Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
EUROKINISSI / ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση

  • A-
  • A+
Προβλέπει απελευθέρωση των απολύσεων, υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας και τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών τους σχέσεων • Απαλλάσσει επίσης τους σχολάρχες από την υποχρέωση να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες, κατεξοχήν πεδίο αδήλωτης εργασίας • Για «συμβόλαιο θανάτου» και «διατεταγμένη υπηρεσία» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ

Στη μαύρη περίοδο των απολύσεων και της απόλυτης ασυδοσίας επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας, η οποία μετά από εσπευσμένες συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς έθεσε, χθες, σε δημόσια διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

Απελευθέρωση των απολύσεων με υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας, τροποποίηση επί τα χείρω των εργασιακών τους σχέσεων και απαλλαγή της υποχρέωσης των σχολαρχών να δηλώνουν τις απογευματινές δραστηριότητες -κατεξοχήν πεδίο μαύρης και αδήλωτης εργασίας- είναι οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο, με τη Νίκη Κεραμέως να υποστηρίζει ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα «ελέγχονται για τη νομιμότητα αλλά όχι για τη σκοπιμότητά τους».

Με τη βούλα λοιπόν, ανοίγεται πεδίον δόξης λαμπρόν για τους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης, οι οποίοι θα μπορούν να λειτουργούν all inclusive σχολεία, καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου, απασχολώντας εκπαιδευτικούς-λάστιχο, οι οποίοι υπό τον φόβο της απόλυσης θα αναγκάζονται να υπακούν στις βαθμολογικές απαιτήσεις των ιδιοκτητών, κάτι που θέτει εν αμφιβόλω τη νομιμότητα των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών.

Πρωτοτυπία του νομοσχεδίου αποτελεί η δυνατότητα λειτουργίας κέντρων ξένων γλωσσών και φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων, σε μία άνευ προηγουμένου σύνδεση της παραπαιδείας με την επίσημη εκπαίδευση, και με τον κίνδυνο υποβάθμισης της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης εντός των σχολείων προκειμένου να εξασφαλιστεί η πελατεία αυτών των παράλληλων δομών.

Η πλήρης ισοπέδωση επέρχεται στο εργασιακό καθεστώς των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Το υπουργείο Παιδείας μεταχειρίζεται όρους όπως «ευελιξία» και «νέες ευκαιρίες απασχόλησης» και επιμένει ότι παραμένει ο εποπτεύων φορέας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών αλλά στην πράξη βάζει θηλιά γύρω από τον λαιμό χιλιάδων λειτουργών, στους οποίους ξυπνούν μνήμες μαζικών απολύσεων και ανεργίας.

Παράλληλα, η δυνατότητα για μείωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών ανεξαρτήτως προϋπηρεσίας, δηλαδή η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εργατική νομοθεσία, ενώ η υπαγωγή των ιδιωτικών εκπαιδευτικών στο υπουργείο Εργασίας επιφέρει ντόμινο προβλημάτων: Ποιος θα επιβλέπει τον διορισμό τους και ποιος θα υπογράφει τη διαπιστωτική πράξη απόλυσης; Αν δεν είναι οι εποπτικές αρχές του υπουργείου Παιδείας, τότε το ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, ως πάροχος κοινωνικού αγαθού, βρίσκεται στον αέρα κατά το Σύνταγμα. Τι γίνεται με την αναγνώριση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών και μήπως τελικά καταργούνται τα διοριστήρια;

«Η διασφάλιση της νομιμότητας των εκδιδόμενων τίτλων σπουδών που απαιτεί η Ε.Ε. από την ελληνική κυβέρνηση για την ιδιωτική εκπαίδευση τερματίζεται, καθώς ο υπό τη διαρκή απειλή της ελεύθερης απόλυσης ευρισκόμενος εκπαιδευτικός είναι ευάλωτος στη νόθευση ευαίσθητων διαδικασιών που οδηγούν στην κτήση προαγωγικών/απολυτήριων τίτλων. Αυτό σημαίνει ότι καταργείται η ισονομία ανάμεσα στους μαθητές, καθώς το παιχνίδι θα παίζεται πια με άλλους όρους» τονίζει η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ).

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η άγνοια της υπουργού σχετικά με τις περίφημες «απογευματινές δράσεις» των ιδιωτικών σχολείων. Η Νίκη Κεραμέως μίλησε για «ασφυκτικό έλεγχο» και «έλλειψη ευελιξίας» υποστηρίζοντας απολύτως λανθασμένα ότι «με βάση το προηγούμενο καθεστώς είχαν αποκλειστεί οι πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες».

Να της θυμίσουμε λοιπόν ότι βάσει του νόμου 4415/2016, που ψηφίστηκε επί υπουργίας Νίκου Φίλη και επικαιροποιήθηκε από τον μετέπειτα υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου (νόμος 4472/2017), «στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης δηλώνεται κάθε είδους πρόσθετη εκπαιδευτική δραστηριότητα πέραν του ωρολογίου προγράμματος, μαζί με τον αριθμό των τμημάτων, των μαθητών και των διδασκόντων».

Και αυτό προκειμένου να μπει φρένο στα φαινόμενα αδήλωτης ή υποδηλωμένης εργασίας και εργοδοτικής αυθαιρεσίας. «Δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας εκτελεί συμβόλαιο “θανάτου” της ιδιωτικής εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών όντας σε διατεταγμένη υπηρεσία» σχολιάζει η ΟΙΕΛΕ προσθέτοντας: «Οι διατάξεις αποτελούν συρραφή αιτημάτων ορισμένων σχολαρχών. Μάλιστα κάποιες ρυθμίσεις για τους Διευθυντές και τον Εσωτερικό Κανονισμό “βγάζουν μάτι” ότι έχουν υπαγορευθεί από συγκεκριμένα ιδιωτικά σχολεία στην Ανατολική Αττική που πρωταγωνιστούσαν σε παραβιάσεις της εργατικής και της εκπαιδευτικής νομοθεσίας», κατηγορώντας το υπουργείο Παιδείας για «σέρβις» επιχειρηματικών συμφερόντων.

Η υπουργός από την άλλη λέει ότι το νομοσχέδιο αποτελεί «συμπλήρωμα» του προηγούμενου νομοσχεδίου για την «Αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου» σημειώνοντας πως οι αλλαγές ήταν απαραίτητες ούτως ώστε να διορθωθούν «οι στρεβλώσεις, ο ασφυκτικός έλεγχος, ο συγκεντρωτισμός, ο κρατικός παρεμβατισμός, η ακαμψία και ο περιορισμός των πρωτοβουλιών».

«Εκτεταμένη ανομία στα ιδιωτικά σχολεία»

Τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας του κλαδικού ινστιτούτου της ΟΙΕΛΕ, στην οποία έλαβαν μέρος 1.500 ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί, αποκαλύπτουν την «εκτεταμένη ανομία στα ιδιωτικά σχολεία» την οποία η Ομοσπονδία έχει πολλάκις καταγγείλει. Η έρευνα καλύπτει μεγάλο φάσμα παρανομιών, αλλά για τις ανάγκες του δημοσιεύματος αναφέρουμε τα στοιχεία αναφορικά με τις απογευματινές δραστηριότητες:

- Δεν δηλώνονται σε ποσοστό 70-75%, άρα και οι εκπαιδευτικοί που απασχολούνται σε αυτές.

- Μέχρι τις αρχές του 2018, δεν δηλώνονταν περίπου το 90% των δράσεων.

- Το σύνολο των εκπαιδευτικών που εργάζονται σε όλο το φάσμα λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων υπερβαίνουν τις 10.000.

- Το ποσοστό των αδήλωτων εργαζόμενων ξεπερνά το 40%.

- Σε ποσοστό 86,67%, οι εκπαιδευτικοί υποχρεώνονται να παρέχουν κι άλλες υπηρεσίες χωρίς αμοιβή.

Για περισσότερες πληροφορίες: https://bit.ly/3gMz8iV

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Σε ποσοστό 79,16% οι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση επί του νομοσχεδίου διαφωνούν με το περιεχόμενο του, με ορισμένα άρθρα να συγκεντρώνουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά δυσαρέσκειας.
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
Υπέρ του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση τάσσονται ανύπαρκτοι σύλλογοι κηδεμόνων ακόμα και με πλαστογραφημένες υπογραφές. Για «κακοστημένο φιάσκο» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο πολιτικός κυνισμός της Νίκης Κεραμέως
Για προσχηματικό διάλογο κατήγγειλε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας την υπουργό Παιδείας, προτού αποχωρήσει από τη συνάντηση με θέμα το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, που είναι...
Ο πολιτικός κυνισμός της Νίκης Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
Ξεκίνησε, χθες, η συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναβάθμιση του...
Αντιδράσεις για τα 15... status quo που θέλει να περάσει η Νίκη Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η μεταφορά της εποπτείας της Διεύθυνσης Ιδ. Εκπαίδευσης από την υπ. Παιδείας στη Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής ερμηνεύεται ως κλείσιμο του ματιού για εργοδοτικές αυθαιρεσίες.
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νομοσχέδιο, η χαρά του σχολάρχη
Πανηγυρίζουν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών σχολείων με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας που επιτρέπει τις αναιτιολόγητες απολύσεις εκπαιδευτικών.
Νομοσχέδιο, η χαρά του σχολάρχη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας