Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου

  • A-
  • A+
Στο εξώδικο αναλύονται τα καθήκοντα των εκπαιδευτικών όπως προσδιορίζονται από το Σύνταγμα και στοιχειοθετείται ως αβάσιμη η απαίτηση του υπ. Παιδείας για υποχρεωτική παρουσία στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση υπό την απειλή περικοπών. ● Οι εκπαιδευτικοί καλούν το υπουργείο να μην προχωρήσει σε πράξη περικοπής μισθών και προειδοποιούν για προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια.

Εξώδικο ετοιμάζονται να στείλουν οι καθηγητές υπό κατάληψη γυμνασίων-λυκείων προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τις οδηγίες του υπουργείου Παιδείας να περικοπούν οι αποδοχές τους λόγω της αποχής από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Το πρότυπο εξωδίκου που συντάχθηκε με πρωτοβουλία της ΑΔΕΔΥ άρχισε να αποστέλλει, από χθες, η ΟΛΜΕ σε όλες τις τοπικές οργανώσεις εκπαιδευτικών, προκειμένου με τη σειρά τους να στείλουν στις αρμόδιες διευθύνσεις. Βασικά επιχειρήματα είναι η έλλειψη νομοθετικής ρύθμισης που να προβλέπει σαφώς ως έννομη συνέπεια την περικοπή αποδοχών λόγω αποχής από την τηλεκπαίδευση αλλά και η απουσία των συνταγματικών και νομοθετικών εγγυήσεων ώστε να θεωρηθεί η τηλεκπαίδευση «καθήκον» και η αποχή από αυτό λόγος τιμωρίας.

Επιχειρηματολογία

Συγκεκριμένα, βάσει και της γνωμοδότησης που η ίδια η ΟΛΜΕ ζήτησε από την ΑΔΕΔΥ, αναφέρεται στο εξώδικο, με το οποίο καλούν να μην εκδοθεί πράξη περικοπής μισθών και προειδοποιούν για προσφυγή στα αρμόδια δικαστήρια:

Α) Το καθήκον του εκπαιδευτικού «προσδιορίζεται κι οριοθετείται» υπό το φως και το πνεύμα των συνταγματικών εγγυήσεων που κατοχυρώνουν την υποχρέωση του κράτους να διασφαλίζει την υγιεινή και ασφάλεια των χώρων εργασίας, την καθολική συμμετοχή των μαθητών, τη δωρεάν παροχή των μέσων εκπαίδευσης, την αποτελεσματική άσκηση των δικαιωμάτων μαθητών και εκπαιδευτικών μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται η διεκδίκηση διαμόρφωσης συνθηκών διεξαγωγής μαθημάτων στις σχολικές αίθουσες με τρόπο που δεν θα θέτει εν κινδύνω την υγεία τους.

Β) Επειδή, ελλείψει των ανωτέρω συνταγματικών και νομοθετικών εγγυήσεων, η υποχρεωτικώς επιβαλλόμενη παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς με δικά τους μέσα και εξοπλισμό, στην οποία πολλοί μαθητές δεν μπορούν να μετάσχουν λόγω ελλείψεως των αναγκαίων πόρων, και η ταυτόχρονη επιβολή της υποχρεώσεως στους εκπαιδευτικούς να τιμωρήσουν τους μαθητές που συμμετέχουν στις καταλήψεις, διεκδικώντας μέτρα προστασίας της υγείας τους, με αποκλεισμό τους από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και με ταυτόχρονη επιβολή σε τούτους απουσιών με κίνδυνο να μην περατώσουν τη σχολική χρονιά, δεν δύναται να θεωρηθεί «καθήκον» των εκπαιδευτικών, η αποχή από την άσκηση του οποίου να μπορεί να επισύρει νομίμως την οικονομική συνέπεια της περικοπής των αποδοχών τους κατά τη διάταξη του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015.

Και δεν δύναται να θεωρηθούν καθήκοντα των εκπαιδευτικών οι δύο αυτές υποχρεώσεις που θέτει η ΚΥΑ με αρ. 131451/ΓΔ4/30-09-2020, διότι κείνται εκτός του συστήματος και πνεύματος των συνταγματικών και νομοθετικών διατάξεων που διέπουν ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΩΣ την παροχή πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από το κράτος.

Γ) Ελλείψει ρητής νομοθετικής ρυθμίσεως που να προβλέπει σαφώς ως έννομη συνέπεια την περικοπή των αποδοχών των εκπαιδευτικών που απέχουν από την υποχρεωτική παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τις προϋποθέσεις που θέτει η ΚΥΑ με αριθμ. 131451/ΓΔ4/2020 (ΦΕΚ Β΄4264/30.9.2020) λόγω συμμετοχής τους σε απεργία-αποχή, η περικοπή των αποδοχών τους σε μία τέτοια περίπτωση παρίσταται ανεπίτρεπτη, αφού στηρίζεται σε αναλογική ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 25 παρ.2 ν.4354/2015 η οποία ως εξαιρετική διάταξη, που εισάγει περιορισμό δικαιώματος, είναι στενώς ερμηνευτέα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
Δραματικά στοιχεία για την ψηφιακή κατάσταση των σχολείων της χώρας. Το υπουργείο Παιδείας κάνει σχέδια επί χάρτου με πειράματα για βάρδιες, όταν υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις.
Οι μισές σχολικές αίθουσες δεν έχουν ίντερνετ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
Πώς θα λειτουργήσουν από Δευτέρα 9 Νοεμβρίου και για όλο το διάστημα του lockdown σχολεία και σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Υποχρεωτική τηλεκπαίδευση από αύριο, στα θρανία μόνο οι μικροί μαθητές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χωρίς οδηγίες πλεύσης στον ωκεανό της πανδημίας
Ζητούν το ειδικό καθηκοντολόγιο μέσα κι έξω από την τάξη, με ή χωρίς κρούσματα, αλλά και στο ενδεχόμενο σκληρής αντίδρασης εις βάρος τους από γονείς αρνητές ● Οι δήμοι κάνουν αγώνα δρόμου για να προλάβουν να...
Χωρίς οδηγίες πλεύσης στον ωκεανό της πανδημίας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας