Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η γύμνια της εκπαιδευτικής πολιτικής αυξάνει τα κρούσματα και το αλαλούμ

  • A-
  • A+
Πληθαίνουν οι σχολικές μονάδες που έχουν τεθεί σε αναστολή λειτουργίας λόγω κορονοϊού. ● Στάση εργασίας στο 4ο Γυμνάσιο Κερατσινίου για την ανεύθυνη -και προφορική- σύσταση της Επιτροπής να λειτουργήσει κανονικά μετά από κρούσμα και να μην ενημερωθούν οι γονείς. ● Δάσκαλοι πληρώνουν μόνοι τους τα τεστ. ● Χαμηλά ποσοστά κάλυψης των κενών από αναπληρωτές.

Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ βιαζόταν να αποδείξει πως δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα και πως η επιστροφή στα σχολεία θα γινόταν με όρους «κανονικότητας». Ομως το φούντωμα της πανδημίας, ήδη από τα τέλη του Αυγούστου, αποκάλυψε γρήγορα τη γύμνια της κυβερνητικής πολιτικής και οι «ειδικοί» του ΥΠΑΙΘ ανέλαβαν (ξανά) το θεάρεστο έργο να δικαιολογήσουν τη χρονική καθυστέρηση κατά μία εβδομάδα αλλά και τα μέτρα που προέκρινε η κυβέρνηση ως ικανά για την προφύλαξη της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τώρα όμως που, μία εβδομάδα μετά το άνοιγμα των σχολείων, έρχονται τα πρώτα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς καθώς και τα πρώτα λουκέτα, επιβεβαιώνεται πως η κυβέρνηση βαδίζει στα τυφλά και με οδηγό τις αντιφάσεις, τους τυχοδιωκτισμούς και τα αδιέξοδα όλης της προηγούμενης περιόδου. Δεν πρόκειται περί αφέλειας ή προχειροδουλειάς του ΥΠΑΙΘ.

Πρόκειται για την πολιτική εκείνη που αφήνει ανοχύρωτους εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς απέναντι στην πανδημία, όπως ακριβώς εγκαταλείπει το δημόσιο σύστημα Υγείας, αφήνοντας εκτεθειμένο τον λαό. Μία εβδομάδα μόλις μετά την έναρξη των σχολείων εμφανίστηκαν τα πρώτα κρούσματα εκπαιδευτικών και μαθητών σε πολλές περιοχές της χώρας και τα πρώτα κλεισίματα τμημάτων και σχολείων.

Παζλ αστοχιών

Οι παρακάτω περιπτώσεις που αναφέρουμε συνθέτουν μερικές αλλά πολύ ενδεικτικές πλευρές ενός παζλ αστοχιών και περιπλοκών στους σχολικούς χώρους ως απόρροια ακριβώς μιας πολιτικής που στους λογαριασμούς της δεν περιλαμβάνει την υγεία και την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

● Σε τρίωρη στάση εργασίας, από τις 8 το πρωί έως τις 11, προχώρησαν την Παρασκευή οι εκπαιδευτικοί του 4ου Γυμνασίου Κερατσινίου, καθώς στο σχολείο τους είχε διαγνωστεί ένας μαθητής θετικός στον κορονοϊό. Οι εκπαιδευτικοί διαμαρτυρήθηκαν για τον τρόπο που χειρίζεται την πανδημία το υπουργείο Παιδείας. Καταγγέλλουν με ανακοίνωση που δημοσίευσαν στην ιστοσελίδα του σχολείου ότι παρά τις προσπάθειες του διευθυντή να λάβει σαφείς πληροφορίες και οδηγίες από τις αρμόδιες υπηρεσίες των υπουργείων Υγείας και Παιδείας, «έλαβε την προφορική (όχι γραπτή) διαβεβαίωση πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας». Μάλιστα συνέστησαν να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ως έχει, χωρίς να ενημερωθούν γονείς-κηδεμόνες-μαθητές, και να μη ληφθεί κανένα επιπλέον μέτρο, πλην του εκ νέου καθαρισμού των επιφανειών των θρανίων του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής.

Στην ανακοίνωση των εκπαιδευτικών του 4ου Γυμνασίου Κερατσινίου σημειώνεται: «Σχετικά µε την ύπαρξη επιβεβαιωμένου κρούσματος COVID-19 σε μαθητή του σχολείου µας, σας αναφέρουμε τα εξής: Το απόγευμα της Δευτέρας 14/9/20, ο διευθυντής της σχολικής μονάδας ενημερώθηκε από τη Διεύθυνση Δηµόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας Περιφέρειας Πειραιά ότι μαθητής µας που παρευρέθηκε την ημέρα του αγιασμού στο σχολείο –καθ’ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του– βρέθηκε θετικός στο τεστ ανίχνευσης κορονοϊού SARS-CoV-2 και ότι θα παραμείνουν τόσο ο ίδιος όσο και τα µέλη της οικογένειάς του σε καραντίνα για τις επόμενες δεκατέσσερις ημέρες. Ακολούθως, ο διευθυντής επικοινώνησε µε τις αντίστοιχες υπηρεσίες του υπουργείου Υγείας και του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και έλαβε την προφορική (όχι γραπτή) διαβεβαίωση πως δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας.

Γι’ αυτόν τον λόγο συνέστησαν: α) να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία ως έχει, δηλαδή το σχολείο να λειτουργήσει κανονικά, β) να μην ενημερωθούν γονείς- κηδεμόνες-μαθητές, ενέργεια που θα προκαλούσε αναστάτωση, γ) να μην παρθεί κανένα επιπλέον μέτρο, πλην του εκ νέου καθαρισμού των επιφανειών των θρανίων του τμήματος στο οποίο φοιτά ο μαθητής».

Ο Σύλλογος Διδασκόντων εξέφρασε τον προβληματισμό του, την ανησυχία του και την ομόφωνη διαφωνία του µε την ανωτέρω προφορική σύσταση της επιτροπής και ζήτησε την άμεση ενημέρωση των γονέων-κηδεμόνων των μαθητών και την ενδελεχή απολύμανση όλων των χώρων του σχολείου. Επίσης πρότεινε την αναστολή λειτουργίας του συγκεκριμένου τμήματος, όπως προβλέπεται από τις οδηγίες που εστάλησαν με ημερομηνία 12/9/20 από τον Εθνικό Οργανισμό Υγείας σε όλα τα σχολεία της χώρας («Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες») και το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

Καθώς μέχρι και την Πέμπτη 17/9/20 το σχολείο λειτούργησε κανονικά και δεν έχει υπάρξει καμία έγγραφη οδηγία των αρμόδιων οργάνων για τους περαιτέρω χειρισμούς, ο Σύλλογος Διδασκόντων µε αίσθημα ευθύνης απέναντι σε μαθητές και γονείς αποφάσισε την κήρυξη τρίωρης στάσης εργασίας (σύμφωνα µε την πρόταση της ΕΛΜΕ Πειραιά), την Παρασκευή 18/9/20 από τις 8 π.µ. έως τις 11 π.µ. διαμαρτυρόμενος για τον τρόπο διαχείρισης του συγκεκριμένου περιστατικού από τους αρμόδιους φορείς.

● Στην απόφαση να καλύψουν από την τσέπη τους το κόστος των τεστ για να εξεταστούν για κορονοϊό οδηγήθηκαν οι 28 εκπαιδευτικοί του 2ου Δημοτικού Σχολείου Βουτών στο Ηράκλειο, με στόχο να ανοίξει το σχολείο τους νωρίτερα από τις 27 Σεπτεμβρίου. Στο σχολείο επιβλήθηκε το κλείσιμο δύο μέρες μετά την αρχική λειτουργία του καθώς μια δασκάλα διαγνώστηκε θετική στον κορονοϊό. Μάλιστα, το κρούσμα είχε γίνει γνωστό από την Κυριακή πριν από τον αγιασμό, ωστόσο αρχικά θεωρήθηκε πως το σχολείο μπορούσε να ξεκινήσει τη λειτουργία του, ύστερα από σχετική απολύμανση.

● Με 100 κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια των Χανίων το υπουργείο, μία εβδομάδα μετά την έναρξη των σχολείων, σε καιρό πανδημίας διορίζει 29 αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Αρα από σήμερα Δευτέρα θα χάνονται περίπου 1.400 ώρες μαθήματος εβδομαδιαία στα σχολεία των Χανίων. Κάτι παρόμοιο έγινε σε όλη την Ελλάδα. Για παράδειγμα, σύμφωνα με στοιχεία του αιρετού του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας Βαγγέλη Λουκά, στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Κεντρικής Μακεδονίας παρατηρείται ένα ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό κάλυψης των αναγκών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης στην Κεντρική Μακεδονία το οποίο είναι 33,65% (419 κενά, 141 προσλήψεις).

● Συνεχίζονται οι καταλήψεις και πολύμορφες κινητοποιήσεις μαθητών σε σχολεία της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και της Καρδίτσας, απαιτώντας μείωση των μαθητών ανά τμήμα στους 15, άμεσες προσλήψεις και κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων, όχι κάμερες στα σχολεία κ.ά. Παράλληλα, οι μαθητές καταγγέλλουν την προσπάθεια πολλών ΜΜΕ να τσουβαλιαστούν οι δίκαιες μαθητικές κινητοποιήσεις με τις περιθωριακές κραυγές κατά της μάσκας ταυτίζοντάς τους με απαράδεκτες αντιεπιστημονικές αντιδράσεις, για να κρύψουν την πραγματική ουσία των επικίνδυνων συνθηκών μέσα στις οποίες βάζει η κυβέρνηση τους μαθητές να κάνουν μάθημα.

Κλειστά σχολεία, τάξεις ή τμήματα

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

● ΟΛΕΣ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΠΕΛΛΑΣ
● 7ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
● ST. LAWRENCE COLLEGE (ΛΥΚΕΙΟ)
● 9ο ΕΠΑΛ ΠΕΙΡΑΙΑΣ
● 6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΓΑΛΑΤΣΙΟΥ
● 18ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
● 1ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΛΑΙΟΥ ΦΑΛΗΡΟΥ
● 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ
● 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΕΤΡΟΥΠΟΛΗΣ
● 24ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
● 89ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ ΝΕΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΠΗΓΑΣΟΣ
● 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕΡΡΩΝ
● 1ο ΕΠΑΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΕΣΠΕΡΙΝΟ
● 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΑΦΝΗΣ
● 7ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΑΦΝΗΣ
● 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΙΚΑΙΑΣ
● 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
● 4ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ
●10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ
● 19ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
● 38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΑΣ
● 22ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΧΑΡΝΩΝ
● ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΑΛΑΜΙΝΑΣ ΕΙΔΙΚΟ
● 2ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΟΥΤΩΝ
● 2ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗΣ
● 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΗΛΕΙΑΣ

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
Εγκύκλιος του υπουργείου Εσωτερικών αναιρεί περιπτώσεις ασθενειών και καλεί, σε ένα κρεσέντο κοροϊδίας και υποκρισίας, ένα μεγάλο τμήμα των εκπαιδευτικών με σοβαρά προβλήματα υγείας να «προσέχουν» μπαίνοντας...
Κοροϊδία και επικίνδυνη ενέργεια του Υπ. Εσωτερικών για την υγεία εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μηδέν εις το πηλίκον από τη συνάντηση Κεραμέως με ΟΛΜΕ
Σε όλα «όχι» ρητά και κατηγορηματικά είπε η υπουργός Ν. Κεραμέως στο προεδρείο της ΟΛΜΕ. Ούτε αραίωση μαθητών στις τάξεις ούτε απόσυρση της εγκυκλίου για συμπτύξεις τάξεων ούτε αξιοποίηση κενών χώρων όπου...
Μηδέν εις το πηλίκον από τη συνάντηση Κεραμέως με ΟΛΜΕ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Αυτό είναι το σχολείο και αν σου αρέσει»
Και συνειδητοποιείς, πηγαίνοντας στο σχολείο των παιδιών σου, ότι εκτός από τα προβλήματα της εποχής, την έλλειψη αιθουσών, καθηγητών, υπαλλήλων καθαριότητας, κορονοϊού, έχεις να αντιμετωπίσεις τη διευθύντρια...
«Αυτό είναι το σχολείο και αν σου αρέσει»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα
Πληθαίνουν τα κρούσματα κορονοϊού στις σχολικές μονάδες. Ξεπέρασαν τα 100, τα σχολεία και τα τμήματα που παραμένουν κλειστά.
Μεγαλώνει η λίστα με τα «λουκέτα» σε σχολικές μονάδες και τμήματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου τα σχολεία έχουν πάνω από 15.000 κενά. Καταγγελίες εκπαιδευτικών ότι δέχονται πιέσεις να μπαίνουν στα κενά τους να καλύπτουν την απουσία των αναγκαίων...
Ενώ χάνονται 300.000 ώρες μαθημάτων την εβδομάδα, πιέσεις για υπερεργασία και Big Brother

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας