Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Cisco «αδειάζει» το Υπ. Παιδείας για το νέο φιάσκο στην τηλεκπαίδευση
DREAMSTIME

Η Cisco «αδειάζει» το Υπ. Παιδείας για το νέο φιάσκο στην τηλεκπαίδευση

  • A-
  • A+
Για «μεμονωμένες περιπτώσεις» έκαναν λόγο πηγές του Υπουργείου, παρά τα σοβαρά προβλήματα σύνδεσης, τα οποία παραδέχθηκε η ίδια η εταιρεία.

Στην παραδοχή πως υπήρξε πρόβλημα σήμερα με τη χρήση της πλατφόρμας Webex από εκπαιδευτικούς και μαθητές δημοτικού και νηπιαγωγείου, στο πλαίσιο της τηλεκπαίδευσης, προχώρησε η Cisco. Μάλιστα, στέλεχος της εταιρείας ευχαρίστησε τους χρήστες για την «υπομονή» τους και άφησε να εννοηθεί πως το πρόβλημα ακόμα δεν έχει λυθεί και πως η υπηρεσία δεν έχει επανέλθει στην κανονική ροή της. 

«Η Cisco γνωρίζει το ζήτημα που έχει προκύψει σχετικά με το Webex meetings. Ευχαριστούμε τους χρήστες και τους συνεργάτες μας για την υπομονή τους καθώς εργαζόμαστε εντατικά για τη διερεύνηση του προβλήματος και την επαναφορά της υπηρεσίας», ανέφερε χαρακτηριστικά η Έλενα Πρασσάκη, διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ της Cisco για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα, πηγές του Υπουργείου Παιδείας έκαναν λόγο για «μεμονωμένες περιπτώσεις» που αντιμετώπισαν προβλήματα στη σύνδεσή τους και υποστήριζαν πως δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα κεντρικά, ούτε στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ούτε στην πλατφόρμα webex. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στις 15.51 σήμερα, ήταν «συνδεδεμένα πάνω από 47.000 τμήματα Δημοτικού και Νηπιαγωγείου που αντιστοιχούν σε 700.000 μαθητές». Σημειώνεται ωστόσο ότι το σύνολο των μαθητών σε δημοτικά και νηπιαγωγεία ανέρχεται σε 722.851, ενώ το σύνολο των τμημάτων αγγίζει τα 46.751. Βεβαίως, ο αριθμός των τμημάτων είναι μεγαλύτερος, καθώς συνδέονται και εκπαιδευτικοί για να κάνουν δοκιμαστικά.

Νωρίτερα, μάλιστα, το Υπουργείο έκανε λόγο για «περαιτέρω ενίσχυση της δυνατότητας πρόσβασης όλων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση», ισχυριζόμενο μεταξύ άλλων πως «έχουν ήδη εξασφαλισθεί» περισσότερες από 90.000 φορητές συσκευές (λάπτοπ, τάμπλετ) για μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσω ΕΣΠΑ και ιδιωτικών δωρεών. Ωστόσο, δάσκαλοι και γονείς υποστηρίζουν ότι δεν ήρθε στην κατοχή τους καμία σχετική συσκευή από το Υπουργείο.

Η πραγματικότητα

Καταγγελίες από διάφορες περιοχές της Ελλάδας σημείωναν πως μόνο την πρώτη ώρα (από τις 2 το μεσημέρι έως τις 3) μπορούσαν δάσκαλοι και μικροί μαθητές να συνδεθούν κανονικά στην πλατφόρμα (και μάλιστα, όχι όλοι). Από τις 3 το μεσημέρι και μετά, ωστόσο, η πλειονότητα δεν μπορούσε καν να αποκτήσει πρόσβαση σύνδεσης στην πλατφόρμα ή η σύνδεση ήταν προσωρινή και στη συνέχεια το σύστημα τούς πετούσε έξω. 

Ακόμα και στις περιπτώσεις που κάποιοι κατάφερναν να συνδεθούν για λίγα λεπτά, κατήγγειλαν πως δεν είχαν εικόνα ή δεν είχαν ήχο (ή ο ήχος ήταν πολύ κακής ποιότητας). 

Οι πολιτικές αντιδράσεις 

«Για ακόμη μία φορά η τηλεκπαίδευση δεν λειτουργεί και χιλιάδες μαθητές μένουν στον αέρα. Δυστυχώς, έτσι όπως τα έχει καταφέρει η κα Κεραμέως, η είδηση θα ήταν να λειτουργούσε. Το φιάσκο για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς συνεχίζεται και η κα Κεραμέως πανηγυρίζει» σχολιάζει δηκτικά ο ΣΥΡΙΖΑ για τα σημερινά προβλήματα.

«Πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης σε δημοτικά και νηπιαγωγεία και το μαρτύριο συνεχίζεται. Το σύστημα είναι στα όριά του. Παιδιά πετιούνται εκτός, μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν ακούγονται. Με απλά λόγια δεν μπορεί να γίνει με τίποτα μάθημα. Την ίδια στιγμή - και δικαιολογημένα - οι γονείς είναι έξαλλοι. Πολλοί έχουν φύγει από τις δουλειές τους για να βοηθήσουν τα παιδιά τους, που είναι μικρά και δεν μπορούν να συνδεθούν και να διαχειριστούν μόνα τους αυτή την κατάσταση. Αυτό δεν είναι φιάσκο. Είναι αθλιότητα! Και πρέπει η κυβέρνηση να πάψει να σφυρίζει αδιάφορα και να αραδιάζει αριθμούς χωρίς αντίκρυσμα» αναφέρει μεταξύ άλλων το ΚΚΕ σε σχόλιό του.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά
Στην περίπτωση της Ωλένας κάποια παιδιά δεν διαθέτουν ούτε λάπτοπ ούτε ίντερνετ, καθώς τα τιμολόγια του ΟΤΕ στο χωριό είναι δυσβάστακτα...
Τηλε-απομόρφωση: Από την Πεύκη στην Ωλένα και στα γύρω χωριά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τηλεκπαίδευση - κοκορέτσι
Επίθεση στην κυβέρνηση των «αρίστων» εξαπέλυσε ο Αλέξης Τσίπρας με αφορμή την απαράδεκτη εικόνα πέντε μαθητών του Δημοτικού σε ορεινό οικισμό της Ηλείας που κάνουν εξ αποστάσεως μάθημα σε ημιυπαίθρια ψησταριά.
Τηλεκπαίδευση - κοκορέτσι
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τάμπλετ ακούμε και τάμπλετ δεν βλέπουμε στα σχολεία
Παρά τη διαβεβαίωση του πρωθυπουργού ότι θα ζητούσε από τη Νίκη Κεραμέως να επισπεύσει τη διανομή ηλεκτρονικού εξοπλισμού, ελάχιστος αριθμός φορητών υπολογιστών έχει δοθεί σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Τάμπλετ ακούμε και τάμπλετ δεν βλέπουμε στα σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς θα λειτουργήσουν από Δευτέρα τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία
Με εκπαιδευτική τηλεόραση από Δευτέρα και υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από Τετάρτη θα συνεχίσουν τη σχολική χρονιά οι μαθητές του δημοτικού, καθώς ο ιός σαρώνει τη χώρα.
Πώς θα λειτουργήσουν από Δευτέρα τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας