Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Συνέλευση αγώνα εκπαιδευτικών: Δεν έχουμε πει την τελευταία λέξη
Εφ.Συν. / Μιχαήλ Άγγελος Κωνσταντόπουλος

Συνέλευση αγώνα εκπαιδευτικών: Δεν έχουμε πει την τελευταία λέξη

  • A-
  • A+
Στη συνέλευση τονίστηκε από το σύνολο των ομιλητών ότι η μαζική συμμετοχή εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, που εξέφρασαν την αντίθεσή τους στις αλλαγές των ωρολογίων προγραμμάτων και τις απολύσεις εκπαιδευτικών, είναι ελπιδοφόρο μήνυμα ενός αγώνα που μπορεί να νικήσει.
 
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. υλοποιώντας τον αντιεκπαιδευτικό ν. 4692/2020 που πρόσφατα ψήφισε, ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά (αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020).
 
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν, εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους. Αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο με τις/τους αναπληρωτ(ρι)ες ναι βρίσκονται σε μόνιμη απόλυση πλέον. Πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
 
Συγκεκριμένα τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν την κατάργηση μαθημάτων Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, καθώς καταργούνται τα μαθήματα «Σύγχρονος Κόσμος: Πολίτης και Δημοκρατία» από τη Β΄ Λυκείου και το Βασικές Αρχές Κοινωνικών Επιστημών ( Ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών ), ενώ στη A΄ Λυκείου το μάθημα ΄΄Πολίτης και Δημοκρατία΄΄ από 3 ώρες γίνεται 2. Στη Γ΄ Λυκείου το μάθημα της Κοινωνιολογίας αντικαθιστά η διδασκαλία των Λατινικών από το 2021-22.
 
Τα νέα ωρολόγια προγράμματα προβλέπουν επίσης την πλήρη κατάργηση των μαθημάτων Καλλιτεχνικής Παιδείας από το Λύκειο, ενώ ως μονόωρα μαθήματα παραμένουν μόνο στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Για τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, καταργείται η διδασκαλία του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου, με μοναδική πηγή διδασκαλίας να μένει, πλέον, το φροντιστήριο.
 
Στο Γυμνάσιο, μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας της Οικιακής Οικονομίας από δύο ώρες σε μία, ενώ από το ωρολόγιο πρόγραμμα της Α΄ Λυκείου «εξαφανίζονται» οι Ερευνητικές Δημιουργικές Δραστηριότητες.
 
Οι εκπαιδευτικοί Καλλιτεχνικών ειδικοτήτων (Εικαστικών, Μουσικής, Θεατρολογίας), οι εκπαιδευτικοί ΠΕ81 (Αρχιτέκτονες, Τοπογράφοι, Πολιτικοί Μηχανικοί, Μηχανικοί από τα ΤΕΙ) και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ88.01 (Γεωπόνοι ), εξοστρακίζονται πλήρως από τα ΓΕΛ, ενώ μεγάλες συνέπειες υφίστανται και οι Οικονομολόγοι και Οικιακής Οικονομίας (ΠΕ80) σε ΓΕΛ και Γυμνάσιο.
Ειδικά όμως οι εκπαιδευτικοί Κοινωνικών Επιστημών ΠΕ78, από το σχολικό έτος 2021-22 κατά το οποίο θα καταργηθεί και η Κοινωνιολογία της Γ' Λυκείου, ουσιαστικά εκδιώκονται συνολικά από το δημόσιο σχολείο, καθώς δεν θα μπορούν να καταλαμβάνουν οργανικές θέσεις σε καμία βαθμίδα εκπαίδευσης ή τύπο σχολείου.
 
Ταυτόχρονα μειώνεται το ωράριο και άλλων κλάδων, όπως οι Φυσικοί, γεγονός που θα έχει αλυσιδωτά αποτελέσματα απολύσεων εκπαιδευτικών από όλες τις βαθμίδες, σαν ντόμινο!
 
Στην συνέλευση αγώνα που πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή του κόσμου της κινητοποίησης, έγινε ξεκάθαρο ότι "οι κλάδοι είναι και θα παραμείνουν ενωμένοι απέναντι στην επίθεση που δέχονται. Ο αγώνας ενάντια στα νέα ωρολόγια προγράμματα και το νεοφιλελεύθερο, νεοσυντηρητικό σχολείο της ακρο-κεραμέως, δεν πρόκειται να μας βρει διασπασμένους. Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα θα αγωνιστεί για το δικαίωμα όλων των συναδέλφων στη δουλειά και για ένα σχολείο με όλα τα αντικείμενα που θα είναι δημόσιο, δωρεάν και θα προσφέρει στα παιδιά ολόπλευρη εκπαίδευση, στη διαδρομή τους προς τον ολοκληρωμένο, σκεπτόμενο και χειραφετημένο άνθρωπο".
 
Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι την μέρα της κινητοποίησης χιλιάδες εκπαιδευτικοί δεν συμμετείχαν στις βαθμολογήσεις, κάνοντας αποχή σε ένδειξη διαμαρτυρίας. Από τις τοποθετήσεις των συμμετεχόντων/ουσών αναδείχθηκε η αγωνιστική αναγκαιότητα για αποχή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ από τα βαθμολογικά ως μέσο πίεσης, με αποφάσεις των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ μέχρι και την Δευτέρα 29/6, οπότε και θα πραγματοποιηθεί η επόμενη κινητοποίηση, καθώς και η επόμενη συνέλευση αγώνα. Εκφράστηκε η αναγκαιότητα της κλιμάκωσης του αγώνα σε περίπτωση που δεν εισακουστούν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών για απόσυρση των νέων ωρολογίων προγραμμάτων.
 
Το εκπαιδευτικό κίνημα δεν αποδέχεται τα νέα ΩΠ που στόχο έχουν την εφαρμογή του αγοραίου εξετασιοκεντρικού σχολείου -με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε - τον οποίο υπηρέτησαν με ευλάβεια όλοι οι Υπουργοί Παιδείας. Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
 
Ως επόμενα βήματα αποφασίστηκαν:
* Τις επόμενες μέρες όλες οι ΕΛΜΕ να κάνουν συνελεύσεις, στις οποίες συμμετέχουμε βάζοντας τα παραπάνω ζητήματα.
*Να γίνουν επιτροπές αγώνα σε κάθε ΕΛΜΕ
* Τετάρτη 24/6 στις 13:00 παράσταση διαμαρτυρίας στο ΙΕΠ (Αν. Τσόχα 36 – Μετρό Αλεξάνδρας)
* Πέμπτη 25/6 στις 19:30 συγκέντρωση – συλλαλητήριο στη Βουλή με σκοπό παραμείνουμε στο Σύνταγμα.
*Δευτέρα 29/6 πανελλαδική κινητοποίηση και συνέλευση αγώνα αμέσως μετά για να αποφασιστούν τα επόμενα βήματα. Ο τόπος και η ώρα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Πόρτα» στην Κεραμέως και από Διευθυντές Εκπαίδευσης για τις υπηρεσιακές μεταβολές
Τους λόγους για τους οποίους είναι αδύνατον να εφαρμοσθεί η αιφνιδιαστική εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας, η οποία προβλέπει την ολοκλήρωση των υπηρεσιακών μεταβολών έως τις 14 Αυγούστου, εξηγούν 16...
«Πόρτα» στην Κεραμέως και από Διευθυντές Εκπαίδευσης για τις υπηρεσιακές μεταβολές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών
Με τις πρόσφατες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Λυκείων και Γυμνασίων ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών, καθώς χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται ● Γενικευμένες αντιδράσεις με...
Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προετοιμάζει νέες διαθεσιμότητες το Υπουργείο Παιδείας;
«Κατασκευάζει» το Υπουργείο καθηγητές χωρίς ωράριο, πλεονάζοντες, μόνιμους μετανάστες σε 4 και 5 σχολεία..., καθηγητές που δεν μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση;
Προετοιμάζει νέες διαθεσιμότητες το Υπουργείο Παιδείας;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων
Στόχος του σχεδιασμού του υπουργείου Παιδείας είναι απλά η μείωση των χρημάτων και των εκπαιδευτικών που διατίθενται για δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου. Στην πράξη, αυτό που θα γίνει, «για μια...
«Γκάζια» στην αποκέντρωση, την αυτονομία και την αξιολόγηση των σχολείων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι ισχύει φέτος για παραιτήσεις-συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών
Στo 1o δεκαήμερο του Απρίλη θα υποβληθούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης. Τι προβλέπεται, ποιοι οι όροι και τι δικαιολογητικά απαιτούνται για την ολοκλήρωση...
Τι ισχύει φέτος για παραιτήσεις-συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας
​Φόρτο «νομοθετικής εργασίας» ανέλαβε το υπουργείο Παιδείας με τις διατάξεις για το αναθεωρημένο μνημόνιο που υπέγραψε με την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης. Διορισμοί, επιτροπές αξιολόγησης, διδακτικές...
Τα 3+3 «παραδοτέα» του υπουργείου Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας