• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 18.8°C / 20.9°C
    3 BF
    79%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    15°C 13.5°C / 17.3°C
    2 BF
    83%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.2°C / 22.0°C
    2 BF
    77%
  • Ιωάννινα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    14°C 13.9°C / 14.4°C
    2 BF
    82%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.2°C / 15.9°C
    3 BF
    94%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 12.9°C / 17.0°C
    1 BF
    83%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 10.1°C / 13.4°C
    0 BF
    72%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    73%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 22.7°C
    1 BF
    75%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 19.6°C
    3 BF
    68%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.1°C / 20.8°C
    4 BF
    70%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 17.9°C / 19.7°C
    1 BF
    73%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    83%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 16.5°C / 18.4°C
    1 BF
    70%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 19.8°C / 19.9°C
    3 BF
    75%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 18.2°C / 21.1°C
    3 BF
    55%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    14°C 13.3°C / 14.4°C
    0 BF
    90%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.6°C / 16.7°C
    2 BF
    100%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    14°C 13.6°C / 13.6°C
    2 BF
    71%
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ ΟΡΕΣΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αβέβαια σενάρια για το  άνοιγμα των σχολείων 

  • A-
  • A+
Τρεις εβδομάδες πριν από τον αγιασμό και με την εμπειρία της πανδημίας το υπουργείο Παιδείας, αντί να κινείται προς την κατεύθυνση της μείωσης των μαθητών ανά τμήμα με προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, αυξάνει τον πληθυσμό των τάξεων και φαίνεται να επενδύει στην επέκταση της τηλεεκπαίδευσης.

Για να λειτουργήσουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο (που μας έρχεται με βήμα ταχύ) με σεβασμό στους κανόνες και στα πρωτόκολλα κοινωνικής αποστασιοποίησης πρέπει, ανάμεσα σε άλλα, να μειωθεί δραστικά ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τάξη (12-15 μαθητές ανά τάξη ανάλογα με το μέγεθός της) και στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας, με την εμπειρία πλέον της πανδημίας, θα έπρεπε να φροντίσει να διαθέσει τους πόρους του Ταμείου Ανάπτυξης σε υποδομές και προσλήψεις εκπαιδευτικών, ειδικού προσωπικού και προσωπικού καθαριότητας.

Δηλαδή: 

1. Να παρθούν όλα τα υγειονομικά μέτρα και αυτά της καθαριότητας για την ασφαλή λειτουργία όλων των σχολείων για όλους τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους υπόλοιπους εργαζόμενους σε όλη την εκπαίδευση (αφενός πρέπει να προστατευτούν οι ευπαθείς ομάδες στο προσωπικό, με συνέχιση των αδειών ειδικού σκοπού, και αφετέρου, σε ό,τι έχει να κάνει με τους μαθητές, να μην επαναληφθεί το καραγκιοζιλίκι της άνοιξης με τις υπεύθυνες δηλώσεις με τις οποίες όποιος ήθελε δεν ερχόταν σχολείο). 

2. Πλήρης και έγκαιρη λειτουργία των υποστηρικτικών δομών του σχολείου, που υπολειτουργούν, για κατ’ οίκον διδασκαλία, ενισχυτική, πρόσθετη και παράλληλη στήριξη. 

3. Πρόσληψη τώρα του απαιτούμενου προσωπικού (εκπαιδευτικοί, ψυχολόγοι, καθαρίστριες κ.λπ.) για να καλυφθούν όλες αυτές οι ανάγκες. 

4. Αποκατάσταση κλειστών σχολείων και άλλων δημόσιων και δημοτικών χώρων καθώς και ενοικίαση, εξαγορά και κατασκευή όλων των αναγκαίων χώρων και υποδομών για να λειτουργήσουν ομαλά τα σχολεία τον Σεπτέμβριο. 

Εδώ, όμως, είναι της Κεραμέως, δεν είναι παίξε γέλασε… H υπουργός Παιδείας, αφού φρόντισε να... αυξήσει το όριο παιδιών ανά τάξη στο Δημοτικό, από 22 σε 25, η μόνη απόφαση στην οποία προχώρησε –κι αυτή με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου– ήταν να προβλέψει... εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε εκ περιτροπής μαθήματα (ΦΕΚ A 157 – 10.8.2020).

Ουσιαστικά τρεις βδομάδες πριν από την έναρξη των σχολείων, η κυβέρνηση δεν έχει πάρει κανένα μέτρο, όπως θα έπρεπε, για να αυξηθεί το εκπαιδευτικό προσωπικό με βάση τις ανάγκες που δημιουργεί η πανδημία, ώστε ακόμα και τα παιδιά που δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σχολεία να μη χάνουν τα μαθήματά τους. 

Δεν έχει πάρει κανένα μέτρο για τους αναγκαίους επιπλέον χώρους των σχολείων για την επιστροφή όλων των μαθητών. Και το μόνο που κάνει είναι να φέρνει τροποποιήσεις για να επαναλάβει την προβληματική κατάσταση της εκπαιδευτικής διαδικασίας του Ιούνη.

Θυμίζουμε ότι με μια απαράδεκτη τροπολογία, που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά τον Μάιο σε νομοσχέδιο και ενσωματώθηκε τελικά ως άρθρο 63 του Ν. 4686/2020, οριζόταν ότι «είναι δυνατή» η παροχή τηλεκπαίδευσης ταυτόχρονα με το μάθημα μέσα από τις σχολικές τάξεις. Η διατύπωση «είναι δυνατή», με τη νέα τροποποίηση του υπουργείου Παιδείας γίνεται: «Παρέχεται [...] σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία». 

Με άλλα λόγια, στρώνεται το έδαφος για να πάρει υποχρεωτικό χαρακτήρα το οργουελικής έμπνευσης μέτρο της κάμερας μέσα στην τάξη και να μετατραπούν οι τάξεις σε τηλε-ριάλιτι.

Οι εξαγγελίες των επιτελών του υπουργείου Παιδείας που συνοδεύουν το άνοιγμα των σχολείων υπηρετούν επικοινωνιακούς σκοπούς, δεν αφορούν τις πραγματικές μορφωτικές ανάγκες των νέων, πριμοδοτούν την επιβολή της ακραίας νεοφιλελεύθερης ατζέντας για την εκπαίδευση, τους πάγιους ανομολόγητους ή ομολογημένους στόχους του υπουργείου Παιδείας για βαθιές αντιδραστικές τομές. Εντάσσονται στην ευρύτερη επιδίωξη της κυβέρνησης να συγκαλύψει το γεγονός πως τα θεμέλια του Δημόσιου Συστήματος Υγείας παραμένουν σαθρά. Κάθε μέτρο που παίρνεται, όπως το άνοιγμα των σχολείων, συνοδεύεται από το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης». 

Η εμπειρία των δύο μηνών που πέρασαν απέδειξε περίτρανα πως καμία εξ αποστάσεως μέθοδος, ούτε «σύγχρονη» ούτε κι ασύγχρονη, δεν μπορεί να υποκαταστήσει το έργο της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης. Και ενώ από τη μια πλευρά, με το υποκριτικό ύφος της συγκατάβασης και της συναίνεσης, η Νίκη Κεραμέως ετοιμάζεται να παρουσιάσει τους όρους επανέναρξης των μαθημάτων, από την άλλη πλευρά, επιβάλλει με ταχύτατους ρυθμούς νέα αντεκπαιδευτικά και αντιδραστικά μέτρα (τράπεζα θεμάτων, αξιολόγηση, κ.λπ.) εν μέσω πανδημίας και απαγορεύσεων. Γίνεται επίσης φανερό, από τις δηλώσεις της υπουργού, πως η λεγόμενη εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε για να μείνει, με πολλαπλές συνέπειες. 

Τη σκυτάλη τις τελευταίες μέρες πήρε η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα, η οποία μιλώντας στην ΕΡΤ1 δήλωσε ότι το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να είναι έτοιμο για το βασικό σενάριο επαναλειτουργίας των σχολείων, δηλαδή για άνοιγμα σχολείων στις 7 Σεπτεμβρίου και επιστροφή εκπαιδευτικών την 1η Σεπτεμβρίου. «Την επόμενη εβδομάδα όμως θα ξαναμιλήσουμε και βάσει των νέων στοιχείων θα ακολουθήσουμε τις οδηγίες των ειδικών».

Η κ. Γκίκα τόνισε ότι υπάρχουν δύο σενάρια: το πρώτο σενάριο «είναι της πλήρους κανονικότητας, δηλαδή να πάνε κανονικά τα παιδιά στα σχολεία, όπως πηγαίνανε έως τώρα, με αυξημένα, πολύ αυξημένα, τα μέτρα προστασίας. «Εχουμε συζητήσει το ενδεχόμενο της χρήσης μάσκας από όλους και βέβαια την τήρηση της αποστασιοποίησης που τα παιδιά μας την ενστερνίστηκαν, την έμαθαν». 

Το δεύτερο σενάριο «είναι να ξεκινήσουμε όπως ξεκινήσαμε και τον Μάιο και τον Ιούνιο, δηλαδή με λιγότερα από 15 παιδιά στην τάξη, εκ περιτροπής. Δεν είναι αυτό που θα θέλαμε. Θα γίνουν και άλλες συζητήσεις ώς την τελική απόφαση».

Οπως ωστόσο ξεκαθάρισε, στην περίπτωση που αποφασιστεί εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων «θα ενισχύσουμε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δούλεψε πολύ καλά με τεράστια επιτυχία σε σύγκριση με άλλες χώρες το προηγούμενο διάστημα. Τώρα διευρύνεται και αναβαθμίζεται αυτή η μέθοδος διδασκαλίας, ώστε αν επιλεγεί η εκ περιτροπής λειτουργία να μπορέσει να ενισχυθεί η διδασκαλία. Θα δούμε πώς θα γίνει, έχουμε σενάρια στον νου, αλλά δεν έχει ακόμα αποφασιστεί κάτι». Και ο νοών νοείτω… 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Και επίσημα χωρίς μάσκες και μέτρα το άνοιγμα των σχολείων με ΦΕΚ
Προαιρετική η χρήση μάσκας, υποχρεωτικό το τεστ μια φορά την εβδομάδα για εκπαιδευτικούς και λοιπούς εργαζόμενους των σχολείων. Χωρίς λήψη μέτρων ουσιαστικά το φετινό πρώτο κουδούνι.
Και επίσημα χωρίς μάσκες και μέτρα το άνοιγμα των σχολείων με ΦΕΚ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πειθαρχικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς γιατί διαμαρτυρήθηκαν για τα κενά του σχολείου τους
Στην Εύβοια, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης επιδίωξε να επιβάλει καθεστώς «συνδιδασκαλίας» σε δύο τμήματα με 36 μαθητές στη ΣΤ' τάξη του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας.
Πειθαρχικές διώξεις σε εκπαιδευτικούς γιατί διαμαρτυρήθηκαν για τα κενά του σχολείου τους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
Πυκνώνουν οι φωνές των ειδικών που υποστηρίζουν ότι η επαναλειτουργία των σχολείων με τόσο μεγάλο πλήθος ανεμβολίαστων παιδιών θα εκτοξεύσει τον αριθμό των κρουσμάτων ● Στο κενό οι καθησυχαστικοί ισχυρισμοί...
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία: Αυτοδιαγνωστικά τεστ, αδιάθετα εμβόλια και διαγωνισμός κρουσμάτων
Παρά τη διαρκή προσπάθεια αναστροφής της πραγματικότητας, παρά την αισχρή επιχείρηση βιασμού της κοινής λογικής και της αλήθειας, η συντριπτική και καταθλιπτική προπαγάνδα που εξαπολύουν τα απολύτως ελεγχόμενα...
Σχολεία: Αυτοδιαγνωστικά τεστ, αδιάθετα εμβόλια και διαγωνισμός κρουσμάτων

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας