Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας

  • A-
  • A+
Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αφήνει εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες παιδιά, που τα ίδια ή πρόσωπα του στενού τους περιβάλλοντος αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο, καθώς η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων προϋποθέτει την παρουσία 15 τουλάχιστον ατόμων.

Χωρίς καμία κάλυψη έχει αφήσει το υπουργείο Παιδείας μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίοι μέχρι και σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις έχουν μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οχι λόγω καταλήψεων, όπως θέλει να πείσει η υπουργός Νίκη Κεραμέως, αλλά εξαιτίας δικών της πρωτοβουλιών.

Στα μέσα Σεπτεμβρίου εστάλη εγκύκλιος στα σχολεία σύμφωνα με την οποία η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διαδικτυακά τμήματα) παρέχεται μεταξύ άλλων σε μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή κοντινά τους συγγενικά πρόσωπα νοσούν από Covid-19. Ωστόσο, ο σχηματισμός τέτοιων διαδικτυακών τμημάτων προϋποθέτει την ύπαρξη τουλάχιστον 15 μαθητών, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει τεράστιο κώλυμα σε πολλές περιοχές της χώρας, με παιδιά να αποκλείονται πρακτικά από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οπως μας μεταφέρει γονέας (τα στοιχεία του στη διάθεση της εφημερίδας), στην Ανατολική Θεσσαλονίκη όπου και κατοικεί δεν έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών, με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά επί ένα μήνα τώρα να μην έχουν κάνει καθόλου μάθημα.

«Ο μικρός αρρώστησε το καλοκαίρι και από το νοσοκομείο μάς είπαν ότι πρέπει να τον προφυλάσσουμε από ιώσεις κ.λπ. Στην αρχή της χρονιάς ενημερώσαμε το σχολείο και προσκομίσαμε τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το παιδί ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Ημασταν σε συνεχή επαφή με τη διεύθυνση του σχολείου, απ’ όπου μας έλεγαν ότι τις ηλεκτρονικές τάξεις θα αναλάβουν δάσκαλοι οι οποίοι επίσης ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Πράγματι, το παιδί έκανε μάθημα μία μέρα, όμως ύστερα από την πιο αυστηροποιημένη εγκύκλιο του υπουργείου που εστάλη στα σχολεία, πολλοί εκπαιδευτικοί που μέχρι τότε υπάγονταν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου εξαιρέθηκαν και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις σχολικές μονάδες, αφήνοντας έτσι ακάλυπτα τα παιδιά που παρέμεναν σπίτι», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πατέρας μαθητή της ΣΤ’ Δημοτικού και προσθέτει:

«Μετά ξεκίνησε νέος μαραθώνιος. Από τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μου είπαν ότι οργανώνονται, ότι καταγράφουν τα παιδιά και προσπαθούν να φτιάξουν τάξεις. Ετσι, φτάσαμε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας για να ξεκινήσουν τα μαθήματα και αυτό χωρίς να έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός των μαθητών, αλλά με πρωτοβουλία της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και μόνο ύστερα από πίεση των γονιών».

Σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου (voria.gr) διαβάζουμε ότι μόνο στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η οποία περιλαμβάνει τους δήμους Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Πυλαίας-Χορτιάτη, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, στα τέλη Σεπτέμβρη είχαν καταγραφεί 165 μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, με τους αριθμούς να είναι αντίστοιχοι και σε άλλες μεγάλες περιφέρειες της χώρας.

Ο Εθνικός Αντιπρόσωπος της ΓΣΕΕ στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία, δρ Ανδρέας Δ. Στοϊμενίδης, σχολιάζοντας το ζήτημα του αποκλεισμού χιλιάδων παιδιών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, μας λέει ότι δημιουργούνται διαφορετικές ταχύτητες εντός εκπαίδευσης, με αυτούς τους μαθητές και τις οικογένειές τους να μετατρέπονται σε πολίτες τρίτης κατηγορίας.

«Οι εξαγγελίες περί ίσων ευκαιριών φαίνεται να χάνουν το νόημά τους. Εδώ και πάρα πολλούς μήνες, γνώριζαν τι έπρεπε να γίνει, ωστόσο φαίνεται να αδιαφόρησαν. Πρόκειται αλήθεια για επιχειρησιακή ανικανότητα ή μήπως για κοινωνική αναλγησία; Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια πολιτική που στην πράξη ωθεί τους γονείς –όσους γονείς μπορούν– να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία. Μήπως τελικά η δημόσια εκπαίδευση δεν αποτελεί προτεραιότητα;» μας λέει ο κ. Στοϊμενίδης.

Σχετικές ερωτήσεις για το ζήτημα έχουν καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Χάρης Μαμουλάκης, ερώτηση την οποία συνυπογράφουν ακόμη 44 βουλευτές του κόμματος καθώς και η Χαρά Κεφαλίδου, τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Δράμας του Κινήματος Αλλαγής.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνεχίζουν οι μαθητές τον αγώνα σε πείσμα του κυβερνητικού εκφοβισμού
Νέα συγκέντρωση των μαθητών για τη διεκδίκηση των αιτημάτων τους έξω από το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου.
Συνεχίζουν οι μαθητές τον αγώνα σε πείσμα του κυβερνητικού εκφοβισμού
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου
Εξώδικο καθηγητών υπό κατάληψη γυμνασίων-λυκείων προς τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μετά από περικοπές των αποδοχών τους λόγω της αποχής από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
«Μπάζει» συνταγματικά η τιμωρία του υπουργείου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρωτοβουλία ανατροπής της υπουργικής απόφασης
Περισσότεροι από 90 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη υπογράψει το κείμενο της «Πρωτοβουλίας άρνησης και ανατροπής» της απόφασης του υπουργείου Παιδείας που επιβάλλει τηλεκπαίδευση σε όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη.
Πρωτοβουλία ανατροπής της υπουργικής απόφασης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας