισης, που ξαφνικά έγινε κρίσιμο. ● Οι μαθητές κινδυνεύουν να μετατραπούν σε ανήλικους κακοπληρωμένους τεχνίτες με ειδικότητες που θα ζητά κάθε φορά η αγορά εργασίας. ● Γιατί χαμογελούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Μεταρρύθμιση στην επαγγελματική εκπαίδευση προκειμένου να φύγουν ακόμη νωρίτερα από το σχολείο οι μαθητές και να μετατραπούν σε ανήλικους κακοπληρωμένους τεχνίτες με ειδικότητες που θα ζητά κάθε φορά η αγορά εργασίας. Στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, στα μαρμαράδικα ή σε καραβομαραγκοδουλειές υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις, είπε ο γενικός γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, Γιώργος Βούτσινος.

Πεδίον δόξης λαμπρό, λοιπόν, ανοίγει για τα 15χρονα ή επισήμως για το «Επίπεδο 3» (από τα 8 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων), το επίπεδο της μεταγυμνασιακής κατάρτισης, που ξαφνικά έγινε κρίσιμο. Στην άλλη άκρη, θα βρίσκεται το Πρότυπο ΕΠΑΛ, επίσης ξαφνικά αναγκαίος θεσμός που πρέπει να καπελώσει τα κανονικά ΕΠΑΛ.

«Είμαστε η μόνη χώρα που δεν έχουμε δομές στο Επίπεδο 3», είπε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, χθες, στην παρουσίαση του σχεδίου νόμου για την επαγγελματική εκπαίδευση το οποίο από χθες τέθηκε σε διαβούλευση και σχεδιάζεται να ψηφιστεί πριν από τα Χριστούγεννα. Και επειδή πρέπει να υπάρξει, λέει, συντονισμός με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων, δημιουργείται τώρα. Δεν διευκρίνισε γιατί το περιβόητο «Επίπεδο 3» πρέπει να αφορά ανήλικα παιδιά που απομακρύνονται από το σχολείο, γιατί ντε και καλά πρέπει να θεσμοθετηθεί η πρόωρη κατάρτιση και η ανήλικη Μαθητεία. Αλλωστε, υπάρχουν σχολές Επιπέδου 3 που αφορούν αποφοίτους γυμνασίου οι οποίοι όμως είναι ενήλικοι.

Γιατί πρέπει να πέσει τόσο χαμηλά το όριο ηλικίας στον Σκαραμαγκά; Γιατί πρέπει να σπρωχτούν βίαια στα 15 τους χρόνια μακριά από το σχολείο, από το επαγγελματικό σχολείο το οποίο, επίσης ξαφνικά, αποφασίστηκε να γίνει πιο απαιτητικό, με πολλά εξεταζόμενα μαθήματα, με Τράπεζα Θεμάτων (!) και εν γένει αυξημένης δυσκολίας; Γιατί το δίλημμα πρέπει να είναι ή ανήλικη μαθητεία ή ιδιωτικά ΙΕΚ, που θα είναι σαφώς πιο εύκολα από τα ΕΠΑΛ; Γιατί πρέπει και η επαγγελματική εκπαίδευση να γίνει τόσο ακριβή για τις οικογένειες;

«Το Επίπεδο 3 είναι το επίπεδο του τεχνίτη», είπε ο κ. Βούτσινος, προσπαθώντας να εξηγήσει την ξαφνική σπουδή για κατάρτιση των ανηλίκων, ενώ επικαλέστηκε και τη μαθητική διαρροή, η οποία -στην πραγματικότητα- δεν υπάρχει από το γυμνάσιο στο λύκειο. Τουναντίον, τώρα επιδιώκεται και θα αυξηθεί. Είπε κι άλλα ωραία ο γενικός: «Πρόκειται για μια δυνατότητα, μια ευκαιρία. Αν θέλουν μπορούν να συνεχίσουν. Εχουν το δικαίωμα εγγραφής στη Β’ Λυκείου».

Δηλαδή, μας λέει ότι, ενώ θα στηθεί ολόκληρη επιχείρηση απομάκρυνσης από το σχολείο, εντελώς ξαφνικά και μαγικά θα εμφυσηθεί στα ίδια παιδιά, αν όχι η αγάπη για λίγη μόρφωση παραπάνω, τουλάχιστον η φιλοδοξία για καλύτερη επαγγελματική εκπαίδευση. Και για την ακρίβεια, θα προτιμήσουν το δημόσιο ΕΠΑΛ, έχοντας χάσει ήδη δυο χρονιές, και όχι το ιδιωτικό. Και το δημόσιο θα είναι το κανονικό και όχι το Πρότυπο, το οποίο απευθύνεται άγνωστο, ακόμα, σε ποιους φιλόδοξους τεχνίτες και θα προτιμηθεί για άγνωστους ακόμα λόγους από εκείνους. Το βέβαιο είναι ότι προτιμήθηκε και σε αυτόν τον χώρο η δημιουργία ανισοτήτων και πολλών ταχυτήτων, αντί μιας καθολικής αναβάθμισης.

Βέβαια, πολλά από τα εξαγγελθέντα δεν είναι καινούργια. Σε ό,τι αφορά την κατάρτιση ανηλίκων, ουσιαστικά επανέρχονται οι περιβόητες Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης που δημιουργήθηκαν επί Αρβανιτόπουλου, οι οποίες απέτυχαν παταγωδώς. Τότε ήταν ΣΕΚ, τώρα είναι ΕΣΚ. Ακόμα κι αυτός ο «ολιστικός», όπως επισημάνθηκε, χαρακτήρας της μεταρρύθμισης έχει επινοηθεί και εφαρμοστεί από το 2016. Το ίδιο και τα κονδύλια της μεταρρύθμισης. Δεν εξασφαλίστηκαν τώρα. Εντάσσονται στο γνωστό σχετικό πρόγραμμα ΕΣΠΑ που «τρέχει» από το 2016 και θα συνεχίσει μέχρι το 2023.

Σύμφωνα με την κ. Κεραμέως, το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΣΕΕΚ) θα περιλαμβάνει τα εξής επίπεδα:

● Επίπεδο 3: Επαγγελματικές Σχολές Κατάρτισης (ΕΣΚ) και Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας (ΕΠΑ.Σ.) του ΟΑΕΔ.
● Επίπεδο 4: Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) και τα Λύκεια των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝΕΕΓΥ-Λ).
● Επίπεδο 5: Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) και το Μεταλυκειακό Ετος - Τάξη Μαθητείας των ΕΠΑ.Λ.

Η εποπτεία και συνολικά η ευθύνη θα ανήκει πλέον στη Γενική Γραμματεία Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης (ΓΓΕΕΚ & ΔΒΜ).

Η μείωση της κεντρικής ευθύνης θα γίνει με τη δημιουργία δύο συμβουλίων: Α) το Κεντρικό Συμβούλιο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΣΕΕΚ) με συμμετοχή κοινωνικών εταίρων, εκπροσώπων της αγοράς και λοιπών εμπλεκόμενων φορέων, Β) το Συμβούλιο Σύνδεσης με την Παραγωγή και την Αγορά Εργασίας (ΣΣΠΑΕ) σε κάθε περιφέρεια της χώρας.

Πονοκέφαλος οι πανελλαδικές της πανδημίας

Νίκη Κεραμέως

EUROKINISSI

Ανοιχτό αλλά όχι και σίγουρο το ενδεχόμενο να υπάρξουν έκτακτες διευκολύνσεις για τους φετινούς υποψηφίους των πανελλαδικών λόγω της πανδημίας. Ολα θα εξαρτηθούν από την πορεία της πανδημίας, είπε χθες η κ. Κεραμέως. Αν χρειαστεί, ίσως γίνουν «προσαρμογές» σε ύλη ή άλλα δεδομένα των πανελλαδικών. Παρ’ όλα αυτά, ξαφνικά ζητεί δηλώσεις συμμετοχής στις πανελλαδικές ώς τις 30 Νοεμβρίου. Το μόνο που διευκρίνισε είναι ότι δεν θα εφαρμοστεί βάση εισαγωγής από φέτος, ενώ επανέλαβε ότι δεν θα είναι οριζόντια όταν θεσπιστεί. Κάθε ίδρυμα, τη βάση που θέλει σε μάθημα της επιλογής του.

Κατά τ’ άλλα, όλα πάνε καλά. Μέχρι που ετοιμάζεται και το επόμενο σχέδιο νόμου για τα αστυνομικά σώματα στα Πανεπιστήμια. Τι κι αν οι διοικήσεις έχουν πει «όχι»; Η ίδια θα συνεχίσει τον διάλογο αλλά και τη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη...

Τέλος, δήλωσε ικανοποιημένη για την πορεία της τηλεκπαίδευσης, αναφερόμενη σε όσα έγιναν όλο το καλοκαίρι: ενίσχυση υποδομών, ενίσχυση Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, παροχή εξοπλισμού, επαφές με παρόχους (βλ. Cisco), επιμόρφωση εκπαιδευτικών κ.ά. Και κάπως έτσι φτάσαμε σε οικογένειες με γενικό νευρικό κλονισμό, εράνους και τηλεπαζάρια μεταχειρισμένων ψηφιακών συσκευών κ.λπ. Συγκλονιστική επιτυχία!

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανοίγουν τα σχολεία με ευχολόγια και τα μισά μέτρα προστασίας
Για τις 14 Σεπτεμβρίου ορίστηκε η έναρξη της σχολικής χρονιάς με τη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη όπως προτείνουν οι ειδικοί να μην είναι στο άμεσο σχέδιο του υπουργείου.
Ανοίγουν τα σχολεία με ευχολόγια και τα μισά μέτρα προστασίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές
Το υπ. Παιδείας, αναλόγως των εξελίξεων στο μέτωπο του κορονοϊού, εξετάζει τα ενδεχόμενα παράτασης του σχολικού έτους, μαθημάτων στις μέρες διακοπών του Πάσχα και εκπαίδευσης εξ αποστάσεως.
Σμίκρυνση της διδακτικής ώρας, τέλος οι εκδρομές

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας