• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.8°C / 5.8°C
    2 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    1°C -2.6°C / 3.0°C
    1 BF
    62%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.5°C / 5.7°C
    2 BF
    43%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.1°C / -6.1°C
    1 BF
    86%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    -3°C -3.1°C / -2.6°C
    0 BF
    86%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    1°C -3.0°C / 2.3°C
    1 BF
    62%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.6°C / -2.1°C
    2 BF
    79%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    3°C 1.8°C / 3.6°C
    1 BF
    55%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    7°C 4.9°C / 7.8°C
    4 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    -3°C -3.1°C / -3.1°C
    2 BF
    61%
  • Ερμούπολη
    Αυξημένες νεφώσεις
    7°C 6.6°C / 8.5°C
    4 BF
    65%
  • Σκόπελος
    Αραιές νεφώσεις
    3°C 2.9°C / 2.9°C
    5 BF
    60%
  • Κεφαλονιά
    Σποραδικές νεφώσεις
    8°C 8.2°C / 8.2°C
    3 BF
    66%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    -5°C -5.1°C / -2.5°C
    0 BF
    80%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    1°C -2.5°C / 1.7°C
    1 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 2.8°C / 5.8°C
    2 BF
    49%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.0°C / 6.0°C
    1 BF
    74%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    2°C -2.9°C / 2.1°C
    2 BF
    59%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    2°C -3.3°C / 3.1°C
    1 BF
    63%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -6°C -6.2°C / -6.2°C
    1 BF
    67%
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η Φιλοσοφική του ΕΚΠΑ αναδεικνύει την αξία των καλλιτεχνικών μαθημάτων

  • A-
  • A+
Το θέατρο, η μουσική, τα εικαστικά, ο χορός και ο κινηματογράφος συντείνουν στην ολόπλευρη διάπλαση και στη βιωματική γνώση που προσφέρει η αισθητική αγωγή στα παιδιά και στους εφήβους.

Θέση κατά της πλήρους υποβάθμισης των καλλιτεχνικών μαθημάτων με τον εξοβελισμό τους από το ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου παίρνει η Κοσμητεία της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ και ζητά από την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να τροποποιήσει τα προτεινόμενα ωρολόγια προγράμματα, επαναφέροντας στο Λύκειο τα μαθήματα Τέχνης (Εικαστικά, Μουσική, Στοιχεία Θεατρολογίας) και ενισχύοντας το διδακτικό τους πρόγραμμα ειδικά στις περιπτώσεις όπως το Σχέδιο και η Μουσική, που αποτελούν προαπαιτούμενα για την εισαγωγή σε μια σειρά πανεπιστημιακών τμημάτων και εξετάζονται πανελλαδικά.

Ο κοσμήτορας της Φιλοσοφικής Σχολής, καθηγητής Αχιλλέας Γ. Χαλδαιάκης, 13 πρόεδροι Τμημάτων του Πανεπιστημίου Αθηνών και οι εκπρόσωποι των μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΔΙΠ) και Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ) συνυπογράφουν την ανακοίνωση της Κοσμητείας, σύμφωνα με την οποία: «Η αναγκαιότητα της καλλιτεχνικής παιδείας των μαθητών υποστηρίχθηκε ήδη από της συστάσεως του ελληνικού κράτους, ενώ, επιπλέον, όσες μεταρρυθμιστικές/προοδευτικές προσπάθειες καταβλήθηκαν κατά καιρούς, με εμπνευστές πρωτοπόρους παιδαγωγούς (π.χ. Κουντουράς, Δελμούζος, Γληνός, Κριαράς κ.ά.), ανέδειξαν την κοινή πεποίθηση ότι οι Τέχνες οφείλουν να έχουν ιδιαίτερη και εξέχουσα θέση στο πρόγραμμα των Ελληνικών Σχολείων. Ως εκ τούτου, η προτεινόμενη κατάργηση από την τελευταία βαθμίδα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της πατρίδας μας μορφωτικών ευκαιριών πάνω στο τραγούδι, στην εικαστική αποτύπωση και στη θεατρική έκφραση ξενίζει και προβληματίζει ιδιαίτερα».

Οι υπογράφοντες τονίζουν ότι το θέατρο, η μουσική, τα εικαστικά, ο χορός και ο κινηματογράφος συντείνουν στην ολόπλευρη διάπλαση και στη βιωματική γνώση που προσφέρει η αισθητική αγωγή στα παιδιά και στους εφήβους και ότι «οι τέχνες συμβάλλουν στον εμπλουτισμό της επικοινωνίας, της διεπιστημονικής μάθησης, της αισθητικής καλλιέργειας, της ενσυναίσθησης, της αυτενέργειας, της συλλογικότητας, της ανάπτυξης της δημιουργικότητας, της δημοκρατικότητας και της ηθικής διάστασης των μαθητών και των μαθητριών», ενώ αναφέρουν ότι σε διεθνές επίπεδο τα κράτη-μέλη της UNESCO υποστηρίζουν την καλλιτεχνική εκπαίδευση.

Φυσικά δεν παραλείπουν να εκφράσουν την ανησυχία τους για το μέλλον των αποφοίτων επιστημόνων εκπαιδευτικών καλλιτεχνικών αντικειμένων στην εκπαίδευση, επισημαίνοντας το -ανεκπλήρωτο- αίτημα που λέει ότι στον κλάδο ΠΕ41, δηλαδή στους διδάσκοντες την Ιστορία της Τέχνης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οφείλουν να γίνονται δεκτοί και οι απόφοιτοι εκείνων των Τμημάτων των Φιλοσοφικών Σχολών της χώρας που περιλαμβάνουν και την κατεύθυνση της Ιστορίας της Τέχνης.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Και η κόντρα καλά κρατεί
Συνεχίζεται η κόντρα μεταξύ της Σχολής Καλών Τεχνών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και του υπουργείου Παιδείας, με την πρώτη να μην καταθέτει τις βαθμολογίες των εξετάσεων και των πτυχιακών εργασιών των φοιτητών,...
Και η κόντρα καλά κρατεί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στη Βουλή οι απευθείας αναθέσεις από το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης
Ερώτηση για τις απευθείας αναθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ του ΙΝΕΔΙΒΙΜ σε εταιρείες που αναλαμβάνουν τη σίτιση των φοιτητών, τη φύλαξη και την καθαριότητα των εστιών.
Στη Βουλή οι απευθείας αναθέσεις από το Ιδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξωση φοιτητών από τις εστίες
Οι εφορείες αποφασίζουν να μην επιτρέψουν την παράταση έστω και για ένα έτος για όσους εστιακούς έχουν ξεπεράσει το όριο των ν+2 ετών σπουδών.
Εξωση φοιτητών από τις εστίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η εκπαιδευτική διαδικασία αποκλειστικά διά ζώσης, αδιαφορώντας για την κορύφωση της πανδημίας
«Προειδοποιήσεις» και «απειλές» σε βάρος φοιτητών και φοιτητριών που δεν έχουν άλλη επιλογή πέραν του να στοιβάζονται σε ακατάλληλες αίθουσες και αμφιθέατρα, θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία τους
Η εκπαιδευτική διαδικασία αποκλειστικά διά ζώσης, αδιαφορώντας για την κορύφωση της πανδημίας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γίνονται ελάχιστα μαθήματα
Οι φοιτητές της Νοσηλευτικής Διδυμοτείχου του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδας (ΔΙΠΑΕ), που προέκυψε μετά την πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ και συγκεκριμένα αυτό της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,...
Γίνονται ελάχιστα μαθήματα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εμβολιαστικά κέντρα στα πανεπιστήμια
Οσο πλησιάζει η ημερομηνία που τα Πανεπιστήμια θα υποδεχθούν τους φετινούς φοιτητές τόσο εντείνεται η κουβέντα σχετικά με τα πρωτόκολλα για τη διά ζώσης λειτουργία τους.
Εμβολιαστικά κέντρα στα πανεπιστήμια

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας