Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ανοιχτή επιστολή των μαθητών του ΠΣΠΑ για τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό
EUROKINISSI/ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Ανοιχτή επιστολή των μαθητών του ΠΣΠΑ για τις ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό

  • A-
  • A+

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αποστέλλει το 15μελές του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΠΣΠΑ), για να θυμίσει για μια ακόμη φορά τις μεγάλες ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Όπως σημειώνουν μεταξύ άλλων οι μαθητές του ΠΣΠΑ, «οι περισσότερες εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας μαζί και εμείς, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, υπολειτουργούν με αδικαιολόγητες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και πολλές ώρες χαμένες κάθε εβδομάδα». 

Η επιστολή προς την υπουργό Παιδείας

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Κυρία Νίκη Κεραμέως

Αθήνα, 5 Οκτωβρίου 2020

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, 

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε το εξαιρετικά σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το σχολείο μας για ακόμα μια χρονιά.

Από τις αρχές της τρέχουσας σχολικής περιόδου υπάρχουν σημαντικά κενά στο διδακτικό προσωπικό βασικών μαθημάτων όπως της Κοινωνιολογίας, των Φιλολογικών, της Φυσικής, της Χημείας, της Γεωγραφίας, των Γαλλικών, των Αγγλικών, της Πληροφορικής και των Θρησκευτικών. Πιο συγκεκριμένα οι διδακτικές ώρες που ματαιώνονται σε Γυμνάσιο και Λύκειο κάθε εβδομάδα είναι οι εξής:

22 ώρες Φιλολογικών μαθημάτων (ΠΕ02)
14 ώρες Πληροφορικής (ΠΕ86)
10 και 8 ώρες Γαλλικών (δύο εκπαιδευτικοί ΠΕ05)
8 ώρες Κοινωνικών Επιστημών (εκ των οποίων 6 ώρες είναι για το μάθημα κατεύθυνσης της Κοινωνιολογίας στην Γ΄ Λυκείου ΠΕ78)
8 ώρες Αγγλικών (ΠΕ06)
6 ώρες Γεωγραφίας (ΠΕ04.05)
4 ώρες Φυσικής (ΠΕ04.01)
4 ώρες Θρησκευτικών (ΠΕ01)
3 ώρες Χημείας (ΠΕ04.02)
 
Εκ των πραγμάτων όπως αντιλαμβάνεστε, το θέμα είναι πολύ σοβαρό και αφορά όλες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου. Θα θέλαμε να σας τονίσουμε ότι δεν πραγματοποιείται το βασικό μάθημα της Κοινωνιολογίας στην κατεύθυνση των Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου, στο οποίο οι μαθητές καλούνται να εξεταστούν τον Ιούνιο του 2021. Συνολικά 87 ώρες δεν πραγματοποιούνται στο σχολείο μας εβδομαδιαίως.

Το σχολείο μας υπολειτουργεί και εμείς οι μαθητές, εν μέσω πανδημίας, καλούμαστε να δώσουμε πανελλαδικές εξετάσεις χωρίς να γνωρίζουμε εάν και πότε θα διδαχτούμε βασικά, πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Επιπλέον, προξενεί εντύπωση το γεγονός ότι, μολονότι δηλώσατε δημοσίως για τις προσλήψεις και τοποθετήσεις των αναπληρωτών καθηγητών ότι «ολοκληρώθηκαν πιο νωρίς από όλα τα προηγούμενα χρόνια», οι περισσότερες εκπαιδευτικές μονάδες της χώρας μαζί και εμείς, το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών, υπολειτουργούν με αδικαιολόγητες ελλείψεις διδακτικού προσωπικού και πολλές ώρες χαμένες κάθε εβδομάδα.

Για τους παραπάνω λόγους επιλέγουμε συνειδητά να σας παρουσιάσουμε τα προβλήματά μας και να διαμαρτυρηθούμε γι' αυτά μέσω της παρούσας επιστολής μας. Κατανοούμε την δύσκολη περίοδο και τις πρωτόγνωρες συνθήκες που βιώνουμε όλοι μας, ωστόσο η κατάσταση αυτή δεν πρέπει να συνεχιστεί. Κατόπιν τούτου, σας παρακαλούμε θερμά να προχωρήσετε χωρίς χρονοτριβή στον διορισμό του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού στο σχολείο μας.

Μετά τιμής 

το 15μελές Συμβούλιο Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Αθηνών. Συνυπογράφει το 15μελές Συμβούλιο του Γυμνασίου του Π.Σ.Π.Α.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
Καταγράφονται καταγγελίες από καθηγητές ότι κατά τη διάρκεια του μαθήματός τους, εισέρχονται μαθητές με ψευδώνυμο ή άσχετοι μαθητές ή –ακόμα χειρότερα– μαθητές με όνομα άλλου συμμαθητή τους.
Νέο φιάσκο: και τρίτα άτομα μπαίνουν στην τηλεκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στα κάγκελα εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλονίκη
Την απαράδεκτη κατάσταση στη λειτουργία του 90ού δημοτικού σχολείου της Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν για άλλη μια φορά οι γονείς. Οι γονείς διαμαρτύρονται ακόμη και για το θέμα της επικείμενης εγκατάστασης των...
Στα κάγκελα εκπαιδευτικοί και γονείς στη Θεσσαλονίκη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς ως… απεργοσπάστες
Οργή μετά την απόφαση Κεραμέως για αναπλήρωση των χαμένων ωρών σε κάθε γιορτή και σχόλη και επιβολή της τηλεκπαίδευσης στα υπό κατάληψη σχολεία
Προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν τους εκπαιδευτικούς ως… απεργοσπάστες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα
Πληθαίνουν τα κρούσματα κορονοϊού στις σχολικές μονάδες. Ξεπέρασαν τα 100, τα σχολεία και τα τμήματα που παραμένουν κλειστά.
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας