Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως

Η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως από τη χθεσινή συνάντηση με εμπλεκόμενους φορείς για τη εξ αποστάσεως εκπαίδευση  

EUROKINISSI/ΥΠ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως

  • A-
  • A+
Νωρίς... θυμήθηκε τον διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες για τη Μελέτη Αντικτύπου ● Αιχμές από ΔΟΕ και ΟΙΕΛΕ για προσχηματικό ενδιαφέρον ● Ηχηρή απουσία της ΟΛΜΕ

Οι σχέσεις της υπουργού Παιδείας με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες έχουν διαταραχθεί βαθιά, με τους συνδικαλιστές να την κατηγορούν για παντελή απουσία διαλόγου και την υπουργό να τους επιβεβαιώνει σχεδόν με κάθε της ενέργεια.

Η πιο πρόσφατη αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με τη Νίκη Κεραμέως να καλεί εσπευσμένα τις Ομοσπονδίες σε συνάντηση με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων, το οποίο ψηφίστηκε τον περασμένο Μάιο, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων.

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) υποστηρίζει ότι είχε ζητήσει από το υπουργείο αντίγραφο της μελέτης ήδη από τις 18.05.2020, όμως η απουσία απάντησης επί έναν ολόκληρο μήνα οδήγησε στην έκδοση εισαγγελικής παραγγελίας.

«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου επέλεξε τον αντιδημοκρατικό δρόμο της παρέμβασης με ανυπόστατους ισχυρισμούς, ώστε να πετύχει την ανάκληση της εισαγγελικής παραγγελίας και στις 10/7/2020 έδωσε στη δημοσιότητα μια επεξεργασμένη εκδοχή της εκτίμησης από την οποία απουσιάζει πλήθος σελίδων» σχολιάζει η ΔΟΕ, η οποία εγκαλεί το υπουργείο για «απαράδεκτες πρακτικές που φανερώνουν περιφρόνηση προς τον θεσμικό διάλογο» και χαρακτηρίζει τη συνάντηση «επικοινωνιακό τέχνασμα δίχως περιεχόμενο, με στόχο τη βελτίωση της εικόνας της ηγεσίας του υπουργείου».

Γενικόλογη συζήτηση

Τα παραπάνω επιβεβαιώνει και η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ), η οποία εκπροσωπήθηκε από τους νομικούς συμβούλους της στη συνάντηση. Μέλη της Ομοσπονδίας κάνουν λόγο για «επικοινωνιακό σόου» και μας μεταφέρουν το κλίμα μιας γενικόλογης συζήτησης χωρίς ουσιαστική αναφορά στα πολύ σοβαρά νομικά θέματα που προέκυψαν από την εφαρμογή του μέτρου της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Μια συζήτηση που περισσότερο εντασσόταν στο πλαίσιο των δημόσιων σχέσεων της υπουργού με τους ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων, αφού παρόντες στη συνάντηση ήταν εκπρόσωποι του Συνδέσμου Ιδιωτικών Σχολείων αλλά και ιδιοκτήτες ιδιωτικών νηπιαγωγείων, «οι οποίοι το μόνο που είχαν να καταθέσουν ήταν την ικανοποίησή τους από την παρούσα πολιτική ηγεσία του υπουργείου σε σχέση με τις προηγούμενες ηγεσίες, χωρίς να βγάζουν άχνα για τις εικονικές αναστολές την περίοδο της αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεών τους και για τις υπηρεσίες που δήθεν προσέφεραν εξ αποστάσεως (σ.σ. κυρίως τα νηπιαγωγεία) και για τις οποίες υφάρπαξαν δίδακτρα από γονείς», σχολιάζει μέλος της ΟΙΕΛΕ.

Ηχηρή ήταν και η απουσία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), η οποία χαρακτηρίζει τον διάλογο προσχηματικό και καταγγέλλει: «Παρότι η Μελέτη Εκτίμησης Αντικτύπου (ΜΕΑ), σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του ΥΠΑΙΘ, έχει συνταχθεί από τις 13 Μαΐου, στάλθηκε στην ΟΛΜΕ δύο μήνες μετά τη σύνταξή της και παρότι το σχολικό έτος έχει τελειώσει και άρα λήγει και η ισχύς της σχετικής ΥΑ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Μάλιστα ζητήθηκε από το ΔΣ να τοποθετηθεί επ’ αυτής στο ελάχιστο χρονικό διάστημα σε ξεχωριστή συνάντηση τη Δευτέρα 13 Ιουλίου, ενώ ήταν ήδη προγραμματισμένη νέα συνάντηση για την Τρίτη 14 Ιουλίου».

Η ΟΛΜΕ δεν διστάζει μάλιστα να πετάξει το γάντι στο υπουργείο, αμφισβητώντας το περιεχόμενο της Μελέτης, στην οποία εντοπίζει ανακρίβειες, υποστηρίζοντας για παράδειγμα ότι ουδέποτε στάλθηκε από την Υπεύθυνη Προστασίας Δεδομένων ενημερωτικό υλικό με όσα προβλέπει ο Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) ούτε καταρτίστηκε κώδικας ορθής συμπεριφοράς, σε αντίθεση με όσα δηλώνονται στη Μελέτη, και διαμηνύει ότι θα λάβει «τα αναγκαία μέτρα για να προστατεύσει τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών και την ίδια τη ζωντανή μαθησιακή διαδικασία, για να αποτρέψει εκ νέου στην πράξη την επιβολή της απαράδεκτης τροπολογίας».

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Έμαθε το μάθημά της
Παρά τις αρχικές ενστάσεις της, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως συμμορφώθηκε με την απόφαση της Αρχής Προστασίας προσωπικών δεδομένων για τη μη αναγραφή θρησκεύματος και ιθαγένειας στα απολυτήρια.
Έμαθε το μάθημά της
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάθημα στην κ. Κεραμέως
Ανοιχτό το ενδεχόμενο προσφυγής στη Δικαιοσύνη αφήνει η Ενωση Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, ενός από τους κλάδους το αντικείμενο του οποίου αφαιρέθηκε από το ωρολόγιο πρόγραμμα σπουδών.
Μάθημα στην κ. Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα
Η ΟΛΜΕ και οι επιστημονικές ενώσεις διαμαρτύρονται έντονα για την κατάργηση μαθημάτων που πλήττει και την ποιότητα της εκπαίδευσης και τις εργασιακές τους σχέσεις.
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
Η υπουργός αρνήθηκε αρχικά να συναντήσει τις επιστημονικές ενώσεις που θίγονται από τη συρρίκνωση και κατάργηση μαθημάτων, αλλά έπειτα από πιέσεις της Ομοσπονδίας ορίστηκε ραντεβού για αύριο.
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας