Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αιφνιδιασμός και στην ιδιωτική εκπαίδευση από Κεραμέως

Από παλαιότερη κινητοποίηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αιφνιδιασμός και στην ιδιωτική εκπαίδευση από Κεραμέως

  • A-
  • A+
Η υπουργός Παιδείας φέρνει μέσα στο κατακαλόκαιρο νόμο-πλαίσιο, καλώντας σε δήθεν διαβούλευση την αρμόδια Ομοσπονδία (ΟΙΕΛΕ) μία μέρα πριν τον καταθέσει στον πρωθυπουργό ● Σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές σε βάρος των καθηγητών οι προτεινόμενες αλλαγές

Με την προσφιλή της πλέον πρακτική του αιφνιδιασμού και της πλήρους αποχής από τον διάλογο και τη διαβούλευση, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, φέρνει νέο νόμο-πλαίσιο που θα αφορά την ιδιωτική εκπαίδευση. Ενα νομοσχέδιο-μποναμά για τους επιχειρηματίες του κλάδου. Ενα νομοσχέδιο που ισοπεδώνει εργασιακά τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς και που ήδη έχει ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις.

Την Παρασκευή 3 Ιουλίου, το απόγευμα, και ενώ το τελευταίο διάστημα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας πραγματοποιούσε συναντήσεις με τους αρμόδιους φορείς για το επικείμενο νομοσχέδιο για το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) έλαβε πρόσκληση για συνάντηση τη Δευτέρα 6 Ιουλίου με την αρμόδια υπουργό Νίκη Κεραμέως κατά τη διάρκεια της οποίας θα πραγματοποιούταν διάλογος για το σχέδιο νόμου για την ιδιωτική εκπαίδευση που φέρνει άμεσα σε δημόσια διαβούλευση, χωρίς όμως η Ομοσπονδία να γνωρίζει το παραμικρό για το περιεχόμενό του.

«Διάλογο» εντός πολλών εισαγωγικών, αφού, όπως όλα δείχνουν πρόκειται για μια προσχηματική ενέργεια καθώς το νομοσχέδιο είναι ήδη έτοιμο και σήμερα κατατίθεται στον πρωθυπουργό. «Η πρόσκληση σε έναν ειλικρινή και γόνιμο διάλογο προϋποθέτει τη γνώση των θέσεων και των απόψεων και των δύο πλευρών. Διαχρονικά οι πολιτικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας (πλην Αρβανιτόπουλου που νομοθετούσε εν κρυπτώ και σε αποκλειστική συνεννόηση με εργοδότες…) πρώτα κατέθεταν τις απόψεις τους στις συλλογικότητες της εκπαίδευσης και στη συνέχεια ακολουθούσε η διαβούλευση. Διάλογος στα τυφλά και χωρίς καμιά γνώση των ζητημάτων αποτελεί προσχηματική διαδικασία και προδικάζει την ακραία μονομέρεια των όσων περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο. Ο προσχηματικός χαρακτήρας του διαλόγου ενισχύεται από το γεγονός ότι η κυβέρνηση επιλέγει να φέρει το σχέδιο νόμου αμέσως μετά το κλείσιμο των σχολείων και ενώ οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί δεν βρίσκονται στους χώρους εργασίας τους, αποκλείοντας έτσι τη δυνατότητα και το δικαίωμα τους να αντιδράσουν σε ενδεχόμενες βλαπτικές για αυτούς ρυθμίσεις» αναφέρει η ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, η οποία ζήτησε να αναβληθεί η χθεσινή συνάντηση για σήμερα με την προϋπόθεση να της γνωστοποιηθούν τα σημεία διαβούλευσης, ενώ απέστειλε παράλληλα αιτήματα για συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και με τους αρχηγούς των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως

EUROKINISSI / ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ / ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ

Το Σάββατο, η Νίκη Κεραμέως, μιλώντας στο 8ο αναπτυξιακό συνέδριο, που συνδιοργάνωσαν στην Πάτρα η εφημερίδα «Πελοπόννησος» και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, ανακοίνωσε επίσημα τη νέα νομοθετική της πρωτοβουλία, λέγοντας: «Είμαστε σε συζητήσεις με φορείς και θα γίνουν στοχευμένες παρεμβάσεις, ώστε στη γραμμή των όσων είχαμε δεσμευτεί και προεκλογικά, να δοθεί η απαραίτητη ελευθερία και αυτονομία και σε αυτά τα σχολεία, πάντοτε στο πλαίσιο της συνολικής εποπτείας του κράτους και στο πλαίσιο της συνολικής εκπαιδευτικής πολιτικής», την ώρα που καλά καλά οι καθ’ ύλην αρμόδιοι δεν γνωρίζουν καν τους βασικούς άξονες στους οποίους θα κινηθεί το νομοσχέδιο.

Μόλις την Κυριακή, λίγο πριν τα μεσάνυχτα, το υπουργείο έστειλε στην ΟΙΕΛΕ τις θέσεις της διαβούλευσης σε τίτλους:

1. Παρεκκλίσεις

2. Πρόσθετες εκπαιδευτικές δραστηριότητες

3. Ορισμός Διευθυντών και Υποδιευθυντών

4. Μετεγγραφές μαθητών

5. Εσωτερικός Σχολικός Κανονισμός ιδιωτικών σχολείων

6. Κατανομή μαθητών σε περισσότερα τμήματα

7. Εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο ιδιωτικών εκπαιδευτικών

8. Εργασιακό καθεστώς (συμβάσεις ορισμένου χρόνου/συμβάσεις αορίστου χρόνου)

Ειδικοί επί των εκπαιδευτικών θεμάτων κάνουν λόγο για «νόμο-καρμανιόλα» αφού από τα παραπάνω σημεία προοιωνίζονται σαρωτικές και εξαιρετικά επιβαρυντικές αλλαγές για τους εργαζόμενους εκπαιδευτικούς, όπως επιστροφή στο καθεστώς Αρβανιτόπουλου, όπου οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί ήταν υπό την εποπτεία του υπουργείου Εργασίας και όχι του υπουργείου Παιδείας, και πλήρη απελευθέρωση των απογευματινών δραστηριοτήτων των ιδιωτικών σχολείων, που ισοδυναμεί με μαύρη εργασία και φοροδιαφυγή.

Οι πρώτες εντονότατες αντιδράσεις ήρθαν αμέσως μετά την ανακοίνωση της ΟΙΕΛΕ, με τα Δ.Σ. δέκα πρωτοβάθμιων σωματείων και των παραρτημάτων τους να εγκαλούν το υπουργείο ότι προβαίνει σε αντιδημοκρατικές ενέργειες και να καλούν τα μέλη τους να βρίσκονται σε εγρήγορση με την Ομοσπονδία να προσθέτει: «Οφείλουμε, τέλος, να θέσουμε τον κλάδο, αλλά και το σύνολο του εκπαιδευτικού κινήματος σε κατάσταση ετοιμότητας, διότι όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες γεννούν φόβους για την επέλαση Αρμαγεδδώνα, όχι μόνο για το χώρο μας, αλλά για το σύνολο του χώρου της Παιδείας στην Ελλάδα».

Σήμερα, λοιπόν, η υπουργός θα συναντηθεί με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας, έχοντας ήδη πραγματοποιήσει συνάντηση, χθες, με τον Σύνδεσμο Ιδιωτικών Σχολείων, τον οποίο η ΟΙΕΛΕ χαρακτηρίζει «πρόθυμο και ήδη ικανοποιημένο ακροατήριο» αλλά και γονείς. Το νομοσχέδιο αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση πολύ σύντομα, με σκοπό να ψηφισθεί πριν την έναρξη του νέου σχολικού έτους. Η χαρακτηριστική βιασύνη του υπουργείου να ψηφισθεί άρον-άρον το σχέδιο νόμου και το ασφυκτικό πλαίσιο που έχει θέσει για τη δήθεν «διαβούλευση» με τους αρμόδιους φορείς, συντείνουν στην υπόθεση ότι ο επίμαχος νόμος-πλαίσιο για την ιδιωτική εκπαίδευση που φέρνει σχεδόν πραξικοπηματικά η κυβέρνηση της Ν.Δ. είναι προϊόν πιέσεων από επιχειρηματικά κέντρα και μπορεί να σχετίζεται ακόμη και με πολιτικές εξελίξεις που θα δούμε σύντομα.

Το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα

Παρατείνεται έως τις 29 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων για το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα. Οι ενδιαφερόμενοι-δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά μέσω της ειδικής πλατφόρμας (https://stegastiko.minedu.gov.gr). Για την είσοδό τους στην εφαρμογή οι αιτούντες το στεγαστικό επίδομα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 θα χρησιμοποιήσουν το όνομα χρήστη (username) και τον κωδικό (password) που τους χορηγήθηκε από την ΑΑΔΕ για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του TAXISnet.

 


 

 


 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Σε ποσοστό 79,16% οι συμμετέχοντες στη δημόσια διαβούλευση επί του νομοσχεδίου διαφωνούν με το περιεχόμενο του, με ορισμένα άρθρα να συγκεντρώνουν ακόμα μεγαλύτερα ποσοστά δυσαρέσκειας.
To 80% διαφωνεί με το νομοσχέδιο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο πολιτικός κυνισμός της Νίκης Κεραμέως
Για προσχηματικό διάλογο κατήγγειλε η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας την υπουργό Παιδείας, προτού αποχωρήσει από τη συνάντηση με θέμα το νομοσχέδιο για την ιδιωτική εκπαίδευση, που είναι...
Ο πολιτικός κυνισμός της Νίκης Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ανησυχία από τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες στην ιδιωτική εκπαίδευση
Εντονη ανησυχία για το μέλλον που επιφυλάσσει το υπουργείο Παιδείας στην ιδιωτική εκπαίδευση εκφράζει η πλειοψηφούσα παράταξη του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας ● Εκτακτη...
Ανησυχία από τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες στην ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση
Η μεταφορά της εποπτείας της Διεύθυνσης Ιδ. Εκπαίδευσης από την υπ. Παιδείας στη Γ.Γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής ερμηνεύεται ως κλείσιμο του ματιού για εργοδοτικές αυθαιρεσίες.
Υποβαθμίζεται η εποπτεία στην ιδιωτική εκπαίδευση

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας