• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 12.0°C / 18.0°C
    1 BF
    42%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.5°C / 18.8°C
    2 BF
    53%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.8°C / 16.5°C
    2 BF
    50%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.0°C / 12.0°C
    2 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    11°C 11.3°C / 11.3°C
    2 BF
    56%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    15°C 12.9°C / 14.8°C
    1 BF
    57%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 8.1°C / 11.2°C
    1 BF
    47%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 14.4°C / 14.4°C
    2 BF
    48%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.8°C / 16.1°C
    2 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    2 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    4 BF
    71%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    2 BF
    64%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.3°C / 18.3°C
    2 BF
    56%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.8°C / 11.8°C
    1 BF
    53%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    18°C 16.7°C / 17.7°C
    1 BF
    40%
  • Ρόδος
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    1 BF
    75%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    13°C 12.2°C / 16.7°C
    2 BF
    65%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.1°C / 17.1°C
    1 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.6°C / 16.7°C
    2 BF
    73%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.1°C / 9.1°C
    1 BF
    58%
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά

  • A-
  • A+

Έχουμε τονίσει και με άλλη ευκαιρία ότι η τηλε-«εκπαίδευση» διασύρει την εκπαιδευτική διαδικασία, βαθαίνει τις κοινωνικές ανισότητες και καταδικάζει μια ολόκληρη γενιά στην αμορφωσιά και τη συναισθηματική ανασφάλεια.

Όπως, πολύ εύστοχα, σημειώνουν τα σωματεία εκπαιδευτικών των Κυκλάδων, για κάθε παιδί η τηλεκπαίδευση καταντά μια βασανιστική, ατελέσφορη και αρκετές φορές ανεφάρμοστη διαδικασία, που μόνο εκπαίδευση δεν είναι. Ιδιαίτερα τα παιδιά των πιο φτωχών οικογενειών, τα προσφυγόπουλα, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, τα παιδιά πολύτεκνων οικογενειών, τα παιδιά που διαβιούν σε μη υποστηρικτικό οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον εξωθούνται στην ενσωμάτωση της σχολικής αποτυχίας και στον σχολικό αποκλεισμό.  

Η υπουργός Παιδείας νομοθέτησε, ως παροχή δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, την παρακολούθηση του τηλεμαθήματος από σταθερό τηλέφωνο (η οποία χρεώνεται  βέβαια αν κάποια τηλεφωνική σύνδεση δε διαθέτει απεριόριστες κλήσεις προς σταθερά τηλέφωνα), χλευάζοντας μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και γονείς, απαξιώνοντας την ίδια την εκπαίδευση ως λειτούργημα.

Προχθές όλη η Ελλάδα έβλεπε τα παιδιά στο χωριό Πεύκη του δήμου Πύργου και τις συνθήκες «εκπαίδευσής» τους που απείχαν από τις διακηρύξεις του ΥΠΑΙΘ, όσο η Γη από τη Σελήνη.

Το Υπουργείο Παιδείας άφησε να εννοηθεί ότι πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός, εξαίρεση του κανόνα.

Ας δούμε λοιπόν τώρα ένα ακόμη επεισόδιο στο θέμα τηλεκπαίδευση που αποτελεί μόνο τμήμα του παζλ του διασυρμού του σχολείου από το ΥΠΑΙΘ.

Μεταφερόμαστε στο χωριό Ωλένα και πάλι του δήμου Πύργου –και σίγουρα υπάρχουν εκατοντάδες σε όλη την Ελλάδα– όπου οι δηλώσεις του προέδρου και των κατοίκων της Ωλένας, τις οποίες δημοσιεύει το τοπικό μέσο ilialive.gr, αποδομούν το αφήγημα της Νέας Δημοκρατίας, του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης, πως όλα είναι καλώς καμωμένα στην τηλεκπαίδευση. Σύνδεση ίντερνετ με χαμηλή ταχύτητα, ένα λάπτοπ ως παροχή από το σχολείο και μάθημα στο κοινοτικό κατάστημα... για λίγους.

Και στην περίπτωση της Ωλένας κάποια παιδιά δεν διαθέτουν ούτε λάπτοπ ούτε ίντερνετ, καθώς τα τιμολόγια του ΟΤΕ στο χωριό είναι δυσβάστακτα και χρειάζεται να πληρώσουν 80 ευρώ το δίμηνο για να έχουν σταθερό τηλέφωνο και internet. Έτσι αναγκάζονται να έρχονται στο κοινοτικό γραφείο, το οποίο έχει ίντερνετ αλλά πολύ χαμηλής ταχύτητας

Η Κωσταντίνα Μπινιέρη μιλώντας στο ilialive.gr ανέφερε ότι «...έρχονται τα παιδιά στο κοινοτικό γραφείο να κάνουν μάθημα, γιατί δεν έχουν να πάρουν ταμπλετ ή λαπτοπ. Δεν είναι μία μέρα, αυτό γίνεται κάθε μέρα. Στο σπίτι δεν έχουμε ούτε τάμπλετ, ούτε υπολογιστή ούτε και ίντερνετ. Αν βάλω ίντερνετ θα πρέπει να πληρώνω κάθε μήνα. Πού να βρεθούν τα χρήματα να πληρώνω κάθε μήνα, έχω δύο παιδιά... Ο ένας ο μεγάλος πάει στην καφετέρια και κάνει μάθημα και ο άλλος έρχεται εδώ στο κοινοτικό γραφείο. Ζήτησα τη βοήθεια του προέδρου και μου έδωσε τα κλειδιά και ήρθε εδώ στο γραφείο να κάνει μάθημα. Είναι άλλο ένα παιδάκι που κάνουν μαζί μάθημα», είπε για τα παιδιά της η κ. Μπινιέρη.

Η Παρασκευή Ντέντη σημείωσε ότι «... εδώ υπάρχουν τα παιδάκια του χωριού και εγώ έχω ένα κοριτσάκι που πάει Β' γυμνασίου και δεν έχουμε ούτε ίντερνετ ούτε υπολογιστές. Τα παιδάκια αυτά πρέπει να μείνουν αγράμματα; Θέλουμε κι εμείς μία βοήθεια. Είμαστε φτωχοί άνθρωποι και δεν μπορούμε να βάλουμε ίντερνετ στα σπίτια μας. Τα παιδιά εξυπηρετούνται στο κέντρο κοινότητας. Ζητάμε μία βοήθεια να δούμε τι θα γίνει με αυτά τα παιδάκια. Πιστεύω ότι και μετά τις γιορτές θα έχουμε τα ίδια μέτρα, τότε τι θα κάνουμε;», αναρωτήθηκε.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παράταση δίχως νόημα
Η παράταση του σχολικού έτους προβληματίζει και αναστατώνει τους μαθητές, οι οποίοι καλούνται να προσέλθουν στο σχολικό πλαίσιο με πληθώρα περιορισμών και απαγορεύσεων.
Παράταση δίχως νόημα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
Ανοιχτή Επιστολή προς τον υφυπουργό παιδείας Άγγελο Συρίγο απέστειλε εκπαιδευτικός του 3ου ΓΕΛ Κερατσινίου, εξηγώντας γιατί εναντιώνεται στην τηλεκπαίδευση ως μέσο αντιμετώπισης των μαθητικών καταλήψεων.
«Γιατί επώνυμα αρνούμαι την παροχή τηλεκπαίδευσης στο υπό κατάληψη σχολείο μου»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μένουμε μέσα» για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/1 χωρίς μέτρα προστασίας!
Είναι φανερό ότι παίζουν την κολοκυθιά με τις ημερομηνίες επανέναρξης και τη χρησιμοποίηση της γνώμης των «ειδικών» κατά το δοκούν.
«Μένουμε μέσα» για να ανοίξουν τα σχολεία στις 11/1 χωρίς μέτρα προστασίας!

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας