Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με μικρές αλλαγές στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο

Αύριο, Τρίτη, θα τεθεί προς ψήφιση το σχέδιο νόμου για την Παιδεία, ύστερα από μικρές διορθωτικές κινήσεις που αποφασίστηκαν στην Ολομέλεια της Βουλής και αφορούν κυρίως το σύστημα επιλογής διευθυντών και τα Πρότυπα Σχολεία

ΕUROKINISSI/ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Με μικρές αλλαγές στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο

  • A-
  • A+

Χωρίς σημαντικές αλλαγές προχωρά προς ψήφιση, αύριο Τρίτη, το σχέδιο νόμου για θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μετά τη συζήτηση στην Ολομέλεια την προηγούμενη Παρασκευή. Οι διορθώσεις αφορούν το σύστημα επιλογής διευθυντών και –όπως είχε αναφέρει από την προηγούμενη εβδομάδα η «Εφ.Συν.»- επικεντρώνονται στην κλίμακα μοριοδότησης και στη διεύρυνση του αριθμού των σχολείων υποψηφιότητας. Οσο για τα Πρότυπα, προστέθηκε η Σχολή της Ζωσιμαίας στον σχετικό κατάλογο.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις που κατατέθηκαν:

1. Αυξάνεται ο αριθμός των σχολικών μονάδων στις οποίες μπορεί να υποβάλει ο εκπαιδευτικός υποψηφιότητα για τη θέση του διευθυντή από 2 σε 3. Η μία μονάδα θα είναι είτε όπου κατέχουν οργανική θέση είτε σε μία από τις σχολικές μονάδες που υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία, ως στελέχη ή ως εκπαιδευτικοί, για τουλάχιστον οκτώ ώρες την εβδομάδα. Η δεύτερη σχολική μονάδα θα πρέπει να είναι εντός του ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ που υπηρετούν ή υπηρέτησαν την τελευταία πενταετία και η τρίτη επιλογή δεν υπόκειται σε κανέναν πρόσθετο περιορισμό, δηλαδή μπορεί να είναι σε οποιαδήποτε ΠΥΣΠΕ ή ΠΥΣΔΕ.

2. Το διδακτορικό δίπλωμα μοριοδοτείται με 4 μονάδες. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, είτε μονοετούς είτε διετούς φοίτησης, μοριοδοτείται με 2,5 μονάδες.

3. Σε ό,τι αφορά το δικαίωμα υποψηφιότητας, και δη στελεχών που έχουν θητεύσει σε θέσεις πολιτικές, ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛΛ. Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε σχετική τροπολογία με την οποία προτείνει μοριοδότηση (από ειδική εγκύκλιο) για κάθε έτος θήτευσης εκπαιδευτικών σε θέσεις γενικών ή ειδικών γραμματέων και περιφερειακών διευθυντών Εκπαίδευσης του υπουργείου Παιδείας, Διά βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων, καθώς και σε θέσεις προέδρου ή διευθύνοντος συμβούλου φορέων που εποπτεύονταν ή εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας. Η αποδοχή ή όχι θα φανεί την Τρίτη, ημέρα ψήφισης του σχεδίου νόμου.

4. Στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ’ Λυκείου προστίθεται μία ώρα Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών σε αντικατάσταση μίας ώρας Νεοελληνικής Λογοτεχνίας. Οπως εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τ. Κουράκης: «Η αντικατάσταση αυτή κρίθηκε απαραίτητη, ώστε οι όλοι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου, ανεξαρτήτως πεδίου, να έχουν επαφή με τις Κοινωνικές Επιστήμες», ενώ αναφερόμενος στις εκτεταμένες επικείμενες αλλαγές δήλωσε: «Σύντομα θα φέρουμε σε εκτεταμένη διαβούλευση ολοκληρωμένες προτάσεις αναφορικά με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των σχολικών τάξεων, αφού προηγουμένως λάβουμε υπόψη τις εισηγήσεις των αρμόδιων φορέων».

Σε ό,τι αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση οι τροπολογίες που κατατέθηκαν την Παρασκευή προβλέπουν:

•Παράταση της θητείας των μονομελών και συλλογικών οργάνων των ΑΕΙ (πρυτάνεων-κοσμητόρων) μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2015.

•Κατάργηση των διατάξεων σχετικά με τη συμμετοχή των Συμβουλίων των ΑΕΙ και των σχολών αυτών στη διαδικασία προεπιλογής των πρυτάνεων και των κοσμητόρων.

Η τροπολογία αφορά τους πρυτάνεις των Πανεπιστημίων Οικονομικού Αθηνών, Ιονίου, Κρήτης, Παντείου και Χαρoκόπειου, η θητεία των οποίων έληγε στις 31-8-15. Η παράταση δίνεται προκειμένου οι εκλογές να γίνουν με τον νέο νόμο, ο οποίος θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
Η καταγραφή των γεγονότων επί ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί σε μια ανάγνωση όχι μόνον όσων έγιναν ή δεν έγιναν, υπό την επιρροή ή όχι των θεσμών, αλλά και όσων αναδείχθηκαν μέσα από τα κοινωνικά και πολιτικά ανακλαστικά.
Το αποτύπωμα των κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ στην Παιδεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εύλογες ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο
Ο ρόλος του συλλόγου διδασκόντων στην επιλογή διευθυντών σχολείων, το σύστημα μοριοδότησης των μεταπτυχιακών τίτλων (μονοετών), η μη διάκριση μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων, αλλά και η μη μοριοδότηση...
Εύλογες ενστάσεις για το πολυνομοσχέδιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πυρ ομαδόν στο υπουργείο Παιδείας
Αντιδράσεις από σχεδόν όλα τα πεδία παρέμβασης -ακόμα και αλληλοσυγκρουόμενες- προκάλεσε η δημοσιοποίηση του σχεδίου νόμου του υπουργείου Παιδείας, για το οποίο πάντως προκύπτει ως βασικό αιτούμενο η παράταση...
Πυρ ομαδόν στο υπουργείο Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο Μπαλτάς «κόβει» τον νόμο-πλαίσιο
Αποκατάσταση της δημοκρατικής λειτουργίας, αλλά και τήρηση της νομιμότητας και της τάξης, επαναφορά ακαδημαϊκών και συλλογικών κατακτήσεων, μαζί με την ευθύνη της διαχείρισής τους και κατάργηση παρεμβάσεων...
Ο Μπαλτάς «κόβει» τον νόμο-πλαίσιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι έφηβοι, η αριστεία και τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία
Την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, αρκετά πριν η Διοικούσα Επιτροπή των Πρότυπων-Πειραματικών Σχολείων (ΔΕΠΠΣ) απειλήσει με παραιτήσεις και προκαλέσει ακόμα και πολιτική αντιπαράθεση, στο υπουργείο Παιδείας...
Οι έφηβοι, η αριστεία και τα Πρότυπα-Πειραματικά Σχολεία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο νέος χάρτης της Παιδείας
Τα πανεπιστήμια μετά τις συγχωνεύσεις, πρωτοϊδρυόμενες σχολές και τμήματα και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ.
Ο νέος χάρτης της Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας