Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα

Από την κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν χτες η ΟΛΜΕ και επιστημονικές ενώσις για νέα ωρολόγια προγράμματα σε γυμνάσια και λύκεια.

EUROKINISSI / ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Αντιδράσεις για τις αλλαγές στα προγράμματα

  • A-
  • A+

Μετά την τελευταία άρνηση της υπουργού Παιδείας να συναντήσει εκπροσώπους των επιστημονικών φορέων που πλήττονται από τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίου και Λυκείου, σήμερα, κατόπιν πιέσεων από την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), εκπρόσωποι των φορέων θα συναντηθούν με την υφυπουργό Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

Την ίδια ώρα (14.00) η ομοσπονδία καλεί σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο, με βασικό αίτημα την απόσυρση των νέων προγραμμάτων.

Σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Θεόδωρος Τσούχλος επανέλαβε την έλλειψη διάθεσης διαλόγου από πλευράς υπουργείου, υπενθυμίζοντας πρόσφατες νομοθετικές πρωτοβουλίες της υπουργού Παιδείας που ξεσήκωσαν εντονότατες αντιδράσεις (ισοτιμία των τίτλων σπουδών των ιδιωτικών κολεγίων με τα πτυχία των δημόσιων Πανεπιστημίων, την κατάθεση και ψήφιση του σαρωτικού πολυνομοσχεδίου εν μέσω πανδημίας, την απόφαση για τοποθέτηση καμερών εντός των αιθουσών διδασκαλίας).

Ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ χαρακτήρισε τα νέα προγράμματα «αιφνιδιαστικό χτύπημα», επισημαίνοντας τις δυσμενείς συνέπειες που θα έχει η εφαρμογή τους στο εργασιακό καθεστώς χιλιάδων εκπαιδευτικών αλλά και στην ποιότητα της παρεχόμενης γνώσης.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ζήτημα των μόνιμων διορισμών, λέγοντας ότι οι περίπου 7.000 διορισμοί, που θα γίνουν για το σχολικό έτος 2020-21, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να καλύψουν τα κενά που έχουν δημιουργηθεί από την αποχώρηση περίπου 28.000 εκπαιδευτικών μέσα σε μια δεκαετία. «Παλεύουμε και για τους συναδέλφους και για τους μαθητές μας που θα λαμβάνουν μονομερή και ελλιπή γνώση» είπε ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, Θόδωρος Μαλαγάρης, και πρόσθεσε χαρακτηριστικά:

«Στην τελευταία συνάντηση με την υπουργό βρήκαμε πλήρη άρνηση. Είμαστε απογοητευμένοι. Είμαστε εξοργισμένοι. Είμαστε όμως και αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα».

Ακολούθως τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποι των θιγόμενων επιστημονικών ενώσεων, που απέρριψαν τις αλλαγές στα προγράμματα.

«Από τις 23 ώρες που έκανα φέτος μάθημα, οι 13 πλέον δεν υπάρχουν» είπε ο Ηλίας Κορδαλής, εκπρόσωπος των αναπληρωτών ΠΕ78 (Κοινωνιολόγοι), με τον εκπρόσωπο της Πανελλήνιας Ενωσης Εκπαιδευτικών Κοινωνικών Επιστημών να υποστηρίζει ότι με τις προωθούμενες αλλαγές το σχολείο μετατρέπεται σε «ένα σχολείο αποκρουστικό, ένα σχολείο άγριο, που διώχνει τους μαθητές, καθώς καταργείται ό,τι το κάνει ζωντανό και ενδιαφέρον», καταλήγοντας ότι ως Ενωση ζητούν τη θέσπιση τουλάχιστον ενός μαθήματος Κοινωνικών Επιστημών σε κάθε τάξη.

Στιγμιότυπο από πρόσφατη διαμαρτυρία για την κατάργηση μαθημάτων σε γυμνάσια-λύκεια

EUROKINISSI / ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Την αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Νομικών και Πολιτικών Επιστημόνων μετέφερε και η Αρετή-Ελένη Κεραμάρη για την κατάργηση των μαθημάτων Πολιτικής και Πολιτειακής Αγωγής, τονίζοντας τη συνεισφορά τους στην κατανόηση του δημοκρατικού πολιτεύματος και την εξοικείωση των μαθητών με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους.

Την ανάγκη θέσπισης ενός υποχρεωτικού μαθήματος Τέχνης σε όλες τις τάξεις υπογράμμισε η πρόεδρος της Ενωσης Εικαστικών, Ζωή Χατζή, με την εκπρόσωπο της Επιστημονικής Ενωσης Αρχιτεκτόνων να χαρακτηρίζει απαράδεκτο τον εξοστρακισμό ενός πανελλαδικώς εξεταζόμενου μαθήματος όπως το Σχέδιο. Οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών Δραματικών Τεχνών κρίνουν αναγκαία τη διδασκαλία Εικαστικών, Θεάτρου και Μουσικής ως μαθήματος κορμού, ενώ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Θεατρολόγων υπογράμμισε την ανάγκη νέων αναζητήσεων και πειραματισμών στο σχολείο προκειμένου να τονωθεί η δημιουργικότητα των μαθητών.

Ελλειμμα περιβαλλοντικής συνείδησης και εκπαίδευσης αλλά και υποβάθμιση του περιεχομένου των σπουδών εντόπισε ο εκπρόσωπος της Ενωσης Γεωπόνων, ζητώντας τη διατήρηση του μαθήματος των Ερευνητικών Δραστηριοτήτων. Η εκπρόσωπος της Ενωσης Οικιακών Επιστημών μίλησε για «αλλεπάλληλα χτυπήματα του κλάδου από το 2011» και «πλήρη υποβάθμιση» με τη μείωση των ωρών διδασκαλίας στην Α′ Λυκείου, ενώ η Ενωση Οικονομολόγων ζητά από την πλευρά της υπέρβαση του μοντέλου αποσπασματικής διδασκαλίας που «διαμορφώνει μαθητές-χρήστες δεξιοτήτων και όχι γνώστες επιστημονικών πεδίων».

Η Ενωση Ιταλικής Φιλολογίας ζητά να εισαχθεί η διδασκαλία της γλώσσας στο Λύκειο προκειμένου να μη διακόπτονται οι σπουδές των μαθητών που επέλεξαν το μάθημα στο Γυμνάσιο, με την εκπρόσωπο να κρούει τον κώδωνα του κινδύνου ακόμη και για πλήρη εξαφάνιση του κλάδου «καθώς κανένας μαθητής δεν θα επιλέξει τα Ιταλικά αν γνωρίζει ότι δεν θα μπορεί να συνεχίσει τη διδασκαλία τους στο Λύκειο».

Μεταφέροντας τα αιτήματα της Ενωσης Ελλήνων Φυσικών και των αναπληρωτών φυσικών, η εκπρόσωπος της ένωσης ζήτησε την αποκατάσταση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος σε Β′ και Γ′ Λυκείου, καθώς και τη θέσπιση ενιαίου μαθήματος φυσικών επιστημών στο Λύκειο, ενώ ο εκπρόσωπος της Ενωσης Ελλήνων Χημικών πρότεινε την εισαγωγή της Χημείας ως μάθημα επιλογής, το οποίο θα λειτουργήσει ως «γέφυρα» για τη Γ′ Λυκείου, αλλά και τη θέσπιση ενός γενικού μαθήματος Θετικών Επιστημών στο Γυμνάσιο.

 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σχολικές εκδρομές... λίγες, αλλά για όλους
«Φρένο» στις ανεξέλεγκτες σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό, που λόγω πανύψηλου κόστους αποτελούσαν πολυτέλεια για λίγους, βάζει το υπουργείο Παιδείας αυστηροποιώντας τις προϋποθέσεις για μετακίνηση. Ο πρόεδρος...
Σχολικές εκδρομές... λίγες, αλλά για όλους
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
Τα υψηλά ποσοστά των επιτυχόντων από τα Επαγγελματικά Λύκεια της χώρας στις τελευταίες πανελλαδικές εξετάσεις διαψεύδουν τα στερεότυπα που απαξιώνουν την Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση. Συνολικά 11.290...
Οι μαθητές των ΕΠΑΛ έδειξαν τι αξίζουν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
Την ώρα που στο υπουργείο Παιδείας γινόταν η τελετή παράδοσης-παραλαβής, χιλιάδες μαθητές συγκεντρώθηκαν στο κέντρο της πόλης για να διαμαρτυρηθούν για το νέο Λύκειο αλλά και για τις ελλείψεις που εντοπίζονται...
Οι μαθητές απαιτούν το σχολείο που τους αξίζει
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επανυποβολή αιτήσεων για εγγραφές σε Λύκεια
Το υπουργείο αποφάσισε να παρατείνει τη διαδικασία μέχρι και σήμερα, Παρασκευή 3 Ιουλίου και ώρα 23.59, αποδίδοντας την ενέργειά του σε «τεχνικό πρόβλημα που διαπιστώθηκε στην εφαρμογή e-eggrafes.
Επανυποβολή αιτήσεων για εγγραφές σε Λύκεια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας