Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια
EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Νίκη Κεραμέως συναντήθηκε με την ΟΛΜΕ, εμμένοντας στις αλλαγές των προγραμμάτων σε Γυμνάσια και Λύκεια

  • A-
  • A+

Αμετακίνητη παραμένει η υπουργός Παιδείας για τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων, που βγάζουν στο περιθώριο τα καλλιτεχνικά μαθήματα και κυρίως εξαφανίζουν τις κοινωνικές επιστήμες από το σχολείο. Παρά τις συνεχείς κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών, η υπουργός επιχειρεί να διασκεδάσει τις εντυπώσεις προτείνοντας δεύτερες αναθέσεις αντικειμένων στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι θίγονται από την απόφασή της, κάτι το οποίο βέβαια αποτελεί εμβαλωματική ενέργεια, η οποία όχι μόνο δεν λύνει το τεράστιο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί, αλλά δημιουργεί και νέα, με τις διπλές και τριπλές αναθέσεις -συχνά άσχετων αντικειμένων- στους εκπαιδευτικούς.

Χθες το πρωί εκπρόσωποι των θιγόμενων επιστημονικών ενώσεων συγκεντρώθηκαν έξω από το υπουργείο Παιδείας ζητώντας συνάντηση με την ίδια την υπουργό, η οποία το αρνήθηκε και δέχτηκε να δει μόνο το Δ.Σ. της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Μετά από πιέσεις η Ομοσπονδία κατάφερε να κλείσει συνάντηση της υπουργού με τις επιστημονικές ενώσεις για αύριο. Τη συζήτηση μονοπώλησε το ζήτημα της αλλαγής στα ωρολόγια προγράμματα, με την ΟΛΜΕ να επιμένει στην απόσυρση της επίμαχης απόφασης, κάτι το οποίο δεν βρίσκει σύμφωνη τη Νίκη Κεραμέως η οποία εμμένει στις αλλαγές που αποφάσισε.

Απέναντι σε αυτή την άρνηση η Ομοσπονδία, που στηρίζει την επαναφορά των καταργημένων μαθημάτων στο σύνολό τους, προτείνει προκειμένου να διασφαλιστεί το ελάχιστο των αιτημάτων των εκπαιδευτικών να διατηρηθεί το μάθημα «Σύγχρονος Κόσμος Πολίτης και Δημοκρατία» ως μάθημα Γενικής Παιδείας στη Β’ Λυκείου, να επανέλθει το μάθημα της Κοινωνιολογίας, αν όχι ως πανελλαδικά εξεταζόμενο, τουλάχιστον ως μάθημα γενικής παιδείας, καθώς και να επιστρέψει η διδασκαλία του μαθήματος του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, που άλλωστε αποτελούν προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε τμήματα της τριτοβάθμιας. Σε αυτό το σημείο η υπουργός Παιδείας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, είπε το αμίμητο: «Ονειρό μου είναι τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα να μπορούν να τα επιλέγουν όλοι οι μαθητές και να τα διδάσκονται». Με λίγα λόγια: προαιρετική διδασκαλία μαθημάτων, ακόμα και αυτών που εξετάζονται στις πανελλαδικές εξετάσεις, εντός δημόσιου σχολείου και άρα προτροπή των μαθητών να παρακολουθήσουν τα μαθήματα στα οποία θα κληθούν να εξεταστούν στο παράλληλο σύστημα της παραπαιδείας.

Οι εκπαιδευτικοί επιχειρηματολόγησαν σχετικά με την αξία της πολύπλευρης εκπαίδευσης, χωρίς βέβαια να παραλείψουν να αναφερθούν στην απαράδεκτη ανατροπή των εργασιακών δεδομένων χιλιάδων εκπαιδευτικών που βλέπουν τα αντικείμενά τους να εξαφανίζονται πλήρως.

«Η απόφαση αυτή όχι μόνο φέρει σαρωτικές αλλαγές στο περιεχόμενο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και απειλεί κλάδους με διαθεσιμότητα, αλλά ανατρέπει και ολόκληρο τον προγραμματισμό των υπηρεσιακών μεταβολών (οργανικές τοποθετήσεις, βελτιώσεις κ.λπ.), οι οποίες έχουν ήδη ολοκληρωθεί σε πολλά ΠΥΣΔΕ» αναφέρει σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η ΟΛΜΕ.

Η υπουργός πανηγυρικά δήλωσε ότι θα ανακοινωθούν άμεσα οι προσωρινοί πίνακες του ΑΣΕΠ για την προκήρυξη 1ΓΕ/2019, που αφορά τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, το οποίο σημαίνει όμως ότι ούτε του χρόνου θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί στα σχολεία της γενικής παιδείας, αλλά προσλήψεις αναπληρωτών για το έτος 2020-2021.

Την ίδια ώρα, έξω από το κτίριο του υπουργείου, αρκετές εκατοντάδες εκπαιδευτικών φώναζαν «Θέλουμε πολιτισμό. Οχι στον σκοταδισμό» και «Θέλουμε δημόσια και δωρεάν παιδεία. Βάλτε την τέχνη στα σχολεία», κατηγορώντας το υπουργείο ότι παίζει «συντεχνιακό παιχνίδι με τις ειδικότητες» και ζητώντας από την υπουργό να προσέλθει σε ουσιαστικό διάλογο μαζί τους.

● Με τη ΓΣΕΕ ξεκίνησαν οι συναντήσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς για το επόμενο νομοσχέδιο που ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας και θα αφορά το Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Διά Βίου Μάθησης. Φοβούμενη την κριτική την οποία εισέπραξε για το τελευταίο πολυνομοσχέδιο που έφερε στη Βουλή εν μέσω πανδημίας χωρίς διαβούλευση με τους άμεσα ενδιαφερόμενους φορείς, η Νίκη Κεραμέως διαβεβαίωσε αυτή τη φορά τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι θα συναντηθεί μαζί τους τουλάχιστον 2-3 φορές πριν καταθέσει το νέο νομοσχέδιο στη δημόσια διαβούλευση, καθώς επίσης και για την επαναλειτουργία των σχολείων τον Σεπτέμβριο αλλά και για ζητήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πυρ ομαδόν για την έμμεση αναγνώριση των κολεγίων
Σκληρές διατυπώσεις στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής από εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, της ΟΙΕΛΕ και άλλων φορέων της εκπαίδευσης για το άρθρο 50 του νομοσχεδίου Κεραμέως.
Πυρ ομαδόν για την έμμεση αναγνώριση των κολεγίων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
Υπέρ του νομοσχεδίου για την ιδιωτική εκπαίδευση τάσσονται ανύπαρκτοι σύλλογοι κηδεμόνων ακόμα και με πλαστογραφημένες υπογραφές. Για «κακοστημένο φιάσκο» κάνει λόγο η ΟΙΕΛΕ.
Γονείς-«μαϊμού» στηρίζουν Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
Εσπευσμένα κάλεσε τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες η υπουργός Παιδείας με αφορμή τη δημοσιοποίηση τμήματος της Μελέτης Αντικτύπου για την Προστασία Δεδομένων κατά την εφαρμογή του μέτρου της ζωντανής μετάδοσης...
Επικοινωνιακό φιάσκο της Κεραμέως
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παγώνουν το εθνικό απολυτήριο και η αξιολόγηση
Διαδοχικές συναντήσεις με τις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες είχε η Νίκη Κεραμέως, όπου συζητήθηκαν τα φλέγοντα ζητήματα του κλάδου και από τις οποίες προκύπτει πως η υπουργός «παγώνει» ζητήματα που...
Παγώνουν το εθνικό απολυτήριο και η αξιολόγηση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στις τάξεις 10.500 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί
Δρομολογούνται οι διορισμοί των 10.500 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση μετά τη χθεσινή υπογραφή της εγκριτικής απόφασης από τους αρμόδιους υπουργούς.
Στις τάξεις 10.500 νέοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
Περίπου 600 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η εγκύκλιος για την κάλυψη κενών στα σχολεία βγήκε Μεγάλη Πέμπτη, μεσούσης της σχολικής αργίας, χωρίς να κοινοποιηθεί στις οικείες...
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας