Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με Π.Ν.Π. εξ αποστάσεως εκπαίδευση και «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων»
EUROKINISSI

Με Π.Ν.Π. εξ αποστάσεως εκπαίδευση και «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων»

  • A-
  • A+

Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε χθες σε ΦΕΚ (A 157 – 10.08.2020) προβλέπεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να παρέχεται και «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων»

Με τον τρόπο αυτόν η υπουργός Παιδείας Νίκη Kεραμέως νομοθετεί παροχή εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στα παιδιά που δεν θα πηγαίνουν σχολείο, σε περίπτωση που τελικά αποφασιστεί -λόγω κορονοϊού- η εκ περιτροπής λειτουργία τους τον Σεπτέμβριο.

Συγκεκριμένα, η ΠΝΠ αναφέρει ότι:

Άρθρο δέκατο έβδομο Παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 63 του ν. 4686/2020 (Α' 96) αντικαθίσταται ως εξής: «Παρέχεται, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης και υπό τους ειδικότερους όρους, τις προϋποθέσεις και την έκταση που αποφασίζονται κατά περίπτωση από τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύνανται να παρακολουθήσουν διά ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός».


Η μεθόδευση του ΥΠΑΙΘ

Ως γνωστόν η Κυβέρνηση της ΝΔ επιχείρησε να εφαρμόσει την τροπολογία που επιτρέπει τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις και που νομιμοποιεί και μονιμοποιεί την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» όχι μόνο σε συνθήκες πανδημίας, αλλά ως οργανικό μόνιμο στοιχείο λειτουργίας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για μια επιχείρηση σαρώματος και ισοπέδωσης από την κυβέρνηση των κάθε είδους δικαιωμάτων. 

Σε σημερινή ανακοίνωσή τους οι Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης τονίζουν ότι η Κυβέρνηση και το Υπουργείο διεκδικούν τον ρόλο κεντρικής εποπτείας όλων αυτών των χρήσεων της παραποιημένης εκπαιδευτικής διαδικασίας για να χρησιμοποιηθούν σε φάσεις αξιολογήσεων, περικοπής προσωπικού: Για τη χρήση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε μόνιμη βάση αντί για προσλήψεις εκπαιδευτικών. Για το πανοπτικό σύστημα αξιολόγησης και ελέγχου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Για την αναπαραγωγή των ήδη οξυμένων ταξικών και κοινωνικών ανισοτήτων και αποκλεισμών. Για την αποστείρωση της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας και σχέσης, την πειθαρχία στις επιλογές του Κράτους, την απαγόρευση του παιδικού αυθορμητισμού και της παιδαγωγικής ελευθερίας.

Η εμπειρία της περσινής συγκυρίας, επιβεβαιώνει τη διαπίστωση ότι παιδαγωγικά, κοινωνικά και διδακτικά, η ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία είναι αναντικατάστατη. Σε αυτή την ιδιαίτερη περσινή συνθήκη (πανδημία και μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων), οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν τη δουλειά τους με τον τρόπο που εκείνοι θεώρησαν καταλληλότερο και πιο αποτελεσματικό ώστε να κρατήσουν ζωντανή την σχέση τους με τους μαθητές τους, να διατηρήσουν μια ελάχιστη επαφή των παιδιών με ποιοτικές μορφωτικές, ψυχαγωγικές, πολιτιστικές, εκπαιδευτικές δραστηριότητες, να προσφέρουν  στα παιδιά και το δημόσιο σχολείο και όχι για το Υπουργείο και την αντιεκπαιδευτική πολιτική. Με δικές τους πρωτοβουλίες (και όχι του Υπουργείου Παιδείας) στάθηκαν δίπλα στους μαθητές, ως αλληλέγγυοι εκπαιδευτικοί, με τα μάτια στραμμένα στην πληττόμενη πλειοψηφία των μαθητών και των λαϊκών οικογενειών τους. Δεν μπορεί αυτή η ιδιαίτερη και ειδική συνθήκη να μετατραπεί σε μόνιμη και νόμιμη κατάσταση για την εκπαίδευση. Με το άνοιγμα των σχολείων τον περασμένο Ιούνιο οι εκπαιδευτικοί οργάνωσαν το διδακτικό τους  έργο όπως ακριβώς πριν την αναστολή λειτουργίας τους.

Σε δήλωσή του το μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ Γιάννης Αναγνωσταράς, επισημαίνει: «Το ΥΠΑΙΘ απέτυχε παταγωδώς να εφαρμόσει κατά την περίοδο επαναλειτουργίας των σχολείων μετά την καραντίνα (Μάιος – Ιούνιος 2020) τη ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές τάξεις που νομιμοποιεί και μονιμοποιεί την «εξ αποστάσεως εκπαίδευση» με τη σθεναρή και καθολική άρνηση των εκπαιδευτικών να την υλοποιήσουν. Έτσι και σήμερα, δεν θα εφαρμόσουμε με κανέναν τρόπο ούτε τη νέα Π.Ν.Π. Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας,  «σε κάθε περίπτωση καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Για το σύνολο των εκπαιδευτικών η εξ αποστάσεως επικοινωνία τερματίζεται με την επιστροφή εκπαιδευτικών και μαθητών στην φυσική τους θέση, την σχολική αίθουσα, ακυρώνοντας στην πράξη την αντιεκπαιδευτική τροπολογία και όλες τις διατάξεις και τις ΥΑ της και τη νέα ΠΝΠ». 

Παράλληλα το μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ Άννα Μάγια Σταυροπούλου σημειώνει, ανάμεσα σε άλλα: «Το Υπουργείο Παιδείας αντί να προβεί  στη λήψη μέτρων ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμα μέτρα που θα εξασφαλίζουν την πλήρη λειτουργία των σχολείων, με καθημερινή παρουσία όλων των μαθητών, ακόμα και σε συνθήκες περιορισμών λόγω κορονοϊού όπως μείωση του αριθμού των μαθητών στην τάξη στους 15, μαζικούς μόνιμους διορισμούς  εκπαιδευτικών, μόνιμο βοηθητικό προσωπικό και  προσωπικό καθαριότητας, εξοπλισμό των σχολείων με όλα τα αναγκαία μέσα κλπ,  κινείται στην κατεύθυνση της εφαρμογής των σχεδιασμών  της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης παράλληλα με τη λειτουργία των σχολείων, σε ένα καθεστώς αμφισβήτησης στην πράξη και της υποχρεωτικότητας της δημόσιας εκπαίδευσης και διάλυσης του δημόσιου σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας αντί να αντιμετωπίσει τα μορφωτικά ελλείμματα της περιόδου, επιδεικνύει πρωτοφανή αδιαφορία για τη μεγάλη πλειοψηφία του μαθητικού πληθυσμού. Δεν θα εφαρμόσουμε οδηγίες που θα συσσωρεύσουν ακόμα περισσότερα μορφωτικά ελλείμματα».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολεία: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε εκ περιτροπής λειτουργία
Με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα σε ΦΕΚ (A 157 – 10.08.2020) προβλέπεται ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να παρέχεται και «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των...
Σχολεία: Εξ αποστάσεως εκπαίδευση και σε εκ περιτροπής λειτουργία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αβέβαια σενάρια για το  άνοιγμα των σχολείων 
Τρεις εβδομάδες πριν από τον αγιασμό και με την εμπειρία της πανδημίας το υπουργείο Παιδείας αυξάνει τον πληθυσμό των τάξεων και φαίνεται να επενδύει στην επέκταση της τηλεεκπαίδευσης.
Αβέβαια σενάρια για το  άνοιγμα των σχολείων 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΥΠΑΙΘ προς εκπαιδευτικούς: Αρνήσεις, αδιαλλαξία και... «προσεχώς» αναμείνατε!
Για άλλη μια φορά την Παρασκευή η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να πραγματοποιήσει διαδικτυακή συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ. Σε μια τηλεδιάσκεψη που εξελίχθηκε κάτω από την πίεση χρόνου που έθεσε η...
ΥΠΑΙΘ προς εκπαιδευτικούς: Αρνήσεις, αδιαλλαξία και... «προσεχώς» αναμείνατε!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
Το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια.
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σχολείο στη... φορμόλη!
Σε «σφαγή» μαθημάτων και ολόκληρων κλάδων καθηγητών προχώρησε τις τελευταίες μέρες το υπουργείο, ανακοινώνοντας νέα ωρολόγια προγράμματα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας.
Το σχολείο στη... φορμόλη!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο Γολγοθάς της τηλε-εκπαίδευσης
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια ● Η οικογένεια καλείται να διαθέτει υπολογιστές, κινητά, γρήγορο διαδίκτυο, εκτυπωτή, μελάνια, χαρτί και με τα βιβλιοπωλεία...
Ο Γολγοθάς της τηλε-εκπαίδευσης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας