Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνεχίζουν οι μαθητές τον αγώνα σε πείσμα του κυβερνητικού εκφοβισμού
ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Συνεχίζουν οι μαθητές τον αγώνα σε πείσμα του κυβερνητικού εκφοβισμού

  • A-
  • A+
Η κλιμακούμενη αδιάλλακτη στάση της Ν. Κεραμέως με τιμωρητικά μέτρα κατά των καταληψιών ρίχνει λάδι στη φωτιά, αφήνοντας άλυτα τα προβλήματα ασφάλειας, αλλά και τα διδακτικά κενά.

Την τελευταία εβδομάδα, η κυβέρνηση κορύφωσε την επίθεσή της απέναντι στους μαθητές και τις μαθήτριες που ζητούν ποιοτική Παιδεία και Υγεία. Εκβιαστικά, την περασμένη Παρασκευή, η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, αποφάσισε ότι οι χαμένες ώρες μαθημάτων λόγω καταλήψεων θα αναπληρωθούν σε γιορτές και αργίες, ενώ στα σχολεία που συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά η τηλεκπαίδευση.

Βέβαια, η υπουργός αποκλείει από την εξ αποστάσεως διδασκαλία όσους μαθητές συμμετέχουν στις καταλήψεις, σε μια άνευ προηγουμένου καταστρατήγηση του Συντάγματος και του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης, και ενώ εκκρεμεί η συμμόρφωση του υπουργείου με τη γνωμοδότηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα αναφορικά με την εφαρμογή του μέτρου της τηλεκπαίδευσης.

Η υπουργική απόφαση ξεσήκωσε έντονες αντιδράσεις: χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες βγήκαν στους δρόμους διαμαρτυρόμενοι για την ανυποχώρητη στάση του υπουργείου, εκπαιδευτικοί διαμηνύουν ότι δεν θα γίνουν δερβέναγες του υπουργείου και συντάσσονται με τον αγώνα των παιδιών, ενώ οι γονείς κατηγορούν την κυβέρνηση ότι λαμβάνει εκβιαστικά και υποκριτικά μέτρα. Το υπουργείο από την πλευρά του προσπαθεί να πείσει ότι τα μέτρα είναι «παιδαγωγικά», με την υπουργό να λέει ότι «διάλογος γίνεται με ανοιχτά σχολεία».

Ανοιχτά αλλά υποστελεχωμένα, με τεράστια διδακτικά κενά και περισσότερους από 22 μαθητές στοιβαγμένους σε μικροσκοπικές αίθουσες όπου δεν τηρούνται τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Ας κλείνουν τα σχολεία (μέχρι στιγμής 134 σχολικές μονάδες έχουν αναστείλει πλήρως ή μερικώς τη λειτουργία τους) λόγω κρουσμάτων κορονοϊού, αρκεί πίσω από τις μάσκες μαθητών και εκπαιδευτικών να μην ακούγεται «κιχ».

Η έλλειψη διάθεσης όχι μόνο για εξεύρεση λύσης στα προβλήματα που θέτουν οι άμεσα εμπλεκόμενοι, αλλά και για διάλογο, είναι πρόδηλη. Πρώτα, η κυβέρνηση έθεσε στην υπηρεσία της τα φίλα προσκείμενα και καλοπληρωμένα μέσα, τα οποία επιδόθηκαν σε αγώνα κατασυκοφάντησης του μαθητικού κινήματος. Ακούσαμε για βανδαλισμούς σχολείων, όχι όμως για τους μαθητές που συγκεντρώνουν χρήματα για να ενισχύσουν οικονομικά το κυλικείο που λειτουργεί στο σχολείο τους και παραμένει κλειστό τις μέρες της κατάληψης. Μιλούσαν για «καταλήψεις-υγειονομικές βόμβες» αλλά σιωπούσαν για τη σαρδελοποίηση εντός των τάξεων μετά την αύξηση του αριθμού των μαθητών με νόμο της υπουργού Παιδείας, που ψηφίστηκε μέσα στην καραντίνα.

Αλλοι υποστήριξαν ότι δήθεν οι μαθητές είναι αρνητές της μάσκας, ωστόσο όταν το πρώτο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο πραγματοποιήθηκε με τους συμμετέχοντες να τηρούν όλα τα μέτρα ασφάλειας και τα πανό να αναγράφουν με σαφήνεια ότι ζητούν εξασφάλιση των μέτρων προστασίας και τη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, διεκδικώντας τη λειτουργία ολιγομελών τμημάτων και την πρόσληψη εκπαιδευτικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας, τότε κατέρρευσε το αφήγημα των «τεμπέληδων που θέλουν να χάσουν μάθημα».

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Ακολούθησε ο εκφοβισμός. Είδαμε άνδρες της Αστυνομίας να απειλούν παιδιά και τους γονείς τους ότι θα τους κλείσουν φυλακή με ποινικούς αν δεν σταματήσουν την κατάληψη. Είδαμε μαθητές Γυμνασίου να σέρνονται χαράματα σε Αστυνομικό Τμήμα και εισαγγελείς να παραγγέλνουν έρευνες προκειμένου να «σπάσουν» οι καταλήψεις. Είδαμε «αγανακτισμένους» γονείς να τραμπουκίζουν παιδιά και αφηνιασμένους διευθυντές να επιχειρούν με κόφτες να εισβάλουν στα σχολεία.

Τα παραπάνω ατσάλωσαν τους μαθητές, με όλο και περισσότερα σχολεία να αποφασίζουν να προχωρήσουν σε κατάληψη. Η κυβέρνηση λοιπόν αποφάσισε να γκρεμίσει γέφυρες, με εκπροσώπους της να χαρακτηρίζουν «αλητάκια» και «κακομαθημένα» τους αγωνιζόμενους νεολαίους και την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να αποτελεί την κορωνίδα της προσπάθειας να μπει τέλος στο μαθητικό κίνημα.

«Τώρα τολμάτε να λέτε στα κανάλια ότι θέλετε δήθεν διάλογο ενώ η κυβέρνηση δεν έχει πει ούτε μισή λέξη για τα συγκεκριμένα μας αιτήματα, για τα οποία δεκάδες χιλιάδες μαθητές δύο εβδομάδες τώρα βγαίνουμε στον δρόμο, κλείνουμε τα σχολεία μας» αναφέρει η ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας, που το Σάββατο καλούσε σε συνεδρίαση στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι από τουλάχιστον 180 σχολεία. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου, στις 12.00, ενώ συνεχίζουν να οργανώνουν τον αγώνα τους μέσω διασκέψεων των κατά τόπους μαθητικών επιτροπών.

Αιτήματα

«Δεν φοβόμαστε και δεν υποτασσόμαστε. Καταφέραμε να ακουστούν τα αιτήματά μας και αυτό τους ενόχλησε. Μία κατάληψη θέλει προσπάθεια για να την κρατήσουμε, να την περιφρουρήσουμε. Ακόμη και αν ορισμένα σχολεία σταματήσουν, οι μαθητές θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας με άλλους τρόπους» μας λέει η Κωνσταντίνα από το 26ο ΓΕΛ Αθήνας.

«Ο κύριος Μπογδάνος και ο κύριος Γεωργιάδης μας λένε “μαϊμούδες” και ότι θα έπρεπε οι γονείς να είναι πιο σκληροί και να μας δέρνουν. Είμαστε απέναντι. Δεν έχω κανένα λόγο να συνδιαλέγομαι με ανθρώπους που με λένε μαϊμού δημόσια. Είναι υποχρέωση του κράτους να αλλάξουν τα πράγματα και αν δεν το κάνουν, εμείς θα συνεχίσουμε τους αγώνες μας, είτε για μία βδομάδα είτε για πέντε μήνες», λέει ο Δ., μαθητής της Γ’ Λυκείου στο 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας.

Αίθουσες

Με περίπου 240 μαθητές, αρκετές μικρές αίθουσες και τμήματα με περισσότερους από 25 μαθητές, το 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας συνεχίζει τις κινητοποιήσεις, με τους μαθητές να δηλώνουν ότι δεν τους τρομάζουν οι τηλε-απουσίες και η επιβολή της τηλεκπαίδευσης. «Την επομένη των δηλώσεων της υπουργού υπήρξε μεγάλη συμμετοχή στη συζήτηση που έγινε για τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, γεγονός που δείχνει ότι όσο εντείνεται η κατάσταση τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αντίδραση. Είναι τεράστια υποκρισία να λέει το υπουργείο πως νοιάζεται για τη μόρφωσή μας, ότι πρέπει να ανοίξουμε για να προχωρήσει η ύλη» υποστηρίζει ο Α. που θέλει να δώσει για την Καλών Τεχνών, όμως, όπως μας λέει, η ύλη δύσκολα προχωρά αφού δεν υπάρχουν τα μαθήματα της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης στο ωρολόγιο πρόγραμμα ούτε φυσικά καθηγητές να τα διδάξουν.

ΜΑΡΙΟΣ ΒΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ

Το μέλλον της φετινής χρονιάς εξακολουθεί να είναι ασαφές, με την πανδημία να καλπάζει και την κυβέρνηση να αγνοεί τις κραυγές αγωνίας του εκπαιδευτικού κόσμου και να εντείνει την προσπάθεια τρομοκράτησης των μαθητών, οι οποίοι δηλώνουν πως έχουν ήδη νικήσει, ακόμη και αν ο αριθμός των σχολικών καταλήψεων φθίνει. «Μας έχουν κατηγορήσει πως είμαστε φασίστες, αρνητές μάσκας, παλιόπαιδα και τραμπούκοι. Οτι κλείνουμε τα σχολεία για πλάκα. Τα αιτήματά μας δεν ξεπερνούν τους νόμους της Φυσικής, δεν είναι ανεδαφικά. Απλά το κράτος είναι ανίκανο και απρόθυμο να τα ικανοποιήσει» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Α., με τον Δ. να προσθέτει: «Δεν μπορείς να περιμένεις πως στήνοντας κρεμάλες θα κερδίσεις».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
Δύο ήταν οι μαθητικές κινητοποιήσεις που έγιναν κινήματα, αυτές του 1990 και του 1999 που έχουν αρκετά κοινά χαρακτηριστικά με αποφάσεις της Νίκης Κεραμέως σχετικά με τη λειτουργία των σχολείων.
Οι ομοιότητες με τις αναχρονιστικές παρεμβάσεις Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστροφή στην τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση
Η πρωτοβάθμια θα λειτουργήσει εξ' αποστάσεως (τις μεσημεριανές ώρες) με απόφαση της κυβέρνησης. Από την ερχόμενη Δευτέρα το πρόγραμμα.
Επιστροφή στην τηλεκπαίδευση και την εκπαιδευτική τηλεόραση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας
Η μη συμπλήρωση του απαιτούμενου αριθμού μαθητών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες για τον σχηματισμό διαδικτυακών τμημάτων αποκλείει αρκετούς από αυτούς από την εκπαιδευτική διαδικασία.
Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρωτοβουλία ανατροπής της υπουργικής απόφασης
Περισσότεροι από 90 εκπαιδευτικοί έχουν ήδη υπογράψει το κείμενο της «Πρωτοβουλίας άρνησης και ανατροπής» της απόφασης του υπουργείου Παιδείας που επιβάλλει τηλεκπαίδευση σε όσα σχολεία τελούν υπό κατάληψη.
Πρωτοβουλία ανατροπής της υπουργικής απόφασης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας