Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά

  • A-
  • A+

Έχουμε τονίσει και με άλλη ευκαιρία ότι η τηλε-«εκπαίδευση» διασύρει την εκπαιδευτική διαδικασία, βαθαίνει τις κοινωνικές ανισότητες και καταδικάζει μια ολόκληρη γενιά στην αμορφωσιά και τη συναισθηματική ανασφάλεια.

Όπως, πολύ εύστοχα, σημειώνουν τα σωματεία εκπαιδευτικών των Κυκλάδων, για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση καταντά μια βασανιστική, ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία, που μόνο εκπαίδευση δεν είναι. Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον εξωθούνται στην ενσωμάτωση της σχολικής αποτυχίας και στον σχολικό αποκλεισμό.  

Η υπουργός Παιδείας νομοθέτησε, ως παροχή δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, την παρακολούθηση του τηλεμαθήματος από σταθερό τηλέφωνο (η οποία χρεώνεται  βέβαια αν κάποια τηλεφωνική σύνδεση δε διαθέτει απεριόριστες κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα), χλευάζοντας μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαίδευση ως λειτούργημα.

Προχθές όλη η Ελλάδα έβλεπε τα παιδιά στο χωριό Πεύκη του δήμου Πύργου και τις συνθήκες «εκπαίδευσής» τους που απείχαν από τις διακηρύξεις του ΥΠΑΙΘ, όσο η Γη από τη Σελήνη.

Το Υπουργείο Παιδείας άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός, εξαίρεση του κανόνα.

Ας δούμε λοιπόν τώρα ένα ακόμη επεισόδιο στο θέμα τηλεκπαίδευση που αποτελεί μόνο τμήμα του παζλ του διασυρμού του σχολείου από το ΥΠΑΙΘ.

Μεταφερόμαστε στο χωριό Ωλένα και πάλι του δήμου Πύργου –και σίγουρα υπάρχουν εκατοντάδες σε όλη την Ελλάδα– όπου οι δηλώσεις του προέδρου και των κατοίκων της Ωλένας, τις οποίες δημοσιεύει το τοπικό μέσο ilialive.gr, αποδομούν το αφήγημα της Νέας Δημοκρατίας, του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, πως όλα είναι καλώς καμωμένα στην τηλεκπαίδευση. Σύνδεση ίντερνετ με χαμηλή ταχύτητα, ένα λάπτοπ ως παροχή από το σχολείο και μάθημα στο κοινοτικό κατάστημα... για λίγους.

Και στην περίπτωση της Ωλένας κάποια παιδιά δεν διαθέτουν ούτε λάπτοπ ούτε ίντερνετ, καθώς τα τιμολόγια του ΟΤΕ στο χωριό είναι δυσβάστακτα και χρειάζεται να πληρώσουν 80 ευρώ το δίμηνο για να έχουν σταθερό τηλέφωνο και internet. Έτσι αναγκάζονται να έρχονται στο κοινοτικό γραφείο, το οποίο έχει ίντερνετ αλλά πολύ χαμηλής ταχύτητας

Η Κωσταντίνα Μπινιέρη μιλώντας στο ilialive.gr ανέφερε ότι «...έρχονται τα παιδιά στο κοινοτικό γραφείο να κάνουν μάθημα, γιατί δεν έχουν να πάρουν ταμπλετ ή λαπτοπ. Δεν είναι μία μέρα, αυτό γίνεται κάθε μέρα. Στο σπίτι δεν έχουμε ούτε τάμπλετ, ούτε υπολογιστή ούτε και ίντερνετ. Αν βάλω ίντερνετ θα πρέπει να πληρώνω κάθε μήνα. Πού να βρεθούν τα χρήματα να πληρώνω κάθε μήνα, έχω δύο παιδιά... Ο ένας ο μεγάλος πάει στην καφετέρια και κάνει μάθημα και ο άλλος έρχεται εδώ στο κοινοτικό γραφείο. Ζήτησα τη βοήθεια του προέδρου και μου έδωσε τα κλειδιά και ήρθε εδώ στο γραφείο να κάνει μάθημα. Είναι άλλο ένα παιδάκι που κάνουν μαζί μάθημα», είπε για τα παιδιά της η κ. Μπινιέρη.

Η Παρασκευή Ντέντη σημείωσε ότι «... εδώ υπάρχουν τα παιδάκια του χωριού και εγώ έχω ένα κοριτσάκι που πάει Β' γυμνασίου και δεν έχουμε ούτε ίντερνετ ούτε υπολογιστές. Τα παιδάκια αυτά πρέπει να μείνουν αγράμματα; Θέλουμε κι εμείς μία βοήθεια. Είμαστε φτωχοί άνθρωποι και δεν μπορούμε να βάλουμε ίντερνετ στα σπίτια μας. Τα παιδιά εξυπηρετούνται στο κέντρο κοινότητας. Ζητάμε μία βοήθεια να δούμε τι θα γίνει με αυτά τα παιδάκια. Πιστεύω ότι και μετά τις γιορτές θα έχουμε τα ίδια μέτρα, τότε τι θα κάνουμε;», αναρωτήθηκε.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τηλε-«εκπαίδευση»: Στα ιδιωτικά πρωί, στα δημόσια καταμεσήμερο
Η μεγάλη πλειονότητά σε ιδιωτικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα διεξάγουν τηλε - «εκπαίδευση» από το πρωί κατά παράβαση τόσο της σχετικής Υπουργικής Απόφασης όσο και της εγκυκλίου.
Τηλε-«εκπαίδευση»: Στα ιδιωτικά πρωί, στα δημόσια καταμεσήμερο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χτες τους έφταιγε η Cisco, σήμερα «έπεσε» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο...
Μετά το φιάσκο της Δευτέρας, για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα συνεχίζονται τα προβλήματα με την πλατφόρμα της Webex για την τηλεκπαίδευση.
Χτες τους έφταιγε η Cisco, σήμερα «έπεσε» το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
Πώς θα λειτουργήσουν από Δευτέρα 9 Νοεμβρίου και για όλο το διάστημα του lockdown σχολεία και σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας
Η μη συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες για τον σχηματισμό διαδικτυακών τμημάτων αποκλείει αρκετούς από αυτούς από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας