Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πρώτα ο διάλογος, μετά οι αλλαγές στην Παιδεία

«Το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε»

ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Πρώτα ο διάλογος, μετά οι αλλαγές στην Παιδεία

  • A-
  • A+

Έτοιμος για μεγάλες αλλαγές στην Παιδεία, αμέσως μετά την ψήφιση των επειγόντων μέτρων του νομοσχεδίου για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, εμφανίστηκε στο βήμα της Βουλής ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Αριστείδης Μπαλτάς.

Όπως εξήγησε ο υπουργός, «το νομοσχέδιο είναι αποσπασματικό, δεν θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Σε αυτό το πλαίσιο συζητάμε». Προανήγγειλε, λοιπόν, έναν ευρύ διάλογο, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων. 

Το νομοσχέδιο, η συζήτηση του οποίου ξεκίνησε σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής, αναμένεται να ψηφιστεί την Τρίτη επί της αρχής με ονομαστική ψηφοφορία που ζήτησε η Ν.Δ.

Απαντώντας στις παρατηρήσεις των εισηγητών και ειδικώς του Θεόδωρου Φορτσάκη από τη Ν.Δ., ο υπουργός υπογράμμισε ότι πρόκειται για «εποικοδομητικές προτάσεις», επισημαίνοντας παράλληλα πως η συζήτηση πρέπει να συνεχιστεί σε ήπιους τόνους. 

Ο κ. Μπαλτάς, επίσης, δεσμεύτηκε για έναν νόμο-πλαίσιο για τα ΑΕΙ, την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, «σε κλίμακα ενός χρόνου ίσως κι λιγότερο, με όρους πραγματικής διαβούλευσης», στην οποία θα μπορέσουν να συμπεριληφθούν προτάσεις, όπως αυτές του κ. Φορτσάκη.

Ο βουλευτής της Ν.Δ. είχε προτείνει στην εισήγησή του να υπάρξουν περισσότερα πρότυπα σχολεία ανά την Ελλάδα, να υπάρξει ένας θεσμός που να επιφορτίζεται με την κατάρτιση εβδομαδιαίου προγράμματος στα σχολεία, καθώς επίσης και μία σχολή τύπου δημόσιας διοίκησης, από την οποία να προκύπτουν τα στελέχη της εκπαίδευσης. 

Οι προτάσεις αυτές βρήκαν σύμφωνο τον υπουργό, ο οποίος τόνισε ότι μπορούν να συζητηθούν αμέσως μετά τα «επείγοντα και κατεπείγοντα» ζητήματα.

Παράλληλα, εμφανίστηκε διαλλακτικός σχετικά με την πρόταση του εισηγητή του ΚΚΕ,  Εμμανουήλ Συντηχάκη, αναφορικά με τις σχολές επαγγελματικής κατάρτισης και το διδακτικό τους προσωπικό. Όπως είπε, τέτοιου τύπου προτάσεις είναι πιθανό να συμπεριληφθούν σε αυτό ή στο επόμενο νομοσχέδιο που θα κατατεθεί και θα έχει περισσότερο χρόνο διαβούλευσης. 

Αντίθετα, χαρακτήρισε «μη εποικοδομητικές, συνδικαλιστικού τύπου» τοποθετήσεις αυτές των εισηγητριών του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ, Σταυρούλας Αντωνάκου και Εύης Χριστοφιλοπούλου, θεωρώντας πως καταργούν κάθε έννοια διαλόγου. 

Στην ομιλία της, η κ. Αντωνάκου είχε κατηγορήσει την ηγεσία του υπουργείου ότι θέλει να εφαρμόσει «το μοντέλο του "δε βαριέσαι"» καθώς δεν δίνει κίνητρα στους μαθητές να γίνουν καλύτεροι, ενώ η κ. Χριστοφιλοπούλου είχε αναρωτηθεί εάν η κυβέρνηση στην ουσία προσπαθεί να αλλάξει το σύστημα πρόχειρα και χωρίς διάλογο.

Η εισηγήτρια των ΑΝ.ΕΛΛ., Σταυρούλα Ξουλίδου, χαρακτήρισε το νομοσχέδιο «ελπιδοφόρο», καθώς καλείται να αποκαταστήσει τις ζημιές που προκάλεσαν στην παιδεία οι πολιτικές των προηγούμενων κυβερνήσεων.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πέφτει «τσεκούρι» στο νομοσχέδιο Μπαλτά
Βασικές διατάξεις της πρότασης νόμου του πρώην υπουργού Παιδείας για τα ΑΕΙ ανατρέπονται -όπως φαίνεται- από τη νέα ηγεσία. Μεταξύ αυτών, η φοιτητική συμμετοχή στην εκλογή των (μονοπρόσωπων) οργάνων των...
Πέφτει «τσεκούρι» στο νομοσχέδιο Μπαλτά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το τριήμερο της... τροπολογίας
Εν μέσω αντιδράσεων από φοιτητικούς συλλόγους και με τροποποιήσεις της τελευταίας στιγμής από το υπουργείο Παιδείας ψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής ●...
Το τριήμερο της... τροπολογίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
Εξι πανεπιστημιακοί ζήτησαν την απόσυρση του σχεδίου νόμου για τα ΑΕΙ αλλά οι υπόλοιποι δώδεκα διαφώνησαν. Μόνη σοβαρή διαφωνία που παραμένει είναι ο τρόπος εκλογής των πρυτανικών αρχών. Νέα συνάντηση...
Στη σύνοδο των πρυτάνεων πρυτάνευσε... ο Γαβρόγλου
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αποχή δείχνει η απόχη της κάλπης
Είτε λόγω αδιαφορίας για τον φοιτητικό συνδικαλισμό είτε λόγω δυσαρέσκειας για την παρακμή του, η αποχή -και όχι άλλη μορφή αντίδρασης- παραμένει το ισχυρότερο αποτύπωμα των φοιτητικών εκλογών τα τελευταία...
Αποχή δείχνει η απόχη της κάλπης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Μπορούν να τελούν υπό τον φόβο της απόλυσης;»
Απαντώντας στην κριτική των σχολαρχών και στελεχών της Ν.Δ. περί απόπειρας «σοβιετοποίησης» της εκπαίδευσης, ο Νίκος Φίλης, εγκαινιάζοντας με την ομιλία του την έναρξη της νέας κοινοβουλευτικής περιόδου,...
«Μπορούν να τελούν υπό τον φόβο της απόλυσης;»
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται
Το σχέδιο νόμου για την ανώτατη εκπαίδευση είναι έτοιμο προς κατάθεση, αλλά ακόμα δεν μπορεί να προεξοφληθεί η αίσια πορεία του προς τη Βουλή, καθώς κομίζει όλα όσα έχουν προκαλέσει τη σφοδρή αντίδραση των...
Ενός νόμου... μύριες αντιδράσεις έπονται

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας